Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

StalMelyn

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 08:30

Wat leuk hem zo aan het werk te zien! Mooie foto's

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 08:55

Pippa13 schreef:
Te leuk om niet te delen, onze zweetwerk training in Duitsland afgelopen week. Echt zo gaaf om hem de sporen goed uit te zien lopen. Ik ben ontzettend trots op Vidar. Die in een paar dagen weer een stuk volwassener is geworden!

Kleine impressie:

Spoortje lopen:
[ [url=m/LL1Uj0.jpg]Afbeelding[/url] ]

En geslaagd!
[ [url=m/WJLBpL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Moe terug in de camper:
[ [url=m/saJuld.jpg]Afbeelding[/url] ]

Knappe toeter <3 Zo leuk om die foto's te zien, hoe hij in zijn element is!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-23 10:36

Gaaf om echt te mogen werken!

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 10:48

Ja echt gaaf, we hebben hier zo hard naar toe gewerkt. Hard work pays off! Mensen vragen vaak, joh een Vizsla, en dan ook nog uit werklijn, die is zeker super druk, daar moet je heel veel mee doen. Maar wij hebben er helemaal geen last van, want we doen waar hij voor is gemaakt en wat hij leuk vind. We houden z'n koppie bezig. En dan heb je er een wereldhond aan. Tuurlijk was de puppy en puber fase echt wel een zure appel, maar we hebben er hard voor gewerkt en dat werpt nu z'n vruchten af <3

Dus voor degenen die nog een beetje struggelen met de pup of puber }> , zet door, het komt echt goed! :j

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 11:05

Wauw knappe Vidar! Gaaf om zo met hem bezig te zijn *D

Heel eerlijk; druk en ongeleid projectiel is wel mijn gemiddelde beeld van een Visla :+
Maar super dat hij bij jullie zo zijn ei kwijt kan, lekker z'n instincten gebruiken.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 11:09

Ik ben blij als Bonne een jaar is haha. Puppy's zijn schattig maar je kan nog niet zoveel.
Hij is nu 14 weken en merk wel dat hij mentaal nu goed aan het groeien is, heel fijn. Maakt het trainen ook stuk makkelijker.

Hij ligt nu lekker in de bench te slapen, hij heeft het altijd warm en ligt dan op de plaat ipv in de mand. Het is hier binnen overigens 18 graden dus kan niet zeggen heel warm.
Afbeelding

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 12:45

Gefeliciteerd! Mooi als iemand zo bezig is met zijn hond :j

Wij hebben afgelopen weekend ook wat nieuws gedaan, er stond namelijk een Herding Instinct Test op de planning :D

Ik was super benieuwd hoe Sebbie het zou doen, ze kan soms best een beetje een trutje zijn :+ Dus ik had er zelf een beetje een hard hoofd in.. maar ik liet haar los en ze ging al direct op de schapen af, en een partijtje fanatiek, nondeju *\o/*

Nu gaan nadenken of we eventueel ermee verder willen en waar dit dan zou kunnen (veel willen alleen Border Collies hebben)

Afbeelding

Afbeelding

En het rapportje:
Afbeelding

Op het eindje moest je de hond ook hier kunnen roepen, dit lukte nog niet echt :+ Maar gelukkig wel iets wat erin zou kunnen komen

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 15:54

Ik zag ze langskomen op facebook, maar wat een stoere foto's van Sebbie!! Gaaf datze het zo goed deed *D

Ik kan niet bijhouden hoe hard ze groeit. Kijk nou... :oo
Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 15:55

Oh wauw! Das een dubbel grote hond!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-23 16:29

Time flies haha

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 16:45

Lijkt wel een ander hondje :P

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 18:07

Drico schreef:

Wij hebben afgelopen weekend ook wat nieuws gedaan, er stond namelijk een Herding Instinct Test op de planning :D

Ik was super benieuwd hoe Sebbie het zou doen, ze kan soms best een beetje een trutje zijn :+ Dus ik had er zelf een beetje een hard hoofd in.. maar ik liet haar los en ze ging al direct op de schapen af, en een partijtje fanatiek, nondeju *\o/*

Nu gaan nadenken of we eventueel ermee verder willen en waar dit dan zou kunnen (veel willen alleen Border Collies hebben)

[ [url=m/Y6QyrN.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/b1TAr8.jpg]Afbeelding[/url] ]

En het rapportje:
[ [url=m/kU3IbV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Op het eindje moest je de hond ook hier kunnen roepen, dit lukte nog niet echt :+ Maar gelukkig wel iets wat erin zou kunnen komen

Omggg zo leuk wat knap van Sebbie!! Hoe wist je dat ze die testen hadden daar? Heb het echt helemaal gemist haha. Lijkt me ook leuk voor Vesper :j

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 19:09

Knappe Toeter, zo goed gewerkt en helemaal tevreden.
Sebbie, superstoer geweest bij de schapen. Ik moest wel grinniken om de gehoorzaamheid. En zal idd wel lastig zijn een leuke trainer te vinden voor een niet border collie.

Sannee, 2 x zo groot en een heel ander kleurtje. Grappig.

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 19:34

Wat gaaf van Vidar zeg! Fijn dat hij daar zo zijn ei in kwijt kan, lijkt me heerlijk om dan lekker zo met je hond te werken!

