Beginnen met kippen houden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oehlala

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 19:28

die laatste foto! Hoe lief! _O-

ik had net een van mijn kuifhoenders vast in de omheining, madam had een heel klein gaat gevonden en gemeend daarin te moeten kruipen, zat muurvast. hihi, heb der maar even bevrijdt en die kant van de omheining opnieuw ingegraven. :)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 19:56

Gaaf die Amrocks!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:53

Die amrocks zij gaaf!

Mijn cochin kriel is weer begonnen met leggen. 2 eitjes so far *\o/*

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 00:10

Voorjaar in de lucht :D

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 19:52

Goh, de Amrocks zijn mooie kippen zeg!

Ik kwam toch zoiets grappig tegen, op een kippen-blog.
Een kippenschommel, maar ook deze 'Chicken-jungle-gym': http://www.flytesofancy.co.uk/chickenho ... ntres.html

Zoiets wil ik ook in elkaar gaan knutselen, maar dan wat natuurlijker van drijfhout bijv. uit de rivierbedding.
Voor nu eerst maar eens een paar takken schuin gezet, en dat vonden de dames al erg interessant, ze kwamen het meteen uittesten :D , dankbare diertjes toch, die kippen <3 :

Afbeelding

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 20:36

Voordeel van Amrocks is dat ze natte voeten ook niet erg vinden. Ze lopen nu door de plassen te stampen _O- ze vinden een bui regen sowieso geen drama. De krieltjes zijn helemaal niet gediend van nattigheid , dus ik was heel erg verbaasd te zien dat de Amrocks rustig buiten op de stok in de regen gaan zitten. Als het heel hard regent gaan ze overigens wel onder hun nachthok schuilen, maar een mals buitje deert ze niets!
Leuk he Marja , hoe de kippen nieuwsgierig zijn en nieuwe dingen best weten te waarderen. :)

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 21:22

Als ik er kippen bij wil, wil ik 2 amrocks !

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 23:21

Zou ik doen! Ze zijn ook gemoedelijk tegenover elkaar. Gewoon ontzettende leuke kippen :j

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 11:12

Dat ziet er leuk uit Marja! Als wij een nieuw onderkomen hebben wil ik ook meer uitdaging creëeren voor de kippies :)
Over nattigheid, toen het sneeuwde in het weekend na Kerst (hier bij ons was best veel gevallen) hebben de dames echt iets van 3 dagen het nacht/leghok niet verlaten :+ Ze zaten met z'n drietjes achter het raampje beledigd te wachten tot alle sneeuw weer weg zou zijn :D

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 12:16

Ik heb kraaikoppen en die houden ook niet van natte voetjes. De buitenren is gedeeltelijk overdenkt en was dus gedeeltelijk sneeuwvrij maar ze bleven met de sneeuw toch liever gezellig binnen. Terwijl ze anders altijd rondscharrelen in de tuin want de ren gaat alleen 's nachts dicht ter bescherming tegen Bunzingen. Nu met de wind zijn ze overigens ook alleen maar vandaag buiten de ren geweest omdat ik daar wat etensresten had gegooid maar nu zitten ze weer binnen.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 18:08

Onze krielen zijn met sneeuw ook niet hun hok uit te krijgen.
Hoe de Amrocks het doen in de sneeuw weet ik nog niet...ik heb ze nu twee jaar maar in die tijd hebben wij nog geen sneeuw gehad. Ik denk eigenlijk dat ze er niets om geven. Natte poten deert ze niet,de storm van nu eigenlijk ook niet. Stoere kippen :j

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 00:29

hier ook 4 stoere legkippen ! gaan door weer en wind.

alleen vandaag waren ze erg nat geregend, maar toen ze binnen waren glansden ze ook alweer gauw.

eieren zakken hier nu wat, nu dagelijks nog maar drie eieren.

Pina22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 10:20

Hier ben ik weer, met een dringende vraag... Het leek weer wat beter te gaan met mijn kipje, in een week was ze 50 gram aangekomen en ze zag er ook wat beter uit. Maar gister was ze weer wat slechter, ik dacht dat ze moe was door de harde wind (ze vond het nog steeds een beetje moeilijk om te lopen, en die wind maakte het er niet makkelijker op), maar vanochtend zag ik dat een van haar pootjes helemaal opgekruld zit, de andere is wel normaal. Ik heb heel voorzichtig geprobeerd om haar teentjes te strekken, (niet verder 'geduwd' als het niet meer vanzelf ging) maar dat lukte niet. Ik heb haar in een nestkastje gezet (waar ze ook steeds slaapt), met eten en drinken dichtbij, want het lukt haar echt niet om te lopen en het ziet er heel zielig uit. Ik heb ook het idee dat het een heel klein beetje blauw lijkt, is haar pootje bevroren? En wat zou ik dan kunnen doen? Ik weet het echt niet meer, en de DA is ook dicht. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn, en vooral, wat kan ik doen? Of, en daar wil ik eigenlijk niet aan denken, is er niets meer wat ik kan doen? |( Ze ziet er zo zielig uit...

