Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 20:51

Axolotls! <3 Die zijn zo cute!

Het is eigenlijk meer een beetje zoals vissen houden ;) dus je kunt ze niet echt vastpakken oid.

Chimene15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 20:52

Ik vind ze echt leuk en dat terwijl ik bang ben voor vissen :*

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 20:53

Hanteren bedoel je in de hand hebben? Met hanteren begrijp ik eerder dat ik ze in toom kan houden alsof ze wild zijn of zo _O-

Ze kunnen niet uit het water nee, maar als je je hand in het water steekt komen ze er gewoon naar toe en kun je ze aaien :j

Chimene15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:17

xDonja schreef:
Hanteren bedoel je in de hand hebben? Met hanteren begrijp ik eerder dat ik ze in toom kan houden alsof ze wild zijn of zo _O-

Ze kunnen niet uit het water nee, maar als je je hand in het water steekt komen ze er gewoon naar toe en kun je ze aaien :j

Nee, hanteren bedoel ik gewoon, oppakken, aaien, etc.
wat leuk, hoe voelen ze eigenlijk aan?

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:18

Axolotls! Zo schattig! Ik heb er vroeger ook twee gehad, een wildkleur en een 'gouden'. The Ghost en The Darkness heetten ze (van een film) :=

Hier is er inmiddels toch maar weer een nieuw egeltje het huis komen bewonen. Ik werd zo treurig van dat lege terrarium... Egeltje Izzy was niet persé een gepland huisgenootje, maar ik was er toch wel heel erg gek op. Ze heeft me absoluut egelfan gemaakt :o en toen ik een lief pb-tje kreeg van een bokker begon het toch weer te kriebelen. Ik ben dus weer op zoek gegaan, en ben afgelopen week thuis gekomen met een 3 maanden oud, supertam kereltje dat nu iedere avond tevreden op mijn schoot ligt te slapen <3 Zo schattig!

Hij is alleen nog naamloos, dus mocht iemand een heldere ingeving hebben? :=

Chimene15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:21

Weetje wat ik me nou afvraag, hoe hanteer je nou een egel? lijkt me als je hem onder de buik pakt dat die stekels in je hand zitten?

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:28

Ze voelen een beetje glad, en slijmerig haha.

Egels heb ik ook over nagedacht! Alleen heb niet altijd tijd voor ze.. Staan ze nu niet op de zwarte lijst? Dat was ook een reden dat ik niet voor een egel ben gegaan :)

Chimene15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:30

Grappig maar eerst maar proberen een boa bij mijn moeder erdoor te krijgen. _O-

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:31

Wat leuk dat je weer een egeltje hebt GM :) Heb je een foto'tje van hem? Is misschien makkelijker met het verzinnen van een naam!
Waar heb je hem vandaan trouwens? Wie weet ken ik hem (of de oude eigenaar :D )

Chimene15 schreef:
Weetje wat ik me nou afvraag, hoe hanteer je nou een egel? lijkt me als je hem onder de buik pakt dat die stekels in je hand zitten?

Er zitten geen stekels op de buik :+

@xDonja de lijsten gaan (als het doorgaat) pas in juli in.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:33

Ja je weet nog niks over die wetten.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:34

Egels staan inderdaad op de zwarte lijst. Snap alleen niet waarom dat een reden zou zijn om er geen te kopen? :?

Een egel hanteren is het gemakkelijkste als hij tam is, en gewend aan hanteren. Dan laat je hem gewoon op je hand stappen. Bovendien laten ze dan hun stekels plat liggen dus zijn ze niet zo stekelig. Egels die oprollen kunnen wel flink prikken. Ik had van Izzy regelmatig mijn handen stuk. Komt bij dat ik blijkbaar allergisch ben voor egels ofzo, en dan dus een hele dag jeukende handen had...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:36

Dat komt heel erg veel voor, zo'n reactie. Ken veel mensen die van die bultjes krijgen :j ik heb het gelukkig niet, iig niet op mijn handen. Soms wel op plekken met zachtere huid (binnenkant armen, en een keer mijn gezicht toen ik in slaap was gevallen met Loki naast mijn hoofd _O- )

Als je een tamme egel hebt kun je hem idd zo oppakken kan ook gewoon met 1 hand (als ze niet te groot zijn :D ) want dan liggen de stekels plat en heb je er geen last van. Anders moet je met 2 handen van onderen de egel opscheppen (kommetje maken).
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 06-02-14 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Chimene15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:37

