Hèt vogeltopic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimley

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 14:24

Hier zit alles in vluchten :') en mijne dan binnen.. dus niemand die er last van heeft haha!
Soms de buren in de zomer, maar onze schreeuwen dan ook wel erg..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 14:57

Hier zitten de valken allemaal buiten. Ik vraag geregeld aan mijn buren of ze er last van hebben, maar tot nu toe vinden ze het juist gezellig :D
's ochtends zijn ze wel druk, maar in de middag hoor je ze niet en houden ze massaal siësta.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 16:04

Hallo :wave:

Ik kom mij hier ook melden. :)
Ben zelf een echte nitwit wat vogels betreft. :=
Het is vooral mijn vriend zijn hobby maar ik geniet er ook van als ik naar buiten kijk.
Komend voorjaar willen we de volière gaan opknappen en wat uitbreiden. En wellicht hebben jullie nog leuke tips en ideeën!
Wij hebben grasparkieten, valk parkieten en 1 kanarie.

De volière op dit moment.
Afbeelding
Afbeelding
Via het tunneltje links kunnen ze naar het binnenhok.
We willen rechts langs de schutting een stuk aanbouwen als we de rest gaan opknappen. :)

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 17:14

Bix schreef:
Ik doelde eigenlijk meer op de reacties uit jullie omgeving. Vinden mensen het raar, vies of juist bijzonder en leuk?

Ik woon nog bij mijn ouders en die hebben het liefste mijn vogels los. Ze vinden dat juist erg gezellig. Ook van anderen hoor ik er veel positiviteit van terug. Qua kakjes doen die 2 van mij het vooral bij/in de kooi. Heel soms als ze voorbij komen, maar ruim het dan meteen op. Heb anderen daar nog niet over gehoord.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 18:47

Jopie en Lucy zitten steeds meer op hun gemak bij me! :o

Afbeelding

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 19:44

Dat ziet er gezellig uit! :)

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 19:54

Ja wij hebben als ik het goed heb..
2 prachtrosella's rubino (+ 1 jong van vorig jaar zonder snavel)
2 portlincons
2 roodvleugels
2 halsbanden blauw en groen
2 collies
2 ficheries
2 valken (nu nog 4 Maar de 2 jongen gaan nog weg haha)

Dat zit allemaal buiten en vooral de halsbanden kunnen schreeuwen :')

Binnen zit verder niks, behalve mijn vinkje en straks meerdere :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 19:56

Oeeeh, Rubino's! <3
Maar een jong zonder snavel? := Hoe ziet dat eruit en hoe gaat dat met eten?

Welkom Renske!!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 20:03

Cayenne schreef:
Oeeeh, Rubino's! <3
Maar een jong zonder snavel? := Hoe ziet dat eruit en hoe gaat dat met eten?

Welkom Renske!!

Ja die zijn erg leuk! Mooi koppel ook! Hopelijk dit jaar weer jongen :D

Euh nou hij mist het bovenste stuk van de snavel zeg maar.. Maar de ouders hebben hem zelf groot gebracht en hij eet nu ook zelfstandig dus vonden wij wel dat hij een kans verdiende en het leeft nu nog steeds :)
Hij gaat dit weekend naar iemand samen met de valken.. Die wil graag een 'kijk' volière, dus leuke kleurtjes :)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 22:31

Kiimm_ schreef:

[ Afbeelding ]

Oh, en lukt dat om te haken? Mijn parkiet vroeger kwam altijd “helpen” _O-

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:41

Ik kom mij hier ook melden!
Heb al 16 jaar een valkparkietje die niet tam is. Laatste paar maanden kijken ik steeds meer free flight filmpjes op youtube waar ik echt van kan genieten. Ben echt een vogel mens maar dan heb ik hier alleen een niet tamme valkparkiet en het ziet er zo leuk uit op die filmpjes. Vandaag dus maar besloten om hem los te doen in mijn kamer en dat ging er goed! Hij was nog erg angstig en bijterig richting mijn hand maar als hij dan aan het vliegen was, lande hij wel op mij.
Of ik hem ooit nog echt tam krijg is de vraag maar het zou wel leuk zijn om het vaker los te doen! Leek mij leuk om de voortgang hier af en toe te posten en jullie verhalen mee te lezen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 00:20

