Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-19 20:08

Wij hebben die van ons vorig jaar laten titeren.
Boellie heeft zn 3 pupentingen gehad en zijn 1 jr enting. op jaar 2 ipv enting gegeven zijn we gaan titeren, 3 jr afgetekend.

Chicka heeft sowieso 2 pupentingen gehad, maar vermoedelijk geen 3e. op 1 jr weer enting en 2 jr titeren. Ook 3 jr afgetekend. Ben heel benieuwd wanneer we de pups kunnen enten. Want die worden ook getitert

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 21:01

Maar als je hond laat titteren mag je dan nog wel naar buitenland ?

Sorry ben niet thuis in dat titteren. :o

Kiwiwitje wat groeien ze snel.

En de rest ook weer leuke foto's

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 21:02

Waarom zou je op het 2e levensjaar titeren? In principe hoeven ze pas op 4 jaar weer een cocktail te hebben waarvoor je zou kunnen titeren, het is toch veel logischer om dat dan pas te doen? Anders weet je alleen of je vaccinatie is aangeslagen, maar dat meet je idealiter na 4 weken.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 21:04

Mijn dierenarts wil pas titeren vanaf 4 jaar zelfs

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 21:05

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-19 21:56

In principe is titeren voldoende voor t buitenland, in de meeste landen is enten voor parvo, distemper en hepatitis niet verplicht.
Het beste is titeren voor je gaat enten, omdat een pup enten, vooral de 6 weken enting vaak onnodig is. Ons doel is om de pups straks maar 1x te enten ipv 3x.
Je ent 3x om de kans op aanslaan zo groot mogelijk te maken. Maar met titeren kun je het juiste ent moment bepalen. En dat is wanneer de maternale antistoffen(die ze van mama krijgen) laag genoeg tot weg zijn.

Een dierenarts die pups niet titert of pas vanaf een bepaalde leeftijd titert zou gewoon niet moeten titeren. Want die staat duidelijk niet achter titeren en mist de kennis.
Daarnaast zijn er genoeg dierenartsen die ieder jaar de cocktail titeren ipv eens per 3 jaar.

Voor meer info en gecertificeerde dierenartsen; www.vaccicheck.nl

:)

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 21:58

Titeren kan altijd.. Dat vanaf vier jaar is wat word aangeraden door msd. Maar eerder kan zeker!

Titeren is trouwens voor distemper, parvo en hepatitis. Die hebben in 9 van de tien keer helemaal niks te maken met export (of eigenlijk beter gezegd import want cru gezegd zal het nederland een zorg zijn wat er weg gaat, het is van belang wat er binnenkomt). Daarbij is bijna altijd de rabies verplicht en maar heel zelden dhp of lepto.
Laatst bijgewerkt door XxDiandraxX op 02-03-19 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 21:58

Hier zijn ze gaan titeren doordat ik er naar vroeg. Maar toen er dus uit kwam dat Bo wel geent moest worden kreeg ik; Zie je nou wel, het kan ook niet anders dan dat je na een puppy enting (laatste is 12wk uit mn hoofd even zo) weer moet enten.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 22:02

xDenies schreef:
Hier zijn ze gaan titeren doordat ik er naar vroeg. Maar toen er dus uit kwam dat Bo wel geent moest worden kreeg ik; Zie je nou wel, het kan ook niet anders dan dat je na een puppy enting (laatste is 12wk uit mn hoofd even zo) weer moet enten.

Terwijl mijn fransje twee keer geent is (standaar schema in frankrijk is 9 en 12 weken en dan beide volledige cocktail). Die heb ik laten titeren en is voor een jaar afgetekend. Ivm imuunsysteem wat zich nog ontwikkeld niet langer maar grote kans dat ze het najaar voor drie jaar afgetekend gaat worden.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 22:02

Maar werd die vanaf 12wk voor een jaar afgetekend of na een jaar? Want ik heb dus na een jaar vanaf de 12wk toen laten enten. Dus op een leeftijd van 1 jaar.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 22:03

Ze is na de 12 weken enting idd voor een jaar afgetekend. Dus eind dit jaar moet ze weer.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 22:13

Ja oké, dat is dus iets anders dan in mijn geval :) Het is natuurlijk "de bedoeling" dat een enting in ieder geval een jaar bescherming bied.

Bij Bodhi was de enting op een leeftijd van een jaar en 3 maanden niet meer 100% beschermd.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-19 22:16

xDenies schreef:
Ja oké, dat is dus iets anders dan in mijn geval :) Het is natuurlijk "de bedoeling" dat een enting in ieder geval een jaar bescherming bied.

Bij Bodhi was de enting op een leeftijd van een jaar en 3 maanden niet meer 100% beschermd.

Nu de vraag, heb je na de enting opnieuw getitert?

