Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:32

Beloven schreef:
Ik weet wat het betekent hoor, maar wat is er mis met het merk whiskas? Vind je opmerking gewoon onterecht.. :l

Alleen al het feit dat er vrijwel geen echt vlees in zit is voor mij al genoeg reden om het niet standaard te voeren. Katten zijn vleeseters.

Winnie, dat is ook zonde! Ik heb porta 21 op het oog, zelfde prijs als Iams en graanvrij met ca 62% vlees!
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 14-06-15 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:35

Whiskas met kip, zit geen vlees in, right.. Nog krijgen ze 2x per dag gewoon vlees erbij dus zie ik het probleem nog steeds niet :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:36

Beloven schreef:
Whiskas met kip, zit geen vlees in, right.. Nog krijgen ze 2x per dag gewoon vlees erbij dus zie ik het probleem nog steeds niet :+

Kijk voor de lol eens naar de samenstellingen :') geloof dat er 4% gemalen kip in zit, verder afval vlees en graan, rijst en andere troep.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:39

Beloven schreef:
Ik weet wat het betekent hoor, maar wat is er mis met het merk whiskas? Vind je opmerking gewoon onterecht.. :l

Omdat het nou niet bepaald hoogwaardig voer is.
En ik blijf er bij dat er iets moet zijn waarom het in polen zoveel goedkoper is. IMO kan dat nooit gezond zijn.
Als je goed wilt voeren moet je je eens gaan verdiepen in de samenstellingen.

Whiskas, felix, en al die andere goedkope supermarkt merken zijn pure troep.
Vlees percentage is niet noemenswaardig en granen heeft een kat geen hol aan, dat poepen ze alleen maar weer uit.

Maar goed, ieder voor zich.

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:40

Is applaws dan niet nog interessanter, 80% vlees en graanvrij? Of is die dan weer een stuk duurder dan porta21?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:40

Beloven schreef:

Oh, en die zakjes bestaat ook alleen maar uit graan en water.
Heel leuk hoor, wat er allemaal op de verpakking staat. Maar je eigen frikadel bestaat uit meer vlees dan die zakjes natvoer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:41

Ik blijf lekker whiskas voeren, katten doen het er prima op, hebben familie in polen zitten dus jouw vooroordelen kan je ook lekker bij je houden dat het nooit gezond kan zijn als het gewoon hetzelfde merk is.

Ik ga ook fijn weg uit dit topic. Blijkbaar mag ik mijn katten niet zo voeren zoals ik zelf wil en ben ik een dierenbeul, veel kletsplezier nog.

Ik geef geen zakjes natvoer ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:41

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:42

winnie03 schreef:
Is applaws dan niet nog interessanter, 80% vlees en graanvrij? Of is die dan weer een stuk duurder dan porta21?

Veel duurder helaas -O- anders idd perfect!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:44

Beloven schreef:
Ik blijf lekker whiskas voeren, katten doen het er prima op, hebben familie in polen zitten dus jouw vooroordelen kan je ook lekker bij je houden dat het nooit gezond kan zijn als het gewoon hetzelfde merk is.

Ik ga ook fijn weg uit dit topic. Blijkbaar mag ik mijn katten niet zo voeren zoals ik zelf wil en ben ik een dierenbeul, veel kletsplezier nog.

Vooral doen, je moet je alleen niet zo aangevallen voelen als iemand anders er een andere mening over heeft. Er is niemand die bepaald wat je wel of niet moet voeren. ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:45

Beloven schreef:

No offence maar je neemt het allemaal nogal persoonlijk. Het is jouw recht om het te voeren en het is ons recht om duidelijk te maken waarom wij het juist niet voeren. Het is een feit dat er vrijwel geen vlees in zit, daar hoef je geen genie voor te zijn :) als jouw katten er mee kunnen leven is dat prima, maar ik kies liever voor voer dat gewoon een hoog aandeel aan vlees heeft, wat best logisch is.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:47

lifaya schreef:
Exactly. Ik heb daarom bewust voor een brok met hoog percentage aan vlees gekozen.
Op deze wil ik nu overstappen http://t.zooplus.nl/shop/katten/kattenv ... oer/406827

Hè, volgens mij moet ik ook maar eens overstappen. Qua prijs gelijk aan de Iams, maar veel meer vlees.

