Show je aquarium III!

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nps
Berichten: 2029
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:54

J0anieke schreef:
nps schreef:
J0anieke - ach wat zonde! Maar wel begrijpelijk als je er zoveel zorgen mee hebt... hou je je kleine kogeltjes nog wel aan of breng je die ook terug?

Je haalt mij en Marlies door elkaar, haha! Ik heb alleen dwergkogels (die dus weg gaan). Marlies heeft die grotere en die kei schattige babies. <3


Woops, excuses! Ik denk bij kogels inderdaad meteen aan die-met-de-kogelbabies! ;)

@ellepel oh tof! Hoeveel heb jij er? Ik heb ze ook gekocht als Adolfoi maar ze lijken enorm op elkaar zeg... vind ze tot nu toe echt heel leuk, ze scholen veel meer dan de panda's.

@Melyaromel ik heb dus ook echt geen idee... helpt de Easy Carbo voor je gevoel? Ik voer 1x in de twee dagen een half diepvriestabletje, blijft nooit lang liggen en ik heb ook een dikke, supergrote externe filter... ik vind het echt een lastige.

Lumi

Berichten: 4449
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 10:52

Wij hebben nu anderhalve week ook garnalen in de bak zitten. Van de tien zijn er twee helaas al overleden, maar twee hebben ook al eitjes, dus hopelijk wordt de populatie snel weer aangevuld.

Oh en als iemand zich afvraagt waarom zand uitwassen nodig is, nou hierom:

Afbeelding

Mijn vriend vond het na twee keer spoelen wel genoeg.
Er zit ook een plant in, maar die is compleet onzichtbaar :')

(Het wordt de kweekbak voor planten, uiteraard komen er geen vissen in)

J0anieke

Berichten: 4983
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 14:24

Ik heb alles ook even iets beter bijgelezen.. :D

Lumi, lekker dat zand inderdaad... Dat kleine beetje zand had hij wel iets beter kunnen wassen toch? :')
Melyoramel, ik vind jou shallow zoooo moooi! Hier doet de shallow het helaas nog niet zo lekker. Paar plantjes zijn afgestorven en ik ben er nog niet zo uit welke plantjes ik er uiteindelijk allemaal in wil hebben..
Super leuk dat je weer een aquarium gaat halen PanamaD!

Ik heb vanmiddag de kogeltjes terug gebracht naar de aquariumwinkel, met een brok in mn keel. Vond het niet leuk om ze daar achter te laten, maar de vrouw die daar werkt (en denk eigenaresse?) ging kijken of ze ze weer happy kon krijgen... Bakje is nu leeg, komen wel weer nieuwe visjes in. Vriendlief wilt graag neon tetra's, alleen zijn die te druk voor mijn 55 liter bakje. Heb nu de blauwe neon op het oog. Iets kleiner, maar vallen ook lekker op... Waarschijnlijk ga ik daar een groepje van halen, een groepje corydoras pygmaeus en een koppeltje honing goerami's.. Allemaal wat makkelijkere visjes die minder onderhoudt vergen.. :o

ellepel

Berichten: 47563
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 16:56

ik heb nu 3 adolfoi.
heb ze al eerder gehad,maar toch niet zo sterk want die waren vrij snel dood.
ze zitten bij 2 longfin paleatus in.
heb er net een op de foto kunnen zetten naast de vrouw longfin.


Afbeelding


kwaliteit niet zo denderend.sorry.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 20:07

J0anieke schreef:
Ik heb alles ook even iets beter bijgelezen.. :D

Lumi, lekker dat zand inderdaad... Dat kleine beetje zand had hij wel iets beter kunnen wassen toch? :')
Melyoramel, ik vind jou shallow zoooo moooi! Hier doet de shallow het helaas nog niet zo lekker. Paar plantjes zijn afgestorven en ik ben er nog niet zo uit welke plantjes ik er uiteindelijk allemaal in wil hebben..
Super leuk dat je weer een aquarium gaat halen PanamaD!

