Het grote gerbiltopic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 16:20

xManon_ schreef:
Mooi zo :))
Ik denk dat dat rekje daar komt?
Is dit nu een ander kastje dan trouwens? :P

Dat kastje wilde mijn vriend toch heel houden, dit ding heb ik zelf in elkaar gehamert.
De planken zelf zijn al gelakt, de snijvlakken moeten nog behandeld worden.
Het rekje is nu net te breed omdat ik geen rekening had gehouden met het een en ander, en ik moet nog even verzinnen hoe hij het mooiste op zijn plaats komt. Als hij dit weekend maar klaar is, dan komen mijn gerbils erin.
Op dit tempo is hij makkelijk klaar in ieder geval, ik hoef alleen nog een mooie verbinding te maken met de bak beneden, ik moet nog wat decoratie en randjes en ik wil nog een spotje met tijdklok in de bovenkant bouwen. Die heb ik ook al klaar liggen hier :Y)

xManon_

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 16:22

Jeetje handige harry ben jij dan :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 16:26

xManon_ schreef:
Jeetje handige harry ben jij dan :D

Valt helaas vies tegen, ben echt een kluns en ben soms bijna bang dat ik mijn gereedschap door de vloer heen laat vallen en bij de buurvrouw moet gaan halen :+

Gelukkig bestaat er zoiets als constructielijm, mijn boormachine geeft licht en ruikt naar vuurwerk dus ik ben bang dat ik die niet meer ga kunnen gebruiken :')

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 18:47

Een kluns? Nou ik doe het je niet na hoor! Bij mij zou alles helemaal scheef zijn of ik geef het na een dag al op :')
Laat je dan het bovenste deel helemaal leeg qua bodembedekking?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 18:53

EllaBellaah schreef:
Een kluns? Nou ik doe het je niet na hoor! Bij mij zou alles helemaal scheef zijn of ik geef het na een dag al op :')
Laat je dan het bovenste deel helemaal leeg qua bodembedekking?

Ja, die laat ik leeg. Ik ga nog even kijken hoe ik het wat kan opruwen zonder dat ik de lak te veel beschadig.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 18:55

Azmay gage bak. Waar heb je je gerbils besteld?

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 19:28

Ik ben erg benieuwd hoe het er uit ziet als hij af is! Wat zijn de maten van de bak? Hij ziet er mooi ruim uit.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 19:30

EllaBellaah schreef:
Ik ben erg benieuwd hoe het er uit ziet als hij af is! Wat zijn de maten van de bak? Hij ziet er mooi ruim uit.

Gerbils heb ik bij een hobbyfokker vandaan, weet er niet zoveel vanaf verder :o

Hij is 96X34X60 zoals hij nu is. Het glas is 30cm hoog en het hout ook.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 19:36

Zo dat is een mooie maat, ik ben van het weekend benieuwd wat je nieuwe bewoners er van vinden.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 21:48

Hoi, kunnen jullie mij misschien helpen? :(

Ik heb sinds augustus 2 gerbil vrouwtjes.
Nu had ik de ene, Gerrie al een paar dagen niet gezien. (Ze hebben een enorm nest gebouwd met gangen stelsels etc. dus ik dacht dat hij daar de meeste tijd in zat en naar buiten kwam als ik niet keek) Billie, de andere gerbil was wel heel vaak te zien en die haalde ik ook vaak uit de kooi.
Toen ik Gerrie 3 hele dagen niet had gezien ben ik hun nest maar uit gaan graven opzoek naar Gerrie, want ik dacht, misschien is ze wel dood.
Toen ik haar vond was kwam ze sloom haar nest uit en stonden de vachtharen helemaal uit. Ik heb ooit ergens gelezen dat dat altijd zo is als gerbils net wakker worden dus ik dacht dat ze gewoon nog wat moe was.
Ik pakte haar op, maar ze is onder die uitgezette vacht dus best wel dun, meestal krijg je haar haast niet te pakken maar nu zat ze maar stil en kon ik haar zo oppakken.
In mijn handen zit ze alleen maar stil en gaat ze slapen.
Dat was vanmiddag al zo. Toen dacht ik dat ze misschien midden in een winterslaap zat maar op internet staat dat gerbils geen winterslaap houden... Ik heb haar uit eindelijk maar weer terug gezet en ze ging haar nest weer in.
Toen ik net, een uur geleden weer keek was het nog steeds hetzelfde alleen nu was ze nog slomer en waren haar ogen tot spleetjes getrokken en viel ze steeds weer in slaap.
Op internet stond dat gekookte rijst, beschuit en water zou helpen bij een gerbil met zulke symptonen maar ze eet niks, en drinkt ook niks (ook al doe ik wat water op mijn vinger en hou ik het voor)
Ik heb een half uurtje in een doek op schoot gehad maar toen heb ik haar toch maar weer in het hok gezet. Daar slaapt ze toch het fijnst denk ik.
Maar ze gaat haar nest nu dus niet meer in. Ze blijft versuft zitten. Ik heb haar maar in een theedoosje met zachte doekjes gezet (in de kooi) en daar slaapt ze nu in.
Alleen, Billie de andere gerbil zit steeds wel bij haar.
Ik hoop niet dat ze er last van heeft, maar om haar nu even ergens anders neer te zetten, dat geeft vast alleen maar stress... :(
Als ze morgen nog steeds zo is gaan we naar de dierenarts, maar ja dat is morgen.
De gerbils zijn trouwens zusjes en ze zijn nu iets ouder dan 7 maanden.
Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt? Zo ja wat heb je gedaan, en wat is dit?
En wat moet ik doen met de andere gerbil die steeds bij haar zit?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Hier nog wat foto's die ik een uur geleden heb gemaakt:
Afbeelding
Afbeelding

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 22:04

Wat vervelend! Ik ben geen grote dierenarts of zo op dat gebied, maar mijn gerbil is een paar maanden terug ook ziek geweest.