Thanks voor de link! :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:50

Froukje schreef:
lifaya schreef:
Exactly. Ik heb daarom bewust voor een brok met hoog percentage aan vlees gekozen.
Op deze wil ik nu overstappen http://t.zooplus.nl/shop/katten/kattenv ... oer/406827

Hè, volgens mij moet ik ook maar eens overstappen. Qua prijs gelijk aan de Iams, maar veel meer vlees.

Thanks voor de link! :D

Ja het viel mij idd ook op! Denk dat ik dat ook ga doen, krijg morgen van een bokker een beetje voer hiervan om uit te proberen :p dus als het aanslaat ga ik het ook aanschaffen!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:53

Bèètje jammer dat ik eerst nog 8 kilo Iams moet opvoeren :')
Zet hem iig op de lijst voor de volgende keer.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:56

En hoe denken jullie over purina one? Doet onze kat het al jaren op maar geen idee hoe dat zit met vleesgehalte enzo. En voor onze toekomstige boef weet ik het nog niet....

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:58

ik heb de porta21 graanvrij ook gevoerd beviel prima :j
hier krijgen ze nu alleen vers

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:59

Purina valt ook onder de supermarktmerken. Beter dan whiskas(4%), maar ook purina heeft niet echt veel vlees(17%).

Maar zoals ik al eerder aangaf, ieder moet die keuze voorzich zelf maken, en waar de ene kat het geweldig op doet, gaat de andere kat ongelooflijk slecht op.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 22:04

Mm ik ben bang als ik hem voer zoals hierboven in een linkje staat ga geven, dat hij dan als het een keer bijv financieel nietmeer gaat, hij dan nietmeer op purina terug kan omdat die hierboven blijkbaar hypo allergeen is...

Kat bij mama werd trouwens echt ziek van whiskas..

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 22:09

Sja, onze eerste kat heeft het 15 jaar volgehouden op aldi voer.. Het is ook maar net wat ze gewend zijn.
Maar nu ik zelf die keuze maak geef ik liever brok met meer vlees en minder graan.
Helemaal omdat ze zelf hun vlees niet vangen, en dat deed de eerste wel, die zorgde zelf wel voor zijn vleespercentage dmv muizen en vogels ed.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 22:10

meisje_ schreef:
Mm ik ben bang als ik hem voer zoals hierboven in een linkje staat ga geven, dat hij dan als het een keer bijv financieel nietmeer gaat, hij dan nietmeer op purina terug kan omdat die hierboven blijkbaar hypo allergeen is...

Kat bij mama werd trouwens echt ziek van whiskas..

Hypoallergeen betekent dat als je kat allergisch is voor bepaalde stoffen of gevoelig is, dT het dan goed voer is :p niet dat de kat opeens allergisch word bij overstappen. En het beste is om een kat aan zoveel mogelijk gevarieerd voer te laten wennen, want stel je kat heeft nier problemen en hij moet op speciAl voer kan hij niet kieskeurig zijn en is het fijn als ze wat makkelijker zijn met verschillend voer, mijn oom is dierenarts en rade ons dit toen aan om voer te mengen.

Zij hadden 50% RC en 50% dierenwinkel voer :p

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 22:17

Dat is een idee om over na te denken...
Gelukkig heb ik nog 10 weken om alles uit te zoeken :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 22:19

Haha erg dat wachten he xD

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 22:21

Ik voer Smilla sensible van zoo plus. Ze doen het er super goed op! Fijne ontlasting, goed op gewicht en prachtig in de vacht :j .

Ik heb vandaag de adoptiepapieren van Lydia getekend (waar overigens instaat dat ze een pers is, ik zie het er niet direct in terug door haar spitse snoet maar het is ook een straatkatje dus ik vermoed een kruising) en morgen doe ik die op de post en dan zet ik de chip op mijn naam en dan is het rond *\%/* *\%/*
En dan net als Meisje nog zo'n 10 weken wachten.... -O- :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 22:23

Waarom zo lang wachten? Dat duurt echt lang -O-

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 22:26

Ik moet zolang wachten omdat ik net op een ongunstige tijd op vakantie ga... Dan laat ik hem liever wat langer bij mama.. Maar wachten duurt idd ernstig lang -O-