Ik heb dus een nieuwe sponsfilter, hij zou stil moeten zijn. Of ik heb gevoelige oren of ik heb hem niet goed aangesloten (vond het maar ingewikkeld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarliesR schreef:Die schaal werkt ideaal inderdaadIk heb hem ook. Was een mooie laagdrempelige manier om te kunnen testen of de babies al artemia aten. Veel simpeler wordt het niet.
Heb inmiddels ook een wat serieuzer systeem staan voor meer doorlopende artemia aanvoer. Ben nog bezig met het regelen van voeding voor de artemia nauplli. Ze verliezen vrij snel voedingswaarde.
"Artemia blender" van ZISS![]()
T' zwarte ding is een mini heater. Op kamertemp komt het ook wel uit, maar door het verwarmen heb je stabielere uitkomst tijden. Wel belangrijk als je het als opfokvoeding gebruikt.
[ [url=m/zlfaDE.jpg]Afbeelding[/url] ]
Na de paarden hebben nu ook de kogeltjes een slowfeeder![]()
. Ze waren er niet heel blij mee whaha. Maar wel goed voor ze, doen ze er net even wat langer mee. Er zitten levende rode muggenlarven in. Die komen langzaam door die spleetjes naar buiten.
[ [url=m/aKjKm2.jpg]Afbeelding[/url] ]
ellepel schreef:dit vind ik altijd zo leuk.
[ [url=m/vTfrJ0.jpg]Afbeelding[/url] ]
hang jeugd
ellepel schreef:vers geef ik liever geen levende, heb ooit eens gehad dat die gingen niet gegeten werden en uitkwamen en ik het huis vol muggen had
MarliesR schreef:ellepel schreef:vers geef ik liever geen levende, heb ooit eens gehad dat die gingen niet gegeten werden en uitkwamen en ik het huis vol muggen had
![]()
![]()
![]()
Hahaha
Nee ik snap dat je er dan niet meer zo'n zin in hebt.
Fijn dat de espei weer beter gaat! En de pygmaeus zijn leuk!
Melyoramel, ik vind het altijd wel mooi, een tint aan het water. Hier kunnen mijn cattapa blaadjes niet op tegen 450 liter en 50% waterwissels
MarliesR schreef:Even een fotootje van mijn artemia dish haha. Dit is nadat ik er al 2x net zo'n lichting uit heb gehaald![]()
. Dit zijn wat duurdere artemia eitjes (van Ocean & Lake, micro artemia), maar het scheelt wel duidelijk in uitkomstpercentage. Overigens maar 1 zo'n schepje aan eitjes. Met de goedkopere eitjes van voervoorvis.nl gaat het ook prima, maar doe ik dan een half schepje erbij.
[ [url=m/EYRhNf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Terug naar 1 bak dus Spruit? Ook wel leuk om daar dan echt wat moois van te maken! Ik kan nog wel wat bakken gebruiken voor voerdierenkweek, maar daar is de afstand wat te groot voor.
nps schreef:Wat n opbrengst zeg! Is het nou lastig zo’n kweek?
* ik lees nog steeds mee, erg leuk nog steeds om iedereen z’n mooie bakken te zien!