Oh ... en nu na 16 jaar heb je het gedurfd hem los te laten? Ging dat vliegen goed? En mag hij nu vaker? Lukte het dan ook hem weer in de kooi te krijgen?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 00:22

Als hij 16 jaar lang in een kooi heeft gezeten zal hij morgen wel enorme spierpijn hebben.
Dat zou ik wel goed in de gaten houden!
Goed dat je hem los laat! vooral blijven doen hoor! Wel uitkijken met de ramen etc want daar kunnen ze snel tegen aan vliegen.

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 10:45

Hij is er vroeger wel eens uitgeweest maar dat is zeker jaren terug. Dus het is wel korter dan 16 jaar.
Ik was verbaasd over hoe goed die nog kon vliegen. Ik heb hem express in mijn kamer los gedaan want in de huiskamer raakte hij altijd helemaal in paniek en durfde hij niet meer te landen. Dan vloog hij ook keihard tegen een kast aan, waardoor ik zelf erg angstig werd voor hem om hem los te laten. Maar mijn kamer is redelijk klein met 2 gordijnen voor de ramen dus daar heeft hij geen last van.

Veel heeft die ook niet gevlogen gister. 4 korte vluchten misschien, en meer uit paniek leek wel.
Hij mag zeker vaker omdat die het gister zo goed deed. Dat gaf mij ook weer vertrouwen! Ik vond het zelf altijd zo eng, maar gun het hem wel om los te zijn en daarom gister ook gedaan. Van het weekend ga ik het weer proberen! Eerst mag hij even bijkomen.
Terug in de kooi was lastig ja. Ik had hem op het voetbakje en die in mijn hand en wilde hem zo terug in de kooi zetten via de voorkant. Daar schrok die van en vloog die dus weg. Uiteindelijk vloog hij aan de bovenkant van de kooi en heb ik die daar weer geopend en zo zat hij daar een tijdje zichzelf te wassen. Uiteindelijk sprong die zelf weer op de hoogste stok en kon ik de kooi dicht doen.

Wat geven jullie als beloning? Ik geef hem wel eens wat anders als zijn voer maar dat vind hij meestal eng waardoor hij het niet eet.. Het voerbakje is voor hem vertrouwd maar had gelezen dat je hem niet moet belonen met voer waar die dagelijks altijd bij kan.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 11:37

Lukasje schreef:
Kiimm_ schreef:

[ Afbeelding ]

Oh, en lukt dat om te haken? Mijn parkiet vroeger kwam altijd “helpen” _O-

Ze blijven netjes op de schouder zitten, dat scheelt :')

Zo lang ze op de schouder mogen gaat het goed, dat vinden ze best leuk. Voor de hand zijn ze wel echt angstig, dan vliegen ze meteen weg. Terwijl als ze hulp nodig hebben ze wel makkelijk op de vinger stappen. We blijven oefenen :o

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 11:50

Anna, fijn dat je het weer een kans geeft. Hier vlogen de grasjes de eerste keren ook overal tegenaan - de muren, deuren, het plafond. Doodeng! Ik vond het toen ook echt niet grappig en heb heel erg getwijfeld of ik er wel goed aan deed. Maar ze moeten de ruimte leren kennen. Nu een paar maanden vrijheid later kennen ze de ruimte op hun duimpje!

Als beloning geef ik vaak een klein beetje trosgierst, dat vinden ze hier heerlijk.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 12:19

Ik kom hier ook weer meepraten. Wel meegelezen, dus ben aardig op de hoogte nog.

