Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Lukasje schreef:Ook al kan je zelf eigenlijk niet, toch regel je al vanalles voor deze hond. Knap hoor

estja schreef:Worden jullie ook zo moe van mensen die je alsmaar ter verantwoording menen te moeten roepen omdat je een buitenlands hondje hebt geadopteerd? Ik merk dat het me echt begint te irriteren.

TinkerTreas schreef:estja schreef:Worden jullie ook zo moe van mensen die je alsmaar ter verantwoording menen te moeten roepen omdat je een buitenlands hondje hebt geadopteerd? Ik merk dat het me echt begint te irriteren.
Ik heb inmiddels mijn 4e buitenlandse hond, en inmiddels ga ik de discussie niet meer aan. Ik haal gewoon mn schouders op
De mensen die erover beginnen hebben zelf ook geen asiel hond.

Lukasje schreef:Ach, dat is toch dezelfde discussie als iemand die bewust en per se een stamboekpup bij een verantwoord fokker hier koopt! Adopteer je in een buitenlands asiel, had je het hier moeten doen. Koop je bij een fokker, had je een asieldier moeten nemen. Mensen hebben àltijd commentaar. Voor mij mag iedereen zijn hond kiezen waar hij dat wil maar steun aub geen broodfok!
Fabster schreef:Lukasje schreef:Ach, dat is toch dezelfde discussie als iemand die bewust en per se een stamboekpup bij een verantwoord fokker hier koopt! Adopteer je in een buitenlands asiel, had je het hier moeten doen. Koop je bij een fokker, had je een asieldier moeten nemen. Mensen hebben àltijd commentaar. Voor mij mag iedereen zijn hond kiezen waar hij dat wil maar steun aub geen broodfok!
Die laatste is een beetje tricky, vind ik. Want buitenlandse, makkelijk gedumpte honden komen snel bij een broodfokker vandaan. Of bij iemand die even vergeten was de hond te castreren/sterilliseren.
estja schreef:Worden jullie ook zo moe van mensen die je alsmaar ter verantwoording menen te moeten roepen omdat je een buitenlands hondje hebt geadopteerd? Ik merk dat het me echt begint te irriteren.

en als ik een euro kreeg voor elke keer als iemand zegt: 'Jullie hebben het wel ontzéttend getroffen met hem!' had ik nu een mooi zakcentje bij elkaar gespaard
 en als ik een euro kreeg voor elke keer als iemand zegt: 'Jullie hebben het wel ontzéttend getroffen met hem!' had ik nu een mooi zakcentje bij elkaar gespaard   

Heerlijk.
  Heerlijk.                                                         
 . Dus volgende x weer een balletje mee...
 . Dus volgende x weer een balletje mee...                                                         

. Kan me voorstellen, dat je daar voor viel. En tja, hoe ging ik er mee om? De eerste x loeinerveus. Nergens voor nodig natuurlijk. Ook een hond die je wel hebt geien, krn je niet. Dat leren kennen duurt gewoon een tijdje. Dus het maskt niet zoveel uit, is mijn ervaring. Alle andere honden zijn gewoon gekomen.
 . Kan me voorstellen, dat je daar voor viel. En tja, hoe ging ik er mee om? De eerste x loeinerveus. Nergens voor nodig natuurlijk. Ook een hond die je wel hebt geien, krn je niet. Dat leren kennen duurt gewoon een tijdje. Dus het maskt niet zoveel uit, is mijn ervaring. Alle andere honden zijn gewoon gekomen. . Ik slaap al een half jaar op de grond in de woonkamer. Mijn rug was helemaal rot, dus ben terug gegaan naar mijn slaapkamer. Daar was hij duidelijk niet aan toe
 . Ik slaap al een half jaar op de grond in de woonkamer. Mijn rug was helemaal rot, dus ben terug gegaan naar mijn slaapkamer. Daar was hij duidelijk niet aan toe  . Nu dus weer in de woonkamer...
 . Nu dus weer in de woonkamer...                                                         
Lukasje schreef:Oei Fabster, dat klinkt minder fijn. Ik heb niet meegekregen wat er aan de hand is met Marcus. Heeft hij verlatingsangst dan of zo?
 . De oudjes moeten we naar boven tillen maar kunnen inmiddels wel zelf naar beneden komen.
 . De oudjes moeten we naar boven tillen maar kunnen inmiddels wel zelf naar beneden komen. . Wat duurt wachten dan lang
 . Wat duurt wachten dan lang    
  Momenteel nog een hondje in de opvang. Klein teefje van 10 maanden, pff ook zo n schattig ding
  Momenteel nog een hondje in de opvang. Klein teefje van 10 maanden, pff ook zo n schattig ding   . Best te doen, 5 hondjes in huis
 . Best te doen, 5 hondjes in huis