Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xDenies schreef:Och dat lijkt me vreselijk candalisa! Sterkte!
Wat is het advies dan nu van de ervaren titeraars? Als 'ik' het weet dan maakt het toch niet uit naar welke dierenarts ik ga?
xDenies schreef:Och dat lijkt me vreselijk candalisa! Sterkte!
Wat is het advies dan nu van de ervaren titeraars? Als 'ik' het weet dan maakt het toch niet uit naar welke dierenarts ik ga?
XxDiandraxX schreef:xDenies schreef:Och dat lijkt me vreselijk candalisa! Sterkte!
Opvragen van de uitslagen. Zonder de stripjes of op zijn minst de cijfers kun je eigenlijk niks zeggen.
Hij is nu een jaar toch? En nu dan ook gevaccineerd? Je kan een week of 4 na vaccinatie evt titer herhalen en kijken wat de uitslag dan doet.
kiwiwitje schreef:Dan kan er nog steeds verkeerd afgetekend worden, verkeerd afgelezen worden(de stippen worden vaak doorelkaar gehaald), en een verkeerd advies gegeven worden.
Iets waar je, buiten het feit dat je hond dan onbeschermd rondloopt of verkeerd gevaccineerd word, weer last mee kan krijgen met pensions of hondenscholen.
En er zijn steeds meer dierenartsen die het wel weten en die er achter staan die gewoon gecertificeerd zijn. Zodat je zeker weet dat t goed zit.
Simoonzel schreef:Ongeacht de hoeveelheid bloed moet je exact hetzelfde doen, dat is dus niet relevant. Nonresponders zijn extreem zeldzaam en ben ik nog nooit tegengekomen. Om dat het waard te vinden voor een pup moet je denk ik de overtuiging hebben dat vaccineren schadelijk is dus ik zal daar nooit naar omslaan. Checken of het is aangeslagen vind ik een stuk logischer en dan is een hond in ieder geval al 4 maanden oud. Een stuk minder vervelend dan hele jonge pupjes moeten prikken in de houdgreep.
Simoonzel schreef:Bloed moet uit een edta/heparinebuis komen dus dat lijkt me niet helemaal de bedoeling. Dan krijg je ook geen schoon monster. Voor glucose wordt wel eens uit het oor of de lip geprikt maar dat is een heel ander verhaal.