[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:52

Wij hebben de camera op de bench staan, en Kiko ligt eigenlijk altijd te slapen. Behalve nu, maar zo te zien komt de buurvrouw haar eruit laten om te laten plassen. :))

Ja dus, tjoep en weg was ze.

Maar het is heel geruststellend om ook echt te zien dat ze zo veel slaapt als we er niet zijn, en er dus niet heel veel last van heeft.

DanielleB

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 16:09

Hahah leuk om ze zo in de gaten te houden! Ik ga dat denk ik ook doen. Wel fijn om te weten wat ze allemaal uitspoken

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 18:01

madeliefw schreef:
Je doet wat het beste voor haar is. Veel sterkte hoor!

Ik ben gerustgesteld door jullie antwoorden dat iedere hond zoveel slaapt. Ik vind het dan ook wat minder erg om haar alleen te laten, ze slaapt waarschijnlijk toch de hele tijd.

Vandaag weer naar de dierenarts geweest. De beschadiging van het hoornvlies is over gelukkig. Ze heeft nog wel ontstoken derde ooglid. Hiervoor weer druppels. Waarschijnlijk is ze ergens allergisch voor. De werking van de druppels even afwachten. Kan ook een plant ofzo zijn geweest.

De dierenarts vond haar prachtig en zei dat we tzt eigenlijk een nestje zouden moeten fokken. We horen vaker dat mensen haar heel mooi vinden. En ook serieus mensen die een puppy van haar zouden willen. Maar onze plannen waren eigenlijk niet om te fokken haha. Moet je met een nestje echt 8 weken continu thuis zijn?

Tsja en de mensen die zeggen dat ze een pup willen hoor je later niets meer van;) Bij elke hond die je ooit zal hebben krijg je wel zulke reacties..en een golden is een populair ras en zijn er ook al genoeg. Fokken is niet even leuk een nestje. Bij de meeste verenigingen moet je wat showresultaten halen, dan alle gezondheidsonderzoeken. Nog een reu vinden die goed bij haar past en haar fouten zal verbeteren. De stambomen uitpluizen of het wel goed bij elkaar past, weet je daarvoor genoeg van het ras? En dan kan er nog een hele hoop misgaan tijdens de dracht en bevalling, wil je dat risico lopen? Plus alle kosten van het nest en ja de eerste weken moet er altijd wel iemand zijn en daarna kunnen ze wel af en toe een paar uurtjes alleen maar niet een hele dag. Je zal dus wel zelf thuis moeten zijn of oppas regelen.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 18:21

Zahra slaapt ook bijna haar hele leven :') Luie draak is het.

Ik vind dat altijd wat dubieus als een dierenarts dat zegt. Natuurlijk is het een super leuk compliment om te horen, maar een dierenarts is over het algemeen geen raskenner. Ik zou zeker geen nestje fokken omdat de dierenarts dat zegt. Een nestje is veel werk, veel verantwoordelijkheid. Je moet niet alleen veel thuis zijn met een nest en heel veel energie erin stoppen. Je moet ook weten wat je doet qua combinatie etc. Gezondheid van de ouderdieren. Er komt best veel bij kijken. Dat moet je wel écht zelf willen en weten wat je doet.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 18:24

Ik heb er nooit eerder aan gedacht te gaan fokken. Zeker omdat ik gewoon een andere baan heb. Keet is daardoor twee dagen alleen (wordt wel 2x uitgelaten dan). Was eigenlijk gewoon benieuwd hoeveel tijd je ermee kwijt zou zijn en kom wel tot de conclusie dat het niet te combineren valt (werk in onderwijs en zit dus aan schoolvakanties vast, een nest valt daar niet precies in te plannen).

Ik krijg bij Keet wel echt hele andere reacties dan bij de golden retriever die we vroeger hebben gehad. Ook van kenners. Keet heeft zelf een goede stamboom, ouders hebben ook alle gezondheidsonderzoeken gehad en dat zou ik zelf ook willen. Ze hebben geen shows gelopen maar wel jachtproeven. Als er iets niet goed is zou ik niet gaan fokken. Ik denk zeker dat er een reu te vinden is die bij haar past. Daarnaast is ze ontzettend lief, zeker voor kinderen. Het is wel een ander ras natuurlijk dan de populaire rassen waar asielen mee vol zitten (doorgefokte goldens daargelaten). Dus in die zin ben ik niet bang geen goede gezinnen te vinden.