Fiffill schreef:
Wat leuk dat je weer een egeltje hebt GM :) Heb je een foto'tje van hem? Is misschien makkelijker met het verzinnen van een naam!
Waar heb je hem vandaan trouwens? Wie weet ken ik hem (of de oude eigenaar :D )

Chimene15 schreef:

Er zitten geen stekels op de buik :+

@xDonja de lijsten gaan (als het doorgaat) pas in juli in.

joh haha dat weet ik ook wel maar bedoel als je hem ''omvat'' met je handen op de buik of de stekels dan niet van de bovenkant in je handpalm drukken.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:37

Nee hoor, als je egel z'n stekels niet omhoog zet kun je hem prima vastpakken :j

Chimene15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:38

Fiffill schreef:
Dat komt heel erg veel voor, zo'n reactie. Ken veel mensen die van die bultjes krijgen :j ik heb het gelukkig niet, iig niet op mijn handen. Soms wel op plekken met zachtere huid (binnenkant armen, en een keer mijn gezicht toen ik in slaap was gevallen met Loki naast mijn hoofd _O- )

Als je een tamme egel hebt kun je hem idd zo oppakken kan ook gewoon met 1 hand (als ze niet te groot zijn :D ) want dan liggen de stekels plat en heb je er geen last van. Anders moet je met 2 handen van onderen de egel opscheppen (kommetje maken).

aah oke! grappig eigenlijk haha

Chimene15

Hoe gaat het eigenlijk met je opposum?

muntdrop

Ahhhwww wat een leuk topic!

Ik wil heel graag nog eens een bidsprinkhaan hebben :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:43

Chimene15 schreef:
Hoe gaat het eigenlijk met je opposum?

Goed hoor! Die wordt elke avond rond een uur of 9/9.30 wakker en als ze me dan ziet zitten naast het terra komt ze al meteen naar me toe <3

Hier een oud filmpje van Loki die een 'rugmassage' krijgt (vond hij lekker :)) ) zoals je ziet prik ik me niet :D Alleen als egels bang/boos/geïrriteerd zijn zetten ze hun stekels omhoog en dan wil je je vingers er liever niet bij in de buurt hebben :+

GM wat voor soort namen vindt je eigenlijk leuk?
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 06-02-14 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:43

Fotootje van de EZN (Egel Zonder Naam)
Afbeelding

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:45

Wat een leukerd! Ook een (reversed) pinto net als Týr, heeft hij ook verschillende kleuren ogen of dat niet? :D

Een naam... even denken....

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:53

Reversed Pinto inderdaad, maar twee bruine oogjes :) Ik heb hem opgehaald bij Stichting Carnivora in Limburg. Verkoopster zei dat het een vrouwtje was dus ik helemaal naar Limburg gereden, sta ik daar met 'haar' in mijn hand...denk, dit voelt anders :') dus ik draai 'm om... ja hoor! Kereltje. Flink balen want ik had echt een beetje mijn zinnen op een jong vrouwtje. Maar ja, goed tam vond ik belangrijker, en dat was hij wel :) Maar de naam die ik bedacht had kon ik wel vergeten... 'Lola' is niet zo unisex :=

Filmpje (laat mooi zien hoe gemakkelijk een tamme egel te hanteren is)

Hij sist een klein beetje, maar ja, dit was ook dag 1 dus we moesten elkaar nog een beetje leren kennen

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:56

Lola.... nee niet echt :')
Hij ziet er leuk uit!

Wel bijzonder dat ze dacht dat het een vrouwtje was want bij egels is dat echt niet te missen :=
Nu kun je je alvast voorbereiden op 'boy time' haha....
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 06-02-14 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:57

Ze blijven leuk, die egeltjes! <3

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:58

Nee inderdaad, ik zag het ook binnen no time... en toen begonnen ze één of ander vaag verhaal over moeilijk inschatten zonder vergelijkinsmateriaal, en afstand tussen openingen... Ik denk 'laat maar' ben de discussie maar niet aangegaan. (kon terwijl hij stond zijn ballen al zien)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:00

Afstand tussen openingen? Het zit nota bene midden op hun buik :')

Ik heb heel vaak de vraag gehad van kinderen 'is dat zijn navel?' eh nee.... :))