Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 11:17

Sammy_xxs schreef:
Hallo allemaal!
Mag ik me hier ook melden?
Ik ben sinds begin dit jaar ook gaan sporten met mn hond, het is waarschijnlijk een sport wat jullie niet echt kennen. Ik heb een kruising pitbull van net 2 jaar en hij heet Reno :D
Maar ik wil hier zeer actief mee bezig gaan zijn, ik train 1 keer week op de zondag, en buiten de training op zondag ga ik werken aan meer conditie en meer spieropbouw.

[BB-ITP] Met Reno (kruising pitbull) sporten
Dit is mn topic die ik laatst heb geopend, hierin staat een beetje wat voor sport het is :D

Ik had je topic al gezien, zo leuk! Het is zo goed voor honden om uitdagingen of 'werk' te krijgen die bij het soort past, ik word altijd zo verdrietig van de vele honden die 3 of 4 keer per dag een rondje om het huis lopen om hun behoefte te doen en verder 'lekker' huishond zijn.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 11:31

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 11:35

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 11:37

Sammy_xxs schreef:
Wat doen jullie voor sport? Agility?

Ja en daarnaast nog treibball :) En natuurlijk altijd gehoorzaamheid nog er naast.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 11:38

Sammy_xxs schreef:
Oke dat is wel erg leuk ook! Wel pittig denk ik

Vooral de tijd die je er in moet steken. Een avond en de hele zondag op de club om te trainen en elkaar te helpen, dan daarnaast elke dag nog iets trainen thuis en een paar dagen per week nog speuren. Op woensdagavond loop ik alleen appel, omdat we het manwerk nog aan het opbouwen zijn en alleen op zondag doen. Maar daarvoor wel eerst een plek zoeken om te speuren, dan naar de club en snel wat eten. Op zondag om 8 uur op het speurveld staan, elkaar allemaal helpen en dan door naar de club waar we om 5 uur/ half 6 pas weer vertrekken. :=

Nobel01, klinkt wel heel grappig :')

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:02

Afgelopen zaterdag lekker weer behendigheid met Jinn getraind en er werden foto's gemaakt. Jammer genoeg allemaal heel donker en bewogen. Dus hoop aanstaande zaterdag nieuwe te krijgen xD

Gisteravond met Jinn gehoorzaamheid gedaan. Ik ben bezig met los volgen en dat gaat eigenlijk wel goed. Af en toe wil hij nog wel eens voor me lopen maar als ik dan volg zeg dan remt hij af en komt weer naast me. Een hele poos geleden heb ik aangegeven dat Jinn erg ging springen als ik een stukje 'versnelde pas' ging doen. Dit is er helemaal af en hij rent netjes naast me.

Aanstaande zaterdag weer behendigheid trainen met 4 tunnels. Nu kan ik veel sturen en proberen of het bijtgedrag er uit is. Afgelopen dinsdag ook even behendigheid gedaan en toen niet 1 keer gebeten, morgen dus even afwachten.

Zondag workshop van behendigheid. Ik ga er wel met Jinn heen en ga kijken hoe lang hij het volhoudt. Weer met tunnels dus die mensen kunnen mij dan mooi helpen :D

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:46

Trots op een door mij gefokte hond die erg verlegen en onzeker van aard was, maar met heel veel geduld en inzet van haar eigenaar nu traint voor het deelcertificaat pakwerk van het IPO programma:
http://youtu.be/RrmVk-g6gpg

Hier nog een filmpje:
http://youtu.be/RrmVk-g6gpg

MyWishMax

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:51

Gaaf Odin! Waarom eigenlijk alleen deelcertificaat? Van manwerk kunnen ze ook zelfverzekerder worden als je een goede pw hebt (en trainer), mooi om te zien! Ik wil ze nog steeds een keer in real life zien, ben erg benieuwd naar het ras!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 15:44

Ligt het aan mij of zijn de filmpjes hetzelfde? Wel leuk om te zien! Is nog steeds wel wat onzeker, of niet? Vast al een stuk minder als eerst!
Fijn JP! Ben ook benieuwd of het bijtgedrag af neemt. Hoe heb je er nou uiteindelijk op getraind?

Wij hebben op de club een behendigheid weekend! :D
Afbeelding
Twijfel nog een beetje want vind het héél leuk en de prijs is ook leuk en het zit dichtbij natuurlijk.. Alleen moet dan wéér vrij vragen en heb voor Brummen en de hondenforum dag ook al vrij gevraagd :=

En ook de rasloze hondenshow is weer in zicht (nouja.... bijna dan) :D
Afbeelding
Beau en ik staan op de achtergrond op de rechterfoto. Lekker vaag :P

Én de dag van de hond bij ons op de club, ben ik heel benieuwd naar!
Afbeelding

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 16:01

Zo, heb maar even geinformeerd hoe het zit met een jonge hond. Jinn is in dat weekend een jaar en 2 maanden. Hij zal dus vrij weinig kennen en ook hoe dat dan met de wedstrijd gaat.

Eigenlijk heb ik gewoon steeds foei geroepen en gestopt met de desbetreffende oefening. Stukje gehoorzaamheid gedaan en toen weer of iets anders wat met behendigheid te maken heeft. Afgelopen keer deed hij het niet, maar weet natuurlijk niet wat hij aankomende tijd doet
Laatst bijgewerkt door JesdaJinn op 06-02-14 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 16:24

Emailadres gevonden *\o/*

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 16:39

*\o/* :D

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:44

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:47

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:48

Hmm.. ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden.

Ik vind dat mijn honden naar mij moeten luisteren. En of ik dan een roedelleider ben of een vriend/vriendin of hun vijand maakt me niet zo veel uit.

