Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loolotte

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:06

Echt gezellig klinkt dat showen (nog) niet.. Geen idee hoe het er bij de Bracco's aan toe gaat, maar het lijkt me wel leuk om een keer mee te maken en te proberen.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:29

Voor Elin is het straks wel de bedoeling dat die regelmatig geshowd gaat worden maar dat showen gaat de fokker doen. Nu zal ik wel mee gaan en dus het wereld ook meemaken, ben benieuwd.

Elin is vandaag wel helemaal goed gekeurd bij de ECVO dierenarts, nu is al het papierwerk etc geregeld dus we zijn er helemaal klaar voor om haar vrijdag op te halen.

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-18 15:10

Goed nieuws Diandra! :D

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 15:59

Die blik <3 Wat is ECVO?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-18 16:01

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 16:04

Zijn hier mensen met ervaringen met titreren? Wel op een manier dat ej boekje ook afgestempeld is (ik hoorder dat dat niet altijd is). En weet iemand voor welke entingen dit kan? Mijn honden krijgen nu gewoon alle inentingen inclusief l4, kennelhoest en rabies.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 16:04

Super van elin!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 16:05

aaahn da is die dat elk jaar opnieuw moet gebeuren? sorry vergeet nog vaak die afkortingen en wat er aan gelinkt is :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-18 16:09

Zoe_97 schreef:
Zijn hier mensen met ervaringen met titreren? Wel op een manier dat ej boekje ook afgestempeld is (ik hoorder dat dat niet altijd is). En weet iemand voor welke entingen dit kan? Mijn honden krijgen nu gewoon alle inentingen inclusief l4, kennelhoest en rabies.

Nog niet ik wil in april gaan. Maar als je kijkt op de FB pagina titeren met vaccicheck staat daar als goed is een lijst van artsen die het op die manier doen. :)

xLaraaj schreef:
aaahn da is die dat elk jaar opnieuw moet gebeuren? sorry vergeet nog vaak die afkortingen en wat er aan gelinkt is :)

Ja ik begrijp dat een deel van t onderzoek dus jaarlijks herhaald moet worden maar dat er ook een aantal testen van dit blijvend zijn.

"De resultaten van een ECVO-onderzoek zijn beperkt geldig. Hierop zijn enkele afwijkingen. Het gaat dan om aangeboren afwijkingen en afwijkingen die je (chirurgisch) kunt corrigeren, zoals CEA, RD (multi) focaal, distichiasis, entropion, ectropion et cetera. Voor deze afwijkingen is de uitslag blijvend. Als je hond dus deze diagnose krijgt, houdt hij deze voor de rest van zijn leven.''

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 16:18

Maar veel mensen doen het niet elk jaar maar alleen als ze weer een nest gepland hebben staan. Echter de uitslag is maar een jaar geldig.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-18 16:22

XxDiandraxX schreef:
Maar veel mensen doen het niet elk jaar maar alleen als ze weer een nest gepland hebben staan. Echter de uitslag is maar een jaar geldig.

Niet van alles is het een jaar geldig volgens de raad van beheer.
Ik heb er overna zitten denken om t te testen bij die van ons. Maar vind het een beetje dubbel en lastig omdat het dus ook niet blijvend ''vrij'' is..

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 16:23

XxDiandraxX schreef:

Volgens mij kan dat tegenwoordig ook via het bloed getest, die is wel een leven lang geldig. Duurder uiteraard maar goed. Als dat dezelfde ziekte is in ieder geval.
Zit nu zelf op de uitslag te wachten :o

Sar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 16:24

Zoe_97 schreef:

Ja. Hier waren de pups vanuit de fokker getiterd ipv ingeënt. Hun eerste inentingen hebben ze dus veel later gehad dan normaal omdat ze nog beschermd waren. Een goede dierenarts tekent af voor de periode dat je pup nog beschermd, ookal moet je over een paar weken weer titeren bij wijze van. Pas wanneer de waardes goed zijn kan er voor een langere periode getekend worden. Ik kan wel een foto maken van de titeruitslagen die wij gehad hebben? Verder zijn de entingen die jij noemt niet verplicht en daar kan ook niet op getitert worden. De genoemde FB groep is inderdaad een hele goede en overzichtelijke plek voor info. :j

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 16:27

Hmm als een deel niet getitrert kan worden vind ik het al minder interessant, maar ik ga toch verder lezen. :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-18 16:33

Zoe_97 schreef:
Hmm als een deel niet getitrert kan worden vind ik het al minder interessant, maar ik ga toch verder lezen. :)

In principe mis je met een gewone titer dus Weil(maar die kan niet getiterd worden en is maar een half jaar geldig.)
Rabies en Kennelhoest. Kennelhoest ent niet iedereen. Je kan enten en sprayen/druppelen geloof ik.

