Aussie, wie heeft er een!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 08:28

keona schreef:
Ik krijg nu een combi werk show

Als ik vragen mag, wat is t karakter dat verwacht word als je een show met werklijn combineert? :)

Ik weet wel de karakters van een werk en een show lijn los van elkaar, maar vraag mij af wat t dan de bedoeling is van beide? :)

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 08:29

Mossel schreef:
In het najaar wordt er bij haar weer een teef gedekt

Ik wil eerst goed orienteren en pas van t voorjaar een beslissing maken voor t jaar erop. Wil echt een goede keus maken en ook even een x langs gaan ivm karakters en wat ik zoek in t hondje enz :)

Cilla_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 10:02

Nicky91 schreef:
Mossel schreef:

Ik wil eerst goed orienteren en pas van t voorjaar een beslissing maken voor t jaar erop. Wil echt een goede keus maken en ook even een x langs gaan ivm karakters en wat ik zoek in t hondje enz :)

Zeker doen, ga bij verschillende adresjes langs en kijk waar je een goed gevoel bij hebt, zowel de fokker als de ouderdieren :) Er zijn verschillende goede fokkers, succes :)

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 10:10

Cilla_Bo schreef:
Zeker doen, ga bij verschillende adresjes langs en kijk waar je een goed gevoel bij hebt, zowel de fokker als de ouderdieren :) Er zijn verschillende goede fokkers, succes :)

Weet jij er nog een paar die ik kan contacteren t liefst wel met de werklijnen :)

Cilla_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 10:18

Werklijnen heb je helaas hier niett mega veel keus, misschien kan je kijken bij taraelius, wizard place, something spicy. Deze fokkers hebben werklijnen of combi werk/show. Uit het buitenland zal ik zelf niet zo snel doen omdat je dan met de 15 weken regel zit. Ben wel benieuwd waarom je graag een werklijn wil? Gewoon nieuwsgierigheid:)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 10:19

Nicky91 schreef:
keona schreef:
Ik krijg nu een combi werk show

Als ik vragen mag, wat is t karakter dat verwacht word als je een show met werklijn combineert? :)

Ik weet wel de karakters van een werk en een show lijn los van elkaar, maar vraag mij af wat t dan de bedoeling is van beide? :)

Vind jij dat er kwa karakter verschil is tussen show en werklijn. Ik zoek stabiele karakters en honden die elkaar aanvullen. Of dat nu werk of show is maakt me niet uit. Ook speelt gezondheid mee.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 10:21

Afbeelding
Dit is de reu

Dit is een oude werklijn, maar je ziet wel dat het een aussie is en niet een border collie. Wat ik vaak vind bij sommige werklijnen. Het moet wel een aussie zijn deze reu geeft het op show ook goed gedaan met de meeste werklijnen van nu hoef je dat niet te doen

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 10:23

keona schreef:
Vind jij dat er kwa karakter verschil is tussen show en werklijn. Ik zoek stabiele karakters en honden die elkaar aanvullen. Of dat nu werk of show is maakt me niet uit. Ook speelt gezondheid mee.

Ik vind zeker dat er verschil in karakters zit met show en werklijn, ik doe op dit moment flyball en behendigheid met t hondje van mn tante, in mijn team zit een werklijn Aus en zij heeft ook nog een Showlijn Aus.
De showlijn aus is rustiger tijdens het wachten voor hij aan de beurt is, maar heeft veel minder de drive om te werken met de baas.
Beide zijn volledig getest alleen heeft de werklijn aus geen stamboom omdat dit niet "volgens fok richtlijnen van de aus" is.

Ook is de showlijn veeel happiger naar de baas als de baas niet duidelijk is qua aanwijzingen tijdens de sport(dit is natuurlijk ook per hond verschillend) .

Maar over t algemeen merk je heel veel verschil tussen die 2 hondjes, zelfde fokker.

Cilla_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 10:24

Zo denken wij er ook over keona. Je hebt een bepaald karakter in gedachte die je wilt zien daar zoek je de ouderdieren op of dat nou werk of show is. Wij krijgen ook zn mooie werk/show combi <3

Nicky91

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 10:26

Ik ben het zeker met jullie eens dat karakter en gezondheid het allerbelangrijkste is. Ik was alleen benieuwd naar de combi show/werk omdat ik alleen de "losse" versies ken! :)

Cilla_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 10:27

Nicky91 schreef:
keona schreef:

Ik vind zeker dat er verschil in karakters zit met show en werklijn, ik doe op dit moment flyball en behendigheid met t hondje van mn tante, in mijn team zit een werklijn Aus en zij heeft ook nog een Showlijn Aus.
De showlijn aus is rustiger tijdens het wachten voor hij aan de beurt is, maar heeft veel minder de drive om te werken met de baas.
Beide zijn volledig getest alleen heeft de werklijn aus geen stamboom omdat dit niet "volgens fok richtlijnen van de aus" is.

Ook is de showlijn veeel happiger naar de baas als de baas niet duidelijk is qua aanwijzingen tijdens de sport(dit is natuurlijk ook per hond verschillend) .

Maar over t algemeen merk je heel veel verschil tussen die 2 hondjes, zelfde fokker.

