Knaagkanaries 2021: Het nieuwe broedseizoen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rocamor

Re: Knaagkanaries 2021: Het nieuwe broedseizoen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 10:58

Krijgen we daar ook de foto's van of filmpjes van? Hint hint...

Welke vrijgezellige vogels heb je nu nog dan?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-21 11:02

Ja hoor! Ik kan daar ook wel de camera gewoon aan zetten wanneer het zover is :D
Dan kunnen jullie ook meekijken naar Dating with Cockatiels 101 :')

Mijn vrijgezelle vogels zijn:

Marabi
Dracarys
Twice
Astra
Senna

En mijn koppels:

Titan - Joy (kweekpensioen)
Mégan - Daiquiri
Sterre - Sense
Yeti - Djinti - Merel
Hera - Amor
Famous - Reign (onervaren)
Glowy - Féline
Magic - Médora
Brandi - Rajah (onervaren)

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 11:08

Oh Reign is gevallen voor de avances van Famous? <3

Meekijken is altijd goed! Ik zag dat de stream nu ook nog op de grote volière staat… komt die ook weer op de kraamvolière als het kleine grut uitvliegt?

En hoe gaat het met de eitjes en baby’s? <3

Enneh First Date - the cockatiel versie kijken we graag hoor :j

Is Senna al minder aan het zoeken vandaag? Ik hoop dat ze snel een beetje rust vindt :knuffel:

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-21 11:10

Ja klopt! Die moet nog even worden omgezet! Ga ik manlief vanmiddag even naar vragen of hij dat kan doen :j

Famous is eerder gevallen voor de charmes van Reign en zij tolereert hem als een soort slaaf die achter haar aan hobbelt _O-
Maar ik denk dat dat wel veranderen zal wanneer ze broeds raakt :D Dan gaan haar hormonen waarschijnlijk wel werken.

Met de eitjes en babies gaat het goed! Gisteren zijn zowel bij Sterre & Sense als bij het trio nog kleintjes geboren.
Als de laatste eitjes van Djinti onbevrucht zijn, dan is nu alles geboren! Maar dat weet ik pas over een aantal dagen 100% zeker :j
En het trio heeft besloten dat ze 's nachts gewoon alle 3 in het nest slapen. Gezellige boel daar dus binnen :+

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 11:11

Haha, die Reign… wat een grapjas is dat toch _O- _O-

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-21 11:13

Oh ja, en ik haalde Twice vanochtend uit zijn kooi om hem te wegen, en ik zweer dat Mango iets riep dat verdacht veel op "Hee, mietje!" leek :))
Geen idee hoe hij daarbij komt en wij gebruiken dat woord nooit, dus het moest waarschijnlijk iets anders zijn, maar ik moest wel even lachen _O-
Ik weet dat hij en Twice geen vriendjes zijn, maar om hem nou voor mietje uit te maken is wel heel apart :') }>

Twice doet het trouwens erg goed. Ik wil eigenlijk proberen om hem aankomend weekeinde een nachtje buiten te laten en te kijken of hij dat al kan.
Hij doet het nu zo goed dat het enige wat me tegen houd nog de twijfel is of hij buiten wel genoeg eet, dus dan wil ik hem in de ochtend wegen en kijken of hij niet is afgevallen.
Als hij niet afgevallen is, hoop ik dat hij dan buiten kan blijven.
En als hij toch afvalt, dan hou ik hem aankomende winter sowieso binnen en kijken we volgend jaar weer verder.

horselover22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 14:05

Cayenne schreef:
Oh ja, en ik haalde Twice vanochtend uit zijn kooi om hem te wegen, en ik zweer dat Mango iets riep dat verdacht veel op "Hee, mietje!" leek :))
Geen idee hoe hij daarbij komt en wij gebruiken dat woord nooit, dus het moest waarschijnlijk iets anders zijn, maar ik moest wel even lachen _O-
Ik weet dat hij en Twice geen vriendjes zijn, maar om hem nou voor mietje uit te maken is wel heel apart :') }>

Twice doet het trouwens erg goed. Ik wil eigenlijk proberen om hem aankomend weekeinde een nachtje buiten te laten en te kijken of hij dat al kan.
Hij doet het nu zo goed dat het enige wat me tegen houd nog de twijfel is of hij buiten wel genoeg eet, dus dan wil ik hem in de ochtend wegen en kijken of hij niet is afgevallen.
En als hij toch afvalt, dan hou ik hem aankomende winter sowieso binnen en kijken we volgend jaar weer verder.

Oke en daar ging me thee haha _O- _O- echt lol dit zie het zo voor me _/-\o_ _/-\o_

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 22:48

Cayenne schreef:

Nog veel sterkte met het verlies! Ik ben normaliter een stille meelezer maar wilde het toch even zeggen.