Hij leek ook stil op de plek te liggen met oogjes dicht en ontplofte vacht. Ik heb eten en water dichtbij gezet, en verder de kamer donker gelaten en hem rust gegeven. Na zo'n 24 uur is hij er uit zichzelf weer bovenop gekomen!
Filmpjes en verslagje van toen staan in dit topic op pagina 63 en 64. Ik hoop dat je er wat aan hebt, en beterschap voor je gerbil!

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 23:06

Elise_K schreef:
Wat vervelend! Ik ben geen grote dierenarts of zo op dat gebied, maar mijn gerbil is een paar maanden terug ook ziek geweest.

Hij leek ook stil op de plek te liggen met oogjes dicht en ontplofte vacht. Ik heb eten en water dichtbij gezet, en verder de kamer donker gelaten en hem rust gegeven. Na zo'n 24 uur is hij er uit zichzelf weer bovenop gekomen!
Filmpjes en verslagje van toen staan in dit topic op pagina 63 en 64. Ik hoop dat je er wat aan hebt, en beterschap voor je gerbil!

Ik hoop heel erg dat die van mij morgen ook weer lekker beter is. Zo niet dan ga ik morgen naar de dierenarts.
Ze slaapt nu gewoon in het nest en ze kan eten en drinken als ze wil. Ook staat er nog steeds gekookte rijst in de kooi want dat scheen goed te zijn stond op internet.
Ik hoop dat ze er weer boven op komt, bedankt!

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 23:16

Ik heb trouwens net je filmpjes even bekeken.. Het is echt precies hetzelfde als hoe mijn gerbil zich nu gedraagt.
Je weet dus niet wat het is geweest?
Ik hoop in ieder geval dat die van mij er okk weer snel boven op komt!

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 00:22

mm raar ja, is het misschien koud op die kamer?

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 00:42

stalmilagro schreef:
mm raar ja, is het misschien koud op die kamer?

Nee, dat zeker niet. De verwarming staat de hele dag aan.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 15:18

Hoe gaat het er nu mee Yellowtje?

Gister is mijn terrarium van een meter gekomen! Heb andere bodembedekking meebesteld maar ik geloof dat ze hier niet zo goed in kunnen graven, ze slapen al sinds vanochtend in hun zandbadje op het plateau. Zal vanavond ff foto's plaatsen.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 15:21

Wat voor bodembedekking had je besteld?
Ik zoek ook iets anders namelijk, iets dat niet zo stoft als zaagsel.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 15:26

xManon_ schreef:

Dan kan je heel goed chipsi gebruiken, stoft nauwelijks en is qua structuur heel erg vergelijkbaar met zaagsel.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 15:45

Welke Chipsi is dat? Ik had namelijk op de website van pets place gekeken en dan heb je Chipsi Maïs Granulaat en dat leek me heel grof?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 16:46

xManon_ schreef:

Ik heb nu een combi van supasoft, minihemp, econest en hooi erin zitten. Hiervoor gebruikte ik cotton comfort met supasoft en hooi. Dat was perfect maar vond ik niet zo lekker ruiken.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 16:51

Afbeelding

Afbeelding

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:49

_Karlijn schreef:
Hoe gaat het er nu mee Yellowtje?

Het gaat iets beter.
Ik heb de dierenarts vandaag gebeld en uitgelegd wat er aan de hand is. Ze zei eerlijk dat ze niet weet wat dit is maar dat ze dacht aan een verkoudheid omdat het niet vaak voorkomt dat gerbils die nog zo jong zijn ernstigere problemen hebben.
Ze zei dat het dus nu, nog niet zoveel zin had om langs te komen omdat er dan hooguit naar d'r hartje en longen geluisterd kan worden en er misschien een antibiotica gegeven kan worden.
Ik moet haar natuurlijk in de gaten houden en als het verslechterd wel langskomen. Verder moet ik haar elk uur wakker maken (stel dat het wel epilepsie is) en wat water en appel geven. En ze moet natuurlijk ook warm gehouden worden.
Ze was vanmorgen al beter dan gisteren, ze kijkt nog steeds ziek uit haar oogjes (half dichte oogjes) en haar vacht is nog steeds uitgezet, maar wel minder dan gisteren.
Verder is ze ook iets actiever.
Ik hoop dat het goedkomt!!!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:02

Ik hoop het ook. Niet teveel appel voeren hoor, dan krijgen ze diarree.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:50

_Karlijn schreef:
Ik hoop het ook. Niet teveel appel voeren hoor, dan krijgen ze diarree.

Nee inderdaad, gewoon een klein stukje eens in de 2 dagen.
Het gaat nu trouwens weer minder. Hij ligt op mijn schoot te slapen... :(

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:54

Zielig hopelijk komt het goed