Klopt idd dat bij de showlijnen er rustige bij zitten. Maar vergis je niet ook bloed fanatieke, heb het levende bewijs is huis hihi :) Dus vooral kijken maar karakter van ouderdieren en de toekomstige pup :)

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 10:28

keona schreef:
[ [url=m/1a7IhV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is de reu

Dit is een oude werklijn, maar je ziet wel dat het een aussie is en niet een border collie. Wat ik vaak vind bij sommige werklijnen. Het moet wel een aussie zijn deze reu geeft het op show ook goed gedaan met de meeste werklijnen van nu hoef je dat niet te doen

De werklijn Aus van mijn team genootje lijkt zeker niet op een border, hij is groot, heul groot(zelfs te groot voor een aus) heeft een blaf als een duitse herder en een ontzettend brede mooie kop!

Ik heb geen toestemming voor een foto of iets dus kan hem helaas niet laten zien! Maar hij is de reden dat ik verliefd ben geworden op t ras.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 10:29

Cilla_Bo schreef:
Klopt idd dat bij de showlijnen er rustige bij zitten. Maar vergis je niet ook bloed fanatieke, heb het levende bewijs is huis hihi :) Dus vooral kijken maar karakter van ouderdieren en de toekomstige pup :)

Ja zeker!
Alleen.. ik wil t liefst een Aus met niet zo veel behang :') Ik weet dat iedereen vaak daarom voor een aus gaat, maar ik vind t juist minder mooi hahaha

Nu heeft een goede hond geen kleur en wat ik net zei is karakter en gezondheid t belangrijkste! Maar als er een hondje is met "minder" behang en t karakter is goed heb ik zeker voorkeur! :')

Cilla_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 10:31

Jammer! Ja ik hou zelf ook heel erg van de baasgrrichte actieve sporthondjes, heerlijk om mee samen te werken <3 grappig ik heb het zelfde hou ook niet van dat mega veel haar! Mijn show lijn aus heeft gelukkig niet mega veel (zie aantal baladzijde terug :)

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 10:35

Ik heb haar even een bericht gestuurd of ik haar aus mag delen hier haha

Ik ga is even zoeken!

Cilla_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 10:37

Ik zie dat het geen mega duidelijk foto is om op te zien, zal vanmiddag is naar een goede zoeken :D

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 10:42

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Meet Shae, werklijn Aus, succesvol in de flyball en behendigheid en een ontzettend grote knuffelbeer!

Edit: Ze heeft toestemming gegeven haha!
Laatst bijgewerkt door Nicky91 op 29-08-18 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 10:42

Nicky91 schreef:
Mossel schreef:

Er staat ook nergens dat je die moet nemen toch :+ was een ter kennis geving.. je bent bij haar zeker welkom als ze weer terug in NL is

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 10:43

Cilla_Bo schreef:
Ik zie dat het geen mega duidelijk foto is om op te zien, zal vanmiddag is naar een goede zoeken :D

Ja leuk! Ben benieuwd!

Nicky91

Mossel schreef:
Er staat ook nergens dat je die moet nemen toch :+ was een ter kennis geving.. je bent bij haar zeker welkom als ze weer terug in NL is

Ook zeker niet zo opgevat! :) Was alleen ter kennisgeving terug :P

Mossel

Cilla_Bo schreef:
Werklijnen heb je helaas hier niett mega veel keus, misschien kan je kijken bij taraelius, wizard place, something spicy. Deze fokkers hebben werklijnen of combi werk/show. Uit het buitenland zal ik zelf niet zo snel doen omdat je dan met de 15 weken regel zit. Ben wel benieuwd waarom je graag een werklijn wil? Gewoon nieuwsgierigheid:)

Wat staat jouw tegen dan Wbt die 15 weken regel? Dat je zelf zo lang moet wachten? Voor de hond maakt het namelijk niet uit

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 10:44

Nicky91 schreef:
Mossel schreef:

Ook zeker niet zo opgevat! :) Was alleen ter kennisgeving terug :P

+:)+ :D

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 10:53

Cilla_Bo schreef:

Ik heb je bericht echt helemaal over t hoofd gezien!

Voornamelijk omdat showlijnen vaak een mindere drive hebben en te veel behang.. k wil gewoon zo min mogelijk haar als mogelijk :')

Die 15 weken regel, ja.. ik vind t jammer, maar goed aan de andere kant, 12 weken of 15.. zo erg zijn die 3 weken dan ook weer niet, al mis je dan wel een beetje t hele kleine een beetje haha

Maar voor de juiste hond wil ik t buitenland zeker overwegen!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 10:56

Veel haar? Waar? :')
Afbeelding

Hij heeft overigens wel een enorme drive, wil graag samen dingen doen, wachten staat half in zijn woordenboek, en happig is hij ook absoluut niet

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 10:58

Mossel schreef:
Veel haar? Waar? :')
[ [url=m/JFJ9q7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij heeft overigens wel een enorme drive, wil graag samen dingen doen, wachten staat half in zijn woordenboek, en happig is hij ook absoluut niet

hahaha
das wel heul veul haar! Hij is wel mooi dat wel!
Dat wil ik eigenlijk niet :')