Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fannetje

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 19:01

Machie, knap gedaan. Jammer dat het dan net niet lukt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 07:45

Altijd jammer als je graag wilt gaan maar geen WAO wilt zeggen gezellig naar Canis! *\%/* Alhoewel dat wel een takke eind rijden is voor jou denk ik. :+ Flauwekul uiteraard, maar ze vallen samen en Canis is echt een ontzettend leuke wedstrijd op een prachtige locatie!

En WAO is voorlopig nog in NLD, dus als je nog wilt gaan zijn er nog genoeg kansen de komende jaren!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 09:18

Canis staat idd nu op het lijstje. En takke eind... Caravan mee en dikke prima ;)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 14:01

Rustig hier.

Wij hebben ook lekker rustige dagen.
Simba mocht maandag mee doen in de les en er stond een moeilijk rondje. Alles wat hij moeilijk vindt stond er in. Er ging redelijk wat mis maar we hebben 1 rondje met 1 weigering gelopen. Ik was echt super hyped want hij gaat de laatste tijd zo lekker.

Dinsdag was het Jaxx z'n beurt en ik ging voor de lessen nog even met hem wat doen. Er stond een leuk, simpel rondje en Jaxx was echt aan het genieten. Geen moeilijke ommetjes of innetjes of noem maar op. Gewoon lekker racen op rechte lijnen.
Ook Simba was mee en die heeft ook enkele rondjes gelopen. Ging super goed dus weer best snel gestopt.

Donderdag avond mag Jaxx nog een keer en dan zaterdag onze 1e FHN wedstrijd.

Begin janauri had Jaxx toch een aanvaring met een tervueense herder. Er is contact geweest met de eigenaar en ze moet haar hond vast houden. Was er zelf niet bij maar ben op de hoogte gebracht van iemand die ik ken.
Helaas blijf je de schade best wel goed zien en hoop dat het nog beter heelt.

Afbeelding

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 16:02

JJ was het in ieder geval een leerzaam parcours voor Simba als alles er in stond wat hij lastig vindt.
En voor Jaxx fijn een makkelijk rondje, gewoon lekker gaan en even racen.

Wij hadden van het weekend een workshop bij Hayley voor distance handling. Veel geleerd en huiswerk meegekregen. Hopelijk helpt het met meer duidelijkheid en zelfstandigheid, zodat Feya gewoon wat sneller kan zonder dat ik dat bij moet gaan houden en dat ze in de war raakt van wat ik doe. Een geslaagde workshop en voor herhaling vatbaar.
Zaterdag onze 1e keer een workshop bij Nathalie dus ben benieuwd aangezien ik daar veel positieve verhalen over hoor.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 17:30

Natasja22 schreef:
JJ was het in ieder geval een leerzaam parcours voor Simba als alles er in stond wat hij lastig vindt.
En voor Jaxx fijn een makkelijk rondje, gewoon lekker gaan en even racen.

Wij hadden van het weekend een workshop bij Hayley voor distance handling. Veel geleerd en huiswerk meegekregen. Hopelijk helpt het met meer duidelijkheid en zelfstandigheid, zodat Feya gewoon wat sneller kan zonder dat ik dat bij moet gaan houden en dat ze in de war raakt van wat ik doe. Een geslaagde workshop en voor herhaling vatbaar.
Zaterdag onze 1e keer een workshop bij Nathalie dus ben benieuwd aangezien ik daar veel positieve verhalen over hoor.

Hayley is ontzettend leuk, dus kan begrijpen dat je dat geslaagd vond! En Nathalie kan jullie vast ook goede tips geven. Dat ga je vast heel tof vinden. <3

Wij hebben afgelopen weekend onze eerste hertraining in de praktijk kunnen brengen. Zonder verwachting want de parcorusen waren van Andrea Menghini, en hoewel die kerel echt ontzettend lief en leuk is weet hij altijd parcoursen te zetten die mij niet liggen. Veel skills, veel technisch maar ook veel rennen, maar dat is ook de reden dat ik bij hem wil lopen, om te zien waar we tekort komen.

Het VP getwijfeld om te lopen, de RC zitten er niet in dus dat ging lastig zijn. Besloten toch te doen, er stond namelijk een muur --> weave met schuine sprong als afleiding en de weave die uitliep op niks. Dit was een goeie oefening voor de 'hop hop' op de muur en de blinde weave insteek. Daarna kwam haaks op de weave uitgang de kattenloop --> breed --> harde rechts naar sprong maar met sprong-trap recht voor de neus.

Dat was hoe dan ook teveel gevraagd, deze combinatie misstaat al niet in graad 3, laat staan in graad 2 en waar wij op dit moment staan in onze training.

De out-muur-weave deed ze waanzinnig! Echt onwijs trots en dat beloond. De kattenloop-breed-rechts heb ik niet eens verwacht en ze ging dus ook vol voor de sprong-trap voor haar neus.

Daarna wel uitgelopen en de wip met het nieuwe commando getraind, eerst een flyer, daarna wel heel goed. Denk dat het nieuwe commando tijd nodig had om te bufferen. _O-

Daarna de jumping, ik heb zelden zoveel mensen op zoveel manieren zien verkennen en dat de volle zeven minuten. Daar stond echt de ene na de andere skill en trap klaar voor de honden. Maar Maze was strak, scherp en dacht 'let's go!', en won de jumping. :oo Zo trots als een pauw op het kind. <3

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 18:19

Natasja,superleuk dat je bij Haylee bent geweest en zaterdag zie ik je bij Nathalie, ik zag dat we in dezelfde groep zitten.

