Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 22:27

Meisje, dat is jammer maar begrijpelijk! Hoe oud is hij dan als je hem ophaalt? Ginger was 15 weken geloof ik?

Ik vroeg mij trouwens af, heeft iedereen hier hun kittens geënt?

Xivura

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 22:30

Ik lees nu hier over voeren etc. Krijg over 3 weken 2 kittens zoals ik hier had verteld dus moet me daar even goed gaan in verdiepen.

Las alleen ergens op een site dat ze aanraden om beperkte porsies te voeren i.p.v. onbeperkt. Kan nu de site niet meer vinden, maar ik vraag me dus af wat beter is?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 22:32

Ik doe bewust onbeperkt zodat ze niet haar eten gaat schrokken en ik mij niet druk hoef te maken als ik een dag weg ben. Praktischer en leren ze te eten wanneer ze honger hebben.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 22:36

Lydia zit in Egypte Lifaya, en die mag vanwege entingen en sterilisatie pas op een bepaalde leeftijd vliegen. Ze is dan zo'n 6 maanden als ze komt. Dus het wachten duurt laaaaaaaaaaaaaaaaaang maar is het wel waard :))

Ik voer ook bewust onbeperkt omdat die van mij compleet onberekenbaar zijn met eten en echt ongelofelijk moeilijk willen doen. Nu eten ze wanneer ze zin en honger hebben en dat gaat prima.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 22:37

Oh, dat lange wachten zou ik echt niet kunnen. Dat duurt echt nog lang... Arme jullie :(:)

Hier wel geënt, vind ik wel zo fijn als ze buiten lopen.
En ik hoop ooit opvanggezin te worden voor het asiel, en dan ben je dat ook verplicht. Dus dan maar gelijk vanaf het begin bijhouden.

Ze krijgen hier onbeperkt en heb niet het idee dat dat slecht is. Hoevaak ze wel niet even naar boven lopen voor een paar happen om vervolgens weer verder te spelen..

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 22:40

Lyfaia hij is dan 16 weken en geënt...
Ja ik vond het niet eerlijk om hem met bijv 12 weken op te halen 2 weken thuis te hebben en dan weer 2 weken naar mama te moeten brengen....

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 22:41

lifaya schreef:
Meisje, dat is jammer maar begrijpelijk! Hoe oud is hij dan als je hem ophaalt? Ginger was 15 weken geloof ik?

Celaena was volledig geent toen ik haar ophaalde :j dus die hoeft volgend jaar pas weer.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 22:49

lifaya schreef:

Sienna was bij de fokker geënt. Hoeft pas over een hele poos weer dus.
Vind het zelf persoonlijk ook het beste als een kitten pas weg gaat na de eerste enting, dat is precies een mooie leeftijd om het nest te verlaten.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 23:30

Jill krijgt onbeperkt animonda kitten brok weet even niet hoe duur dat is! En 2x per dag vlees van animonda 50 gram per keer!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 00:28

lifaya schreef:

:j
En de volwassen herplaatsers waarvan niets bekend was qua entingen kregen ook de 'kitten-entingen' oftewel die 2 cocktails? met een maand ertussen. :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 00:36

Over entingen gesproken, ik heb vd week een entingsoproep gekregen voor Abby (die herplaatst is begin dit jaar).
Volgens de kaart zou ze half juni weer geënt moeten worden maar de laatste enting was half oktober geloof ik.
Volgens mij probeert die dierenarts me gewoon wat aan te smeren en ik verwacht er eerdaags wel een telefoontje over gezien ze me de vorige keer dat ik de entingsoproep (voor Mowgli) negeerde ook al belden. :+

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 06:26

Even in het boekje kijken wanneer de laatste keer was en evt zelf bellen als het idd oktober was

Qua voer bestaat er zoveel dat een mens ook niet meer weet wat te kiezen
Whiskas is dan een mindere keuze omdat er qua voedingswaardes eigenlijk niks inzit. Daardoor zal de kat er ook meer van eten want het vult eigenlijk niet. Het is te vergelijken met iedere dag naar Mc Donalds gaan
Er zit ook veel zout in wat slecht is voor de nieren
Maar... er zullen toch wel katten zijn die oud worden op Whiskas

En voor kittens zou ik onbeperkt brok neerzetten. Die zijn in de groei en moeten kunnen beschikken over eten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 07:58

Heb het al opgezocht en de 2e enting was in september.
Zelf bellen doe ik niet, heb toen ze voor Mo belden al gezegd dat ik was overgestapt.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 08:39

Sammie heeft ook netjes alle entingen gehad :)

Sammie mocht vanmorgen weer boven, vind die helemaal leuk. Gaat die in de douche en wasbak spelen met het water. Of hij gebruikt de wasbak als mandje :')

Afbeelding

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 11:56

Paulaaa schreef:
Wat een schatje Tamara_089! Watvoor ras is het?