Ik heb vanmiddag de kogeltjes terug gebracht naar de aquariumwinkel, met een brok in mn keel. Vond het niet leuk om ze daar achter te laten, maar de vrouw die daar werkt (en denk eigenaresse?) ging kijken of ze ze weer happy kon krijgen... Bakje is nu leeg, komen wel weer nieuwe visjes in. Vriendlief wilt graag neon tetra's, alleen zijn die te druk voor mijn 55 liter bakje. Heb nu de blauwe neon op het oog. Iets kleiner, maar vallen ook lekker op... Waarschijnlijk ga ik daar een groepje van halen, een groepje corydoras pygmaeus en een koppeltje honing goerami's.. Allemaal wat makkelijkere visjes die minder onderhoudt vergen.. :o


Als je er geen plezier in hebt dan is het alleen maar goed dat je ze terug gebracht hebt! En honing goerami's zijn vaak zwak en ontzettend inteelt, daar ga je geen lange tijd plezier aan beleven. Blauwe neons zijn wel erg leuk! Net als de dwergjes :) onthoudt wel dat de corydoras pygmaeus net als de blauwe neon middenlaag zwemmers zijn. Scheelt dat ze beiden erg gemoedelijk zijn.

snorkel1986

Berichten: 3057
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 22:10

Voor de staghorn aanstippen met carbo.. via spuitje en je kan vrij ruim overdonderend.. zo heb ik mijn baard alg momenteel ook een kopje kleiner gemaakt

J0anieke

Berichten: 4983
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 22:23

Spruit schreef:
J0anieke schreef:
Ik heb alles ook even iets beter bijgelezen.. :D

Lumi, lekker dat zand inderdaad... Dat kleine beetje zand had hij wel iets beter kunnen wassen toch? :')
Melyoramel, ik vind jou shallow zoooo moooi! Hier doet de shallow het helaas nog niet zo lekker. Paar plantjes zijn afgestorven en ik ben er nog niet zo uit welke plantjes ik er uiteindelijk allemaal in wil hebben..
Super leuk dat je weer een aquarium gaat halen PanamaD!

Ik heb vanmiddag de kogeltjes terug gebracht naar de aquariumwinkel, met een brok in mn keel. Vond het niet leuk om ze daar achter te laten, maar de vrouw die daar werkt (en denk eigenaresse?) ging kijken of ze ze weer happy kon krijgen... Bakje is nu leeg, komen wel weer nieuwe visjes in. Vriendlief wilt graag neon tetra's, alleen zijn die te druk voor mijn 55 liter bakje. Heb nu de blauwe neon op het oog. Iets kleiner, maar vallen ook lekker op... Waarschijnlijk ga ik daar een groepje van halen, een groepje corydoras pygmaeus en een koppeltje honing goerami's.. Allemaal wat makkelijkere visjes die minder onderhoudt vergen.. :o


Als je er geen plezier in hebt dan is het alleen maar goed dat je ze terug gebracht hebt! En honing goerami's zijn vaak zwak en ontzettend inteelt, daar ga je geen lange tijd plezier aan beleven. Blauwe neons zijn wel erg leuk! Net als de dwergjes :) onthoudt wel dat de corydoras pygmaeus net als de blauwe neon middenlaag zwemmers zijn. Scheelt dat ze beiden erg gemoedelijk zijn.

Geen inteelt honinggoerami gelukkig, is wildvang. Dus ook niet de gold variant, maar wildkleur. :D Die zijn als het goed is juist sterk vanwege hun natuurlijke habitat (in het wild hebben ze te maken met constante wisseling van waterwaarden) :)

Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 06:52

J0anieke schreef:
Geen inteelt honinggoerami gelukkig, is wildvang. Dus ook niet de gold variant, maar wildkleur. :D Die zijn als het goed is juist sterk vanwege hun natuurlijke habitat (in het wild hebben ze te maken met constante wisseling van waterwaarden) :)


Ooh de wilde types hebben zo'n zwarte onderkant toch? Bij Utaka vandaan dan? Die vind ik ook stoer, nog wel meer dan de gouden honinggoerami.

