Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 10:32

Ik hoop idd dat Sansa niet gaat plassen nu nee, want dat schijnt idd ook wel vaker te gebeuren? Yikes haha. Haar eetlust is wel nog goed tot nu toe, maar het is pas ook nu echt een dag goed bezig. Het ziet me wel uit zeg; die kont constant de lucht in, en ze was al spraakzaam maar dat is nu absurd gewoon. Het houdt d'r klep geen seconde dicht tenzij ze slaapt :') Stuk aanhankelijker ook en ze gaat overal langs af om kopjes te geven en met de rug/kont langs af te schuren :') We vonden haar de laatste dagen al wat meer mauwen en doen, maar niet zo bij stil gestaan. Toen ze gister ook extreem raar ging lopen en liggen met die kont zo idioot de lucht in en de staart opzij, was het wel duidelijk ja haha. Ga zo de DA maar eens bellen om een afspraak te maken. En klopt, veel mensen zeggen steriliseren terwijl ze meestal gecastreerd worden ja hihi. Belangrijkste is idd dat ze geholpen worden en er geen last meer van hebben - en er ook geen oeps nestjes kunnen komen haha. Nu zit Sansa wel binnen, maar mevrouw is rete snel en wendbaar dus wil het risico niet lopen dat ze met zo'n krolsheid toch buiten zou raken.

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-20 10:36

Hier word ze in ieder geval niet meer krols. :P dus t heeft gewerkt denk ik... :P Ze had ook een flink litteken op der buik. Maar aangezien we haar niet kunnen aaien enzo hebben we haar ook anders laten hechten dat de hechtingen oplossen ipv dat ze nog eens terug moest en onder narcose om alles weer weg te halen.

Welkom E_ J Hopelijk zit er een leuk fijn en makkelijk hondje tussen

Wij gaan zo progesteron prikken met Chick. Ben heel benieuwd naar de waardes. Want ik twijfel zelf of ze echt hoog staat :o

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 10:42

E_J
Sorry, ik had over je berichtje heen gelezen omdat ik een reactie plaatste op dat moment haha. Maar wat leuk zeg dat er een pup komt! Wanneer komt hij? Heb je een foto? Ik ben niet nieuwsgierig ofzo haha. EDIT: ik zie net dat je nog wacht op reactie he? Dus dan zul je idd nog wel niks weten over wanneer hij komt haha.

Van
Ja klopt, ik ben ook voorstander van laten helpen als er niet mee gefokt gaat worden, ook bij honden trouwens. Ik ga ook zo even contact opnemen met de DA om een afspraak te maken. Gelukkig slaapt mevrouw ook veel, dus dat scheelt alweer. En vannacht heeft ze ook goed geslapen zover we weten -> ze leeft op ons ritme, dus ’s nachts slaapt ze eigenlijk altijd ook haha dus hopelijk geen krolse poes die ’s nachts alles bij elkaar gaat schreeuwen, lol.

kiwi
Dat is idd wel handig ja, dat ze oplosbaar hechtmateriaal hebben gebruikt. Succes met het prikken zometeen! Benieuwd naar de waardes.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 10:46

kiwiwitje schreef:
Hier word ze in ieder geval niet meer krols. :P dus t heeft gewerkt denk ik... :P Ze had ook een flink litteken op der buik. Maar aangezien we haar niet kunnen aaien enzo hebben we haar ook anders laten hechten dat de hechtingen oplossen ipv dat ze nog eens terug moest en onder narcose om alles weer weg te halen.

Dat hebben ze hier met de stalkatten ook gedaan ja, met van die oplosbare draad. Ook niet echt tam, maar 3 poezen op t erf + de 2 oude katers is écht wel genoeg. Katers waren al geholpen, poezen zodra ze kwamen ook.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 10:55

KimD schreef:
Citaat:
Jammer dat het niet even wat beter bleef liggen! Hier niks gezien helaas. Bij de buren als in Duitsland? Ik moet Arya de Rabies enting eens gaan laten zetten haha. Heel onhandig om zo kort aan de grens te wonen zonder die verplichte enting - vraag me nog steeds af waarom ik die niet liet zetten met de 6 maanden check, zucht. Onze volgende afspraak is pas weer over 2 maanden namelijk dus ben bang dat ik toch nog ervoor een apart consult aan’t betalen kom om die enting te gaan halen.

Als je de rabiës nu laat zetten is die pas over 28 dagen geldig, daar heb je dus nu niks aan. Ik zou gewoon wachten en over twee maanden laten zetten.

