Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 15:37

Ja,klopt, mijn lieve krullie schaapje <3
Het is zo'n onwijs lieve, zachtaardige hond. Wil het liefst de hele tijd geknuffeld worden. Als ik op de bank zit en op mijn telefoon zit te typen, geeft ze constant poten omdat ze aandacht wil :+

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-20 15:41

oh heb er hier nog zo een.. :P Kan niks doen zonder haar haha

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 15:44

Hahaha <3 :D

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:17

Skippy01 schreef:
Je hoort vást wel eens namen die je aanspreken. Of je weet in elk geval wel of je bijv van Engelse namen of Franse namen of Spaanse namen houdt. Indien je écht geen voorkeur hebt, zou ik een naam kiezen uit het land van herkomst, leuke Griekse naam in jullie geval? Die zijn er genoeg. Misschien iets uit de Griekse mythologie? Atlas, Zeus, Eros, Leander, Hermes, Homer, Midas... Om er maar een paar te noemen :)

Ik had wel een paar naam ideeën, maar mijn broer wil graag mee beslissen over de naam en was het niet met mijn ideeën eens :')
Maar ik heb nog tijd, dat adoptieproces zal niet morgen al geregeld zijn, dus ik heb nog even om een naam te bedenken _O-

Anna79 aaaah wat een knapperd! <3
Ik vind poedels ook zo leuk. Had best graag een dwergpoedeltje gewild, maar ik denk dat zo'n klein kwetsbaar ding niet zo vrolijk wordt van mijn lompe, overenthousiaste Flatcoated Retriever :+

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 18:22

Vanmorgen opeens een hond erbij tijdens de wandeling. We gingen 'snel' even wandelen want ik moest weg. Komt er een maltheserachtig hondje op ons afrennen zonder halsband en zonder eigenaar.
Zij was niet helemaal vriendelijk, dus ik heb haar in het nekvel gegrepen en gioia's halsband met riem omgedaan.
We zijn maar verder gaan lopen en rond gevraagd of iemand die hond kent.
Was madam de achtertuin uitgeglipt. Dus we kregen een adres en hebben haar daarnaartoe gebracht. Ondertussen probeerde ze elke keer nog onze honden aan te vallen, maar ik had haar elke keer op tijd door haha }:)
We moesten een stuk langs de weg, maar ik vertrouw gioia genoeg dat ze los mee kan lopen. Ze kwam wel ons even aankijken toen we tever van de normale route afweken.

Daarna alle honden de tuin in gegooid (want heen en weer crossen door de moddwr is leuk jeeeej :+ :+ -O-
En net alle honden op de tafel gehad om ze even schoon te blazen en sommige een kleine trimbeurt te geven. Als je dan toch bezig bent O:)

Zoek senna! Ligt mooi daar haha
Afbeelding
Gioia heeft weer stiekjes in. Nu gaat hrt net, het gaat uiteindelijk nog een stuk beter zitten

Afbeelding

Buddy vond zichzelf heeeeeeel zielug
Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 18:29

Haha hier ook een slachtoffer die vanavond meegaat :D

Afbeelding

Afbeelding

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 20:27

EJ, dank je! Ik zou gewoon een grote erbij doen, het lompe onstuimige wat je beschrijft van je flatcoat past perfect bij een koningspoedel :+ :D

Arabella; goed opgelost met de ontsnappen! En heerlijk schone hondjes weer. Lief toetje heeft Gioa <3

Laraaj wat een schatje, maar die gaat dus naar de kapper? Ben benieuwd hoe hij wordt!

Wij zijn vanmiddag heerlijk naar het bos geweest, was zulk zalig weer!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 08:06

Ohhh knappe Mila! Dat aanhankelijke herken ik natuurlijk! Popo gaat ook pootjes tegen mijn been geven als ik ergens zit en hij wil aandacht :')
Zijn voeten scheer ik trouwens niet behalve een klein beetje tussen de tenen. Hij wordt nu al altijd aangezien voor een teefje, dat wordt dan nog erger denk ik hahaha. Ik zou het best een keer willen proberen voor de leuk, ik heb alleen geen kleine tondeuse dus ik weet niet of het dan echt een gepruts wordt...

Wij zijn gisteren op pad gegaan voor een meetconsult om een tuig te laten maken aangepast op Popo's lijf! Oa omdat hij zo hoog en slank is zitten veel tuigen niet helemaal lekker. Van het tuig dat hij nu draagt zit de borst bijvoorbeeld gewoon te hoog en is de rug net iets te kort. Maar als je een grotere neemt is de borstomvang veel te groot.

