We hebben Dobbel nu 3,5 week en ik moet zeggen dat ik het toch wel een beetje onderschat heb.

Hij doet het super goed hoor, netjes aan de riem lopen, hij is zindelijk, slaapt sinds een week beneden van ongeveer 21:00 tot 05:30 dus volgens mij mogen we absoluut niet klagen!

Maar toch, zijn gedrag soms..

Hij is bijvoorbeeld afgelopen zaterdag en zondag een engeltje geweest. Heel rustig overdag, lekker alleen spelen of gewoon braaf met ons spelen. En dan gisteren en vandaag is het drama als hij wakker is. Je ziet gewoon zo'n bepaalde blik in z'n ogen dat hij helemaal koekwaus gaat en bewust alles doet wat niet mag. Corrigeren werkt niet, vindt hij alleen maar leuk.
De hond van mijn ouders kan hem bijvoorbeeld ook corrigeren als ze zijn gedrag zat is, maar ook dat ziet hij alleen maar als uitdaging en gaat dan nóg gekker doen.
Op dit moment corrigeren we hem voor bewust hard bijten in handen/armen/benen en tegen de bank springen of tegen ons aan door een stemverheffing en indien nodig hem van ons af duwen/even met het nekvel op de grond zetten. Maar na 3 weken lijkt zeker het springen nog steeds niet doorgedrongen.
Bijten gaat al stukken beter, en vaak is alleen een stemcorrectie al voldoende. Maar toch is het soms echt een demoon. Ik weet dat hij dan gewoon moe is, en vaak gaat hij heel snel en lang slapen als hij eenmaal in de bench ligt, dus misschien moeten we gewoon de speelsessies wat korter houden.
Maar af en toe heb ik het idee dat hij voornamelijk in de bench ligt. Voornamelijk als we even een wandeling zijn wezen maken (10 minuten, zelfde rondje op aanraden van de puppycursus) en dan wordt hij al weer helemaal gek en doen we hem in de bench en dat vind ik dan ook wel weer zielig, alhoewel hij het meestal prima vind na 5 minuten huilen.

Weet niet zo goed wat ik hiermee wil bereiken eigenlijk, denk even mijn ei kwijt..