Border collie topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

silketje

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 12:19

ik meld me hier ook even :) leuk om te lezen de ervaringen van anderen met border collies, wij zijn ook bezeten van dit ras, en australian cattledogs

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 12:35

sterkte Sassy, wat een naar bericht!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 17:20

Knakker schreef:
sterkte Sassy, wat een naar bericht!

Dank je!

Het lijkt ook maar niet op te houden met slecht nieuws hier, mijn kruising kelpie/bc van een jaar oud bleek totaal onverwacht een slechte heup te hebben op de RX deze morgen.

We dachten voordat we serieus gaan trainen en hem aan het werk zetten laten we toch beter alles controleren.
Dat een hond niks laat zien zegt me uit ervaring niet meer zo veel...

Hobbymatig mag ie nog wel trainen, wandelen en fietsen ook, kan ie vlgs de DA 15 jaar mee worden.(Dr.Jan Kooken in Budel heeft de foto's gemaakt en beoordeeld, die doet haast niks anders als röntgenen bij werk- en sporthonden)

Wat een domper zeg |(

Zelden een aan de schapen zo getalenteerde en gemakkelijk te trainen hond gezien.
Maar als ie dagen aan de kudde zou moeten werken gaat ie dat niet lang volhouden :(
Ik gun hem ook een fijn leven, met iemand die de tijd heeft leuke dingen met hem te doen, niet dat ie dagen thuis moet blijven, dus denkelijk gaan we op zoek naar een nieuwe fijne plaats voor hem.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 17:30

Jeetje Sassy, het zit bij jullie echt wel heel erg tegen. Merk je bij Easy al iets van de pijnstilling?
Kan me voorstellen dat je erover denkt voor je kruising toch een ander plekje te zoeken, zo te horen kan hij wel een fijn leven hebben maar is dat in een andere omgeving makkelijker dan bij jullie.
Ik vind het echt heel rot voor je, wat hebben jullie al een hoop pech gehad.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 17:37

Ja, niet te geloven hé? En als er iemand zuinig/voorzichtig met zijn honden is ben ik het wel...

Easy vind ik sinds gisteren wel iets beter, hij is nu al een paar keer opgestaan ipv maar te blijven liggen als de rest aan het spelen is. Op zich een goed teken.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 19:11

Wat een rust hier eigenlijk, ik kon het zelfs bijhouden met bijlezen terwijl ik het toch vrij druk heb! :D

Deze wilde ik jullie niet onthouden, we zijn langzaam begonnen met het puppy proof maken van ons huis en tuin, en vandaag de vloer geschrobt en de rennen alvast opgezet, dan kunnen de honden ook wennen eraan. :j

Afbeelding

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 01:54

Mijn pup heeft het niet gered, had een levershunt.
Mocht iensbd nig een goede fokker weten....

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 07:07

Jeetje, wat rot! Er zijn nog wel een aantal fokkers die een nest verwachten dit jaar of begin volgend jaar. :j Op dit moment liggen op veel plekken nesten.

Heel veel sterkte! Wat een rot manier om je pupje te moeten verliezen. Y;(

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 11:28

Hij was al bijna twee jaar en had van pup af aan al vage klachten. We hadden een abonnement bij de kliniek en hij was al op zoveel dingen onderzocht en telkens kwam er niks uit. Vlak voor Pasen is hij opgenomen en heeft paar nachten in de kliniek doorgebracht. Dag voor Pasen mocht hij naar huis maar was eerste paasdag weer zo slecht dat ik hem terug gebracht heb. Omdat hij de enige patiënt was heeft de dienstdoende dierenarts hem een hele tijd zitten observeren en viel bij hem het kwartje door een bepaalde blik van de hond. Toen zijn ze gericht gaan testen en scannen en kwam dit eruit. Operatie was een optie maar nieren waren intussen ook zo slecht dat een normaal leven er niet meer in zat. Dus na Pasen hebben we hem nog een paar dagen thuis gehad met speciaal voer en lactulose om hem zich beter te laten voelen, zodat ie de laatste dagen in zijn eigen vertrouwde omgeving kon zijn want de kliniek vond ie verschrikkelijk. En daarna moesten we hem laten gaan. Ik ben er echt ziek van geweest, zo'n hond kom ik nooit meer tegen. Maar alles, alle vage dingen die we niet thuis konden brengen, het moeilijke eten, het vele drinken, de wazige blik af en toe, alles viel opeens op zijn plek.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 17:41

@Maikeltje, heel veel sterkte!!

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 16:34

@Maikeltje, heel veel sterkte. Het verlies van een maatje is nooit makkelijk. Wel fijn dat jullie nu weten wat het was, lijkt mij toch een beetje afsluiting te geven.

Manta heeft sinds een week een licht-blauw K9 tuig en we zijn eindelijk van het kotsen af. Had al zo'n vermoeden dat het van de halsband was maar nu weten we het zeker, dus weg met dat ding.

Verder had ik nog een vraag, zijn er meer Border Collie's hier op het topic verschrikkelijke piepers wat betreft brokken/vers vlees. Ik krijg er maar 1 soort brokken in en dit zijn nou niet de beste brokken. Vers vlees kan ik net zo goed tegen de muur aangooien want ze vind het nog geen blik waardig (wel meerdere merken geprobeerd). Mensen voedsel vind ze heerlijk, maar dat is nou net niet de bedoeling...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 16:57

Guinness was dit in het begin heel erg. Maar dan is hij bij mij aan het verkeerde adres.

