Puppy Erbij 2022

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 11:51

Niet om veroordelend over te komen hoor gewoon nieuwsgierigheid.
Waarom fok je ene nest zonder mensen op de wachtlijst? Er kan altijd iemand afvallen maar ik zou nooit een teefje dekken zonder voldoende gegadigden. Ik wil liever geen impulskopers. Iedereen moet langs geweest zijn voor de pups er zijn :=

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 11:54

Gefeliciteerd met je nestje!! <3

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 12:50

Gefeliciteerd iedereen met alle puppies, honden en mijlpalen die voorbij zijn gekomen!

Wij zijn vorige week terug gekomen van een korte vakantie in Drenthe. Heerlijk was het en we hebben ons ook met de hitte goed vermaakt op het hondenstrand.

Nu echt bezig met de homestretch voordat we in het vliegtuig stappen. Beer is ook begonnen met de Groene Os druppels, wat het op de één of andere manier nog echter doet voelen! Ook de Bears & Dogs seminar is gevolgd, al voel ik me nog niet echt geruster. Aan de andere kant - als het echt een probleem was zouden ze honden minder toelaten op de trails denk ik dan? Net zoals bij trails waren wolven actief zijn, daar mogen honden vaak niet komen. Al zijn beren in het zuiden wel veel meer verspreid dan wolven...
Ach ja, we gaan het zien :+ .
Ben wel blij dat we zonder problemen een nieuwe / vervangende tracker van tractive hebben gekregen. Toch wat geruster met de gps tracker :).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 13:24

Gefeliciteerd met jullie mooie nestjes Hennos & Diandra <3

Wel bijgelezen, maar een beetje te veel om overal op te reageren :o in elk geval weer veel leuke foto’s voorbij zien komen!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 13:28

Gefeliciteerd met de nestjes! En wat een leuke foto's komen er voorbij <3

Maisie hier gaat goed :D. Het is een draak, maar wel een leuke draak :))

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 13:29

Zoe_97 schreef:
Waarom fok je ene nest zonder mensen op de wachtlijst? Er kan altijd iemand afvallen maar ik zou nooit een teefje dekken zonder voldoende gegadigden. Ik wil liever geen impulskopers. Iedereen moet langs geweest zijn voor de pups er zijn :=

Wat een onzin. Alsof dat een garantie is.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 13:38

Zonnetje81 schreef:
Zoe_97 schreef:

Wat een onzin. Alsof dat een garantie is.

Nou ja.. het helpt wel.
Via mijn fokker hoorde ik dat veel fokkers die er géén wachtlijst op nahouden, best wat problemen hebben om hun pups aan de man te krijgen. Fokkers met een wachtlijst hebben dat probleem niet.

Zal vast ook afhankelijk zijn van het ras, maar sinds de lockdowns van Corona voorbij zijn lijkt er wel minder vraag te zijn.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 13:50

Ik zie in verschillende rassen momenteel fokkers die nog met pups van 4 maanden blijven zitten. Of die zelfs nog hele nesten hebben. Terwijl het toch wel populaire rassen zijn. Ik vind het dus niet zo een rare vraag om de motivatie hierachter te bevragen?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 13:56

Het lijkt me ook fijn om alvast kennis te kunnen maken met mensen, en dat men moet wachten geeft ook aan dat ze vaak gemotiveerder zijn dan iemand die 'er gelijk een mee kan nemen'. Maar zoveel verstand heb ik er niet van, en je hebt er vast over nagedacht. :j

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 14:05

We hebben Dobbel nu 3,5 week en ik moet zeggen dat ik het toch wel een beetje onderschat heb. :o Hij doet het super goed hoor, netjes aan de riem lopen, hij is zindelijk, slaapt sinds een week beneden van ongeveer 21:00 tot 05:30 dus volgens mij mogen we absoluut niet klagen! :j

Maar toch, zijn gedrag soms.. :o Hij is bijvoorbeeld afgelopen zaterdag en zondag een engeltje geweest. Heel rustig overdag, lekker alleen spelen of gewoon braaf met ons spelen. En dan gisteren en vandaag is het drama als hij wakker is. Je ziet gewoon zo'n bepaalde blik in z'n ogen dat hij helemaal koekwaus gaat en bewust alles doet wat niet mag. Corrigeren werkt niet, vindt hij alleen maar leuk.

De hond van mijn ouders kan hem bijvoorbeeld ook corrigeren als ze zijn gedrag zat is, maar ook dat ziet hij alleen maar als uitdaging en gaat dan nóg gekker doen.
Op dit moment corrigeren we hem voor bewust hard bijten in handen/armen/benen en tegen de bank springen of tegen ons aan door een stemverheffing en indien nodig hem van ons af duwen/even met het nekvel op de grond zetten. Maar na 3 weken lijkt zeker het springen nog steeds niet doorgedrongen.

Bijten gaat al stukken beter, en vaak is alleen een stemcorrectie al voldoende. Maar toch is het soms echt een demoon. Ik weet dat hij dan gewoon moe is, en vaak gaat hij heel snel en lang slapen als hij eenmaal in de bench ligt, dus misschien moeten we gewoon de speelsessies wat korter houden.

