De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 20:19

NAIWHL schreef:
Wij halen ook gewoon paardenhooi. Eten ze goed en hooi uit de dierenwinkel is zo schreeuwend duur in verhouding ook...

Ik vind meer betalen helemaal niet erg, maar dan moet de kwaliteit ook beter zijn, en dat is het in mijn ervaring niet :=.

MoppieFilou

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 21:18

Utopia, strikje hoeft niet hoor... O:) <3

Ik voerde Moppie vroeger ook hooi van de boer. Nu helaas geen plek meer om dat deftig te kunnen stockeren dus helaas dierenwinkelhooi.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 21:22

Maar dat inderdaad hoor San. Heb geen moeite om voor goede kwaliteit meer te betalen, maar voor zelfde kwaliteit in kleine pakjes betaal ik zevenvoudige bij de dierenwinkel. Of bij een grote baal zit het echt vol met stof.

Wij kunnen gelukkig in de garage een voorraad hooi kwijt MoppieFilou. Anders is het ook niet te doen voor ons.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 21:24

Dat is wel handig dan inderdaad! Moest ik het makkelijk kwijt kunnen zou ik het ook wel weten hoor. Dat stoffige, dure hooi in de dierenwinkel is het ook niet...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 21:38

Wij kunnen een baal stro en een baal hooi op het hok kwijt, daar ligt het droog onder het puntdak.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 22:48

Heb een pak hooi van de winkel. Maar helaas wordt het slecht gegeten. Gebruik het nu in de slaapplaats, ze eten een deel en ander deel niet.
Zolang de ton nog niet leeg is kan ik helaas niets anders halen. Ik wissel wel af met ander ruwvoer zoals gedroogde kruiden.

Maar heb ook zoiets, als ze het té graag eten zal het misschien ook niet goed zijn? (teveel lekkers erin, teveel suikers ofzo want wortels worden ook graag gegeten maar overdaad schaadt :+ )

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 07:23

Art_Ificious schreef:
Heb een pak hooi van de winkel. Maar helaas wordt het slecht gegeten. Gebruik het nu in de slaapplaats, ze eten een deel en ander deel niet.
Zolang de ton nog niet leeg is kan ik helaas niets anders halen. Ik wissel wel af met ander ruwvoer zoals gedroogde kruiden.

Maar heb ook zoiets, als ze het té graag eten zal het misschien ook niet goed zijn? (teveel lekkers erin, teveel suikers ofzo want wortels worden ook graag gegeten maar overdaad schaadt :+ )

Kan het niet gewoon zijn dat ze t lekker vinden omdat het lekker is :+?

Heeft iemand wel eens bij beestenplein.nl besteld? Zij hebben verschillende kruidenmixen die ik wel interessant vind om bij te geven.

En wat gebruiken jullie als voerbak? Ik zit aan een grote stenen schaal te denken :P.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 08:59

Wij hebben stenen schaaltjes van de Action, waar wij zelf ons toetje in zouden eten :P , in beton gegoten :D Werkt perfect! Mooie ruime voederschalen en ze kunnen ze niet omgooien _/-\o_

Beestenplein ken ik niet, wel de moeite om eens te kijken! :D Ik bestel veel bij D-tails en Rodent Supplies Whoopie :D

MoppieFilou schreef:
Utopia, strikje hoeft niet hoor... O:) <3

:') :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 09:07

Ik vind de voeders wel interessant :j. Sowieso houd ik wel van afwisseling qua voer en het is, denk ik, niet heel erg duur.

Onze Tammie moet wat bijkomen, daar hebben ze bijv. een mueslimix voor. Verschillende blaadjes en kruiden.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 09:29

Qua voerbak moet ik nog eens iets nieuws verzinnen. Ik heb nu een grote hondenvoerbak maar die is veel te licht en trekken ze steeds om.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 09:37

Ik heb van Trixie een keramieken voederbak. Maar die is nu helaas uitverkocht. En daarnaast een metalen hondenvoerbak die ze telkens omgooien. Die moet dus nog vervangen.

Bij Ziva en Ricciardo heb ik een keramieken hondenvoerbak. Die gaat gelukkig ook niet ondersteboven.

Ik kreeg van de dierenwinkel de tip om te kijken voor een keramieken bloempot onderzetter/schaal. Vond ik ook een goed idee.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 09:55

Keramieken lage ovenschotel van bij Action of zo?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 11:33

NAIWHL schreef:
Ik heb van Trixie een keramieken voederbak. Maar die is nu helaas uitverkocht. En daarnaast een metalen hondenvoerbak die ze telkens omgooien. Die moet dus nog vervangen.

Bij Ziva en Ricciardo heb ik een keramieken hondenvoerbak. Die gaat gelukkig ook niet ondersteboven.

Ik kreeg van de dierenwinkel de tip om te kijken voor een keramieken bloempot onderzetter/schaal. Vond ik ook een goed idee.

Ik ga voor een terra cotta schaal, ideaal is het. Die heb je in veel formaten, de randen zijn laag, dus ze kunnen er makkelijk bij zonder om te gooien.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 12:07

Ik heb gewoon zo'n standaard konijnenvoerbakje. Blijft hier het grootste deel van de tijd mooi staan en als ze het dan toch eens verplaatsen is het alleszins niet ondersteboven haha.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 12:59

Ik heb ook standaard bakjes vanuit de dierenwinkel.