Maar goed, ze is nog lang niet zover voor het tijd is voor een nestje dus voorlopig is het sowieso niet aan de orde. En mocht de situatie anders worden dan ga ik niet over 1 nacht ijs!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 19:28

Ik heb ook een camera. Kan zelfs praten met hun terwijl ik weg ben haha.

Kenzo slaapt ook erg veel. Morgen 11 weken. Heb hem dat ook geleerd oor bench gebruik. Nu pakt hij zelf zijn rust ook. Doet hij het niet dan in bench met botjes vind hij niet erg haha.

Heb nu nachtdiensten maar zelfs nu slaapt hij bij oppas s nachts netjes en is uur wakker voor ik ga slapen en slaapt dan met mij weer mee tm half 2. Wel keer plassen tussendoor maar doe ik ook. S nachts slaapt hij in bench bij de andere honden en nu ik overdag slaap in bench naast mij op bed hahaha. Ga het niet opzoeken dat ons werk met hem relaxt in bench te hebben hier door kapot gaat.
S middags lekker bos in en daarna wat nieuws ontdekken. Dan weer slapen eten sprlen slapen hahaha. Heerlijk leven hebben de honden hier

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 19:37

De spitsmuis heeft zich weer uit kunnen leven :D <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 19:52

Wow mooi zeg!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 21:21

Mooie foto's limoen

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:05

Mijn man denkt er ook aan om een camera te kopen. Zo kunnen we hemail in de gaten houden als we niet thuis zijn.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:20

Ik heb hem via zo n site als voucher vandaag of groupdeal ;) 40 euro en werkt prefect! Dag en nacht zicht met mogelijkheid geluid aan/uit zetten van camera naar mobiel maar ook mobiel naar camera.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:45

Oh wauw dat is ideaal! Ik wil eigenlijk ook wel zo'n camera. Pip is als we weggaan en terugkomen stil, maar daartussen :=

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 23:26

Ik zou ook wel een camera willen, al is t maar omdat ik laatst mijn telefoon een half uur had aangezet bij Dommel, en die na 29 minuten doodstil zijn gewoon uit ging :P

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 23:31

Ik heb een camera voor mijn senior met verlatingsangst angst. Als ik een seintje krijg dat hij zit te huilen dan fluit ik en is hij weer even rustig. Voor de aankomende pup is het ook super handig. Het geeft een hoop rust. Eerder moest ik altijd maar op het oordeel van de buurvrouw vertrouwen. Maar die heeft toch wel een iets andere versie van de werkelijkheid. Ik gebruik de camera van nest.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 00:45

Wij hebben 2 camera's van de Aldi. Normaal op stal voor mijn merrie te bespieden als die op punt van veulenen staat, maar vorig jaar is mijn merrie hoogdrachtig overleden, dus de camera was snel uit stal. Nu nieuwe merrie, ook drachtig, en nog een andere merrie drachtig, dus vanaf half april verhuisd er 1 camera naar stal.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 10:05

Vanmiddag wordt Lizzy opgehaald........ neeeeeeeeeeee ik wil niet.... |(
Ga haar nog kapot knuffelen, nog filmpjes en foto's gemaakt..

Welke camera's hebben jullie? En hoe duur waren ze ongeveer?
Ik hoef niet persee echt super goed beeldkwaliteit hoor

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:17

Ik heb die van nest. Die was ongeveer €200,- niet goedkoop maar handig in gebruik. Zo schakelt hij automatisch in als ik (nou ja m'n telefoon) het huis verlaat. En hij is magnetisch waardoor ik hem op m'n kozijnen overal kan plakken.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:58

Knappe Zhara. Als ze loopt is ze zo elegant, maar zittend vind ik het toch een beetje vreemd zicht :=

ow een camera, vriendin heeft het ook aangeschaft toen het eerste nestje van haar teef op komst was. Zou eens moeten vragen welke het is.
Mss wil ik dit in de toekomst ook nog. Ik weet dat in de bench mijn honden nagenoeg de hele tijd slapen en ik er eigenlijk geen zorgen over moet maken. Maar ik zou het ergens wel fijner vinden dat ze gewoon in de woonkamer kunnen blijven en voor een uur of 2 lukt dit nu prima. Ik vraag me alleen af of langere periodes voor mijn jack ook gaan werken. Vroeger kreeg deze paniekaanvallen en vernielde alles wat vast en loszat. Vermoed dat de jonge hond voor de gein meedoet dan...