Uitgebreid daar gekletst en naar zijn lijf gekeken, hij lijkt wel scheef in zijn schouders en rekt zijn onderrug wat moeizaam dus we kregen het advies om eens langs een osteo te gaan met hem. Zeker omdat we misschien binnenkort willen beginnen met agility.

Er komt gelukkig meerdere keren per week een hondensteo op mijn werk dus ik zal eens met haar overleggen :D

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 08:22

Simone, je zou misschien nog eens een non stop line tuig kunnen proberen? Ik heb met Dexter enorm veel geprobeerd maar hij is inderdaad ook heel smal met een diepe borst dus weinig paste. Ruffwear enzo zakte gewoon van zijn schouders af. En heb zijn back on track jasje ook in laten nemen want op zn strakst zwom hij daar nog in :=

Dit tuig zit voor Dexter echt perfect. Ruim achter de oksel, sluit goed aan op de borst en hij kan nog veel ruimer of veel strakker gemaakt worden. Misschien de moeite waard. Al is een op maat gemaakt tuig ook mooi natuurlijk :))

Anna, leuke foto's! Waar is dit?

Arabella, lekker verantwoorde hondeneigenaren weer :roll: Ik bracht loslopende honden vroeger ook vaak terug naar huis maar ben daar nu mee gestopt. Niet mijn hond, niet mijn probleem. Behalve als ik zie dat er echt iets loos is.

Dexter staat nu een tijdje op het Royal Canon 4800 voer. Hij is eindelijk wat aangekomen *\o/* Dus nu kan ie mooi uit gaan zwaren qua spieren. Ontlasting is goed maar nadeel is dat ie scheten laat om van te kotsen :r Niet vaak, eentje per dag ofzo. Maar wel op zo'n manier dat ik toch twijfel misschien terug te gaan naar Biofood HC -O- Hij staat hier nu twee weken op dus ik wacht nog even af. We maken sowieso de zak op.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 10:53

Qua namen, mijn katten hebben russische namen: Oleg en Vladimir.
Toen dacht ik leuk om mn pup ook een russische naam te geven, alleen vond ik dit eigenlijk de leukste russische namen en 80% van de russische namen hebben 3 letter grepen en ik wilde voor een hond perse 2 lettergrepen... dusja :+
Ik heb de naam voor m'n pup al klaar liggen O:)

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 11:13

Anna79 ja dat las ik ook online inderdaad, dat koningspoedels net zo zijn - super leuk!! Alleen jammer genoeg waren mijn ouders niet zo enthousiast over 2 grote lompe stuiterballen in huis :')
Vandaar dat de keuze toch maar is uitgegaan naar een hondje wat naar schatting een middelmaatje van 20kg wordt <3

Ik heb gister de hele avond met mijn broer gediscussieerd over namen, en uiteindelijk zijn we het over 1 naam eens geworden dus dat wordt hem! *\o/*

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 14:48

Simoonzel, leuk dat dat karakter zo herkenbaar is <3 ! Wat betreft de tuigen, dat is ook herkenbaar, ik had er met Mila ook moeite mee. Hopelijk wordt het aangemeten tuig mooi!

Kaus; dit is in beetsterzwaag, bos achter talant.

EJ kan best, Mila weegt ook maar 19,5 kg :)) Leuk dat jullie al een naam hebben!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 15:52

Mag i km hier ook even binnen vallen met een vraag.
Ik zocht op kong en dit topic kwam heel vaak naar voren.

Mijn puppy border collie van 7 jaar heeft sinds enkele dagen een kong. Nog geen tijd gehad om te gebruiken want wilde de 1e keer graag onder toezicht. Nu is het dus zover en heeft hij een kong.
Bij de winkel stonden van die spuitbussen die je er in kan doen maar die vond ik echt heel duur. Toen zei winkel-eigenaar dat een rodi worst ook prima kon. Goed. Rosi worst er bij gekocht en een beetje er in gesmeerd. Jinn is helemaal happy.
Alleen nu vroeg ik me af of rodi worst goed is en of jullie nog meer dingen er in doen en ook niet onbelangrijk, hoe maak je ze schoon?

