Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 12:17

Wat een aantal voor zo'n klein ding! Gelukkig dat alles goed gaat! *\o/*

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 12:19

Zo ff bijgelezen. Wat een heerlijke puppy foto's weer. <3

Hier nog erger in huis zelf. De baas zeg steeds vent en kerel en Senna is toch duidelijk een meisje. :+ Denk dat ik toch meer roze moet gaan gebruiken.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:48

Mooi pupseltje Kim! Maze was hier ook de andere naam. Maar vond Lyn mooier passen bij die van mij.
Is karakter nog steeds beetje zoals je hoopte?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:53

Nynkster schreef:
Mooi pupseltje Kim! Maze was hier ook de andere naam. Maar vond Lyn mooier passen bij die van mij.
Is karakter nog steeds beetje zoals je hoopte?

Zeker, lekker fel ding die de kaas absoluut niet van haar brood laat eten. Weet goed wat ze wilt (en niet wilt) maar kan (tot nu toe) ook lekker kroelen en rust vinden. Ook heel alert en altijd in voor een feestje, wilt alles ontdekken en doen en deinst vooralsnog nergens van terug.

Kan natuurlijk nog hartstikke omslaan maar daar ga ik niet vanuit.

Kiwi & Curse hebben een filmpje van haar gezien toen ik haar erop attendeerde niet aan mijn broekspijp te hangen. Het gromde en miepte uit ongenoegen. Ik zal ze eens op YT zetten en hier delen.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:10

Ooh pinchers <3

Zo leuk dat er zo veel mensen aan het wachten zijn op een pup :D

Wij hebben eindelijk (een beetje) sneeuw :D *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:18

Aah lekker sneeuw. Hier niks aha.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:34

Marlies: was helemaal vergeten te reageren op jouw droevig nieuws. Wanneer heb je meer nieuws?
En heb je een plan B ? :(

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 16:19

Kiimm_ schreef:
Wat een puppy nieuws allemaal *\o/*
Al ben ik toch wel blij dat ik die tijd nu achter de rug heb :')

Haha dat voorgevoel heb ik ook :+ We gaan gewoon ons best doen, en onthouden dat het maar een fase is :+ en vooral veel genieten. Maar stiekem kan ik niet wachten tot ze opgegroeid is :D

Wat een mooie sneeuwfoto's zeg xLaaraj <3

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 17:16

Oh Laaraj wat een mooie sneeuw foto's. :) Ze zeggen hier zaterdag sneeuw. Hoop het echt.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:01

Ohh sneeuw, ik hoop zo dat wij dat ook nog krijgen...

Vanmiddag met onze kleine man naar de Loonse en Drunense duinen geweest :D Ik kon even niet uit mijn foto's kiezen :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:12

Wat kijkt die happy!

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 19:32

Heerlijk *\o/*

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 19:53

punjab schreef:
Komen de pups uit zeeuws Vlaanderen? En gefeliciteerd dat je een pup krijg

Yes jij weet vast en zeker precies over welke fokker ik het heb, zag dat jij in de buurt woont haha. :j

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:11

Gowlan schreef:
punjab schreef:
Komen de pups uit zeeuws Vlaanderen? En gefeliciteerd dat je een pup krijg

Yes jij weet vast en zeker precies over welke fokker ik het heb, zag dat jij in de buurt woont haha. :j

Ja klopt een oude collega van mijn vader geweest en mijn husky was een zusje van een van hun honden. Maar zag bericht van onze dierenarts. Dacht gelijk wel heel toevallig 2 zusjes husky die bevallen zijn.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 22:53

Hihi super kleine wereld zo.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 23:03

Jeetje wat gaat dit topic hard :D

Kiimm_, leuk zo'n overzicht, wat is hij hard gegroeid.

kiwiwitje, lekkere snacks!
Heb ook al even op jouw website gekeken, binnenkort maar eens wat snacks bestellen.

CupCakes_, wat sneu voor Jip, zal wel flink pijnlijk zijn.

Berryz, wat een schatje met een nare achtergrond maar een mooie toekomst voor zich bij jou.

Qua verzekering, dat doe ik niet. Nooit gedaan voor huisdieren.

Nayomie, wat sneu van de groeipijn. Komt dat door te snel groeien?

Gowlan, wat spannend met de puppies.
Gefeliciteerd dat er eentje voor jullie bij zit!

woepsie90, wat een schatjes en zo klein nog <3

KimD, wat een leuke foto's weer!

freetorun, wat een leukerd!

fokfanaat, ook al van die schatjes <3

xLaraaj, mooie foto's.
Ben jaloers op de sneeuw :D

Otis is gisteren voor het eerst naar puppycursus geweest. Ondanks de lockdown mochten ze toch met de puppies doorgaan van de gemeente.
Het is een doorstroomgroep dus verschillende leeftijden en door de corona regels maar met 4 in de les. Allemaal in een eigen vak en een instructeur erbij.
Otis deed het super, na 10 minuten werd er al gezegd dat hij eigenlijk al direct naar de volgende groep kan omdat hij alles uit de puppy lessen al kan en ook met afleiding van de groep erbij.
Maar ik twijfel over zijn concentratievermogen en de puppyklas is nu maar 30 minuten en eigenlijk lang zat.
Dus voor nu eerst nog een paar keer in de puppyklas en dan kijken we wel verder.

