gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eoweyn_x

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 16:09

Ja, er zit een la in en een flinke deur. Enige waarom ik twijfel is het feit dat het van hout is..

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:54

Mooi hok! Maar inderdaad zijn vaak die houten hokken van waaibomenhout gemaakt en gaan niet lang mee. Ik weet niet of ik dit aan zou durven. Klopt het dat het hout aan de binnenkant niet behandeld is?

Ik heb zelf een houten hok gemaakt, maar dan degelijke hardhouten panelen van 6 cm dik gebruikt. Mijn hok krijg je niet getild, zo waar is hij. Ik heb alle randen afgewerkt met antiknaagstrips en weer geverfd. En tegen de hele binnenzijde zitten 4 grote witte aluminiumplaten. Makkelijk schoon te houden en ze kunnen er niet aan knagen.

Ik zou met dit hok wel bang zijn dat het hout snel verduurd, en er snel urine in het hout aan de binnenkant trekt. En ze gaan er misschien wel flink aan knagen.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 18:00

Zelf maken vind ik lastig.. Ben niet zo handig :')
Maar inderdaad, het nachthok (hok van 90% plastic nu) is nu al half opgevreten door Lotje, dus ik vraag me af hoe lang het blijft leven..
De la is wel met aluminium en ik neem aan dat ze niet tegen de wanden zullen pissen :PP
Moeilijk. Wil graag iets wat groot genoeg is..

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 18:34

Lastig is dat he! Mijn hij is ook half opgegeten door Puk maarja die moet nog maar even meegaan, het andere hok heb ik via de opvang en die ziet er nog goed uit, is wel zo'n 1 konijnshok op pootjes dus niet zo groot ..

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 19:35

Mijn asiel konijntje is er :)

Welk gedrag mag je accepteren tijdens bij elkaar zetten? Werd toch flink achter elkaar gerent.. Gestampt en tikken uitgedeeld

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 00:02

Gianti schreef:
Mijn asiel konijntje is er :)

Welk gedrag mag je accepteren tijdens bij elkaar zetten? Werd toch flink achter elkaar gerent.. Gestampt en tikken uitgedeeld

Heb je ze wel op compleet neutraal terrein gekoppeld?

Achter elkaar aan rennen en stampen e.d. hoort er bij hoor. Vaak zie je ook dat ze op elkaar rijden en ook plukken vacht is geen ramp. Hier rende ze eerst ook flink achter elkaar aan en sprongen dan tegen elkaar aan omhoog.
Vaak ziet het er heftig uit, maar grijp pas in als ze écht gaan vechten. Als ze elkaar aanvliegen en in een bolletje blijven rollen en elkaar niet meer loslaten, moet je ingrijpen. Dit heb ik helaas gehad met mijn voedster en onze vorige ram. Als ze echt vechten kunnen ze elkaar lelijk verwonden.
Mocht je in moeten grijpen, zorg dan echt voor dikke ovenwanten o.i.d. ,zodat je niet gebeten kunt worden.

Verder zorgen voor genoeg verstopplaatsen (dozen met gaten bijv.) en zorgen dat ze zich niet klem kunnen lopen en het ene konijn het andere konijn dus vast kan zetten.

Ook kun je voor wat afleiding zorgen door het voer niet in een bakje te geven, maar te strooien door het hok. En je zou op meer plaatsen hooi aan kunnen bieden.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 01:55

Dank je wel!!

Heb het bewust niet op geheel neutraal terrein gedaan (ook in overleg met dierenasiel) omdat met eerste kennismaking ze helemaal verstijfde en onderdanig werd. En hij is flink dominant :)

Ben er eerste 2x bij blijven zitten en ze vloog gewoon in mijn armen weg.. Maarrr ze accepteert hem steeds meer! Laat hem nu bij haar in buurt en wast zich dan rustig.. Hij moet alleen niet te enthousiast doen :P

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 10:38

Gianti, klinkt goed en komt vast wel goed, Lilly en Flip waren in het begin ook erg bang, nu alleen nog op hun hoede, ze zullen toch even uit moeten maken wie de baas is en als dat zonder agressie gaat is het alleen maar goed :)

Afbeelding
Zo zaten ze net te eten :) zelfs Flip die naast Ollie durft te zitten!

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 10:51

Wat leuk dat het zo goed gaat Tarzan!
Wij hebben een houten hok, geen idee wat voor soort hout. Het staat al ruim 9 jaar bij ons in de tuin. We hebben voordat Leo erin is gekomen wel een paar plankjes vervangen maar het grootste gedeelte was nog helemaal prima.