En kruiden koop ik bij de bunny kruidenier.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-21 20:48

Ik heb een hondenvoerbak! Wat groter en zwaarder (ze vreten hier altijd uit 1 bak :+ )

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 13:23

Zo, we hebben de wei weer aangeveegd. Liep een weekje achter dus dan is het hard nodig. Maar sjonge jonge lopen ze altijd in de weg…

Afbeelding
Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 14:45

Die oren :D , geweldig!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 16:41

Tis ook overal hetzelfde haha _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 17:06

NAIWHL schreef:
Zo, we hebben de wei weer aangeveegd. Liep een weekje achter dus dan is het hard nodig. Maar sjonge jonge lopen ze altijd in de weg…

[ [url=m/Yu8TUL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PzRjUi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoi oor, waar ga je met dat konijn naartoe :7?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 17:59

Dames, welk merk brokjes hebben jullie voor je konijnen? Ik heb op beestenplein.nl een voer gevonden die me wel aanspreekt, enJOY konijnenkorrel met kruiden.

De samenstelling:
Lijnzaadschilfers, timothee stengels (15%), lijnzaadvezels, bietenpulp, raapzaadschroot, johannesbrood, haver, mais, maisglutenvoer, ontsloten mais, rietmelasse, gerst, palmpitschilfers, zonnepit zwart, kruiden (3% weegbree en paardenbloem) lijnzaad, lignobond, biergist.

Analytische bestanddelen:
Ruw eiwit: 15%
Ruw vet: 4,6%
Ruwe celstof: 16%
Ruwe as: 7,8%
Calcium: 0,7%
Fosfor: 0,6%
Natrium: 0,25%

Nutritionele toevoegingsmiddelen (per kg product):
3a672a Vitamine A: 15000 IE, E671 Vitamine D3: 2000 IE, 3a700 Vitamine E: 40 mg, E300 Vitamine C: 100 mg
E1 ijzer (Fe-sulfaat monohydraat): 67 mg, 3b202 jodium (calciumjodaat anhydraat): 1 mg, E3b304 kobalt (gecoate korrels kobalt(II)carbonaat) 0,5 mg, E4 koper (Cu-chelaat uit glycine hydraat): 18 mg, E5 mangaan (Mn-chelaat uit glycine hydraat): 27 mg, E6 zink (Zn-chelaat uit glycine hydraat): 75 mg, E8 Selenium (Seorganisch CNCM I-3399 no. 3b8.12): 0,2 mg

Klinkt mij als een mooi, volledig voer voor naast het hooi en de groente :).

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 20:34

Ik voer zelf science selective adult.
Als ik die enJOY bekijk vind ik het nog redelijk laag in vezels (ruwe celstof). Vet dan weer aan de hogere kant. En de calcium/fosfor is niet in verhouding.

En jongens!!! Ik heb EINDELIJK een konijnenhok. :))
Deze zaterdag gaan halen in een dierenwinkel op 20 minuten rijden, dus viel nog mee. Wel in het wit want de gewone houten versie was echt OVERAL uitverkocht en zou volgens een andere dierenwinkel pas ten vroegste november terug komen. Zo lang wou ik niet meer wachten. Dus heel blij dat ik de witte versie ben tegen gekomen en dat die wel op voorraad was. Wel 75 euro duurder, maar nog altijd beter dan optie 2 die 210 euro duurder was. _O-
Heb zondag de grond al afgegraven. 12 grote emmers vol. Hoop morgen het hok zelf te kunnen ineenzetten + beitsen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 20:57

Gigixponys schreef:
Ik voer zelf science selective adult.
Als ik die enJOY bekijk vind ik het nog redelijk laag in vezels (ruwe celstof). Vet dan weer aan de hogere kant. En de calcium/fosfor is niet in verhouding.

En jongens!!! Ik heb EINDELIJK een konijnenhok. :))
Deze zaterdag gaan halen in een dierenwinkel op 20 minuten rijden, dus viel nog mee. Wel in het wit want de gewone houten versie was echt OVERAL uitverkocht en zou volgens een andere dierenwinkel pas ten vroegste november terug komen. Zo lang wou ik niet meer wachten. Dus heel blij dat ik de witte versie ben tegen gekomen en dat die wel op voorraad was. Wel 75 euro duurder, maar nog altijd beter dan optie 2 die 210 euro duurder was. _O-
Heb zondag de grond al afgegraven. 12 grote emmers vol. Hoop morgen het hok zelf te kunnen ineenzetten + beitsen.

Er zit idd te veel fosfor in. Apart, je zou denken dat ze daar wel op letten. Ga science selective iig opzoeken.

Voor de vezels hebben we onbeperkt hooi en als lekkernij kruiden- en bloemenmixen, dan is het lagere gehalte vezels niet erg, denk ik?

Fijn dat je een hok hebt :D. Ik vind wit altijd wel mooi, maar wil het zelf niet omdat t snel vies wordt :)).

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 21:11

Ik voer Hopper Selective, een goedkopere versie van Science Selective :)

Fijn dat je eindelijk een hok hebt gevonden Gigixponys!

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 22:31

Ik voer huismerk vd de Welkoop. Verder niet naar de inhoud gekeken. De biks versie.