Slaapt jullie hond ook zoveel? Keet is nu 9 maanden. Ze slaapt echt heel veel. Buiten is ze lekker actief maar binnen ligt ze de hele dag haast te slapen (ik weet ook niet wat ze anders kan doen )
Morgen weer naar de dierenarts. Ik hoop echt dat haar oog beter is. Ik kan het zelf niet goed zien.
Idd niets abnormaals aan een hond die bijna de hele dag slaapt. Ben met de feestdagen een week en nu wegens ziekte thuis en merk ook dat Cita stilaan wat rustiger is in huis en meer begint te slapen. Iets minder de kleuter die hyper gaat doen wanneer ze eigenlijk moe begint te worden. Al zal de koude buiten ook wel haar nood om vaak en lang buiten te gaan verminderen...
Tigress
Geplaatst: 18-01-17 00:36
Wat een knap puppenkind Zoe
Ja, Jarvis slaapt ook vrij veel. Ik moet zeggen dat zijn wakkere momenten wel de overhand hebben nu hij begint met puberen, maar niet in extreme mate goddank
Jarvis is vandaag naar de osteopaat geweest Blij dat ik het heb gedaan, want mijn overbezorgde ik had het ditmaal bij het rechte eind. Links voor is hij inderdaad mank. Het komt vanuit zijn schouder. De dierenarts vermoedde dat het groeipijn was, maar ik wilde het toch na laten kijken bij een osteopaat (echter, als hij links mankt, zal hij dat elders compenseren). Rechts wat stijfjes door de overcompensatie, maar links inderdaad het probleem. Nu moet hij twee weken lijnrust houden, niet spelen met andere honden, en hersenwerkjes doen. Hij was echt zo moe na de behandeling. Ik heb hem nog nooit eerder in slaap zien vallen tijdens het spelen, wat ook voor een bijzondere houding zorgde Met het speeltje in zijn bek zakte hij weg in een diepe slaap
Pipje slaapt ook bijna de hele dag. Sochtends als ze net wakker is en savonds als ze eigenlijk moet gaan slapen heeft ze haar stuiter momenten haha. Verder is het echt een voorbeeldig hondje
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 18-01-17 09:27
Kiko slaapt ook heel veel. Dat noemen ze nu een hondenleven.
Sjef slaapt overdag eigenlijk vrij weinig. Meer hazeslaapjes. S nachts gaat wel aardig, maar half 7 is hij wel echt weer wakker. Misschien komt het ook door het ras (jachthond), of zijn leeftijd (11,5 week).
Pppeet, jachthondjes slapen ook gewoon hoor, hihi die van ons wel iig zal eerder de leeftijd zijn en misschien moet je hem dan ook gewoon dwingen om rust te nemen.
Hondjes die te weinig slapen worden op den duur echt heeeeeel vervelend en hyper....
Wat fijn dat Jarvis geholpen is. Meestal is je onderbuikgevoel ook niet voor niets. Grappige foto haha.
Hummer slaapt ook veel! En als hij wakker is dan speelt hij met ons of met de kat. Dan is hij ook wel echt wakker wakker zeg maar
Gister zijn 12 weken prik gehad. Bij de 9 weken prik heeft hij ook Weil gekregen en dat brand heel erg dus hij was de ervaring van vorige keer niet vergeten. Hij schreeuwde nu al moord en brand voordat de naald er überhaupt in zat.. hij liet zelfs zijn plas lopen.. zo zielig Na het prikje heeft de dierenarts hem meteen opgepakt en bij de konijntjes wezen kijken die daar toevallig ook waren. Dat gaf een mooie afleiding dus niet huilen na de prik. Gelukkig hoeft hij nu voorlopig geen prik meer want dit is slecht voor m'n "moeder"hart.