Pina22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 11:10

Update: Ze is nu (ik weet niet hoe) uit haar hokje gesprongen/gevallen/gefladderd en zit nu in een hoekje van de ren. Denken jullie dat het beter is om haar gewoon haar gang te laten gaan, of kan ik haar beter terugzetten in het nestkastje of helemaal naar binnen (waar het warmer is) halen?

Ik weet dat er waarschijnlijk maar een mini kansje is dat ze dit gaat overleven... Normaal zou ik nu met haar naar de DA gaan, maar die is dus dicht.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 11:59

Zou haar wel in het binnenhok zetten of in een kratje met stro in bv de schuur evt warmtelamp er bij hangen.

Pina22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 12:36

Bedankt voor je reactie! We hebben helaas geen warmtelamp, maar ik ga even kijken wat we kunnen doen.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:02

Ahh Pina wat sneu! Bevroren zal toch niet? Zo koud is het niet? Sterkte met haar...

Hier is het nieuwe hok er *\o/* En hij staat ook al *\o/* Heel de middag aan gewerkt. Mijn telefoon is leeg, maar misschien heb ik morgen een foto.
De dames zijn nog wat beduusd, haha. Ik verwacht dat ik ze straks wel even op stok moet gaan zetten ;)

Pina22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:23

Bedankt :) Ik denk ook niet dat het bevroren is, ik denk eigenlijk dat ze vannacht/morgen gaat overlijden :'( (ik dacht eigenlijk vandaag al, maar dat gekke kipje heeft het toch de hele dag volgehouden.) De andere kip voelt het ook aan denk ik, ik had de zieke kip in haar nestkastje gelegd met een dikke laag stro, en de andere bleef er steeds bij (terwijl het overdag was en ze normaal dus buiten zou zijn), een beetje heen en weer lopend voor het nestkastje, tokkend, echt heel sneu om te zien :( Ik hoop heel erg dat er een wonder gebeurt en ze toch nog beter wordt, ze is wel altijd al heel stoer geweest, dus ik denk niet dat ze opgeeft voor ze echt niet meer kan. Morgen gaan we sowieso de DA bellen, en als het zou helpen is gaan we daar ook weer naartoe (of het nou voor extra medicijnen is, of een spuitje. Maar daar wil ik niet echt aan denken...)

Het is ook zo moeilijk dat ik niet weet of ik kan helpen, en als dat wel kan, hoe... Ik vind het heel moeilijk om te bepalen of ik haar juist lekker moet laten eten om aan te sterken (vooral groente/fruit vindt ze opeens heel erg lekker, dus ik denk dat ze daar behoefte aan heeft) of juist rustig aan moet doen ivm haar niet goed werkende krop... En ze gaat steeds uit zichzelf naar buiten als ze daar de kracht voor heeft, maar dan weet ik dus niet of het beter is om haar daar te laten zitten (liggen eigenlijk) of haar toch naar binnen/in haar nestkastje te doen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:03

Voeren wat ze lekker vind en zeker binnen houden.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 20:56

Wat sneu zeg. Je hebt er in ieder geval alles aan gedaan om haar te helpen.
Vandaag hadden we ineens weer eens een ei! Ze waren in de herfst al gestopt met leggen dus was verrast.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 00:29

Waha mijn kippie's hadden vanmiddag last van zijwind, haantje wilde een stukje verderop graantjes pikken maar eindigde 3 meter verder haha :')
En de kat was bijzonder opdringerig, die vind kippen blijkbaar ook geschikt om kopjes te geven maar de kippen zijn er niet zo van gediend.
Ik heb een stukje gefilmd maar kan ik hier een linkje plaatsen van facebook?

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 00:59

Ja, dat kan wel Annelies, maar alleen als je Facebook openbaar is volgens mij. Ben wel erg benieuwd, klinkt schattig :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 01:17

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 08:49

Hahahaha, dat snuitje van de poes: ze willen niet :?
Mooie kippen heb je!

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 10:46

Zoowweee.... het is érg lang geleden dat ik hier wat heb geplaatst... :o

Toch leuk om tussen de bedrijven door (huis verbouwen) alle verhalen te lezen!

Hoe is het met je kipje Pina?

En Amaris, jij hebt een achteruit-lopend kipje?
Op dat andere forum roept de één dan dat een kip wat vitamine tekort komt, en de andere zegt oorontsteking... daar word ik dus niet veel wijzer van... Hoe is het verder met haar?

Ik wás supertrots hier: van de 4 kipjes waren er nog trouw 3 aan het doorleggen deze winter... (nummer 4, de New Hampshire kriel legt sowieso nog niet... laatbloeierje?)
Mijn collega heeft iets van 20 kippen, en steeds maar geen eieren deze winter, en ikke dus wel!
Maar..... daar is verandering in gekomen...

1 loopt erbij alsof ze door een vrachtwagen overreden is, jeetje mina, wat is DIE in de rui zeg!
Van alle losse veertjes kan ik makkelijk een kussen vullen! :D
Nek kaal, kop half kaal, kont kaal... en dat met die wind... dat ziet er dus echt niet uit!!!

En nummer 2... vanaf gisterenavond is het weer officieel.... die zit tok-tok... tok-tok... tok-tok... heerlijk broeds te zijn 8)7 in JANUARI!!!!!