Binnen de EU is de wachttijd 21 dagen. Toevallig vorige week de rabiësvaccinatie gehaald en de wachttijd nog gecheckt op de website van de LICG en ook nog even nagevraagd bij de dierenarts.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 10:57

Bedoel ik ook inderdaad. 8)7

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 10:59

Als je echt langer wil wachten kun je ook de poezenpil geven maar gezond is dat ook niet

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 11:02

Van
Nee, de poezenpil beginnen we echt niet aan haha. Ik snap überhaupt niet dat dat nog gegeven wordt, maar dat ben ik. Vreselijk ongezond inderdaad. De risico's van bijwerkingen van de poezenpil zijn me te hoog tov eventuele bijwerkingen van op deze leeftijd laten helpen. Ik heb een afspraak gemaakt en maandag 17feb gaat ze geholpen worden - dan is ze bijna 8 maanden, dus is dan toch alweer bijna een maandje erbij.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 11:04

Cursebreaker Weer hele mooie foto's! En wat lijken ze dan ineens smal als ze helemaal nat en ingesopt zijn he! :+

E_J Spannend! En welkom!

Kiwiwitje Succes, ik ben wel benieuwd naar de waardes!

Skippy01 Heerlijke foto!

Anna79 Die geschoren voetjes zijn wel vreemd om te zien, dat zie je bij andere hondenrassen bijna niet toch?

Gisteren was Jip echt om achter het behang te plakken. M'n moeder was in de ochtend met hem gaan lopen, uiteraard ook los. Maar toen kon ik komen om Jip te vangen, want die maakte er een spelletje van bij m'n mam. Dus die mag daar niet meer los bij :+
's avonds hadden we weer cursus en daar gedroeg meneer zich voorbeeldig, dat snap je toch niet? Soms is het echt een monster. _O-

Vanochtend ben ik zelf met hem wezen lopen en weer geoefend met los, maar nu bleef hij wel gewoon bij me. :='

Afbeelding

Afbeelding

Normaal naar de wc gaan is geen optie, meneer wil altijd mee :')
Afbeelding

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 11:06

Ik heb het mijn fokpoezen wel gegeven en tot nu toe geen bijwerkingen gezien. Al gaf ik ook alleen een pil als ze krols aan het worden waren. Maar ik ben het met je eens dat castreren beter is

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 11:09

CupCakes_ schreef:
Gisteren was Jip echt om achter het behang te plakken. M'n moeder was in de ochtend met hem gaan lopen, uiteraard ook los. Maar toen kon ik komen om Jip te vangen, want die maakte er een spelletje van bij m'n mam. Dus die mag daar niet meer los bij :+
's avonds hadden we weer cursus en daar gedroeg meneer zich voorbeeldig, dat snap je toch niet? Soms is het echt een monster. _O-

Vanochtend ben ik zelf met hem wezen lopen en weer geoefend met los, maar nu bleef hij wel gewoon bij me. :='

[ [url=m/1aIzy6.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/uRVXzK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/qfHKfs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jamaja ....

Afbeelding

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 11:24

xLaraaj schreef:
CupCakes_ schreef:

[ [url=m/1aIzy6.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/uRVXzK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/qfHKfs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jamaja ....

[ [url=m/IPV1NX.jpg]Afbeelding[/url] ]

_O- _O-

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 11:48

Hahaha ja die zo'n soort foto zag ik ook op Facebook voorbij komen _O-

Cupcakes; ik weet niet of het bij andere rassen gebruikelijk is, maar bij elk ras met doorgroeiende vacht moet er op een gegeven moment wel een stukje af. Je kan de voetjes ook uitknippen, maar met scheren heb je wat minder inloop dus.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 11:49

Haha geweldig die foto in de modder van Arya. Hopen dat poes snachts blijf slapen en niet hele nacht ga lopen roepen.

Haha stoute Jip niet luisteren bij je moeder.

Kiwitje spannend hopen dat je gevoel mis is en het toch goed is. Als niet goed is moet je dan weer later prikken of gewoon aantal dagen wachten?

Raar gezicht die kale poedelpootjes.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 11:53

Ik hou van kale poedelpootjes <3

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 13:01

cursebreaker schreef:
E_J
Sorry, ik had over je berichtje heen gelezen omdat ik een reactie plaatste op dat moment haha. Maar wat leuk zeg dat er een pup komt! Wanneer komt hij? Heb je een foto? Ik ben niet nieuwsgierig ofzo haha. EDIT: ik zie net dat je nog wacht op reactie he? Dus dan zul je idd nog wel niks weten over wanneer hij komt haha.

