Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 08:42

Je zou haast de tuinslang een keer moeten gebruiken.. maar daar is in je huis geen succes... }:0

Ik zou er ook niet blij van worden!

Foreverkliek

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 09:45

Ik sluit me aan bij lau.
En ik kan je uit ervaring vertellen dat gordijnen klimmen iets is waar katten mee ophouden als ze wat ouder en zwaarder worden.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 11:39

Bedankt voor jullie tips! Ga even kijken wat we kunnen doen!

Sammie is gek op water dus de plantenspuit is alleen maar leuk speel materiaal :+ met mint misschien iets minder

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 11:47

LoveUggs schreef:

Sammie is gek op water dus de plantenspuit is alleen maar leuk speel materiaal :+ met mint misschien iets minder

Een plantenspuit vinden ze echt niet leuk hoor. Die straal voelt niet lekker.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 12:23

Onze kat (8 maanden) geeft ook niks om de plantenspuit. Wij zoeken dus ook iets waardoor we hem iets kunnen afleren zoals op het aanrecht springen etc. Mijn moeder heeft geprobeerd met bakjes tandpasta neergezet, heeft 1 dag geholpen en daarna niet meer haha

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 12:38

Er is toch een soort robot ding wat lucht of wager blaast als de kat er langs loopt? Ik meen dat ooit op bokt gelezen te hebben.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 13:09

Lau schreef:
LoveUggs schreef:

Een plantenspuit vinden ze echt niet leuk hoor. Die straal voelt niet lekker.

Ik wou dat hij het echt niet leuk vond.. Hij trekt zich er gewoon niets van aan.

Ik ga in elk geval even uitzoeken waar ik iets kan halen dat naar mint ruikt en ik op mijn gordijnen kan doen.. Tandpasta op mijn gordijnen smeren lijkt me namelijk niet ideaal :+

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 13:24

niet alle katten hebben een hekel aan mint hoor, ik heb er eentje die erop kickt: ik heb voetencreme met mint en als ik dat gesmeerd heb, blijft ie mijn voeten kopjes geven en onderkwijlen.....

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 15:33

Morrie schreef:
niet alle katten hebben een hekel aan mint hoor, ik heb er eentje die erop kickt: ik heb voetencreme met mint en als ik dat gesmeerd heb, blijft ie mijn voeten kopjes geven en onderkwijlen.....

Die van mij niet haha. Sammie blijft er liever bij uit de buurt en jessie vlucht weg zodra hij het ruikt. Ik had een of andere lippenbalsem die ik heel fijn vind. Ook met mint en die trekt een beetje in. Toen ik gebarsten lippen had smeerde ik die op Toen ik wilde gaan slapen en jessie was meteen foetsie. Hij maakt een nies geluidje, knijpt zn ogen samen en is weg. T is alleen even kijken of het helpt tegen sammie' s gedrag. Jessie zou er niet aan denken om het te doen als het naar mint ruikt haha.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:31

Had vandaag zon lieve foto van samen. :D
Als je goed kijkt zie je bij Mel dat het pigment idd terug aan het groeien is (haar linkeroog).

Afbeelding

En Noa lag lekker geloof ik.. :')
Afbeelding

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:32

knappe poezen!

Wanneer moet je terug naar DA?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:39

Over 1,5 week.
Over de helft zijn we dus. Wachten duurt lang..

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:57

Het is dus aan de beterende hand? Wat fijn!

Onze katten hebben zich vandaag blijkbaar kostelijk vermaakt aan een pakje toastjes :+ (van die melba toastjes) er zat blijkbaar nog een pakje in het doosje op tafel die ik dus niet had opgeruimd en er lag een leeg plasticje met tand afdrukjes en wat kruimels in de 'speeltas'. De toastjes kunnen niet veel kwaad denk ik zo, t is alleen het plastic waar ik me een beetje zorgen om maak

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 00:08

Euh nee, beter zal het uit zichzelf sowieso niet worden. Het pigment komt terug, wat betekent dat we weer geheel terug bij af zijn.

