M'n moeder keek Dr ogen uit toen het pakket binnen kwam kiwi, die dacht dat het een klein pakketje was

Heel tof Denies! Hoe maak je zoiets?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
JesdaJinn schreef:Doe je ze altijd in de vriezer?
Ik heb dat nu niet gedaan en beide keren had hij ze zo leeg. De 1e keer binnen enkele tellen en de 2e keer was met leverpastei wassie iets langer mee bezig.
Ik moet wel zeggen dat ie nu heerlijk ligt te maffen
cursebreaker schreef:Yep I know. Wist niet dat ze er zaten - kom er veel de laatste tijd - dus was idd een goede wake up call, zoals ik al zei ja. Ik lijn haar overigens normaal altijd aan als ik iemand tegen kom hoor, zelfs in losloop gebied werk ik constant aan de recall dus is niet dat ik me nergens van niemand iets van aantrek. en zoals gezegd, normaal lopen het gros van de honden los daar die ik tegenkom en komt ook op ons af gedenderd, maar ik lijn dr vast als ik wat tegenkom. Ik ben normaal constant bezig met kijken naar andere wandelaars e.d, en ook in losloop gebied doe ik dat hoor. Heb niet geweten dat ze daar zaten anders had ik dat risico zeker niet genomen van loslaten. Ben wel goed geschrokken dus die wake up call is er wel hoor. Ik heb zelf een hond met angst agressie gehad waarbij meteen gebeten werd als een andere hond in de buurt kwam, dus weet wel hoe het is om met een hond te lopen die niet los kan. Laat het nu echt alsof ik zo’n wandelaar ben die met niks en niemand rekening houdt maar doe ik normaal Alleen maar. Ook in losloop gebied verontschuldig ik me als ze echt een keer ergens hoi gaat zeggen en haal ik dr ook weg als ze niet reageert op m’n recall.
cursebreaker schreef:Erna kwam ze heel blij aanrennen en heb ik flink op d'r gescholden
Simoonzel schreef:Hier gisteren een beetje een eng moment, we liepen rustig de dijk op en daar liep een redelijk grote hond (ik denk van zo'n 30 kg) met een jochie van hooguit 12. Die hond was duidelijk agressief en viel uit als een gek zodra hij Popo zag ook al zat er nog meer dan 10m tussen. Dat jochie was veel te iel natuurlijk om die hond te houden dus we zijn snel de dijk af gelopen naar beneden zodat die hond ons niet meer kon zien terwijl dat kind hem met zijn volle gewicht probeerde tegen te houden.
Ik snap echt niet hoe je je kind zo naar buiten laat?! Op de dijk lopen áltijd honden. Dan vraag je gewoon om problemen.
Anna79 schreef:EJ kan best, Mila weegt ook maar 19,5 kgLeuk dat jullie al een naam hebben!
cursebreaker schreef:E_J
Wat een leukerd zeg! Heeft een lieve uitstraling! Benieuwd hoe hij gaat uitgroeien straks. Had je nog wat gehoord gister? De naam is wel grappig hihi. Ik moet ook meteen aan Mr. Grey denken.
E_J schreef:cursebreaker schreef:E_J
Wat een leukerd zeg! Heeft een lieve uitstraling! Benieuwd hoe hij gaat uitgroeien straks. Had je nog wat gehoord gister? De naam is wel grappig hihi. Ik moet ook meteen aan Mr. Grey denken.
Ja ik ben ook flink benieuwd hoe hij gaat uitgroeien! Ik heb met de bemiddelaar van de hond gesproken, en zij heeft me een beetje kunnen inlichten over hoe lang het ongeveer kan gaan duren. Ik had met haar afgesproken nog even thuis goed te overleggen, en dan zou ik haar vandaag laten weten of we door willen met de adoptie- en jazeker willen we dat
Ze zei dat er dan dus binnen 1,5 week een huisbezoek wordt ingepland met een vrijwilliger bij ons uit de buurt waar vooral even wordt gekeken naar de omheining van onze tuin ivm ontsnappingsgevaar en dat ze vragen van ons kunnen beantwoorden en wij vragen van hen kunnen beantwoorden. En als we daarna allebei nog akkoord gaan met de adoptie gaan ze kijken om het hondje zo snel mogelijk naar Nederland te halen (en eerst naar de dierenarts)![]()
Ze zei alleen dat het best lang kan duren nu in deze periode. Ze vliegen de honden altijd in toeristische vliegtuigen naar Nederland, en in deze periode zijn er natuurlijk niet heel veel vakantiegangers. Dus het zou zomaar meer dan 8 weken vanaf dat ik de adoptieaanvraag heb ingevuld kunnen duren voordat de pup er is, maar het zou ook zomaar kunnen dat er toevallig al heel snel een vlucht beschikbaar is.
xDenies schreef:Niet zo zwaar aan tillen hoor. Je doet een heel hoop dingen hartstikke goed dus houd je vooral daar aan vast. Niemand is hier perfect.
cursebreaker schreef:Interessant om over het hele proces te lezen. Wel jammer dat je afhankelijk bent van toeristische vluchten ja, want dan kan het ineens toch nog wel even gaan duren. Wordt er in de tussentijd dan bij zo'n asiel/opvang daar ook 'getraind' met de hond? Hopen dat er toevallig toch snel een vlucht beschikbaar komt!! Maar dat klinkt in ieder geval al voorzichtig positief als ik het zo lees
E_J schreef:cursebreaker schreef:Interessant om over het hele proces te lezen. Wel jammer dat je afhankelijk bent van toeristische vluchten ja, want dan kan het ineens toch nog wel even gaan duren. Wordt er in de tussentijd dan bij zo'n asiel/opvang daar ook 'getraind' met de hond? Hopen dat er toevallig toch snel een vlucht beschikbaar komt!! Maar dat klinkt in ieder geval al voorzichtig positief als ik het zo lees
De hond verblijft momenteel in een gastgezin in Griekenland, dus ik ga er vanuit dat ze daar in ieder geval wel zodanig met hem bezig zijn dat het voor hen ook prettig is om hem in huis te houden (denk aan zindelijkheid, beetje gehoorzaamheid, etc).
Ik zit hier stiekem ook inderdaad wel te hopen dat ze snel een vlucht vinden voor hem. Ik heb ook aangegeven dat het me niet uitmaakt bij welk vliegveld hij hier aan zou komen. Of dat nou Schiphol, Rotterdam of Eindhoven is- ik moet toch ver rijden![]()
Dus ik hoop dat dat de kans een beetje vergroot om sneller een vlucht te vinden. Maar goed, eerst moet hij ook naar de dierenarts in Griekenland waar hij wordt gechipt, ingeënt (ook tegen rabiës), ontwormd en ontvlooid. Nu is het dus echt een kwestie van geduld, wat ik uiteraard heel weinig heb
mvdende schreef:Als je er zeker van wil zijn dat je pup gelijk naar Nederland vliegt zodra dat mag na de rabiës enting, kan je ook zelf een retourtje boeken naar Griekenland om hem op te halen.
Misschien vind je ergens een heel goedkoop enkeltje heen, en met Transavia een enkeltje terug.
Het kost wat, maar dan heb je wel de zekerheid dat je de pup in Nederland hebt, voordat het toeristenseizoen begint.
De pup is natuurlijk al minimaal 15 weken oud voordat hij überhaupt mag vliegen ivm de rabiës, als je daarna ook nog eens de kans hebt om 8 weken te moeten wachten op een vlucht... is de pup al bijna een half jaar oud.