Maar af en toe heb ik het idee dat hij voornamelijk in de bench ligt. Voornamelijk als we even een wandeling zijn wezen maken (10 minuten, zelfde rondje op aanraden van de puppycursus) en dan wordt hij al weer helemaal gek en doen we hem in de bench en dat vind ik dan ook wel weer zielig, alhoewel hij het meestal prima vind na 5 minuten huilen. :+

Weet niet zo goed wat ik hiermee wil bereiken eigenlijk, denk even mijn ei kwijt..

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 14:18

Het valt ook absoluut niet mee Captain :o zeker zo'n eerste pup volgens mij, je moet zelf net zo veel leren als hij en vanuit boeken lijkt het allemaal zo logisch en simpel.

Hier lag hij ook veel in zijn ren, daar vond hij zijn rust. Nu nog steeds als hij zo'n bui heeft, en dan gaat hij ook meteen slapen. Alsof hij zelf even niet kan reguleren en de ren een soort van afdwingt.
Nu heeft hij ook dagen dat ik hem heel ver achter het behang kan plakken en dat het bijten weer wat meer is, maar hij heeft echt last van het wisselen. Hij krijgt dan een strakke kop en alles is te veel. Rust bieden en wat te kauwen is het enige wat helpt dan.
Dan de lat maar weer even heel laag.

Vanmorgen zwiepte hij nog mijn volle kop koffie van tafel in een dolle bui. Dan ben ik hem ook weer even zat en moet ik echt tot 100 tellen. :+

Onze fokker had een lijst voor de pups geboren waren, maar 4 van de 8 haakten af in de eerste 1,5 week. Ook een lijst is dus geen garantie.

Hier zo naar de DA. Fitz heeft een heel stom ongeluk gehad en een zeer poot. Duimen dat er niks stuk is... hij slaapt nu maar het gillen ging door merg en been.
Laatst bijgewerkt door Leo op 26-07-22 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 14:19

Oeps ik zie nu trouwens dat we niet in het hondenfokkerstopic zitten. Sorry! Denk dat de vraag daar beter paste en minder vreemd over kwam |o

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 14:29

Captain dat is soms echt niet leuk.

Met mijn jack russell heb ik ook wel 3x gedacht van pffft. En nu de aller makkelijkste hond ever.

Mijn teckel is eigenlijk heel braaf maar ik vind haar uitdagender dan de puppies van mijn jack russell. Die keffen niet terug en komen meteen als je ze roept. Geven het ook sneller af dan de teckel.

Afbeelding

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 14:30

Gelukkig een beetje herkenning. :o
Het klinkt vanuit de puppycursus ook vaak zo makkelijk, 'negeer het maar gewoon'. Ja, dat is leuk, maar ik ga het echt niet normaal vinden dat er constant gebeten wordt en ik gaten heb in al mijn kleding. Hij heeft speeltjes waar hij in mag bijten, (maar in je arm bijten is leuker! :j) maar niet in ons, niet in de gordijnen, niet in de tafel en niet in de bank.

Succes Leo, dat gillen is echt heel naar! :( Iets met het nageltje gebeurt?
Wat een droppie zonnetje! <3
Laatst bijgewerkt door Captain op 26-07-22 14:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 14:30

Captain schreef:
Gelukkig een beetje herkenning. :o
Het klinkt vanuit de puppycursus ook vaak zo makkelijk, 'negeer het maar gewoon'. Ja, dat is leuk, maar ik ga het echt niet normaal vinden dat er constant gebeten wordt en ik gaten heb in al mijn kleding. Hij heeft speeltjes waar hij in mag bijten, (maar in je arm bijten is leuker! :j) maar niet in ons, niet in de gordijnen, niet in de tafel en niet in de bank.

Groot gelijk! Anders heb je dadelijk een sloopkogel en geen huis meer.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 14:31

Ja hier ook Captain :j. Echt weer even wennen, heb 8 jaar een hele brave labrador gehad, dan is zo'n ontdeugende pup echt wel ff een omschakeling..

Dan zeggen mensen 'ohhh je zou toch willen dat ze zo blijven' en dan denk ik alleen maar 'oh god nee, een leven lang dit ontdeugende gedrag :))'

Het zijn echt net peuters die je met haviksogen in de gaten moet houden _O-

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 14:32

Klopt. Het opspringen bijvoorbeeld, negeren tot ze met 4 pootjes aan de grond staan. Maar springen en je kleding grijpen (en dus scheuren) is ook erg leuk op zo'n moment. :j

Nee hoor, ik ben blij als we uiteindelijk de puberteit door zijn :=

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 14:33

IMANDRA schreef:
Ja hier ook Captain :j. Echt weer even wennen, heb 8 jaar een hele brave labrador gehad, dan is zo'n ontdeugende pup echt wel ff een omschakeling..