Mijn grasjes gaan helemaal niet op mijn schouders zitten, soms op mijn hoofd.

Met mijn aapjes gaat het goed, binnenkort denk ik toch een nieuwe kooi kopen: de montana madeira 2.

Hebben jullie wel eens ontlasting opgestuurd naar een vogelarts? Ik heb naar 2 verschillende ontlasting opgestuurd en krijg van allebei de artsen een andere uitslag.....

Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 13:47

@ Meliaforever: hey, dat is eventjes geleden!

@ AnnaxBoy: op trosgierst zijn de meeste vogels wel dol

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 14:43

MeliaForever: Ja, ik doe het voor mijn valken 2 keer per jaar en van Mango 3 keer omdat hij vers eet.
Naar welke artsen heb je het gestuurd en wat kwam eruit?

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 14:49

Cayenne, ik deed het voor mijn kanarie. Eerst maar H.edwig en toen kwam er tuberculose uit, advies inslapen. := Maar andere mensen met vogels vonden het een rare uitslag, dus die adviseerde me een second opinion bij Ro.b (A.vidensia) te doen met de mededeling of het tuberculose is. Zij zeggen dat ze niks konden vinden, behalve een candida schimmel. Ik heb toen gelijk van de parkieten ook naar Rob gestuurd en die zijn gelukkig schoon van alles. Maar nu weet ik nog niet wie er gelijk heeft. :')
De kanarie zit nu wel (weer) bij mijn tante, voordat mijn parkieten ook iets oplopen. :=

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 14:53

Kun je het niet naar een derde sturen die onafhankelijk is? Ik denk dat je dan wel zekerheid hebt.
Hedwig kan zelf trouwens niet alle ziektes vinden omdat ze daar onvoldoende apparatuur voor heeft. Heeft ze het naar een lab gestuurd?
Anders stuur je een third opinion naar mijn vogelarts?

Tuberculose is bij een levende kanarie bijna niet vast te stellen. Je bent alleen 100% zeker door sectie.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 17:18

Cayenne schreef:
Kun je het niet naar een derde sturen die onafhankelijk is? Ik denk dat je dan wel zekerheid hebt.
Hedwig kan zelf trouwens niet alle ziektes vinden omdat ze daar onvoldoende apparatuur voor heeft. Heeft ze het naar een lab gestuurd?
Anders stuur je een third opinion naar mijn vogelarts?

Tuberculose is bij een levende kanarie bijna niet vast te stellen. Je bent alleen 100% zeker door sectie.

Ik stuur je even een pb. :)

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 18:06

Afbeelding

Afbeelding

Heerlijk in de rui ^^

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 16:04

Bix schreef:
Anna, fijn dat je het weer een kans geeft. Hier vlogen de grasjes de eerste keren ook overal tegenaan - de muren, deuren, het plafond. Doodeng! Ik vond het toen ook echt niet grappig en heb heel erg getwijfeld of ik er wel goed aan deed. Maar ze moeten de ruimte leren kennen. Nu een paar maanden vrijheid later kennen ze de ruimte op hun duimpje!

Als beloning geef ik vaak een klein beetje trosgierst, dat vinden ze hier heerlijk.

Kuifje is er inderdaad dol op! Op het begin erg angstig. Dan pakte hij wat en snel weer naar de andere kant van de stok!

Is er een limiet dat je kan geven? Het blijft natuurlijk een beloning dus hij zal het ook niet ongelimiteerd te eten krijgen, maar ik weet niet of te veel eten kwaad kan? Ik wil het vooral als motivatie gebruiken om zo hem leren op te stappen bijvoorbeeld en meeste dingen neemt hij niet aan dus ik ben al erg blij dat hij dit zo geweldig vindt!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 16:11

Nou beep beep is niet langer meer alleen <3 Wat heerlijk om naar de kijken!

Afbeelding

Afbeelding