Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 12:28

Jup! Voor de meeste mensen is het drielandenpunt in Vaals meer herkenbaar dan 'Vijlen'. Dat is in ieder geval vijf minuten van ons huis.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 12:29

Ik wil ook sneeuw ipv die vieze regen hier :')

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 12:33

KimD schreef:
Jup! Voor de meeste mensen is het drielandenpunt in Vaals meer herkenbaar dan 'Vijlen'. Dat is in ieder geval vijf minuten van ons huis.

Familie in Zuid-Limburg (mijn moeder komt ervandaan), dat helpt met herkenning van plaatsnamen ;) Zelf ook nog gekeken naar een huis met grond in het Heuvelland, maar blijven voorlopig toch in Brabant.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 12:50

Skippy01 schreef:
KimD schreef:

Familie in Zuid-Limburg (mijn moeder komt ervandaan), dat helpt met herkenning van plaatsnamen ;) Zelf ook nog gekeken naar een huis met grond in het Heuvelland, maar blijven voorlopig toch in Brabant.

Wij wonen nu gunstig in het Heuvelland, maar gaan nóóit meer terug richting Mechelen / Epen / Slenaken. In het toeristenseizoen blijf je hartstikke dood daar. Absoluut niet leuk om te wonen dan.

Was ook héél blij toen we naar Vijlen vertrokken.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 12:58

Omg ik wil ook sneeuw

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 12:59

KimD schreef:
Wij wonen nu gunstig in het Heuvelland, maar gaan nóóit meer terug richting Mechelen / Epen / Slenaken. In het toeristenseizoen blijf je hartstikke dood daar. Absoluut niet leuk om te wonen dan.

Snap ik heel goed ja!
Wij hebben nét iets daar rondom gekeken ook, Vijlen, Lemiers als uitersten, maar ook de andere kant (wat de voorkeur van mijn moeder had) Mheer, Banholt, Sint Geertruid en Noorbeek. Mijn oom woont nu in Schin op Geul, wat voor hem weer een stuk rustiger is dan eerder (woonde in Valkenburg).

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 13:00

De bouwlui zijn nu voor het huis bezig, waar ook Jip zijn grote vriend bij zit. Reden dus om in de vensterbank te gaan zitten _O-

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-20 13:07

Hier waren ze toestraks aan t hijsen. ik denk nou zal er met Djes eens bij gaan staan. Maakt allemaal herrie..
Ze vond t niet eens interessant _O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 13:29

Skippy01 schreef:
KimD schreef:

Snap ik heel goed ja!
Wij hebben nét iets daar rondom gekeken ook, Vijlen, Lemiers als uitersten, maar ook de andere kant (wat de voorkeur van mijn moeder had) Mheer, Banholt, Sint Geertruid en Noorbeek. Mijn oom woont nu in Schin op Geul, wat voor hem weer een stuk rustiger is dan eerder (woonde in Valkenburg).

Poeh ja! Valkenburg zou ik ook echt niet willen wonen, al kreeg ik ervoor betaald. :oo

kiwiwitje schreef:
Hier waren ze toestraks aan t hijsen. ik denk nou zal er met Djes eens bij gaan staan. Maakt allemaal herrie..
Ze vond t niet eens interessant _O-

Tja, dat zijn de beste. :')

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 13:41

Ik was vanmorgen aan het schoonmaken en toen scheen de zon dus hup honden in hun jas en naar buiten.
Ben ik in het park,zon weg en keiharde wind brrrr vond er geen reet aan en parel ook niet :')
En nu is mn huis ook nog niet schoon :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-20 14:32

Djes vind genoeg dingen ineens spannend. Verkeer over een brug bijvoorbeeld. Maar t hijsen en wat voor herrie die vrachtwagen daar bij maakte dat boeide haar niet _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-20 16:50

Wat een **** weer.. :P T is alleeeen maaaar regen..