Daarna bij de dierenwinkel maar wat lekkers uitgezocht en een stoer nieuw tuigje waar hij nu in eindelijk in past haha
Petit slaapt ook veel. Periodes van slapen en even actief zijn wisselen elkaar af. De afgelopen 2 nachten heeft hij geen plasongelukjes meer gehad en heeft hij ook niet meer gehuild. Maak hem 's nachts op 2 vaste uren wakker om te plassen en leg hem daarna weer in zijn bench. Dat lijkt nu goed te werken nu nog oefenen op het leren alleen zijn. Als hij rustigeen is of slaapt gaat het goed, maartikelen als hij een hyper moment heeft komt er nog veel geblaf en gehuil aan te pas.
Hummer heeft vanaf dag 1 de hele nacht doorgeslapen. In het weekend gerust tot 9u of 9.30u. Dan wordt ik toch altijd zelf wakker dus haal hem uit de bench en meteen naar buiten om te plassen.
Eigenlijk is het een voorbeeldig hondje behalve dat hij buiten nog niet zo heel graag wil lopen. Gaat wel steeds beter maar hij wil liever naar binnen waar het warm is haha.
Op zijn hyper momentjes speel ik altijd even met hem zodat hij kan rennen.. hij vind het geweldig als ik in mijn handen wrijf tussen mijn knieën. Dan rent hij keihard door het huis en tussen mijn benen door Daarna altijd even oefenen met zit, af, pootje en de hele mikmak en dan valt hij daarna lekker in slaap
Jonge energieke pupjes moet je soms leren om hun rustmomenten te nemen. Hoe vaak Cita vroeger niet op haar kop kreeg vd volwassen honden en na gefrustreerd op een piepspeeltjr in slaap viel... die wist echt nooit van ophouden.
Gelukkig dat je je gevoel hebt gevolgd. Arme Jarv.
mooi tuigje zeg voor Hummer.
Balder keft meestal even als hij s nachts in de bench moet. Maar dat is maar paar keer gelukkig. Hasl hem er meestal na een uurtje of 6/7 slapen even uit. En dan nog even terug in de bench voor paar uur.
Heel veel sterkte Danielle.. Ik heb ook sterk getwijfeld toen we Hummer op naam moesten laten zetten op wiens naam ik dat zou doen n.a.v. jouw verhaal.
petitparis
Geplaatst: 18-01-17 11:47
Sterkte Danielle! Hopelijk draait het voor Lizzy goed uit en doe je wat best is voor haar.
Oh wat een doetje, Daeva lijkt nu wel reusachtig
Vriendin heeft voor haar pups ook een tentje met ballen, tunnels, hangmatten,... te gekvoor op te noemen, maar pups vinden het geweldig. En idd hier zijn op termijn ook plannen voor een extra stippel, welke in praktijk mijn partner zijn hond moet worden (ik zie mij echt niet met 4 honden rondlopen). Maar op papier zal het ook de mijne zijn, want het teefje zal wederim uitgezocht worden op bloedlijn en karakter om ook weer verder mee te fokken.
Dankje Honden mogen niet op de bank maar gister heerlijk jankend met haar op de bank gelegen.. En ja het geeft straks wel een beetje rust, het is echt een monster 1e klas.. Maar pff ze is gewoon ook zo lief en lekker vrolijk.. Zal haar echt missen.
Je doet wat het beste voor haar is. Veel sterkte hoor!
Ik ben gerustgesteld door jullie antwoorden dat iedere hond zoveel slaapt. Ik vind het dan ook wat minder erg om haar alleen te laten, ze slaapt waarschijnlijk toch de hele tijd.
Vandaag weer naar de dierenarts geweest. De beschadiging van het hoornvlies is over gelukkig. Ze heeft nog wel ontstoken derde ooglid. Hiervoor weer druppels. Waarschijnlijk is ze ergens allergisch voor. De werking van de druppels even afwachten. Kan ook een plant ofzo zijn geweest.
De dierenarts vond haar prachtig en zei dat we tzt eigenlijk een nestje zouden moeten fokken. We horen vaker dat mensen haar heel mooi vinden. En ook serieus mensen die een puppy van haar zouden willen. Maar onze plannen waren eigenlijk niet om te fokken haha. Moet je met een nestje echt 8 weken continu thuis zijn?