Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:00

Lekkere opvang (?) dan, als ze zoiets simpels niet eens opmerken... :=

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:01

Exactly!!!

Ik vond op een Amerikaans forum wel een fantastisch lijstje namen trouwens :=

Bruce Quillis
Quilliam Shatner
Quill Clinton
David Hasselhog
Alfred Hedgehog
quill.i.am

:D :D :D
Laatst bijgewerkt door GreaseMonkey op 06-02-14 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:02

Ja die namen ken ik, die zijn zo mooi! Er zijn nog wel meer van dat soort namen, er zitten soms echt hilarische tussen.

Plaatjes van Google maar zo duidelijk is het dus :+

Afbeelding Afbeelding

GreaseMonkey

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:03

Precies! Dus als ze het dan hebben over afstand ertussen wil ik niet weten waar ze anders bij het mannetje het pietje verwachtten te zien... ergens tussen de voorpoten ofzo? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:04

Jeetje, wat slecht dat ze dat dan niet goed hebben, dat is wel heel duidelijk. :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:05

Haha ja hoger kan bijna niet :')

Ik ken ook iemand met een Quillber(t), vind ik ook wel grappig. En een Winston Churchquill.
En ik vind Piglet en Pumpkin ook altijd wel cute voor een egel :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:11

Ahh leuk egeltje Gm.

Hier ging het ratje als een snoepje naar binnen bij de regius :D

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:11

Ik zit serieus te denken aan Bruce Quillis :=

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:14

Is het niet zo dat je je beestje dan in moet leveren? Daar was ik namelijk een beetje bang voor..

Ik vind egels wel superschattig! Wie weet komt er ooit nog eentje!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:14

Dan doe je dat toch :D ?

xDonja schreef:
Is het niet zo dat je je beestje dan in moet leveren? Daar was ik namelijk een beetje bang voor..

Nee natuurlijk niet! Dat kunnen ze echt niet maken := Je mag alleen geen nieuwe kopen of ermee fokken. De dieren die je al hebt mag je houden (al moet je die wss wel laten registreren).

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:16

Ik heb net de hummus en zou hier voor iemand mijn bevindingen delen .

Het blok is heel makkelijk deelbaar ( in tegenstelling tot bijv. Cocopeat waar je een zaag voor nodig hebt als je een stukje wilt :+ )
En tot nu toe houd het zoveel vocht vast dat ik er al meer als de aanbevolen hoeveelheid water bij heb gedaan .
Het heeft een fijne structuur , werkt prettig ( niet je handen vol grond) , ziet er naar mijn mening ook net iets netter uit .

Later meer , morgen planten halen en als de slakken parasiet vrij zijn gaan ze er bij .

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:17

Ik vond/vind het zo onduidelijk.. En voor nu heb ik het echt te druk met de studie, egels vragen toch wat meer aandacht denk ik dan axo's :=

Chimene15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:37

Aahh dat egeltje! hij lijkt echt zacht zoals op dat filmpje dat hij op schoot gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:44

Over die positieflijst, hier sprak ik deze week nog met een dierenarts over deze lijst. Zij twijfelde sterk aan het doordringen van de lijst, omdat er niet bekend is hoe ze moeten handelen.

Op het moment dat het verboden wordt, wordt het illegaal en gaan mensen niet meer met de zieke dieren naar de dierenarts, wat meer leed veroorzaakt dan plezier.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:49

Alleen als je dieren daadwerkelijk illegaal zou houden ja (nieuwe aanschaf of fok) maar met je oude dieren kun je natuurlijk wel nog gewoon naar de DA. Het is dan maar te hopen dat mensen niet zo dom zijn om dieren illegaal te gaan houden, alhoewel dat nu wss ook wel met bepaalde soorten die al verboden zijn gebeurd... dat heb je wss altijd... maar het zou nu natuurlijk wel ineens om veel meer soorten gaan.

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 23:00

Oooh die axolotls zijn tof :D Die heb ik altijd al willen hebben maar ik wacht daar wel nog een flinke poos mee, vooral vanwege de verzorging die me best lastig lijkt nog. Dat egeltje is ook echt een dotje <3

Beau is volgens mij aan de groei :) Althans zijn pootjes zijn wel dikker geworden sinds hij hier woont.

Afbeelding
Op de vinger :D Je ziet zijn oranje kleurtje al een beetje tevoorschijn komen bij zijn hoofdje
Afbeelding
En Beau aan het chillen in zijn bak :D

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 23:14

Bedankt voor de leuke reacties op de axo's :D

Beestje hierboven vind ik ook leuk!