Jaa ik heb foto’s! Dit issie :D
Afbeelding
Afbeelding
Vanavond rond 21u zou de bemiddelaar van het pupje me bellen. Ik ben heel benieuwd. Op de site wordt hij omschreven als een zachtaardig ventje met heel veel liefde te geven, die goed kan omgaan met kleine kinderen, andere honden en katten. Dus hij klinkt bijna perfect!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 13:02

E_J schreef:
cursebreaker schreef:
E_J

Jaa ik heb foto’s! Dit issie :D
[ [url=m/rSyoIB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lwR8Vb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vanavond rond 21u zou de bemiddelaar van het pupje me bellen. Ik ben heel benieuwd. Op de site wordt hij omschreven als een zachtaardig ventje met heel veel liefde te geven, die goed kan omgaan met kleine kinderen, andere honden en katten. Dus hij klinkt bijna perfect!

Ah, knapperd! <3 (ik hou van die 'een beetje rommelige' straathondjes)

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 13:06

Skippy01 schreef:

Jaa ik ook! Ik vind dat zo leuk altijd. Ik vind alleen zijn naam een beetje stom, hij heet nu Christian :')
Maar goed, hij is pas 5 maanden dus naam veranderen kan nog gewoon

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-20 13:08

Christian grey _O-

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 13:08

E_J schreef:
Skippy01 schreef:

Jaa ik ook! Ik vind dat zo leuk altijd. Ik vind alleen zijn naam een beetje stom, hij heet nu Christian :')
Maar goed, hij is pas 5 maanden dus naam veranderen kan nog gewoon

Al zou hij al 5 jaar zijn, naam veranderen kan sowieso nog wel hoor :)
Toby heette al Toby en dat vond ik best een prima naam. Maar de hond waar ik eigenlijk voor kwam kijken (en die het dus niet is geworden omdat we elkaar echt koud lieten in t echt haha), heette 'Wanda' en dat had ik ook zeker weten veranderd hoor, ook al was ze al 2 ;)

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 13:28

kiwiwitje schreef:
Christian grey _O-

:') :') :') :')
Dan verbaast het in ieder geval niks meer als hij in zijn puberteit tegen rare dingen gaat rijden _O-

Skippy01 schreef:
Al zou hij al 5 jaar zijn, naam veranderen kan sowieso nog wel hoor :)
Toby heette al Toby en dat vond ik best een prima naam. Maar de hond waar ik eigenlijk voor kwam kijken (en die het dus niet is geworden omdat we elkaar echt koud lieten in t echt haha), heette 'Wanda' en dat had ik ook zeker weten veranderd hoor, ook al was ze al 2 ;)

Ja dat is ook wel weer zo. Ik vind het alleen altijd zo lastig om een naam te bedenken! Nu ook weer, ik vind het zo moeilijk

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 13:39

E_J schreef:
Ja dat is ook wel weer zo. Ik vind het alleen altijd zo lastig om een naam te bedenken! Nu ook weer, ik vind het zo moeilijk

Je hoort vást wel eens namen die je aanspreken. Of je weet in elk geval wel of je bijv van Engelse namen of Franse namen of Spaanse namen houdt. Indien je écht geen voorkeur hebt, zou ik een naam kiezen uit het land van herkomst, leuke Griekse naam in jullie geval? Die zijn er genoeg. Misschien iets uit de Griekse mythologie? Atlas, Zeus, Eros, Leander, Hermes, Homer, Midas... Om er maar een paar te noemen :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-20 13:52

Sorry ik was heel flauw _O-

Chick stond om 10.50 op 4,6
Op 5 ovuleren ze, dus ze zat er tegenaan. Ik vrees dat er er inmiddels op zit, want sinds een half uur is boellie ineens knettergek en druk.
Morgen opnieuw prikken :Y)

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 14:00

xLaraaj schreef:
Ik hou van kale poedelpootjes <3

En de rest :D <3
Afbeelding

(ze wordt niet grijs trouwens, iets te kort geschoren bij het oog met de baardtrimmer van mijn man, want die is wat fijner dan de tondeuse maar dus ook korter := )

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-20 15:31

T ziet er zo grappig uit. net of ze een pruikje hebben :P