Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zoe_97 schreef:Zijn hier mensen met ervaringen met titreren? Wel op een manier dat ej boekje ook afgestempeld is (ik hoorder dat dat niet altijd is). En weet iemand voor welke entingen dit kan? Mijn honden krijgen nu gewoon alle inentingen inclusief l4, kennelhoest en rabies.
xLaraaj schreef:aaahn da is die dat elk jaar opnieuw moet gebeuren? sorry vergeet nog vaak die afkortingen en wat er aan gelinkt is
XxDiandraxX schreef:Maar veel mensen doen het niet elk jaar maar alleen als ze weer een nest gepland hebben staan. Echter de uitslag is maar een jaar geldig.
XxDiandraxX schreef:Maar veel mensen doen het niet elk jaar maar alleen als ze weer een nest gepland hebben staan. Echter de uitslag is maar een jaar geldig.
Zoe_97 schreef:Zijn hier mensen met ervaringen met titreren? Wel op een manier dat ej boekje ook afgestempeld is (ik hoorder dat dat niet altijd is). En weet iemand voor welke entingen dit kan? Mijn honden krijgen nu gewoon alle inentingen inclusief l4, kennelhoest en rabies.
Zoe_97 schreef:Hmm als een deel niet getitrert kan worden vind ik het al minder interessant, maar ik ga toch verder lezen.
Azmay schreef:XxDiandraxX schreef:Maar veel mensen doen het niet elk jaar maar alleen als ze weer een nest gepland hebben staan. Echter de uitslag is maar een jaar geldig.
Volgens mij kan dat tegenwoordig ook via het bloed getest, die is wel een leven lang geldig. Duurder uiteraard maar goed. Als dat dezelfde ziekte is in ieder geval.
Zit nu zelf op de uitslag te wachten
Sar schreef:xLaraaj schreef:Denk ook vooral voor jou zoë met de shows en wedstrijden waar ze hierover toch ook moeilijker over doen
Een titerbepaling wordt gewoon geaccepteerd.
Sommige shows verplichten echter wel de kennelhoest en het buitenland natuurlijk rabiës.
Sar schreef:Word DHP niet jaarlijks gedaan?
En inderdaad. L4, kennelhoest en rabiës ent niet iedereen. L4 is sowieso vaak een discussiepunt.
Je zou lid kunnen worden van die groep. Daar kunnen ze je alles heel helder uitleggen.
Voor mij is het meten = weten. Ik vind onnodig inenten zonde en een belasting voor je hond maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk.
Die testen voor de ogen, die zijn toch niet voor elk ras hetzelfde of wel?
kiwiwitje schreef:Over dat showen, ik begin er steeds nieuwsgieriger naar te worden, kreeg ook al van een andere fokker de tip(en van zorry ) om eens bij zo'n funshow te kijken..
Mijn honden zullen op een ''normale'' show niet welkom zijn. Ookal staat in de rasbeschrijving;
FOUTEN:
Elke afwijking van voornoemde punten moet als een fout worden beschouwd. De mate waarin de fout moet worden aangerekend dient in juiste verhouding te staan tot de ernst van de fout en de invloed ervan op de gezondheid en het welzijn van de hond.
Iedere hond met abnormale lichaamsafwijkingen of die abnormaal gedrag vertoont, dient te worden gediskwalificeerd.
Dan zou Boellie, met zn oren, er vanuitgaande dat ie verder heel goed qua bouw is(zullen ze vast ook wel iets op aan te merken hebben), gewoon goed mee kunnen scoren.
Chick daar in tegen is echt van terrierbouw, en die willen ze gewoon niet zien op show. En das wel zonde. Ik hoop dat als alles goed gaat, en we inderdaad pupjes mogen verwachten en een ik een teefje kan houden(en pap gaat voor een reutje..) dat ik met beide eens een funshow en misschien een echte show uiteindelijk kan lopen. Als ze precies worden wat ik hoop natuurlijk
Zorry schreef:kiwiwitje schreef:Over dat showen, ik begin er steeds nieuwsgieriger naar te worden, kreeg ook al van een andere fokker de tip(en van zorry ) om eens bij zo'n funshow te kijken..
Mijn honden zullen op een ''normale'' show niet welkom zijn. Ookal staat in de rasbeschrijving;
FOUTEN:
Elke afwijking van voornoemde punten moet als een fout worden beschouwd. De mate waarin de fout moet worden aangerekend dient in juiste verhouding te staan tot de ernst van de fout en de invloed ervan op de gezondheid en het welzijn van de hond.
Iedere hond met abnormale lichaamsafwijkingen of die abnormaal gedrag vertoont, dient te worden gediskwalificeerd.
Dan zou Boellie, met zn oren, er vanuitgaande dat ie verder heel goed qua bouw is(zullen ze vast ook wel iets op aan te merken hebben), gewoon goed mee kunnen scoren.
Chick daar in tegen is echt van terrierbouw, en die willen ze gewoon niet zien op show. En das wel zonde. Ik hoop dat als alles goed gaat, en we inderdaad pupjes mogen verwachten en een ik een teefje kan houden(en pap gaat voor een reutje..) dat ik met beide eens een funshow en misschien een echte show uiteindelijk kan lopen. Als ze precies worden wat ik hoop natuurlijk
Heeft boellie opstaande oren? Ik moet zeggen dat ze daar niet zo heel weg over vallen, als je ziet wat voor honden er af en toe winnen. Wij zijn 3 keer naar crufts geweest, de laatste keer dat wij er waren werd een reu BOB terwijl hij overduidelijk mank liep. Dit was ook gelijk de laatste keer dat we geweest zijn, honden die in een zaal met een temp van 20 graden oververhit raken door alleen maar mooi te wezen gaat bij mij echt te ver.