Oei plastic is niet goed. Ik heb geen idee hoeveel kwaad het kan? :=

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 00:18

Oh wat stom sorry! Ik dacht dat het juist goed was. Shame on me.. -O-

Als het maar een klein stukje is poepen ze het er vast vanavond of morgen wel weer uit. Hebben geen grote ontbrekende stukken kunnen ontdekken gelukkig. En ach.. Die toastjes.. Ze krijgen hier alleen dingen bestemd voor katten, en soms kook ik wat vis uit de diepvries maar andere dingen krijgen ze hier niet dus ik hoop dat ze ervan genoten hebben want dit zullen ze heeeeeel lang niet meer proeven :+

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 09:38

Knappe poezen!

Hebben jullie katten vreemde eetgewoontes? Zo had ik vroeger een kat waarvoor eierkoeken echt on-weer-staanbaar waren. Zelfs bovenste kastjes open maken om ze te pakken te krijgen!

Ted lust rode wijn, al laten we hem dit niet drinken uiteraard, harde nogat lust hij ook en chips gaat er ook prima in. Of nou ja, kruimeltjes chips.. al vind ik chips niet zo gek :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 09:45

Sonja doet een moord voor Buggles :')

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:05

Ei, en dan maakt het niet uit of het een omelet, spiegelei of roerei is :j

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:26

Oeh Ja! Ted zat een keer op de salon tafel om mijn ei te jatten, terwijl dat echt verboden gebied is voor hem.

Gisteren avond hadden we het erg slecht trouwens..
Afbeelding

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:24

Micki jat graag gekookte broccoli uit de pan of van je bord. Vroeger een kat die gerookte makreel nog uit je mond zou willen vissen.
Andere kat gehad die dol was op snijbonen en ijsbergsla.

Hier zijn alle poezen die verontwaardigd. Geen eten sinds gisterenavond 23u. Lotte moet nuchter naar de dierenarts en de rest “hongert” mee. Lott moet onder narcose, bloedprikken voor schildklier en een bultje weg laten halen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:31

Babyvoeding..
Hmmmm!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:04

Wij hebben vroeger een kat gehad die alle geluiden van kaas herkende. Als de koelkast open ging, dan was hij er nog nirt, maar zodra je de kaas aanraakte, stond hij naast je _O- . En dan maakte het niet uit wat voor kaas of in welke verpakking. Als je iets anders uit de koelkast haalde, dan was hij er niet. Maar met kaas..... :=

Nou was hij wel een beetje raar, eant hij kwam uit een huis van een junk. Die gaf ze geen eten, dus hij vrat ales: paprika’s, doperwten, alles wat hij kon vinden. Nadat hij (eerst bij mijn man en later) bij ons kwam wonen en gewend raakte aan fatsoenlijk eten, werd hij wat kieskeuriger. Maar die kaas bleef hij een moord voor doen.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:05

Kat van mijn ouders eet graag fruit. Galia meloen is favoriet maar al het andere zomerfruit gaat er ook probleemloos in.

Vroeger thuis een kat die pinda's at.

Bink doet ook alles voor kaas! En pasta met spinazie vind hij ook lekker.

Frutsel houd wel van yoghurt met cruesli. En chocomelk maar dat mag ze eigenlijk niet.

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:43

Hier een paar poezen die gek zijn op wafels! Daar zouden ze echt een moord voor doen.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:06

Die van mij eet caviavoer en hamstervoer als hij de kans krijgt :+

Maar het valt nog niet mee om blikvoer te vinden wat hij lust... harde brokjes gaan gelukkig goed maar voor het vocht en voor de leuk wil ik hem in de avond ook wat blikvoer geven. Momenteel krijgt hij stukjes zalm in saus (speciaal voor katten) van de AH als natvoer maar dat is best prijzig om elke dag te geven. Wel een lekker hoog vispercentage en weinig bijproducten.