Ik heb hem hetzelfde zolang voorgeschoteld totdat hij genoeg honger had. Daarna was het probleem in een keer voorbij.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 18:31

Hier ook gewoon wachten.
Wel vind hij kalkoen niet zo lekker..

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 08:23

Mijn Kroaat is ook een miepert. Dr broer en zus zijn helemaa vreselijk. Daarbij kan je niet wachten tot ze gaan eten want die eten gewoon niet. Eb geloof me, als je hond heel mager wordt dan blijf je niet wachten.
Fiji wil momenteel alleen brokken. Vlees gaat er ook niet in. Mevrouw is loops :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 08:25

Machie schreef:
Mijn Kroaat is ook een miepert. Dr broer en zus zijn helemaa vreselijk. Daarbij kan je niet wachten tot ze gaan eten want die eten gewoon niet. Eb geloof me, als je hond heel mager wordt dan blijf je niet wachten.
Fiji wil momenteel alleen brokken. Vlees gaat er ook niet in. Mevrouw is loops :+

Laat je haar steriliseren of niet?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 09:56

Nou als het even kan niet. Van castreren wordt de vacht niet beter. Hier blijft alles intact als het even kan :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:14

Ik ben het tegenovergestelde, alles wat geen nut heeft wordt geopereerd. Onze teven zijn er qua vacht en karakter niet op achteruit gegaan.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:23

Ik ken kroaten die gecastreerd zijn en die hebben wel drama vachten gekregen :)
En sowieso, waarom zou ik snijden in een gezonde hond? Bij teven heb ik er trouwens iets minder moeite mee dan bij reuen, die castreer ik liever niet.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:31

Mijn hond is gecastreerd. En merk echt serieus geen verschil.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 16:21

Machie schreef:
Ik ken kroaten die gecastreerd zijn en die hebben wel drama vachten gekregen :)
En sowieso, waarom zou ik snijden in een gezonde hond? Bij teven heb ik er trouwens iets minder moeite mee dan bij reuen, die castreer ik liever niet.

Reuen zijn hier ook intact, dat gevoel heb ik hetzelfde. Gevoelsmatig vind ik dat heftiger. Maar de dames laten helpen was voor hun ook gewoon makkelijker, niet alleen voor ons. :)

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 16:50

Manta is helaas niet over te halen met de truc, dit eet je of anders niks. Ze werd graatmager en aangezien ze nog in de groei is lijkt me dit niet het beste. Ze eet nu alleen hondenbrokken van de Jumbo huismerk... echt verschrikkelijke oliebol volgens mij maar ze eet en komt weer aan.

De planning is wel om Manta tot haar 2e jaar intact te laten (mocht ik nog een nestje willen) en haar daarna te laten sterriliseren. Ook ivm baarmoeder ontsteking en mamatumoren...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 16:58

Rose123 schreef:
Manta is helaas niet over te halen met de truc, dit eet je of anders niks. Ze werd graatmager en aangezien ze nog in de groei is lijkt me dit niet het beste. Ze eet nu alleen hondenbrokken van de Jumbo huismerk... echt verschrikkelijke oliebol volgens mij maar ze eet en komt weer aan.

De planning is wel om Manta tot haar 2e jaar intact te laten (mocht ik nog een nestje willen) en haar daarna te laten sterriliseren. Ook ivm baarmoeder ontsteking en mamatumoren...

Uit wat voor lijnen komt Manta?

Ik zou toch volhouden wat betreft brokken. Het gaat op gegeven over.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 17:01

Ze staan wel in apart topic, maar ik zal onze puppies hier ook even delen. :D

Omdat het het Border Collie topic is zullen we daar maar mee beginnen. :P

BCB Harvey Specter oftewel Snor!
Afbeelding
Afbeelding

En dan de vreemdganger, Schotse Collie.

Dana Scott oftewel Scottie oftewel Dana!
Afbeelding
Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 20:44

Toch wel grappig zo'n collie zonder lange haren! De border heeft wel al een wijze blik!

Hoe gaat het hier verder?
Met Bodhibo erg goed, blij ei :)
Afbeelding

Afbeelding

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 23:05

Rose123 schreef:
@Maikeltje, heel veel sterkte. Het verlies van een maatje is nooit makkelijk. Wel fijn dat jullie nu weten wat het was, lijkt mij toch een beetje afsluiting te geven.

Manta heeft sinds een week een licht-blauw K9 tuig en we zijn eindelijk van het kotsen af. Had al zo'n vermoeden dat het van de halsband was maar nu weten we het zeker, dus weg met dat ding.

Verder had ik nog een vraag, zijn er meer Border Collie's hier op het topic verschrikkelijke piepers wat betreft brokken/vers vlees. Ik krijg er maar 1 soort brokken in en dit zijn nou niet de beste brokken. Vers vlees kan ik net zo goed tegen de muur aangooien want ze vind het nog geen blik waardig (wel meerdere merken geprobeerd). Mensen voedsel vind ze heerlijk, maar dat is nou net niet de bedoeling...

En kvv of barf voeding. Ooit heb je ook jumbo gegeven lijkt mij. In jumbo zit nu eenmaal veel zout en toevoegingen waar honden dol op zijn.
En groenten en fruit gekookt. Is niks mis mee voor honden. Alleen kunnen ze hier niet op leven. Op langer termijn gezien.