Ja, hij kan echt best tekeer gaan met zijn speeltjes. Dan timmert hij er echt op los Zo leuk om te zien Alleen was hij zo druk bezig dat ik het touw om zijn pootje zag slaan en dat vond ik er een beetje eng uit zien Hij pleurt ook regelmatig naar beneden maar dat interesseert hem echt helemaal niets
Dat tongetje idd
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 18-04-20 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Als je hem zo bezig ziet snap je ook wel dat er regelmatig mensen voor het huis naar binnen staan te kijken
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-20 09:10
Ik heb vorige week een "paar" twee dozen vol speeltjes voor Mango binnen gekregen die ik besteld had. Zo dacht ik hem weer even wat uitdaging te bieden. Daarbij zat ook een soort spaarpot. Een plastic bak met gleufjes waar hij "muntjes" in moet doen. Erbij een hele handleiding hoe je je papegaai dat in 4 stappen kunt leren, verspreid over weken zodat ze goed doorhebben wat de bedoeling is
Goed, ik laat het aan Mango zien zodat hij het niet eng vind.. Hij kijkt even naar de muntjes.. kijkt naar de spaarpot... Pakt een muntje en doet hem er zo in Tot zover de uitdaging De handleiding met stappenplan kon direct bij het oud papier Dat dier is ook gewoon veel te slim voor dit soort spelletjes
Hij is natuurlijk ook al heel handig met een blokkendoos en een spaarpot is gewoon een blokkendoos met gat. Ik zou hem papiergeld leren vouwen en dat in de spaarpot laten doen
Ja, de overgang van zijn blokkendoos en basketbal naar de spaarpot was blijkbaar wel heel makkelijk
Hilli, hij heeft altijd wel overmatige interesse in papiergeld en mijn pinpassen Zodra ik mijn portemonnee pak is hij er als de kippen bij Ik verdenk hem er altijd van dat hij mijn pincode probeert af te kijken tijdens het internetbankieren zodat hij straks mooi zelf zijn bestellingen doet
Dat is tof! Benieuwd of 'ie het spelletje ook uiteindelijk zelf kan snappen.
Ik dacht ook al: als je voerautomaten maakt waar je bij 1 muntje het allersaaiste niet interessante voer krijgt, maar bij 2 muntjes al iets lekkerders en 3 nog lekkerder, of je dan sparen en keuzes gaat zien.
Ik heb ook voerspelletjes voor in zijn kooi waaraan hij moet draaien of trekken waardoor er wat lekkers via kamers naar beneden valt (die moet hij steeds onafhankelijk van elkaar draaien). Die snapt hij ook, alleen maakt het een gigantische herrie wanneer hij er mee bezig is omdat hij ze uit enthousiame alle kanten op zwaait