Ah wat leuk ook van Sebbie! Dat doet ze maar knap :D zou inderdaad leuk zijn als jullie hiermee verder kunnen!

Jeetje wat groeit Evi ook hard zeg! Inderdaad al 2 keer zo groot! Ik vind het ook altijd grappig om foto’s terug te kijken, als je ze elke dag ziet heb je niet zo door hoe groot ze al zijn totdat je dan ineens weer “oude” foto’s ziet :D

Wij hebben ook een hele leuke dag gehad met Charley! We zijn even naar zijn fokker geweest. Hij heeft hier heerlijk gespeeld, ik denk dat we de hele avond geen last meer van hem hebben :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 19:53

Wauw, wat is hij al groot geworden zeg!

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 21:10

Die gaan inderdaad hard zeg! Leuk om jullie verhalen te lezen en te kunnen volgen. Leuk omdat je gewoon veel herkenning ziet :)

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 09:47

Ja hij is echt al groot inderdaad! Donderdag wordt hij 14 weken en hij is nu 13,9 kg := hij is dus een kruising tussen een Oudduitse herder en een Harzer Fuchs, dus de verwachting was dat hij wat kleiner zou blijven dan een volle Oudduitser. Maar als ik dit zo zie _O- de fokker heeft ook bij alle pups Embark testen afgenomen. Daarin stond dat zijn uiteindelijke gewicht rond de 28 kg zou komen te liggen, maar dat betwijfel ik hahaha

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 09:58

Flux schreef:
Drico schreef:

[ [url=m/Y6QyrN.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/b1TAr8.jpg]Afbeelding[/url] ]

En het rapportje:
[ [url=m/kU3IbV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Omggg zo leuk wat knap van Sebbie!! Hoe wist je dat ze die testen hadden daar? Heb het echt helemaal gemist haha. Lijkt me ook leuk voor Vesper :j

Deze test was georganiseerd door de wccn, zodoende dat er een handjevol cardigans zich verzameld hadden om te testen :D Parker mag van mij over een paar maanden ook als ze weer eens iets doen. Maar op dit moment is het gegarandeerd een ongeleid projectiel met prikkels en enthousiasme die met middelvingers in de lucht loopt als ik hem iets vraag en hij z'n oren er niet naar heeft staan, dus voor het welzijn van de schapen doen we dat nog maar niet _O-

Zo jammer dat ik al eerder weg moest, ik had Sebbie graag irl aan het werk gezien *\o/* Met wat training komt dat vast goed, ze is nog lekker jong natuurlijk :D

Parker heeft gisteren gespeeld met een dobermann die we hebben ontmoet. De dobie was een reu van 12 maanden oud, en Parker kon heel goed zijn "tuck'nroll" techniek laten zien :))
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-23 12:51

Het is ook wel een heeeel knap ding hoor Larissa

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 09:56

Larissajulia wat wordt hij groot zeg :oo heerlijke pluisbal nog!

Tigress, mooie foto's maak hij altijd! Soms denk ik weleens, ik wil ook een echte camera ipv een telefoon :+

Evi had gister de koningsspelen op de hondenschool 8-)
Spelenderwijs kennismaken met wat hindernissen zoals slalom, tunnel, een klimding en een mini hindernisje. Gewoon echt puur voor de fun & gezelligheid. De les was gratis maar ze zamelden dan geld in voor een goed doel. Dus die bijdrage was vrijwillig.

En Evi vond het FANTASTISCH. Ging als een speer, helemaal in d'r element haha. Echt zo stoer *\o/*

Alvast 2 fototjes, er komen er nog meer maar kon het niet laten ze vast te delen haha :+:
Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-23 10:11

Das kei leuk! En spelenderwijs met nieuwe dingen kennismaken is altijd leuk

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 10:44

Wat gaaf! Bonne ligt helemaal uitgeteld hier na een rondje rommelmarkt. Rustigere stukje gelopen en in de drukte uiteraard getild, niemand ziet hem dan.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 10:47

Soms lijkt me dat zo handig, je pup gewoon op kunnen tillen...... :D .

Wij gaan straks ook even denk ik. Ik vind dit soort dingen vreselijk maar voor Aslan is het gewoon goed dus ik ga. Hij wel lekker in de doggyride.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 11:14

Even snel optillen is wel makkelijk ja, maar alles heeft voor en nadelen :) Hier ook vooral opvoedtechnisch een rondje gedaan en dat ging heel goed.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 11:38

Dat is ook de reden dat ik de braderie bezoek hier om de hoek.
Wel met een beetje aangepaste route voor Dívka, niet de hele braderie (±⅓e vd route) en op drukke stukken lopen we achter de kraampjes langs.
Als afsluiter even wat lekkers uitzoeken in de dierenwinkel, dan de braderie oversteken en we zijn binnen 2 minuten weer thuis. :)
Met Mahdu kan ik rustig de hele braderie over, die vindt dat allemaal prachtig. :+

Hij is gisteren nog mee geweest onze eerste KVV-bestelling ophalen en terwijl hij uitgebreid aan het knuffelen was met de medewerkers en lekkers toegestopt kreeg heb ik een rondje gedaan voor de andere dingen die ik nodig had daar. :D
Daarna nog ff snel naar de supermarkt en zo kwamen we weer thuis:
Afbeelding