Voor rabies is wel een titer. Alleen die moet via een lab. Voor sommige landen is een titer na enting ook verplicht(rabies)

Azmay schreef:
XxDiandraxX schreef:

Volgens mij kan dat tegenwoordig ook via het bloed getest, die is wel een leven lang geldig. Duurder uiteraard maar goed. Als dat dezelfde ziekte is in ieder geval.
Zit nu zelf op de uitslag te wachten :o

Zover ik kon vinden was de bloeduitslag nog niet ''bindend'' voor nu. Omdat het nog niet helemaal ontwikkeld/getest zou zijn. Ik weet alleen niet meer waar ik dat gevonden had... :')

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 16:35

ecvo onderzoek is wel elk jaar hetzelfde (behalve die bij de pups) dus daarna word er steeds hetzelfde bekeken. Een aantal dingen zijn via DNA te onderzoeken maar lang niet alles!

Titeren kan alleen met parvo, distemper en hepatitis. l4 en kennelhoest zijn niet te titeren en rabies kan wel maar word niet geaccepteerd.
Je kan dus wel titeren maar dan moet je alsnog de l4, kennelhoest en rabies enten. Enige is dus dat je dan kan bekijken of het wel nodig is om de dhp te enten. die word normaal 1x in de 3jaar gevaccineerd maar als het niet nodig is kan het zomaar zijn dat die maar 1x in de 6jaar of nog minder hoeft.

De l4, kennelhoest en rabies kom je dus niet onderuit als je daarvoor volledig wil zijn. Ik ent zelf geen kennelhoest, wel l4 en rabies.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 16:38

Denk ook vooral voor jou zoë met de shows en wedstrijden waar ze hierover toch ook moeilijker over doen

Sar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 16:40

Word DHP niet jaarlijks gedaan?

En inderdaad. L4, kennelhoest en rabiës ent niet iedereen. L4 is sowieso vaak een discussiepunt.
Je zou lid kunnen worden van die groep. Daar kunnen ze je alles heel helder uitleggen.
Voor mij is het meten = weten. Ik vind onnodig inenten zonde en een belasting voor je hond maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk. :)

Die testen voor de ogen, die zijn toch niet voor elk ras hetzelfde of wel?

Sar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 16:41

xLaraaj schreef:
Denk ook vooral voor jou zoë met de shows en wedstrijden waar ze hierover toch ook moeilijker over doen

Een titerbepaling wordt gewoon geaccepteerd. :)
Sommige shows verplichten echter wel de kennelhoest en het buitenland natuurlijk rabiës.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 16:44

Sar schreef:
xLaraaj schreef:

Een titerbepaling wordt gewoon geaccepteerd. :)
Sommige shows verplichten echter wel de kennelhoest en het buitenland natuurlijk rabiës.

Weet ej of ze dit in Frankrijk ook accepteren? Ik ga regelmatig naar Frankrijk voor shows. Daar zijn ze veel strenger met controles aan de ingang (zelfs chip lezen en controleren of het het juiste inentingsbeboekje is)

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 16:48

Sar schreef:
Word DHP niet jaarlijks gedaan?

En inderdaad. L4, kennelhoest en rabiës ent niet iedereen. L4 is sowieso vaak een discussiepunt.
Je zou lid kunnen worden van die groep. Daar kunnen ze je alles heel helder uitleggen.
Voor mij is het meten = weten. Ik vind onnodig inenten zonde en een belasting voor je hond maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk. :)

Die testen voor de ogen, die zijn toch niet voor elk ras hetzelfde of wel?

nee, gebruikelijke schema is
6 weken parvo en distemper
9 weken parvo en l4
12 weken parvo, distemper, hepatitis en l4
1 jaar parvo, distemper, hepatitis en l4
2jaar l4
3jaar l4
4 jaar parvo, distemper, hepatitis en l4
5jaar l4
6jaar l4
7jaar parvo, distemper, hepatitis en l4

En zo door. (even niet de kennelhoest of de rabies meegenomen want dat is naar ieders wens. kennelhoest jaarlijks of rabies elke 3 jaar.)

Volgens mij verschilt het per show of de titer wel of niet geaccepteerd word dus ik zou als je wil showen toch gewoon vaccineren.

