[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieszje

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:32

Pff mensen leren het ook nooit he..
Was laatst met werk bij een klant en zag een ini mini vaasje staan met een luchthappende sluierstaart erin.
Heb maar niks gezegd..

Heb nog geen goed tehuis gevonden voor mijn betta's.
Heb drie reacties gehad, mensen maken echt een zootje van hun visbestand.
Eentje wilde ze met hun drietjes in een aqua40 doen.
Dat gaat dus ook niet gebeuren, kan ik ze beter in mijn Qube25 houden waar ze nu tijdelijk in zitten :')

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:38

Jaje mag ze brengen haha zelf vind ikt ritje wat te lang, maar zouden dan in de 2 meter komen :)

edit: heb t ook gemeld bij beheer. Groepsvissen die alleen zitten is ook verwaarlozing geen verwarming terwijl er tropische vissen in zitten. Sluierstaarten in 20 liter die op 1 meter horen, geen planten niks geen pomp... Zei al is als een hond die 24/7 in een bench leeft.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:41

Kom helaas niet in de buurt binnenkort :(
En even op en neer rijden gaat hem even niet worden helaas.
Dichtstbijzijnde waar ik regelmatig kom is woerden omdat ik daar werk.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:43

ja is nog ruim drie kwartier :) vind ik ook wat ver.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:44

Heel jammer :(
Nu mis ik de tijden dat ik gratis kon reizen met het ov :')

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:45

ja hahaha wist je in iedergeval dat ze ruimte genoeg hadden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:50

Kwam ik gisteren ook zo'n 'mooie' advertentie tegen. Een spiegeltje voor bij de Betta in de bak..
Ik quote: "Deze spiegel is speciaal ontwikkeld voor betta vissen ( siamese kempvissen). Wanneer de betta vis voor de spiegel zwemt zal hij al zijn vinnen op zetten en ziet hij er prachtig uit. Let op plaats de mirror nooit te lang bij de kom!!"

Ik hoop niet dat dit echt goed verkoopt..

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:51

Ja inderdaad, maar wie weet moet ik binnenkort in de buurt zijn.
Doe ze niet zomaar weg naar iemand, dus verwacht niet dat ze één twee drie weg zijn.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:54

Spruit die gebruik ik ook, is alleen op tijden van verkoop dat ik die gebruik voor fotos. Zoals voor halfmoon om te laten zien dat het werkelijk 180 graden haalt ivm eventueel kweek plannen. Normaal gebruik je ze eigenlijk dus nooit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:56

Ow zo! Ik dacht echt dat het bedoelt was al speeltje, wat je ook wel ziet bij mensen die grasparkietjes alleen houden. :+

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:03

Nee daar moet je ze niet voor gebruiken, dan heb je 24/7 stress omdat ze denken dat ze tegenstander zien die ze moeten aanvallen en imponeren. Ik haal hem na de fotos maken ook altijd weer weg. Is puur als ik bv zeg ik verkoop halfmoon, die moeten 180 graden in hun staart halen anders is het geen halfmoon, dat kan je zo aantonen. Dat is max 5 min 1 malig eigenlijk.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:12

Mioux schreef:
omdat het er door heen pomp extern, en als je vervuilers hebt heb je aan de liters voor bv 250 niet genoeg.

Intern zijn deze ook fijn heb ik ook een poosje gehad:
http://www.zooplus.nl/shop/vissen/pompe ... eim/154856

de driehoek laat je hangen,stekker er even uit en kan je zo de pomp optillen. Deze werd 2 ervan in mijn bak van 720 liter gebruikt de 200, ging super.

Pompprestaties: 210 - 650 l/h

Dit is een bio interne filter, goeie stroming ook.

Ik heb nu een externe voor 2000 liter p.u.

Ik heb ook zo'n filter in mijn bak, maar ben er niet echt tevreden over. Hij pompt slecht en weinig stroming. Nouja in het begin wel, maar nu niet meer. En we hebben alles al een keer nagekeken. Ik weet niet of ik een maandagmodel heb, maar wij zijn nu aan het twijfelen iets anders te nemen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:16

balen ! hier heb ik er tot heden nooit problemen mee :D Ook kwa stroming is die super !