Zo tref ik Metzli vaak aan, met dr staart op 'n plantje :D
Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 00:24

Mooie axo's! Wat een kieuwen ook, mooi hoor, die van mij zijn in de loop der tijd wat korter geworden (ze zijn nu ong twee, 2,5 jaar oud). De mijne heten Darwin en Wallace :D

En weer super schattige egeltjes ook, toch wel een hoge knuffelfactor :D

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 00:42

Fiffill schreef:
xDonja schreef:

Nee natuurlijk niet! Dat kunnen ze echt niet maken := Je mag alleen geen nieuwe kopen of ermee fokken. De dieren die je al hebt mag je houden (al moet je die wss wel laten registreren).

Naar het laatste wat ik gelezen heb mag zelfs kopen nog gewoon, op voorwaarde dat de egel:
1) geboren is vóór 1 juli 2014, en
2) sinds die tijd ook al in Nederland zat.

Importeren of fokken mag dus niet meer (=uitsterfbeleid). Dieren die niet (of niet aantoonbaar!) aan die voorwaarden voldoen kunnen in beslag worden genomen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 12:55

Ja daarom staat er nieuwe :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 13:17

Ik hoop gewoon dat die lijsten nog worden aangepast. En dat ze verbieden om dieren te verkopen in dierenwinkels.

Mijn oma is net wezen kijken bij de Regius. Die had een veel grotere slang verwacht. Op de foto's lijkt hij altijd veel groter _O-

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 13:24

omdat ik nu echt moet inzien dat mijn ventje te groot is geworden voor een plekje bij mij
(wat toen ik hem aanschafte toen hij nog 3cm was echt niet het geval was, want toen woonde ik nog super groot en was de mogelijkheid dat hij volwassen werd bij mij er gewoon wel, nu woon ik gewoon kleiner helaas..)
heb ik besloten om voor hem opzoek te gaan naar een nieuw huisje, eventueel met speelmaatjes maar hij heeft bij mij altijd alleen gezeten.

Griekse landschildpad nakweek 2010, een mannetje, met papieren en gechipt:

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

misschien kan ik via hier een goed huis voor hem vinden en hem soms nog volgen :j

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 13:44

KingYasFenn schreef:
omdat ik nu echt moet inzien dat mijn ventje te groot is geworden voor een plekje bij mij
(wat toen ik hem aanschafte toen hij nog 3cm was echt niet het geval was, want toen woonde ik nog super groot en was de mogelijkheid dat hij volwassen werd bij mij er gewoon wel, nu woon ik gewoon kleiner helaas..)
heb ik besloten om voor hem opzoek te gaan naar een nieuw huisje, eventueel met speelmaatjes maar hij heeft bij mij altijd alleen gezeten.

Griekse landschildpad nakweek 2010, een mannetje, met papieren en gechipt:

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

misschien kan ik via hier een goed huis voor hem vinden en hem soms nog volgen :j

Waarom te groot? Of je hebt niet de mogelijkheid hem los in huis te laten? Ik zou in de toekomst heel graag een landschildpad erbij nemen, maar dat moet nog even wachten... hopelijk vind je snel een nieuw plekje voor hem :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 13:51

Weet niet of ik deze foto's al eens gepost had? Baby axo's met nog amper achterpootjes :+:

Afbeelding

Al een beetje groter en een rode muggelarf eten :P

Afbeelding

Eén jaar oud

Afbeelding

En twee jaar oud! Kieuwen zijn een stuk korter geworden helaas.

Afbeelding

Zou nog heel graag een gouden axo erbij hebben, maar da's voor over een halfjaar, dan krijgen ze een groter aquarium :D Hier ook eens guppy's erbij gezet en na vijf dagen allemaal opgevreten, arme beestjes :(:)

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 14:07

@ Solleke_Noah

ik liet hem voorheen inderdaad vaak los.
Nu heb ik ook katten en voorheen konden ze heel erg goed met elkaar opschieten.
nu zitten mijn katten hem de hele tijd op stang te jagen en als hij losloopt gaat hij dus snel onder een bank of stoel zitten, hij voelt zich dus los echt niet fijn.

(ik heb mijn katten hier vaker op gestraft, maar ze blijven het doen... als ik erbij zit niet, of amper maar als ik dan even naar de keuken loop voor thee, is het weer raak...)

Als ik dit wil oplossen, moet ik dus telkens mijn katten opsluiten in een andere kamer.
dit kan ik wel doen voor een paar uurtjes, maar niet de gehele dag.
Als ik hem na een paar uur dan terug in zijn terra zet (van 2meter x 1meter) begint meneer tegen de ramen te bonken omdat hij eruit wilt/meer ruimte wilt)

En de mogelijkheid tot een hele kamer inrichten voor hem of een 'tuintje' heb ik gewoon niet omdat ik op een klein appartement woon..

Als ik kon, en ik had een oplossing, had ik hem voor 100% zeker willen houden..