Oh verkeerd gelezen, je zei dat ie afgetekend was :') sorry
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 02-03-19 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 22:17

xDenies schreef:

Dan is inderdaad de vraag of de pupenting vorige jaar uberhaupt wel gepakt heeft. Dat kan je alleen weten als hij na de 12 weken enting ook al getiterd is. En dat is wat ik bij mijn pup zeker weet.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 22:26

Als hij op één gebied(van de 4 puntjes?) minder beschermd is mag ik er toch vanuit gaan dat hij prima gepakt heeft :) Minder is niet volledig niet.

Over 3 weken weten we weer meer.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 22:32

Simoonzel schreef:
Waarom zou je op het 2e levensjaar titeren? In principe hoeven ze pas op 4 jaar weer een cocktail te hebben waarvoor je zou kunnen titeren, het is toch veel logischer om dat dan pas te doen? Anders weet je alleen of je vaccinatie is aangeslagen, maar dat meet je idealiter na 4 weken.

Wij gaan titreren omdat Dexter zijn 12 maanden enting niet heeft gehad (te lang getwijfeld) en we nu dus willen weten wat nodig er nodig is.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 22:34

xDenies schreef:
Als hij op één gebied(van de 4 puntjes?) minder beschermd is mag ik er toch vanuit gaan dat hij prima gepakt heeft :) Minder is niet volledig niet.

Over 3 weken weten we weer meer.

Weet je ook zijn waardes? 4de puntje is trouwens de controle stip. Overigens kan het alsnog dat die ziekte in de enting vorig jaar niet gepakt heeft. De maternale afweerstoffen van de verschillende ziektes zakken niet even snel. Kan dus zijn dat twee ziektes goed gepakt hebben en de derde niet..

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 22:38

Nee. Het titeren was voor mij nieuw en voor de dierenarts al helemaal, ik heb dus op hun woord vertrouwd, weer geld neergelegd om te enten en klaar.

Ik heb eigenlijk pas afgelopen kerst het stripje gekregen omdat ik daar om vroeg. Ik was na twee jaar dus nog de enige die getiterd had....

Dus, nieuwe ronde, nieuwe kansen. Hij is niet ziek trouwens :')

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 22:40

Kiwiwitje bedankt voor het antwoord. :)

Zal nog eens denken wat we met Senna doen als ze geënt moet worden. Rabiës moet ze zeker,want wonen 1 km van de grens en gaan vaak op cursus in België.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 22:43

Ik ent alleen als pup zijnde. Paarden die niet in de sport lopen worden ook niet geënt hier. Ben er niet zo'n fan van. Steeds er iets inspuiten. Ik ent mijzelf trouwens ook niet :+

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 22:44

Ik vind het wel heel irritant dat die strips in het paspoort worden geplakt. Daar moeten ze wel wat op verzinnen want Hero heeft er al heel wat gespaard in een jaar en het wordt een rommeltje zo :')

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 22:48

Denies, ik ging er ook niet van uit dat hij ziek was/is.

Mijn tip (voor iedereen) ga alsjeblieft naar een arts die ervaring heeft met titeren. Anders kost het je misschuen een hoop geld voor soms verkeerd advies.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 22:58

Ik ga wel gewoon volgens schema enten heb zelf een pup verloren aan parvo wat een verdriet om zn klein hoopje voor haar leven te zien vechten en daarna de strijd alsnog te verliezen ...

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 23:00

Denisejazz schreef:
Bo heeft afgelopen woensdag zijn vaccinatie weer gehad. Hij is sinds zijn laatste bezoek (02-02-19) 1 kilo bij gekomen. Hij weegt nu 3,1 kilo en is 13 weken oud :Y)
Toen het laatst heerlijk weer was heb ik nog wat foto's gemaakt van mijn kleine crimineel :')

Het zandgraven is ook al ontdekt :+
[ [url=m/vD9BE2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Speeltjes (Hij komt altijd netjes al zijn speelgoed terug brengen!)
[ [url=m/JlYuhc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rzSbpC.jpg]Afbeelding[/url] ]

En last but not least, zijn ondeugende hoofdje. :o
[ [url=m/dsUCuf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TxPQxi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Toen zelda 12 weken was was ze al 9,5 kilo :=

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-19 23:08

candalisa schreef:
Ik ga wel gewoon volgens schema enten heb zelf een pup verloren aan parvo wat een verdriet om zn klein hoopje voor haar leven te zien vechten en daarna de strijd alsnog te verliezen ...

Alsjeblieft! Verdiep je in titeren!! Kijk in de groep titeren met vaccicheck. Enten is GEEN garantie op bescherming. Dus gewoon alle entingen doen, betekend zeker niet dat de parvo enting aanslaat en dat de pup beschermd is! Als je in de groep kijkt, blijkt zelfs dat veel honden op 1 jr of na de 12 weken enting onbeschermd is voor Parvo!