Oh ja ivm een nestje: ik ben dan wel geinteresseerd in fokken etc, maar ik laat het werkelijke gebeuren over aan mijn vriendin, het is toch een behoorlijke investering qua materiaal, maar vooral tijd. De laatste dagen voor de bevalling ben je al niet meer gerust om van huis weg te gaan, de eerste weken in het oog houden of elke pup wel aan de beurt komt om te drinken en eenmaal je begint bij te voeren, continu pipi en kaka ruimen... eenmaal de pups goed mobiel werden, ging mijn vriendin wel terug werken, maar dan ging ik vroeg en zij heel laat zodat de pups max 4u alleen waren. Meestal werden ze dan wakker door mijn komst en dan was het festijn, overal pipi en kaka. Alles buiten laten en voer geven (mama even wegzetten, anders at die alles puppyren opkuisen en verversen even spelen en dan alles weer binnen voor hun dutje.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 12:21

hier ook een camera, alleen nog steeds niet aangesloten dus gebruik hem nu als babyfoon _O-

Een nest fokken moet je alleen doen als je er zelf 100% achterstaat niet omdat iemand anders zegt dat je zou moeten fokken met je teef. Er komt zoveel bij kijken en als je pech hebt gaat het vreselijk mis en kan je zelfs je teef kwijt raken.

Zhara <3

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 12:36

Roekje in de sneeuw
Afbeelding

en Ravi mijn reu(Roek haar vader) het blije ei :P
Afbeelding

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 15:40

Hey, mag ik ook mee kletsen? Ik heb sinds 2,5 week een onwijs leuke pup genaamt Milo! ik wou eigenlijk terzijnertijd een volwassen hond uit het asiel, maar bij de fokker (waar ik veel kom) kwam dit kereltje in zn uppie de keuken in wandelen, kroop op schoot en heeft me een half uur afgelebberd... en toen was ik verkocht. Milo is nu bijna 16 week, ik heb hem pas na oud en nieuw opgehaald omdat ik zelf bang ben voor vuurwerk. En hij doet het geweldig! Het is mn eerste eigen hond, ook voor mn verloofde de eerste hond, dus alles is heel nieuw maar hij doet het zo goed. Hij slaapt nu al een week alleen beneden in zn "kennel" (de ruimte onder de trap afgezet met traphekje). Hij komt, zit, begint met af gaan, heeft nog niets stuk gemaakt en we lachen 10 keer zoveel als voor hij er was!
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1441978042533355&set=a.555911507806684.1073741828.100001635180700&type=3
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1433600680037758&set=pcb.1433600753371084&type=3
Ohja, Milo is een Cane Corso, met van vaders kant een kwart american bulldog en nog wat bully XL. Het is dus de grote vraag hoe groot of breed hij zal worden.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 18:02

Net contact gehad met de fokker en.......we staan op de lijst voor aankomend nest! *\o/* binnenkort gaan we op bezoek om de mensen en het teefje te leren kennen <3

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 18:08

@ airborn: weer maar eens het bewijs dat soms de hond het baasje kiest ipv omgekeerd :) geniet van je kleine man voor zo lang hij nog klein blijft :+

@Macchiato: welk ras willen jullie of heb ik daar ergens over gelezen?

@ Van: vraagje, ik ben het topic van "tamaskans in de maak" oid tegen gekomen. Is de combi nu geslaagd of niet? want heb begrepen dat de pups nagenoeg allemaal zo goed als zwart zijn gebleven. Uiteraard wil dit niet zeggen dat ze niet de juiste genen hebben om mee verder te gaan. Maar ben wel benieuwd.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 18:21

petitparis schreef:
@Macchiato: welk ras willen jullie of heb ik daar ergens over gelezen?
.

Wij gaan voor de Hollandse Herder korthaar :)

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 18:36

Pfffff ze is net opgehaald...mennnn wat voel ik me rot en de tranen stromen over mn wangen... blghhh