Ik heb trouwens wel een idee waar het 'hee mietje' vandaan kan komen... Na de lockdown was die reclame van heineken weer een tijdje hip toch. Heeeee Biertje :-p
:')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-21 10:56

Dank jullie wel! <3
Silly_Woman, dat zou best kunnen :D

Djinti en de 2 babies van Yeti & Merel <3
Afbeelding

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 15:54

Voert het trio eigenlijk allemaal en alle kuikens?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-21 18:47

Jazeker :j En ze zitten ook alle drie op het nest, soms met meerderen tegelijk en soms zelfs allemaal samen :')

Twice slaapt vannacht voor het eerst in de voliere! 8-)
Waarom voelt het alsof een kind voor het eerst uit logeren gaat? :')
Afbeelding

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 19:28

Wat fijn! Zet hem op Twice. :D

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 19:33

Knappe Twice! Succes jongen! +:)+

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 06:59

Wat dat betreft is het voor 1x handig dat je een slaapprobleem hebt, Cayenne. Kind eerste keer logeren is volgens mij garantie dat je als ouder(s) niet slaapt, maar daar heb jij geen last van :+

Hoe heeft Twice het gedaan?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 08:25

Oh ik ben zo benieuwd hoe het met Twice is verlopen.
Zijn er weer nieuwe aliens geboren? En hoe zit het met de tweede leg van het trio?

Heerlijk topic dit om te volgen :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-21 10:04

_O- Nee, ik slaap sowieso al niet! Dus dat scheelt weer :))

Twice heeft het super gedaan! Hij zat zich vanochtend al uitgebreid te poetsen toen ik kwam kijken :D
Ik heb vannacht natuurlijk wel af en toe op de camera's gekeken O:) Ik blijf een helikoptermoeder _O-

Ik heb hem even binnen gehaald en gewogen en daarna even rustig binnen laten eten. Ik had verwacht dat hij buiten waarschijnlijk slecht heeft geslapen vannacht en daarom wel binnen een dutje zou willen doen..
Maar na een uur zette hij een keel op omdat hij weer naar buiten wilde _O- Dus nu zit meneer weer buiten :D

Goedemorgen catering! :wave:
Afbeelding

Alle babies zijn inmiddels geboren! Bij Sterre & Sense liggen er 3 en bij het trio liggen er 2 :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 10:07

Dat zijn er niet zoveel toch? Is de rest onbevrucht?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-21 10:09

Ja, meestal heeft het trio wel samen 8 tot 10 eitjes, maar dit jaar had Merel maar 3 eitjes en de eitjes van Djinti lijken allemaal onbevrucht :?
Ik denk dat het komt omdat zij ook net klaar was met ruien, dus misschien heeft ze daar haar energie in gestoken en raakten de eitjes daarom niet bevrucht.
Maar dat maakt niet uit! Een klein nestje is voor hen (en voor mij :P ) ook weleens fijn en het kost ze niet zoveel energie!

Sterre & Sense hebben eigenlijk altijd maar 3 babies per nest, dus dat is voor hen een prima aantal.

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 10:44

Ah, wat fijn dat Twice het goed gedaan heeft! Wordt inmiddels een grote jongen! :j

foxytoffee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 10:52

Zijn er bij de uitgekomen baby's al geslachten bekend? Of kan je dat nog niet zien? We hebben onze hoop voor jou gevestigd op de kleine baby met zwarte oogjes bij Sense en Sterre toch?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-21 13:46

Ja, Twice wordt echt al een stoere vent! <3

Foxytoffee: Jazeker, er zijn 2 witte donsjes met rode ogen en één wit donsje met zwarte ogen.
De babies met rode ogen zijn 100% dames maar zullen helaas wit worden, dus mijn hoop is gevestigd op de jongste met zwarte oogjes!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 15:48

Aah stoere Twice!
Hoe reageren de andere vogels op hem? Merken zij ook nog iets aan hem waardoor ze hem misschien als zwakke schakel zien?

Hoe is het nu met Senna? En ook niet onbelangrijk: hoe is het nu met jou na het verlies van Pyriet?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 15:50

Wat knap van Twice! Een erg fijne meevaller lijkt me voor jou! Hoewel je het vast gezellig vond met de baby binnen kan ik me voorstellen dat je blij bent dat hij onder de vogels is :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-21 23:29

De andere vogels reageren heel goed op hem! Volgens mij hebben ze niet eens door dat hij iets minder mobiel is. Valken accepteren soortgenoten altijd zo makkelijk! <3

Met Senna gaat het goed. Ze slaapt nog steeds bij haar ouders en overdag hangt ze ook erg aan hen, maar die vinden dat momenteel prima :j
Zelf heb ik mijn verstand maar op nul gezet en probeer er niet teveel aan te denken. Alleen noemde ik Magic vandaag tot 2 keer toe Pyriet terwijl ik bezig was in de voliere :o Hij lijkt ook zoveel op hem!

Danique: Ja klopt helemaal! Zo'n kleintje in huis is leuk, maar voor hem is het veel gezonder om lekker buiten bij zijn soortgenoten te zijn!

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 07:33

Ah Cayenne… dikke knuffel voor jou en Senna! :knuffel:
Zo fijn dat ze haar ouders nog heeft om op terug te vallen!