Begrijp je frustratie Lifaya, hier ook zo'n kieskeurige eter ;)

Ze is een pers maar dan met een neusje...
Ik ga haar eind deze week ophalen :)

Heb alleen nu al 4 dagen hoofdpijn omdat ze toch ook een naam moet hebben :)
Eigenlijk wil ik een sjieke naam maar niet kakkerig :+

Suggesties zijn welkom

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:23

Yom schreef:
Even in het boekje kijken wanneer de laatste keer was en evt zelf bellen als het idd oktober was

Qua voer bestaat er zoveel dat een mens ook niet meer weet wat te kiezen
Whiskas is dan een mindere keuze omdat er qua voedingswaardes eigenlijk niks inzit. Daardoor zal de kat er ook meer van eten want het vult eigenlijk niet. Het is te vergelijken met iedere dag naar Mc Donalds gaan
Er zit ook veel zout in wat slecht is voor de nieren
Maar... er zullen toch wel katten zijn die oud worden op Whiskas

En voor kittens zou ik onbeperkt brok neerzetten. Die zijn in de groei en moeten kunnen beschikken over eten

Jup, er worden katten oud op Whiskas. Onze vorige kat is er dik 16 mee geworden (Heilige Birmaan). Mijn ouders voerde dat gewoon en ik verdiepte mij toen nog niet zo in onze katten.
Wel uiteindelijk gestorven aan nierfalen. Maar dat is ook een bekend iets bij Heilige Birmanen, of het dus door het voer kwam weten we niet haha.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:42

Mijn eerste eigen kat is bijna 18 geworden op vnl supermarktbrokken en het goedkoopste blikvoer.
Die vrat de dure merken niet eens en haar volledig overzetten op rauw vlees lukte ook niet.
Ze had gewoon onbeperkt brokken tot haar beschikking en ipv blikvoer kreeg ze gevarieerd rauw vlees (orgaan- en spiervlees) en witvis en als ik weg was gaf de oppas gewoon blikvoer.

Ik ga er zelf vanuit dat het voer waar je kat het goed op doet in principe goed is.
Zo zal de ene kat het geweldig doen op 'junkfood' terwijl de ander alleen het beste van het beste verdraagt.

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:19

Mijn htk katten eten Lidl daar zijn ze verzot op. Dure merken schuiven ze aan de kant! Die eten niks anders dan Lidl brokjes en ooit whiskas en daarnaast zo nu en dan een blikje en vers kuikens en kippenhartjes

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:29

de ene kat is gevoeliger dan de ander. Ik heb hier eentje die echt geen supermarktvoer kan verdragen.

kittens gaan hier volledig ingeënt de deur uit :)

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 14:41

Mag ik mij ook melden? :D

Dit is Siem! Over 2 weekjes mogen we hem halen, we zijn nu 2 keer wezen kijken <3
Links is hij ongeveer 2 week oud geloof ik, rechts is van gister, 6 week :D
Afbeelding

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 14:44

Ohh lieff Oblivion!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:05

Welkom Oblivion! Wat een leukerd en een mooie naam!

Skye heb ik gekocht als 'geënt', maar toen ik haar op haalde bleek ze maar 1 enting gehad te hebben. Die vrouw probeerde me ook duidelijk te maken dat zij vooral tegen enten was en ik me er maar eens in moest verdiepen.

Nu is Skye dus behoorlijk aan het niesen. Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet, ze heeft af en toe een niesbui, het lijkt vooral te komen als ze enthousiast is, dus tijdens het spelen of als je haar aanhaalt, maar heeft verder geen vieze ogen of neus.. Ik kreeg toevallig vorige week de oproep om Abby te laten enten eind deze maand, dus ik neem Skye dan ook mee om haar na te laten kijken, te laten chippen en evt. nog te laten enten..

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:08

Wat een schatje is Siem.

Finnian kwam volledig geënt bij de fokker vandaan.
Ik voer taste of the wild, bij zooplus vandaan. Ook een graan vrije brok met een hoog vlees percentage. Ik voerde eerst Orijen, maar dat is toch erg prijzig met 3 katten. Hier staan er altijd brokken klaar. Onze katten weten goed maat te houden.
Verder krijgen ze 1 pakje bozita natvoer op een dag met z'n vieren. Is eigenlijk gewoon voor het lekkere.

Finnian heeft het uitgevonden dat het erg leuk is om de cavia's te pesten. De draak zit steeds in het hok of de ren.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:10

Of iemand geregeld laat enten moet diegene zelf weten, maar ik persoonlijk vind de kitten/basisenting wel belangrijk. :j
Wat ook een optie is: jaarlijks titeren.
Dan wordt het bloed gecontroleerd op de entstoffen en wanneer deze onvoldoende zijn kun je alsnog enten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 17:23

Ginger heeft ng steeds giardia, heb nu een 14 daagde kuur metrobactin meegekregen. Hopelijk slaat het aan