Al denk ik wel dat ze weten wie de baas is en ik durf er wel op te wedden dat Jesda en Jinn mij niet als vijand zien maar als vriend en of je dan over roedelleider moet praten mogen jullie weten. :=

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:49

haha hilde waar begin je aan :P :') hebben t net achter de rug haha

leuke vooruitzichten allemaal zeg! :)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:51

essiesilly schreef:
haha hilde waar begin je aan :P :') hebben t net achter de rug haha

Ik noem het een uitdaging O:)

Odin schreef:
Je hebt gelijk Hilde, dit moet het tweede filmpje zijn: http://youtu.be/49rnhYItzHg

Waar zie jij dat ze nog wat onzeker is?

Op het eerste filmpje vind ik het blafje wat hoog en schel, maar op het tweede filmpje niet :n Kan nu met terug kijken ook niet goed horen of het eerste filmpje nou een andere hond is die je hoort of haar zelf.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:51

MyWishMax schreef:
Gaaf Odin! Waarom eigenlijk alleen deelcertificaat? Van manwerk kunnen ze ook zelfverzekerder worden als je een goede pw hebt (en trainer), mooi om te zien! Ik wil ze nog steeds een keer in real life zien, ben erg benieuwd naar het ras!

Sil heeft helemaal geen plezier in het speur- en appèlgedeelte en haar eigenaresse heeft daarom besloten daar in ieder geval voor nu een poos mee te stoppen. Wie weet komt dat later nog, als het manwerkgedeelte behaald is. Ik juich een beslissing als deze alleen maar toe, zou zelf ook niet tot in den treure op iets doortrainen als de hond daar overduidelijk geen plezier in heeft.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:54

Odin schreef:
MyWishMax schreef:

Sil heeft helemaal geen plezier in het speur- en appèlgedeelte en haar eigenaresse heeft daarom besloten daar in ieder geval voor nu een poos mee te stoppen. Wie weet komt dat later nog, als het manwerkgedeelte behaald is. Ik juich een beslissing als deze alleen maar toe, zou zelf ook niet tot in den treure op iets doortrainen als de hond daar overduidelijk geen plezier in heeft.

Ik las het idd op het HF ;) Goede beslissing van de eigenaresse en wie weet ooit! En anders, als ze hier plezier in heeft en in de rest niet en het nooit gaat krijgen, de hond mist er zelf niks aan

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:57

Hhilde schreef:
Op het eerste filmpje vind ik het blafje wat hoog en schel, maar op het tweede filmpje niet :n Kan nu met terug kijken ook niet goed horen of het eerste filmpje nou een andere hond is die je hoort of haar zelf.

En hoog en schel blaffen staat voor jou gelijk aan onzekerheid?
Ik heb zelf geen idee of zij het was die blafte of een andere hond, maar mijn honden blaffen ook wel eens hoog en schel, met na,e Nozem, en ik kan je vertellen dat dat puur uit opwinding is. Dat heeft met onzekerheid niets te maken.

Overigens denk ik dat een hond die vanaf de parkeerplaats waar ze net losgeknipt werd om de auto in te gaan terugrent naar het veld om in de mouw te bijten omdat ze het zweepje hoorde knallen verre van onzeker is. Dat gebeurde onlangs namelijk. :D

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:59

MyWishMax schreef:
Goede beslissing van de eigenaresse en wie weet ooit! En anders, als ze hier plezier in heeft en in de rest niet en het nooit gaat krijgen, de hond mist er zelf niks aan

Ja, ik vind dit ook een hele goede beslissing, zou het zelf net zo doen.
Ze heeft wel haar VZH diploma behaald dus ze kan het op zich best wel, maar ze is er erg slecht voor te motiveren, in tegenstelling tot het bijten op de mouw.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:00

Odin schreef:
En hoog en schel blaffen staat voor jou gelijk aan onzekerheid?
Ik heb zelf geen idee of zij het was die blafte of een andere hond, maar mijn honden blaffen ook wel eens hoog en schel, met na,e Nozem, en ik kan je vertellen dat dat puur uit opwinding is. Dat heeft met onzekerheid niets te maken.

Overigens denk ik dat een hond die vanaf de parkeerplaats waar ze net losgeknipt werd om de auto in te gaan terugrent naar het veld om in de mouw te bijten omdat ze het zweepje hoorde knallen verre van onzeker is. Dat gebeurde onlangs namelijk. :D

Nee, niet per sé hoog en schel blaffen, maar het toontje wat er in zit, zegmaar. Maar ik ben ook een heel ander soort hond/blaf gewend :=
En mooi toch, dat het zo goed gaat *\o/*

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:02

Hilde, je wilt Tay niet horen als we manwerk gaan doen. Hoog, schel en gillend :+ Zijn er wel een hele hoop bij ons die geneigd zijn echt van die irritante geluiden te produceren, puur van opwinding :') En het klinkt alsof er één vermoord wordt of weet ik het

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:08

Hhilde schreef:
Nee, niet per sé hoog en schel blaffen, maar het toontje wat er in zit, zegmaar. Maar ik ben ook een heel ander soort hond/blaf gewend :=

Hahaha, een Beagle heeft inderdaad een heel ander soort blaf dan de gemiddelde (Belgische) herder ja.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:16

Odin schreef:
Hhilde schreef:

Hahaha, een Beagle heeft inderdaad een heel ander soort blaf dan de gemiddelde (Belgische) herder ja.

Ze noemen Beau op de club zeehond |( :+
Daarom krijg ik al snel de indruk dat honden onzeker zijn bij dat hoge geblaf. Heb net meer filmpjes gezocht van IPO en er blaffen er inderdaad heel veel schel en hoog. :=