Misschien dat ik vanmiddag in tripje langs Utaka maak. Moet voor werk naar Venhuizen (nabij Enkhuizen, NoordHolland), dus ik kom vrij letterlijk langs Amersfoort.
En dan wil ik mijn school Corydoras pygmaeus uitbreiden :)
Laatst bijgewerkt door Melyoramel op 19-05-21 06:54, in het totaal 1 keer bewerkt

J0anieke

Berichten: 4983
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 06:54

Klopt! De vrouwen hebben een streep. De mannen kleuren zwart aan onderkant, geen idee nog wanneer/waarom, ik kocht hem in 1 kleur, gister was die ineens donker aan de onderkant en een uur later weer licht, leek wel een toverbal haha.
Utaka was wel de bedoeling, maar die hadden alleen maar mannen zitten.. De zoo enzo heeft op het moment ook alleen maar wildvang (en vooral vrouwtjes nu :+), heb daar een koppeltje gehaald.

Zeker langs gaan! Ik heb daar m'n cory pymaeus ook vandaan. :D

nps
Berichten: 2029
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 08:18

J0anieke schreef:
Klopt! De vrouwen hebben een streep. De mannen kleuren zwart aan onderkant, geen idee nog wanneer/waarom, ik kocht hem in 1 kleur, gister was die ineens donker aan de onderkant en een uur later weer licht, leek wel een toverbal haha.
Utaka was wel de bedoeling, maar die hadden alleen maar mannen zitten.. De zoo enzo heeft op het moment ook alleen maar wildvang (en vooral vrouwtjes nu :+), heb daar een koppeltje gehaald.

Zeker langs gaan! Ik heb daar m'n cory pymaeus ook vandaan. :D


Wanneer ze “in the mood zijn” krijgt het mannetje inderdaad een donkere baard en het vrouwtje een streep. Ik vind het echt zo’n leuke vis ;) ik hoop dat ze het blijven doen bij jou!

Ik koop ze niet snel meer bij de gemiddelde aquariumzaak, de twee vrouwtjes die ik van dezelfde zaak heb gingen al snel dood. Degene die ik nu heb komen van een grote kweker in de buurt, die lijken wat zorgvuldiger te zijn in wat ze kweken of binnenhalen. Als deze ook weer omvallen ga ik voor wat anders kijken...


Afbeelding
Mijn honinggoerami vrouwtjes (ik heb er twee) waren gisteren allemaal tegen elkaar aan het wrijven, zo apart! Echt zoals het vrouwtje en mannetje lijken te paren... allemaal rondjes om elkaar, wrijven en betasten met hun voelsprieten.


@snorkel dank voor de tip! wat gebruik je om mee aan te stippen?

@ellepel ik vind ze echt wel heel leuk zeg :) scholen ze een beetje samen?

J0anieke

Berichten: 4983
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:28

nps schreef:
Wanneer ze “in the mood zijn” krijgt het mannetje inderdaad een donkere baard en het vrouwtje een streep. Ik vind het echt zo’n leuke vis ;) ik hoop dat ze het blijven doen bij jou!

Ik koop ze niet snel meer bij de gemiddelde aquariumzaak, de twee vrouwtjes die ik van dezelfde zaak heb gingen al snel dood. Degene die ik nu heb komen van een grote kweker in de buurt, die lijken wat zorgvuldiger te zijn in wat ze kweken of binnenhalen. Als deze ook weer omvallen ga ik voor wat anders kijken...


[ [url=m/hKFiRJ.png]Afbeelding[/url] ]
Mijn honinggoerami vrouwtjes (ik heb er twee) waren gisteren allemaal tegen elkaar aan het wrijven, zo apart! Echt zoals het vrouwtje en mannetje lijken te paren... allemaal rondjes om elkaar, wrijven en betasten met hun voelsprieten.

Zo'n gevoel had ik al! Nou hopen dat ze het dan overleven.. Ze zien er wel goed gevoerd en gezond uit. Zwemmen fanatiek, zijn niet heel schuw en het mannetje had net alweer een zwarte baard..
Vind ze nu ook al super leuk, had niet verwacht dat ik ze zo leuk zou vinden.. Maar die voelsprietjes en hoe ze alles aftasten... <3
De corydoras pygmaeus zitten nu voornamelijk op de bodem in een groepje alles te wroeten. De neons zwemmen ook in een schooltje. Echt heel leuk om te zien.