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-20 16:04

Schoonmaken, dan zou ik ze gewoon in de vaatwasser mikken.
Je kan er ook pindakaas in doen of yoghurt en invriezen :) Gewoon kvv kan ook.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 16:13

Wij hebben geen vaatwasser dus wij leggen ze in de wasbak met kokend water. Dan weekt het er allemaal vanzelf uit en dan met zo'n afwasborsteltje voor babyflesjes erin :))

Die rodi worsten zijn wel oké als tussendoortje. Het kan natuurlijk gezonder maar het hoeft ook niet altijd gezond :Y) Wij doen er vaak blikvoer in en dan mikken we ze in de vriezer (wij hebben er 6 zodat we kunnen roteren := ). Blikvoer ban bijvoorbeeld Edgar & Cooper, Dog Lovers Gold, etc. Uit een blik van 400g haal je ongeveer 4 kongs met flink drukken.

En anders gekookte pasta of rijst met kaas en/of pindakaas erdoor. Je kan er eigenlijk alles wel in doen wat je wil :D

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 16:30

Doe je ze altijd in de vriezer?

Ik heb dat nu niet gedaan en beide keren had hij ze zo leeg. De 1e keer binnen enkele tellen en de 2e keer was met leverpastei wassie iets langer mee bezig.

Ik moet wel zeggen dat ie nu heerlijk ligt te maffen :P

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 16:32

Hier ook geen vaatwassen dus inderdaad in een wasbak met kokend heet water. In het begin deed ik er kuipjes/blikjes van Edgard & Cooper in of koekjes + trixie pasta. Ondertussen is dat me echt te duur geworden :P En pak ik een rolletje vlees van Runner á 0,70 tot 0,90 cent per stuk. Die knip ik in drie stukken en met één stukje kan ik twee kongs vullen.

Mera is er zo door heen maar het gaat hier eigenlijk alleen maar om positief de bench in te gaan. Op internet zijn ook veel kong recepten.

Jongens ik ben creatief bezig! Ik zal later foto's posten. Kan eindelijk iets doen met mijn nutteloze arm :')

En ik las iets over aankomen. Bodhi is ondertussen ook weer heerlijk op gewicht. Ik denk dat hij ondertussen op de 21,5 kilo zit. Voorheen met alleen Acana brokken kreeg ik hem niet op gewicht, nu krijgt hij 's ochtends 300 tot 330 gram Hunters Home Vlees inclusief 30gr groenteprutje. En 's middags & 's avonds krijgt hij in totaal 160 gram brokken. Eindelijk ziet hij er weer uit als een hond die eten krijgt! :D :D :D :D
Mera zit op de 14,9 kilo.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 16:43

Hier inderdaad in de vaatwasser.

Ik smeer alles erin wat je erin kan smeren.. smeerkaas, pate, pindakaas, bloekvoer, rodiworst, yoghurt in de vriezer.. maar hier krijgen ze het ook maar zelden dus dan kijk ik niet zo nauw.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 16:44

Hij gaat het hier ook niet elke dag krijgen ofzo hoor maar gewoon voor de afwisseling en ik krijg het idee dat ie het wel leuk vindt.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 16:45

Hier dus wel elke dag :P
Die lickimat is ook wel grappig, maar helaas niet zonder toezicht.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 16:48

xDenies schreef:
Hier dus wel elke dag :P
Die lickimat is ook wel grappig, maar helaas niet zonder toezicht.

Wat is dat? :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 17:23

Dat is een mat die je kan volsmeren met vlees of net wat je wilt. En dat moeten ze er vanaf likken. Maar omdat er vormpjes in zitten is het wat lastiger.

https://www.wesdijk.nl/dieren/zoeken?co ... s=lickimat

Hier dus creatief aan de gang geweest en voor het eerst hondenspeeltjes gemaakt :)

Afbeelding

Afbeelding

Ze zijn er erg enthousiast mee en Bo & Mera kunnen er samen aan hangen, super leuk. Nutteloze-ik kan iets minder nutteloos zijn. Lekkere bezigheidstherapie.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-20 17:25

Leuk gedaan! :D :D

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 17:27

Denise wel fijn dat je eindelijk wat meer kan met je arm. En vind je speeltjes er leuk en fleurig uitzien. :D

Denk dat ik ook eens een kong ga halen. Bezigheid voor Senna.

Vandaag lekker heerlijk hele dag in de tuin bezig geweest met mijn 2 kleuters. Heerlijk in het zonnetje. Ze liggen nu beide uitgeteld op de bank. :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-20 17:32

Nou gister ochtend om 11 uur 4,6 progesteron en vanochtend om 11 op 8,8. Dus vanavond gaan we dekken en dan 30 dagen duimen draaien dat ze drachtig is!