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 17:18

Hier is het koud :brr:
Hier sneeuwt het ook vandaag. Het blijft niet liggen, maar het is wel koud en modderig overal.
Vanmiddag gaan wandelen, gioia had de tijd van haar leven en ik maar rillen.
Ze heeft lekker met een jonge hond gespeeld en was daarna net een verzopen kat :')
Dus daarna maar even de waterblazer aangegooid. Was ze natuurlijk heel blin mee :x nu is ze weer lekker fluffy

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 20:29

Ik had gisteren net Mila haar teentjes geschoren, daar was ik vandaag zooo blij mee toen ze in de modderplassen sprong :o

Voor Afbeelding

Na
Afbeelding

Scheelde heel wat modder :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-20 20:34

Wat een gek gezicht _O-
Ik snap wel dat het een hoop scheelt! Als ik al zie wat mijn kortharen allemaal mee nemen als ze in de modder of het zand gespeeld hebben.....

Ik heb net hondenkoekjes gebakken. :P T zijn een beetje, qua hardheid, van die subway koekjes geworden. Maar dan mini.
We hebben gisteren een bestelling met vleesmeel binnen gekregen. En ik wilde weten of je er koekjes van kon bakken :+

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 21:15

Skippy01
Bedankt voor de link!
Zie dat die een beetje vergelijkbaar is qua prijs met die van medpets. Ik had ‘m vandaag in ieder geval wel kunnen gebruiken hihi.

KimD
Jammer dat het niet even wat beter bleef liggen! Hier niks gezien helaas. Bij de buren als in Duitsland? Ik moet Arya de Rabies enting eens gaan laten zetten haha. Heel onhandig om zo kort aan de grens te wonen zonder die verplichte enting - vraag me nog steeds af waarom ik die niet liet zetten met de 6 maanden check, zucht. Onze volgende afspraak is pas weer over 2 maanden namelijk dus ben bang dat ik toch nog ervoor een apart consult aan’t betalen kom om die enting te gaan halen.

kiwi
Ja wel fijn als je dat een beetje van je af kunt zetten, die mensen die daar dan rondlopen en het willen verzieken voor anderen. Het moet uiteindelijk toch ook wel leuk blijven. En wat een topper is Djes zeg dat ze zo relaxed met die hijskraan omgaat! En wat ben je creatief bezig met je koekjes bakken, tof haha! Wat vinden de hondjes ervan of zijn ze nog aan't afkoelen?

Cupcakes
Ik zit maar een tiental km’s van Kim vandaan en hier ook grotendeels alleen maar zware regenval jammer genoeg. Ik heb met de wandeling eerder vandaag wel even kunnen genieten van een half uur zon! Maar toen heeft Arya flink in het water en modder gespeeld, dus had het wat dat betreft net zo goed hebben kunnen regenen, want mevrouw was super smerig haha. En kijk Jip zitten op de vensterbank haha, leuk!

Daarom ben ik zo blij dat ik doordeweeks lekker het Heuvelland kan ontdekken, dan is het een stuk rustiger. Wat een drama als je in weekenden en vakanties inderdaad in de omgeving van Mechelen/Epen e.d. zit. Er wonen lijkt me idd helemaal niet leuk nee, hoe mooi de huizen op sommige plekken ook zijn. Ik vind Vijlen in toeristenseizoen al druk zat namelijk als ik kijk naar hoe het buitenrijden dan was met het paard in de bossen daar en ook Schin op Geul vind ik in het seizoen ook al druk hihi. Maar tov Valkenburg is het dan zeker wel weer een stuk rustiger ja.

cinniz123
Ah wat een timing zeg, brr.
Hier juist geluk gehad en een flinke tijd ook mooi zonnetje gehad, dus ik heb met het zonnetje kunnen wandelen. Arya dan wel alsnog kunnen wassen, want ze heeft zich echt smerig gemaakt. Maar met die wind en alles erbij is het idd niet heel lekker lopen. Hier nu ook weer veel wind en regen.

arabella
Oh bij jullie ook sneeuw? Maar blijft jammer genoeg dan niet liggen mee. Idd erg koud en modderig overal. Hier toenstraks toch wel een flinke wandeling gemaakt met zon erbij in Schinveld, dus ik heb even mooi gebruik kunnen maken vh zonnetje. Vanmorgen dacht ik nog: jeeeezus, moeten we daar dadelijk in gaan lopen? En even later scheen het zonnetje met een blauwe lucht. Nu weer drama haha.