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:22

Sneu zeg van die beestjes :(
Ik sta geregeld op de aquariumafdeling op mijn werk en heb echt steeds meer moeite met wat ik verkoop. Vertel er altijd bij dat elke vis minimaal 50L water nodig heeft, wel 15cm kan worden en inwendig vergroeid. Vervolgens krijg ik de vraag hoeveel sluiers in een 10 liter kommetje kunnen. Wat maakt dat uit dan kom ik toch een nieuwe halen á €3,30 per stuk?
Ook tropische vissen trouwens, sommige klanten komen meerdere keren per maand een stuk of 10 visjes halen, ik vraag me af hoe hun bakken eruit zien.
Dan verkoop ik nog liever goudvisjes aan een kerel die deze voert aan zijn piranha's. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:26

Mioux, vandaar dat ik mijn opmerking over 'mooie' advertentie :) Weer wat geleerd :D

Loempia, wat jij zegt heb ik een medewerker die gaat over de visafdeling van een dierspeciaalzaak (een man met kennis van vissen, heerlijk om daarmee te spreken, je leert elke keer wat!) en die zei precies hetzelfde. Vooral guppen zijn gewild bij hem. Ik kan mij ook niet voorstellen dat de hobby leuk blijft als je telkens nieuwe vissen moet kopen omdat de vorige dood gaan. Wel balen als het komt door overmacht, met ziekte bv die je in je bak krijgt na het kopen van nieuwe visjes.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:29

guppen moet je ook vaak nieuw bloed ivm inteelt, maar worden ook veel gebruikt als voer hoor. Ja weet je.... ook bepaalde vissen moeten eten.. klinkt hard maar goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:34

Ik ben wel de laatste die zegt dat het 'hard' is hoor :) Ik heb ook een tijd guppen aan de schildpadden gevoerd. Maar omdat ze ouder worden gaat het dieet over van dierlijk naar meer plantaardig.

Mensen die guppen gebruiken als voer hebben, neem ik aan, een eigen kweek zitten. Dan ben je niet heel slim bezig door elke week nieuwe te kopen. Met deze eigen kweek weet je precies wat je je andere vissen voert, want de meesten moeten eerst nog bijkomen van de transport en je vissen voervisjes geven die niet gevuld zijn is zonde van het geld.

Er zijn echt veel mensen schijnbaar die veel ziekte in de guppen krijgen maar er niets aan willen doen met middelen en maar weer nieuwe kopen :)

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:34

Mioux schreef:
guppen moet je ook vaak nieuw bloed ivm inteelt, maar worden ook veel gebruikt als voer hoor. Ja weet je.... ook bepaalde vissen moeten eten.. klinkt hard maar goed.

Dan moet je je als docent toch wel erg schamen als je je leerlingen leert dat inteelt niet voorkomt bij vissen. Bedankt voor de 'goede' opleiding _/-\o_

http://www.aquatropica.be/artikels/inteelt.php

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:35

ja maar zoals bij endler kweek etc worden vaak niet voor voer gebruikt, dan he bej wel nieuw bloed nodig 1 keer in zoveel tijd om inteelt tegen te gaan en misvormingen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:37

Maar vergeet niet dat inteelt ervoor zorgt dat er lijnen ontstaan. Echter moet je wel moeite doen om deze lijnen zuiver en vrij van ongemakken te houden, iets wat veel mensen niet doen en wat resulteert in zieke/kromme vissen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:38

Vaak bij inteelt krijg je op ten duur ook kromme vissen. Iemand die ik ken is pro guppen en ook endler kweekt hij en haalt ook 1 keer in zoveel tijd nieuw bloed ook uit t buitenland (wel die hij kent hoor)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:42

Het is ook zeker goed om af en toe nieuw bloed te halen. Maar werk je naar een bepaald type/kleur/tekening toe dan moet je gebruik maken van inteelt. Je moet alleen weten hóe :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:45

Dat weet hij ook wel :) alleen hij wil continue ook nieuwe lijnen proberen te maken :) zitten hele mooie tussen al vind ik ze niks voor mij :P ben niet zo gup mens, al heb ik nu wel 6-7 vreemde guppen in me bak kwamen mee als baby met garnalen :)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:53

Heel fijn, k heb een netjes mailtje gekregen dat de bestelling is geannuleerd, en dat mn geld is terug gestort. Hopelijk is het er morgen weer. En dan dezelfde pomp maar dan 10 euro goedkoper bestellen :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:54

Ja die ene is goedkoper, scheelt je ook weer :D Bedoel is toch weer tientje hahaha