Kim, gefeliciteerd met de mooie stukken en de jp, knap gedaan!

Wij hadden afgelopen weekend Laag Soeren, Pixy heeft mooie dingen laten zien. Bij de jp een disk door mijn eigen fout. Vp's beide disk door terug zetten op de kat, verder was ze super. Was pas de 2e keer op large en ze deed het echt al zoveel beter.

Edit: gisteren voor het eerst hooperles gehad, we hebben ooit 1,5 jr geleden 2 workshops gedaan. Het lijkt me goed voor haar zelfvertrouwen, nou ze vond het echt super leuk en pakte het super op. We vallen af en toe een lesje in voor de leuk, dus over 3 weken mag ze weer.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 18:34

In april is ze weer in NL dus hopen weer mee te kunnen doen. Wat verder rijden nog, maar dat is het wel waard.

Gefeliciteerd KimD met de 1e prijs JP.
Zo te horen een uitdagend VP.

Sandra ik zag ook inderdaad dat we samen in gedeeld zijn dus tot zaterdag!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 09:23

fannetje schreef:
Natasja,superleuk dat je bij Haylee bent geweest en zaterdag zie ik je bij Nathalie, ik zag dat we in dezelfde groep zitten.

Kim, gefeliciteerd met de mooie stukken en de jp, knap gedaan!

Wij hadden afgelopen weekend Laag Soeren, Pixy heeft mooie dingen laten zien. Bij de jp een disk door mijn eigen fout. Vp's beide disk door terug zetten op de kat, verder was ze super. Was pas de 2e keer op large en ze deed het echt al zoveel beter.

Edit: gisteren voor het eerst hooperles gehad, we hebben ooit 1,5 jr geleden 2 workshops gedaan. Het lijkt me goed voor haar zelfvertrouwen, nou ze vond het echt super leuk en pakte het super op. We vallen af en toe een lesje in voor de leuk, dus over 3 weken mag ze weer.

Hoe ging het met latten tikken op large en in de bak van Laag Soeren? Wel fijn dat ze er niet al teveel last van lijkt te hebben.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 09:49

Ze tikt helemaal geen een lat, ze springt er ruim overheen. Alleen bij de breed kwam ze 1 x niet uit, waardoor ze die tikte, maar er stond de band, muur etc geen probleem.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 12:02

fannetje schreef:
Ze tikt helemaal geen een lat, ze springt er ruim overheen. Alleen bij de breed kwam ze 1 x niet uit, waardoor ze die tikte, maar er stond de band, muur etc geen probleem.

Wat goed! Echt heel fijn dat de overgang zo soepel verloopt, dat zie je ook wel eens anders, zeker als ze omhoog moeten. Zeker als het op zand goed gaat, dan denk ik dat je je weinig zorgen hoeft te maken.

Ik ben begonnen aan het opschrijven van mijn commando's in combinatie met de tekening, doordat we er nu commando's bijleren vond ik dat wel handig. Ook op de zien in hoeverre ze op elkaar lijken, of niet. Eigenlijk besef je dan hoe knap onze honden eigenlijk zijn dat ze het onderscheid ook kennen voor zoveel verschillende commando's (zeker op sprongen) en toepassen op zo'n hoge snelheid. _O_

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 17:50

Ik zou dat eigenlijk ook eens moeten doen. Ik heb er zelfs zo'n boekje voor aangeschaft, nooit wat mee gedaan. En ik wordt door Pixy ook gelijk afgestraft als ik het verkeerde commando geef, want ze voert uit wat ik zeg... ;)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 18:29

fannetje schreef:
Ik zou dat eigenlijk ook eens moeten doen. Ik heb er zelfs zo'n boekje voor aangeschaft, nooit wat mee gedaan. En ik wordt door Pixy ook gelijk afgestraft als ik het verkeerde commando geef, want ze voert uit wat ik zeg... ;)

Ja same! Dat is wel precies wat we willen natuurlijk maar Maze vergeeft het me mog wel eens op lichaamstaal. Dan zie ik haar twijfelen maar doet dan wel het goeie (niet altijd helaas).

Inmiddels schrijf ik de eerste letter van het commando op mijn handen. Met verkennen geeft dat net even iets meer duidelijkheid voor mezelf en kan ik meer focussen op de looplijn van de hond en het parcours dan dat ik me moet bedenken welke kant van het commando het is. _O-

Met Guinness begonnen we ooit met zo'n vijf commando's in totaal, nu heb ik alleen al acht commando's voor één sprong. :+ _O-

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 21:26

Vandaag 1e keer FHN gelopen.
Alles prima verlopen. Geen negatieve dingen ondervonden.
We hadden 1 in/uitgang maar dat werd super opgelost.

Jaxx VP gewonnen met 1 fout. JP foutloos en 2e. Snooker 5e ofzo.
Simba 1e keer in de A/Graad 1 en super trots. VP gewonnen met 1 weigering op de wip door mijn veel te late wissel maar palen goed, wip goed. In JP ook palen goed maar dk. Rondje beetje kwijt. Echt super blij. Snooker halverwege gestopt. Koppie was vol.

Echt heel blij hoe ze liepen

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:05

Mooi resultaat JJ.

Wij hadden gisteren de workshop van Nathalie, Pixy liet echt hele mooie dingen zien. O.a. zelfstandige insteek palen vanuit een tunnel waar je niet bij kon zijn en naast de ingang palen stond een sprong.
Vandaag naar Zeewolde geweest en ons eerste U-tje is binnen! Trots, natuurlijk kon het sneller en strakker, maar ze deed het echt knap, we waren 2e geworden. Nu weer verder bouwen.