Waarom fok je ene nest zonder mensen op de wachtlijst? Er kan altijd iemand afvallen maar ik zou nooit een teefje dekken zonder voldoende gegadigden. Ik wil liever geen impulskopers. Iedereen moet langs geweest zijn voor de pups er zijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zoe_97 schreef:Niet om veroordelend over te komen hoor gewoon nieuwsgierigheid.
Waarom fok je ene nest zonder mensen op de wachtlijst? Er kan altijd iemand afvallen maar ik zou nooit een teefje dekken zonder voldoende gegadigden. Ik wil liever geen impulskopers. Iedereen moet langs geweest zijn voor de pups er zijn
Zonnetje81 schreef:Zoe_97 schreef:Niet om veroordelend over te komen hoor gewoon nieuwsgierigheid.
Wat een onzin. Alsof dat een garantie is.
Captain schreef:Gelukkig een beetje herkenning.![]()
Het klinkt vanuit de puppycursus ook vaak zo makkelijk, 'negeer het maar gewoon'. Ja, dat is leuk, maar ik ga het echt niet normaal vinden dat er constant gebeten wordt en ik gaten heb in al mijn kleding. Hij heeft speeltjes waar hij in mag bijten, (maar in je arm bijten is leuker!) maar niet in ons, niet in de gordijnen, niet in de tafel en niet in de bank.
IMANDRA schreef:Ja hier ook Captain. Echt weer even wennen, heb 8 jaar een hele brave labrador gehad, dan is zo'n ontdeugende pup echt wel ff een omschakeling..
Dan zeggen mensen 'ohhh je zou toch willen dat ze zo blijven' en dan denk ik alleen maar 'oh god nee, een leven lang dit ontdeugende gedrag'
Het zijn echt net peuters die je met haviksogen in de gaten moet houden
Leo schreef:Klopt. Het opspringen bijvoorbeeld, negeren tot ze met 4 pootjes aan de grond staan. Maar springen en je kleding grijpen (en dus scheuren) is ook erg leuk op zo'n moment.
Nee hoor, ik ben blij als we uiteindelijk de puberteit door zijn
Captain schreef:Leo schreef:Klopt. Het opspringen bijvoorbeeld, negeren tot ze met 4 pootjes aan de grond staan. Maar springen en je kleding grijpen (en dus scheuren) is ook erg leuk op zo'n moment.
Ja, dit negeer ik dus inderdaad niet. Want hij blijft doorgaan, en als je niet reageert dan gaat hij inderdaad nog harder bijten. Dus corrigeren, en pas als hij een seconde op de grond staat/zit een YES met een koekje.
Captain schreef:Leo schreef:Klopt. Het opspringen bijvoorbeeld, negeren tot ze met 4 pootjes aan de grond staan. Maar springen en je kleding grijpen (en dus scheuren) is ook erg leuk op zo'n moment.
Ja, dit negeer ik dus inderdaad niet. Want hij blijft doorgaan, en als je niet reageert dan gaat hij inderdaad nog harder bijten. Dus corrigeren, en pas als hij een seconde op de grond staat/zit een YES met een koekje.