Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jorinda schreef:Wat voor ren is dat?Die voor konijnen kunnen (die van mij althans) ze gewoon doorheen haha.
MirandaNH schreef:Ga je met naakten fokken? Dat zou ik dus echt nooit doen![]()
@Jorinda: als je een ren zou willen voor je uksters kan je dat maken van houten planken. Wel hoog genoeg anders springen ze eroverheenmaar zou het niet van gaas maken, want dan klimmen ze er wel overheen haha. Wel ideaal trouwens, hoef je niet je hele kamer ratproof te maken hihi
@taartje: Leuk dat je een kamer voor ze hebt! Heb ik hier ook tijden gehad en kon er uren blijven
Vanillia schreef:Heb je ook maar iets van research gedaan voordat je hebt besloten te gaan fokken? http://www.kleineknaagdieren.nl/artikel ... /index.php
Hartstikke leuk dat je hebt besloten om te gaan fokken, maar ik krijg er een beetje de kriebels van als iemand bewust dieren met een afwijking op de wereld wil gaan zetten, met alle risico van dien.
Nathas schreef:Vanillia schreef:Heb je ook maar iets van research gedaan voordat je hebt besloten te gaan fokken? http://www.kleineknaagdieren.nl/artikel ... /index.php
Hartstikke leuk dat je hebt besloten om te gaan fokken, maar ik krijg er een beetje de kriebels van als iemand bewust dieren met een afwijking op de wereld wil gaan zetten, met alle risico van dien.
Dit heb ik idd gelezen ja.. Maar ik zet niet een naakt tegenover een volledige naaktrat. En tevens heb ik me verdiept in de bloedlijn van beide ouders.... Ik ken tot 6 generaties voor mijn ratten de ouders etc... Allemaal gezond zonder afwijkingen. Ik houd hier dus juist rekenschap mee. Ook weet ik dat de melkproductie van een naakt vrouw minder is. Maar zoals ik al zei mijn vrouw is een fuzz en moeder van haar ook en waren geen problemen. Ik stort nme echt niet als een dolle stier ergens op hooren ik ga ook niet meteen fokken nu ik wil dat mijn vrouw namelijk een jaar is en dat is ze nog niet. Ze is nu 8 maand en ik wil dat men man minimaal een half jaar is. Ik kijk namelijk ook naar karakters alsik na deze 4 maand waarin ik beide partijen ga bestuderen 1 van de 2 niet geschikt vind gaat dit niet door. En teven heb ik een mooie red eyed Siamees vrouw en ga ik vandaag een mooie man halen als gezelschap voor de andere man en dat word dan ook de combi van Siamees rood oog met Siamees zwart oog.
MirandaNH schreef:toen de ratjes hier nog stonden liet ik ze altijd gewoon door huis lopen als ik bezig was. Leuke speeltjes etc neer zetten en ze vermaken zich wel
Is het een klein plekje Arrabel? En het zit niet in het oortje zelf? Als dat laatste niet het geval is zou ik het gewoon even aankijken. Mocht je denken het is toch een te groot 'wondje' etc kan je altijd je DA nog ff bellen
Taartje schreef:Ik heb 2 a 3 setjes (wel allerlei verschillende dingetjes, is leuk voor de variatie
ik verschoon mn setjes 1 a 2 keer in de week omdat ik vind dat ze anders erg gaan stinken (maarja heb 1 kooi met 7 heren en 1 met 13 dames en nog een met 4 dames dus dat wil wel)
Arrabel schreef:Taartje schreef:Ik heb 2 a 3 setjes (wel allerlei verschillende dingetjes, is leuk voor de variatie
ik verschoon mn setjes 1 a 2 keer in de week omdat ik vind dat ze anders erg gaan stinken (maarja heb 1 kooi met 7 heren en 1 met 13 dames en nog een met 4 dames dus dat wil wel)
Wow 24 ratjesdat zal je ook heel wat aan eten kosten!
Heb je een opvang?