Sar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 16:51

Aah oké. Dankje :)

Volgens mij verschilt het in Frankrijk inderdaad per show maar ik ga het eens navragen. Nu ben ik nieuwsgierig. :')

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 17:00

kiwiwitje schreef:
Over dat showen, ik begin er steeds nieuwsgieriger naar te worden, kreeg ook al van een andere fokker de tip(en van zorry ) om eens bij zo'n funshow te kijken..

Mijn honden zullen op een ''normale'' show niet welkom zijn. Ookal staat in de rasbeschrijving;
FOUTEN:
Elke afwijking van voornoemde punten moet als een fout worden beschouwd. De mate waarin de fout moet worden aangerekend dient in juiste verhouding te staan tot de ernst van de fout en de invloed ervan op de gezondheid en het welzijn van de hond.
Iedere hond met abnormale lichaamsafwijkingen of die abnormaal gedrag vertoont, dient te worden gediskwalificeerd.

Dan zou Boellie, met zn oren, er vanuitgaande dat ie verder heel goed qua bouw is(zullen ze vast ook wel iets op aan te merken hebben), gewoon goed mee kunnen scoren.
Chick daar in tegen is echt van terrierbouw, en die willen ze gewoon niet zien op show. En das wel zonde. Ik hoop dat als alles goed gaat, en we inderdaad pupjes mogen verwachten en een ik een teefje kan houden(en pap gaat voor een reutje.. :P ) dat ik met beide eens een funshow en misschien een echte show uiteindelijk kan lopen. Als ze precies worden wat ik hoop natuurlijk :')

Heeft boellie opstaande oren? Ik moet zeggen dat ze daar niet zo heel weg over vallen, als je ziet wat voor honden er af en toe winnen. Wij zijn 3 keer naar crufts geweest, de laatste keer dat wij er waren werd een reu BOB terwijl hij overduidelijk mank liep. Dit was ook gelijk de laatste keer dat we geweest zijn, honden die in een zaal met een temp van 20 graden oververhit raken door alleen maar mooi te wezen gaat bij mij echt te ver.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-18 17:14

Zorry schreef:
kiwiwitje schreef:
Over dat showen, ik begin er steeds nieuwsgieriger naar te worden, kreeg ook al van een andere fokker de tip(en van zorry ) om eens bij zo'n funshow te kijken..

Mijn honden zullen op een ''normale'' show niet welkom zijn. Ookal staat in de rasbeschrijving;
FOUTEN:
Elke afwijking van voornoemde punten moet als een fout worden beschouwd. De mate waarin de fout moet worden aangerekend dient in juiste verhouding te staan tot de ernst van de fout en de invloed ervan op de gezondheid en het welzijn van de hond.
Iedere hond met abnormale lichaamsafwijkingen of die abnormaal gedrag vertoont, dient te worden gediskwalificeerd.

Dan zou Boellie, met zn oren, er vanuitgaande dat ie verder heel goed qua bouw is(zullen ze vast ook wel iets op aan te merken hebben), gewoon goed mee kunnen scoren.
Chick daar in tegen is echt van terrierbouw, en die willen ze gewoon niet zien op show. En das wel zonde. Ik hoop dat als alles goed gaat, en we inderdaad pupjes mogen verwachten en een ik een teefje kan houden(en pap gaat voor een reutje.. :P ) dat ik met beide eens een funshow en misschien een echte show uiteindelijk kan lopen. Als ze precies worden wat ik hoop natuurlijk :')

Heeft boellie opstaande oren? Ik moet zeggen dat ze daar niet zo heel weg over vallen, als je ziet wat voor honden er af en toe winnen. Wij zijn 3 keer naar crufts geweest, de laatste keer dat wij er waren werd een reu BOB terwijl hij overduidelijk mank liep. Dit was ook gelijk de laatste keer dat we geweest zijn, honden die in een zaal met een temp van 20 graden oververhit raken door alleen maar mooi te wezen gaat bij mij echt te ver.

Ja best staand

Afbeelding
Ergens heel jammer. Ik had t kunnen plakken maar wist daar toen t bestaan niet eens van. Zover ik verder kan vinden is het niet iets wat in zijn lijnen naar voren komt. Zijn volle zus heeft ook gewoon prima oren voor zover ik t van de foto kon zien.

chick heeft halfstaand. Maar die is zelfs voor t atletische momenteel wat smal/weinig bespierd. opzich gewoon prima bespierd maar mag wel wat meer zijn.
Dus die zullen ze op show helemaal niet willen zien.

Helaas is de staffordtimes funshow op t moment dat we hopelijk pups hebben liggen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 20:30

Oh god please niet weer de titerdiscussie _O-

Wij hebben ons een dagje vermaakt op Schiermonnikoog. Nu hoop op twee hele vermoeide hondjes :=

Afbeelding