Dan zeggen mensen 'ohhh je zou toch willen dat ze zo blijven' en dan denk ik alleen maar 'oh god nee, een leven lang dit ontdeugende gedrag :))'

Het zijn echt net peuters die je met haviksogen in de gaten moet houden _O-

Echt dat ja! Wij zuchten ook vaak, 'was hij maar 6 maanden ouder' :+
En inderdaad dat constant opletten, mijn hemel wat vermoeiend! :=
De eerste week waren we beide vrij, ik heb daarna nog 2 weken halve dagen gewerkt maar nu weer fulltime (gelukkig vanuit huis) dus ik moet tijdens mijn [***] hem ook nog in de gaten houden.

Gelukkig hebben we een ren dus hij vermaakt zich ook prima zelf even, en hij slaapt nog veel.

Leo

Hij heeft iets op zijn poot gekregen. Zo zie je maar hoe een ongeluk met zo'n pup écht in een klein hoekje zit. Pootje is dik, hij liet het wel goed koelen.

Zonnetje81

De teckel vindt de kabel van de lamp interessant. Dat je overal weer op moet letten en over nadenken. Ik was in slaap gevallen op de bank met haar. Geen idee hoe maar toen ik wakker werd lag ze op het hondenkussen. Laatst is ze hard van de bank gekukelt en had pijn.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 14:34

Leo schreef:
Klopt. Het opspringen bijvoorbeeld, negeren tot ze met 4 pootjes aan de grond staan. Maar springen en je kleding grijpen (en dus scheuren) is ook erg leuk op zo'n moment. :j

Ja, dit negeer ik dus inderdaad niet. Want hij blijft doorgaan, en als je niet reageert dan gaat hij inderdaad nog harder bijten. Dus corrigeren, en pas als hij een seconde op de grond staat/zit een YES met een koekje.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 14:35

Captain schreef:
Leo schreef:

Ja, dit negeer ik dus inderdaad niet. Want hij blijft doorgaan, en als je niet reageert dan gaat hij inderdaad nog harder bijten. Dus corrigeren, en pas als hij een seconde op de grond staat/zit een YES met een koekje.

Ik geloof niet in negatief gedrag negeren. Dan knauwen ze heel tafelpoot doormidden.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 14:44

Captain schreef:
Leo schreef:

Ja dit ja.
Dat springen negeren is allemaal prima en goed te doen, maar zodra ze op de bank komt met haar voorpoten moet ik haar toch echt corrigeren, want anders gaat onze bank eraan met die scherpe nagels van dr :=. Dus dan idd 'laag', en belonen als ze er weer afspringt. Idem met bijten of ergens aan knagen. Al moet ik zeggen dat bij dat laatste het gedrag in feite negeren maar haar afleiden met een speeltje ook wel helpt. Haar concentratievermogen is nog niet zo groot, en dat is soms heel vervelend maar soms heel handig _O-

Edit: aan de bench knagen vind ik ook zo'n ding := weet niet zo goed hoe ik daarmee om moet gaan. Reageer ik erop, dan gaat ze toch wel door. Negeer ik het, idem. Even afleiden werkt eventjes, maar dan hangt ze er vijf minuten later toch wel weer aan. Als ik het negeer ligt ze ±10 min later wel gewoon te slapen, maar toch.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 14:48

Negeren is vaak geen optie maar corrigeren ook niet, het gedrag omzetten in iets wat wenselijk is, is wel de betere en meest makkelijke optie omdat een beloning krijgen écht leuker is dan gestraft worden (en al dan niet alsnog een beloning krijgen).

Onze honden kennen maar één 'strafwoord' en dat is 'Nee!' maar dan is het echt noodzakelijk dat het gedrag gestopt wordt ivm bijvoorbeeld gevaar, denk aan happen naar wespen e.d. Daar heb je geen tijd om gedrag om te buigen omdat het dan vaak alsnog mis gaat omdat het te lang duurt. Als een van ons 'Nee!' zegt weten de honden dat we het menen. Maar over het algemeen overleg ik met de honden of hetgeen wat ze aan het doen zijn de best wenselijke optie is?

Wonderbaarlijk genoeg hebben wij dan ook geen een hond die pubert of gepuberd heeft. Vind dat oprecht nog steeds het meest hilarische smoesje voor onwenselijk gedrag. :=

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 14:48

Ik vond puppy tijd ook best afzien hoor, nu onze lab tien maanden is gaat alles zoveel makkelijker. _/-\o_

Wat betreft het corrigeren, misschien helpt het om hem een alternatief te bieden/af te leiden? En proberen ongewenst gedrag zoveel mogelijk voor te zijn, maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. :Y) Wij hielden meestal ongeveer 1 à 2 uur wakker tijd aan en dan 1 à 2 uur slapen in de bench (enforced naps). Dat heeft ons heel erg geholpen, want het was af en toe echt een ongeleid projectiel en ik moest ook nog werken. Daarnaast veel mentaal uitdagen met een snuffelmat, toppl, kong, wat korte oefeningen...

Bij onze hond helpt boos worden niet, hij heeft zo'n teer zieltje, dan is hij meteen van slag. :')