Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:09

Kaas gaat er hier bij de ene ook goed in :+ . En ze heeft een x het deksel van een pan afgekregen om een kippenpoot te jatten. Hete kip heet het hier is ook met sambal erin maar smaakte der prima.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 17:01

Temeraire schreef:
Die van mij eet caviavoer en hamstervoer als hij de kans krijgt :+

Maar het valt nog niet mee om blikvoer te vinden wat hij lust... harde brokjes gaan gelukkig goed maar voor het vocht en voor de leuk wil ik hem in de avond ook wat blikvoer geven. Momenteel krijgt hij stukjes zalm in saus (speciaal voor katten) van de AH als natvoer maar dat is best prijzig om elke dag te geven. Wel een lekker hoog vispercentage en weinig bijproducten.

Dit herken ik..
ik heb echt vanalles geprobeerd en weg kunnen doen (zelfs vers).
De jongste eet echt alles maar de oudste trekt zijn neus ervoor op en kiest voor Felix sensations :+

Ik heb goede brok met een heel hoog vleespercentage en ze krijgen er dagelijks een pouche bij. Ik verdeel 1 zo'n zakje over 2porties per dag en leng het aan met water..liever felix waardoor veel drinken dan mogelijk niet genoeg vocht binnen krijgen heb ik bedacht...
het hoofdvoer bestaat uit de goede brok.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 17:23

Onze voorgaande katten waren ook gek op bepaalde dingen. Spareribs, boontjes, slagroom, kaas. Maar onze Rossi die we nu hebben is totaal niet geïnteresseerd in menseneten. We kunnen zo eten onbemand op het aanrecht laten staan. Elke dag dezelfde droge brokjes van Whiskas, al jarenlang. En daar dan elke morgen om komen zeuren, terwijl heb bakje nog half vol is. En af en toe een muis of vogeltje tussendoor.

LoveUggs

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 17:55

Mijne krijgen purizon brokken en met zn 2en 1 zakje Felix vlees, gaat er altijd van harte in. Ze drinken ongeveer 1 a 2 longdrinkglazen weg per dag. Kunnen we dan aanvullen in het fonteintje. Als ze blikvoer krijgen (ook van felix) vul ik de bakjes aan met water.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:16

mijn stalkatten worden verondersteld ongedierte te consumeren, maar om ze op stal te houden, worden ze 2 x per dag verwend met blikvoer (goedkoopste an de Lidl) en brokjes van de Welkoop. De zwarte jat echter paardenbrokjes en is pas tevreden als ie een scheutje lijnzaadolie over z'n natvoer krijgt 8)7

De thuiskat eet Kenner brokjes voor oude katten en 1 x per dag een kuipje van de Lidl, is ie al 17 mee geworden en hij doet het nog steeds *\o/*

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:04

Kat met identiteitscrisis Mor!!
Ik ben een Arabisch volbloed! Heus!!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:37

IMJ schreef:
Kat met identiteitscrisis Mor!!
Ik ben een Arabisch volbloed! Heus!!

met het uiterlijk van een forse Bels..... die kat is werkelijk vierkant in de winter, je kan hem niet eens meer rollen :wow: In de zomer komt er weer model in.....

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:59

Ik ben een Norriker! Heus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:13

Is het erg als je kat een half rubberen elastiekje op heeft gegeten? Want dat heeft die van mij zojuist gedaan... :\

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:33

Poept ie vast uit ;-)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 10:35

Resistance schreef:
Is het erg als je kat een half rubberen elastiekje op heeft gegeten? Want dat heeft die van mij zojuist gedaan... :\

Als het niet zo groot is dat het een verstopping veroorzaakt dan zou je het even aan kunnen kijken en ontlasting in de gaten houden, voelt het niet goed toch even naar de DA.

Doet hij dat vaker?

https://www.jedierenwijzer.nl/blog/pica-katten-weet-is/

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:19

Helaas helaas op dit moment geen tijd om het topic door te lezen. Ik heb een vraagje en vermoed dat dit de beste plek is om hem te stellen.

Mijn kater heeft blaasgruis gehad, mede daarom heb ik nu een drinkfonteintje voor hem. Helaas is deze gister kapot gegaan. Nu heeft een vriendin een hele fijne die ik kan overnemen, maar die is pas over vier weken weer in NL.
Ik merk dat mn kater echt veel meer drinkt door het fonteintje, dus durf de gok niet de wagen om hem vier weken zonder fonteintje te laten zitten. Je snap echter wel dat ik geen zin heb om €50 euro uit te geven aan een drinkfontein die we vier weken gebruiken (dat vraagt de dierenwinkel hier ervoor :wow: )...

Dus bij deze de vraag: weet iemand een betaalbaar drinkfonteintje te koop, die snel levert? In deze regio is via marktplaats niets te vinden, dus dat is sowieso geen optie en ik wil wel de zekerheid dat hij het doet (lastige met verzenden).

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:52

Ja precies. Die had ik uiteraard ook al wel gevonden, maar ik wordt A gek van hun prijssysteem (staat €15, na aanklikken ineens €45) en B heb ik al eerder een gehad hiervan die het niet goed deed. Dus dat schiet niet op.

Vandaar de vraag of jullie advies hebben.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 15:00

Eet hij graag van die zakjes vlees? Want daar zou je flink water door kunnen doen voor zo lang.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 15:22

@IMJ Hij lust het inderdaad graag, maar hij geeft daardoor snel over. Zelfs bij het geven van kleine hoeveelheden (eetlepeltje). Daarom krijgt hij in overleg met de DA uitsluitend gruisvoorkomend droogvoer.
Helaas! Had het namelijk zelf graag gedaan.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:06

Miramii, kun je geen water bij zijn brokjes doen? Zo kreeg mijn ted toch genoeg vocht binnen toen hij zo'n last had van gruis!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:17

Iemand hier interesse in deze kattenbakkast?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En deze Petfun krabpaal?
Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 01:34

Even omhoogschoppen hoor :+

Sammie kon wel heeeeel mooi zitten vanavond :+
Afbeelding

Let vooral op het feit dat hij met zijn voorpootjes op de verwarming/rand van het mandje zit en dus lager dan de rest van zijn lichaam :')

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 08:26

gekke dieren zijn het!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 09:50

Dat maakt het leuk! :))

Donkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 19:06

Afbeelding

Kattepootjes van Liv!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 19:15

Dohhhh! <3

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 19:24

Och <3

Ik moet mijn vriendjes missen baan vanochtend tot morgen avond.. Toch altijd even slikken :') zo sluiten thuis, in de nacht.. Gelukkig lieve schoonouders die langs gaan om eten te geven en vanavond bij ons thuis eten en dan vanavond ergens weg gaan :+

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 19:31

Mijn madameke Afbeelding
Afbeelding