Ook is hij nu samen met de oudere hond al een paar keer alleen thuis gebleven voor 15-30 minuten en dat gaat heel goed.
30 seconden piepen en dan is hij stil en gisteren kwam ik binnen en waren ze zo druk met spelen dat ik al in de woonkamer stond voordat ze het doorhadden :D
Hij maakt niets kapot, doet ook niets in huis en gewoon los met de andere hond, ik ben niet zo van een bench.

Zaterdag weer een speel-date voor hem, dat zal hij wel weer leuk vinden :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-21 09:51

Heerlijk al die puppies! En knappe cody! <3

Hier een mindere dag gisteren.
In een aanlijnplicht gebied een hondenuitlaatservice getroffen met een groep van 8 loslopende honden die niet (allemaal) onder appel stonden. 2 doken op Boellie maar die doet echt niks. Daarna op Chick af. Djessey bleef gelukkig netjes achter mij. Chick kreeg ik niet optijd achter mij. Maar heeft zich keurig gedragen. Heel veel lichaamstaal waarmee ze ze meer dan duidelijk “nee” zei heeft ze uiteindelijk gesnauwd en zelfs zorgde er niet voor dat die hond wegging. Een trap richting de honden deed ook weinig. En mevrouw kwam de honden niet halen. Uiteindelijk ben ik met de meiden aangelopen en taaiden de honden af. En kon bas ons ook volgen. Wij uiteraard heeel boos. Zeker ivm chick haar angst agressie verleden door dit soort mensen/honden.
Vervolgens wilden wij haar aanspreken maar kwam ze met iemand t bos uit die bij haar bleef tot ze weg was. Dus haar achterna gereden tot ze stopte om een hond af te zetten (netjes gewoon de auto geparkeerd.) waar ik een vrij normaal gesprek met haar gevoerd heb en waar ze toe gaf dat zij fout zat en begreep dat dit voor ons heel vervelend was. Ik heb gevraagd om haar gegevens ivm de verzekering. En dat weigerde ze. Waarop ik haar de keuze heb gegeven; of jouw gegevens of ik ga aangifte doen en t op facebook zetten.
Vond ze prima.
Blijkbaar viel dat niet zo goed. Want toen iemand haar tagde in mijn bericht met haar persoonlijke fb en die van haar uitlaatservice heeft ze alles verdraaid. Wel ergens in de reacties toegegeven dat ze daar niet los mochten. Maar natuurlijk niet in t hoofdbericht en ze beschuldigd ons nu van bedreiging etc. Wat uiteraard nooit gebeurd is.

We zijn dus inmiddels bezig met (juridische) stappen tegen haar. Dus meer dan dit kan ik er niet over zeggen.
En voor Chick hebben we contact met een gedragstrainer om de schade te beperken en dat we niet weer richting angstagressie gaan door zulke figuren.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:03

@kiwi he wat naar! Ik háát dat echt, ongeoorloofd loslopende honden. Zeker als ze niet onder appel staan. (Hier lopen bijv ook een toller en mechelaar van één eigenaar die strak onder appel staan, en geen meter van die man zijn zijde wijken, dan vind ik het al heel anders, ook al mag het nog steeds niet).

Hopelijk valt het voor Chick mee! Echt niet tof :n :(:)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:10

wat een vreselijk vervelende situatie Kiwi,

mijn hond loopt wel altijd los, maar negeert andere honden en luistert altijd prima

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:13

He getsie Kim, jullie hadden net weer een paar goede ervaringen gehad. Ik las het inderdaad op Facebook en op haar Facebook. Ik hoop dat het voor jullie meevalt en dat Chick er niet teveel aan gaat over houden :knuffel:

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-21 10:39

We zijn daar verschillende loslopers tegen gekomen maar allemaal netjes bij ons weggebleven. Behalve dit groepje.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 11:03

He bah, ik zag gisteren al wat op Facebook staan (was gedeeld), dus was al even benieuwd wat er gebeurd was. Hopelijk houdt Chick er niet zo veel van over, arm dier :knuffel: Dit soort mensen mogen flink aangepakt worden, hoe durven ze, en ook geen verantwoordelijkheid nemen.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 11:14

Bah kiwitje had het gelezen, hoop dat chick er niks aan over hou. Jullie waren zo op de goeie weg. :(:)

Maar is dat normaal dat een uitlaatservice een hond los laat? Heb er totaal geen ervaring mee. Maar zou niet blij zijn als ze Senna los zouden laten als ik er zelf niet bij ben.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-21 11:17

punjab schreef:
Bah kiwitje had het gelezen, hoop dat chick er niks aan over hou. Jullie waren zo op de goeie weg. :(:)

Maar is dat normaal dat een uitlaatservice een hond los laat? Heb er totaal geen ervaring mee. Maar zou niet blij zijn als ze Senna los zouden laten als ik er zelf niet bij ben.

Helaas doen veel dit. Sommige (betere) hebben een eigen omheind veld.
Maar t toppunt is nog wel los klikken in aanlijnplicht met honden die niet luisteren... en dan loop je alleen met 8 honden.. Dan mis je echt steken hoor

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 11:42

punjab schreef:

Ik zou Toby dan gewoon niet meer terug krijgen eind vd dag, als iemand dat probeert, hem los laten lopen... :n
Ben dan ook héél blij met 'uitlaatservice mama' als ik niet kan zelf (nu met thuiswerken niet aan de orde, maar normaal laat mijn moeder hem een paar keer per week uit dus)