Hier gaat het steeds beter. In het hok gaat het heel goed, alleen samen op het gras durft puck nog niet. Helaas zag ik net dat Puck kreupel is aan van de voorvoetjes, dus zo maar eens kijken of ik haar te pakken kan krijgen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 12:03

Hihi hoop echt dat ze ook zulke maatjes worden... dexter is in ieder geval helemaal weg van Chanel en wil liefst continu tegen haar aanliggende

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 13:10

Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 14:06

Aaah dat ziet er goed uit! :) lief hoor zo die 2

Hier zitten ze in het ren, even alles verplaatst en veranderd zodat het voor Ollie en Puk ook anders was en hun hok dichtgemaakt (iedereen die daar in kwam werd gepakt dus dan is het helaas voor ze allemaal) ze zijn de boel nt verkennen en het verloopt hetzelfde als in het tuinhuis dus neem aan dat het goedkomt :)
Het nieuwe ren is hopelijk over 3 weken af, dan hebben ze een groter stuk om te rennen :)
Afbeelding

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 15:01

Ziet er goed uit allemaal!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 15:29

Ik denk dat ik toch wel vastzit aan een houten hok. Qua plastic is er weinig groots te vinden... Ja, een hondenhok. Heeft iemand daar ervaring mee?
Laatst bijgewerkt door Eoweyn_x op 05-12-15 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 15:35

Ik vind hout wel stuk mooier :)

Wat voor speeltjes hebben jullie

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 15:36

Het gaat me vooral om het praktische, en dat het langer mee gaat. Mooi, dat maakt me niet veel uit. Een afgeknaagd houten hok wil niemand :P

Ik heb wat rieten mandjes, en knaagspul zoals wilgentakken

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 15:38

_Tarzan schreef:
Aaah dat ziet er goed uit! :) lief hoor zo die 2

Hier zitten ze in het ren, even alles verplaatst en veranderd zodat het voor Ollie en Puk ook anders was en hun hok dichtgemaakt (iedereen die daar in kwam werd gepakt dus dan is het helaas voor ze allemaal) ze zijn de boel nt verkennen en het verloopt hetzelfde als in het tuinhuis dus neem aan dat het goedkomt :)
Het nieuwe ren is hopelijk over 3 weken af, dan hebben ze een groter stuk om te rennen :)
[ [url=m/h3k1yd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk die buis!!!

Hier gaat verrassend goed.. liet dexter eerste rondje vrij door huis.. springt hij bij 2 tellen niett opletten bij Chanel in hok en die had ik nog niet schoongemaakt... en dan zie je dit

Afbeelding

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 15:38

Dat is jammer! Hier in zweden ook veel hout, je hebt eigenlijk niks anders voor buiten. Hier is 1,60 het grootst in plastic

met Teemo gaat het redelijk hij eet een klein beetje zelf, hij heeft gelukkig ook gepoept. Ik heb ze even apart gehad maar daarop was er gewoon te veel stress (door het hek heen proberen te komen := )

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 15:42

Ja, het is lastig! Ik vind dat hok wel heel gaaf, en het deurtje is niet zo groot als bij een hondenhok.

Nu vreet Lotje het nachthok aan, maar dat is puur stress. Ze verstopt zich in het hok en gaat dan vreten. Want de houten onderplaat nu, en de houten kisten doen ze niks mee. Alleen met de takken eigenlijk.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 17:07

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 13:06

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 13:07

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 14:52

Hoi,

Ik kom even binnenvallen met een vraagje. Mijn twee dwergkonijnen komen deze kerstvakantie mee naar mijn ouders huis voor 2/3 weken. Nu is hun hok met ren onmogelijk om mee te nemen. Ik zat te denken om dit hok: http://www.dierenverblijf.com/konijnenh ... gs-90.html aan te schaffen. Zou dit voldoende zijn als schuilhok? Er komt een dubbele ren omheen dan, dit is dus puur voor beschutting. Lijkt jullie dit voldoende als beschutting?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 14:56

Ja hoor, groot zat :)

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 15:09

Hoe doen jullie het met oud en nieuw en jullie konijnen? Ik woon in een woonwijk in een rijtjeshuis, en nu zijn er al veel knallen in de buurt dus denk dat ze met oud en nieuw wel flink zullen gaan afsteken.. Nu ben ik zelf misschien niet eens thuis met oud en nieuw dus zat er aan te denken om ze samen in de schuur te doen met oudjaar. Ik heb nog een binnenhok van minsten 1,20m en de nijnen zitten ondertussen constant tegen elkaar aangeplakt dus denk dat dat wel zal gaan toch?