nps
Berichten: 2029
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 10:52

J0anieke schreef:
Zo'n gevoel had ik al! Nou hopen dat ze het dan overleven.. Ze zien er wel goed gevoerd en gezond uit. Zwemmen fanatiek, zijn niet heel schuw en het mannetje had net alweer een zwarte baard..
Vind ze nu ook al super leuk, had niet verwacht dat ik ze zo leuk zou vinden.. Maar die voelsprietjes en hoe ze alles aftasten... <3


Ja leuk he! Vind het echt de soapies van de aquaria, altijd wel een beetje drama of liefde ;). Rond de 26 graden gaat het mannetje ook schuimnesten bouwen en leuke dansjes doen voor het vrouwtje. Mijn mannetje wordt momenteel alleen maar de bak rondgejaagd door z'n harem, ze zijn echt best agressief naar hem...

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 17:29

1 van mijn garnalen is zwanger! *\o/*
Misschien wel meer. Maar zag er iig 1 die zwanger is


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Nessa op 19-05-21 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Lumi

Berichten: 4449
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 17:31

Wij hadden er hier ook één met eitjes, maar ze is ze nu kwijt helaas. Wappert nog wel steeds heel lief met haar pootjes, maar de eitjes zijn weg.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 17:34

Ja ik zag het toevallig.
Heb 30 garnalen. En die zie ik echt niet allemaal tegelijk.

Best kans dat de cory's die eitjes gaan eten?

J0anieke

Berichten: 4983
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 17:38

Volgensmij eten Cory's geen eitjes bij garnalen weg. Misschien dat ze wel kleintjes opeten als ze zijn uitgekomen. Vaak zijn garnalen wat onhandig als ze voor de eerste paar keer eitjes hebben, ze verliezen ze dan gewoon..

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 17:41

Ah ja. Ze is ze nu aan het wassen ofzo. Haha. Echt leuk om te zien. Hopelijk komen ze uit!

Lumi

Berichten: 4449
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 17:55

J0anieke schreef:
Volgensmij eten Cory's geen eitjes bij garnalen weg. Misschien dat ze wel kleintjes opeten als ze zijn uitgekomen. Vaak zijn garnalen wat onhandig als ze voor de eerste paar keer eitjes hebben, ze verliezen ze dan gewoon..


Kon me al niet voorstellen dat ze die bij de garnalen onder de buik weg zouden eten. Zeker omdat de garnalen momenteel duidelijk de baas in de bak zijn :')

Denk ook dat het gewoon onervarenheid is, want ze is nog klein, en ze is dus wel nog steeds heel druk bezig met de eitjes te bewaaieren (al zijn er dus geen eitjes meer)

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 17:58

Wel schattig

J0anieke

Berichten: 4983
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 18:04

Er zijn trouwens wel vissen die dat doen, zou daar wel even op letten, mocht je kleintjes willen uiteindelijk

Lumi

Berichten: 4449
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 18:07

J0anieke schreef:
Er zijn trouwens wel vissen die dat doen, zou daar wel even op letten, mocht je kleintjes willen uiteindelijk


Dat is goed om te weten! Om welk soort vissen gaat het dan?

ellepel

Berichten: 47563
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 18:13

als het in de bek past dan eet de vis het. :P
maar ik heb veel mos in de bakken en dan overleven er wel heel veel kleine garnaaltjes.
de slimsten worden groot :D

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 18:59

Ik heb alleen cory's en 2 otocinclus.
Komen nog wel rasbora galaxy. Maar die zitten et nog niet in

nps
Berichten: 2029
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 19:27

Nessa schreef:
Ik heb alleen cory's en 2 otocinclus.
Komen nog wel rasbora galaxy. Maar die zitten et nog niet in


Gefeliciteerd met je garnaleneitjes :D ze kunnen gewoob opgroeien met die visjes erbij, als je maar genoeg verstopplekken (bijv mos) hebt

J0anieke

Berichten: 4983
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 19:33

Lumi schreef:
J0anieke schreef:
Er zijn trouwens wel vissen die dat doen, zou daar wel even op letten, mocht je kleintjes willen uiteindelijk


Dat is goed om te weten! Om welk soort vissen gaat het dan?

Geen idee welke vissen dit doen, als ik snel google staat neon tetra meteen bovenaan. Dit zullen alleen vast niet de enige vissen zijn die dit (kunnen) doen.. :D