Hhilde schreef:Welkom RP! Train je bij een hondenschool en zo ja, welke?En met drijfbal bedoel je gewoon treibball?
Treibball inderdaad, hier noemen ze het altijd gewoon drijfbal.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hhilde schreef:Welkom RP! Train je bij een hondenschool en zo ja, welke?En met drijfbal bedoel je gewoon treibball?
dierenfan schreef:vanavond heb ik mijn eerste les combi sport en ben zeer benieuwd en heb er ontzettend veel zin in!!! Heb al vele sporten gedaan met mijn hond gehoorzaamheid (t/m gg b), treiball (workshop), balance training, ttouch, clicker training zelfs ringtraining (is een kruising)
echter door zijn ED (is wel geopereerd en verholpen en had toen aan 1 kant (nog) geen artrose en andere kant zeer minimaal) heb ik nooit wat anders durven doen. Nu ga ik combi sport doen op zijn niveau en uiteraard met alleen zeer lage sprongen of geen (hoewel hij makkelijk 15 km los door het bos met me mee loopt met een hele groep honden erbij) en flyball in rustig tempo enz. enz. enz.
Ben benieuwd wat er aan bod gaat komen maar schijnbaar echt vanalles. Nog een half uur wachten en dan nog een half uur rijden maar daarna gaan we aan de slag haha
KarinW86 schreef:Ja hij was vol, gingen nu op de reservelijst over.
Heb totaal geen verstand van wedstrijden.
Wat als hij er 1 voorbij gaat, over doen?
Wat als hij een toestel neemt die niet moest nog?
Uhm... Wat weet ik nog meer niet hihi
Hhilde schreef:Is er ook een aantal maximale weigeringen?
En er zijn drie rondes toch, jumping, spel en volledig? Wat is het verschil? En kun je dus met drie disks naar huis gaan? Complete agilityleek hier haha, na een seizoen ben ik al blij dat ik de toestellen tenminste ken
KarinW86 schreef:Welkom Sammy
Hihi ja Hilde weet ook niet echt het verschil tussen die 3
Maar het is niet voor niets ook speciaal voor beginners dus krijgen vast wel wat uitleg hihi
Citaat:IPO
IPO bestaat uit de onderdelen A, B en C, respectievelijk speuren, gehoorzaamheid en verdedigingswerk, en wordt getraind op drie niveaus, I, II en III.
Bij het speuren moet de hond laten zien dat hij een spoor - dat op niveau I de voetstappen van zijn geleider zijn, bij II en III van een vreemde - kan uitwerken. Daarbij moet hij op het spoor achtergelaten voorwerpen met de geur van de spoorlegger aanwijzen of apporteren, en een verleidingsspoor negeren.
Het appèlgedeelte bevat algemene gehoorzaamheidsoefeningen, waaronder los volgen in verschillende tempo’s, staan, zitten en afgaan, al dan niet met komen op bevel, vooruit sturen en apporteren, met terugkomen ook over hindernissen (haag en klimschutting).
Het verdedigingswerk omvat het opsporen (revieren), aanblaffen en stellen van de ‘boef’ oftewel de pakwerker, het begeleiden van lopend verplaatsen van de pakwerker, met ingrijpen als die probeert te ontsnappen. Daarbij wordt ook de moed van de hond op de proef gesteld, als de pakwerker naar hem dreigt en schreeuwt.
De drie onderdelen komen bij alle drie examens voor, in opklimmende mate van moeilijkheid.