Anna
O die geschoren teentjes hahaha! Maar lijkt me idd wel echt heel praktisch met weer als dit ja!

—-

Wij dus idd een heerlijke wandeling gemaakt in de Schinveldse Bossen. Niemand tegengekomen, dus ze kon lekker los. Waar het kort ervoor nog stort regende hadden we nu een heerlijk zonnetje met mooie blauwe lucht. Maar ik kon d'r alsnog gaan wassen bij de DoggyWash want mevrouw heeft zich heerlijk vies gemaakt. De modder nog tot daar aan toe, die had ik thuis eruit willen borstelen als het opgedroogd was, maar ze besloot weer eens ergens doorheen te rollen met d’r kraag en stonk echt vre-se-lijk. Dus konden we gelijk eens kijken hoe het bij de DoggyWas ging. Ik had een briefje van 5 erin geduwd en daar had ik net genoeg tijd mee om shampoo erin te krijgen en uit te wassen. Toen had ik alleen nog munt geld en schijnbaar kan dat niet erin en moet je speciale munten bij de kassa halen - ik was zo slim om niet fatsoenlijk te lezen vooraf - maar die mogelijkheid had ik niet meer om die munten dus te gaan halen, omdat Arya al nat en wel in dat ding stond en er overheen wilde klimmen toen ik probeerde naar de kassa te glippen binnen. Dus alles met de hand kunnen afdrogen, fijn. Ze was wel even aan’t piepen tussendoor, maar ze reageerde wel op m’n verzoekjes om te staan e.d. en was zo wel rustig dus op zich heeft ze het goed gedaan. Beet tussendoor wel bijna m’n vingers eraf als ze lekkers kreeg, dus er zat natuurlijk wel wat spanning haha - dus misschien maar goed ook dat we de föhn niet meer hebben gebruikt. Volgende keer maar weer dan, want die volgende keer komt er vast wel haha. Natuurlijk nog wat plaatjes kunnen schieten. Op instagram zullen nog wat filmpjes volgen in de story waar je d’r lekker ziet graven in de modderplassen, blegh. We kregen wel veel ‘oehs en aahs’ van mensen die in en uit liepen bij pets place haha.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Baggerbig
Afbeelding

Afbeelding

Ze ziet er altijd zo vreemd uit als ze nat (en/of ingezeept) is, lol. Doei fluff en haren.
Afbeelding

Afbeelding

En hier is de poes krols geworden voor de eerste keer, God sta haar maar ook ons bij :') Binnenkort snel een afspraak inplannen voor de castratie. Al had ik gehoopt dat ze iets ouder was geweest nog voor de eerste krolsheid zou toeslaan ivm dat ik d'r niet te vroeg wilde laten helpen, maar met een beetje pech is de volgende krolsheid alweer snel erna, wat bij binnenkatten vaker voorkomt, dus wil ik het ook niet afwachten.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 21:57

Haha ja dat zijn jullie niet gewend natuurlijk, bij poedels zijn geschoren voetjes wel gebruikelijk, na een paar dagen lijkt het ook niet meer zo bloot...

Kiwitje haha, geweldig hondenkoekjes bakken _O- , ik ben nu wel benieuwd hoe je oven ruikt :+

Cursebreaker prachtige foto's weer en wat een heerlijk moddermonster :+ , gelukkig was er een doggywash in de buurt!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:01

Och poedelvoetjes....ik kan ze dromen heb er in me opleiding zooooveel geschoren bij de fokker van volwassen tot pups die nog heel klein waren.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 08:31

@cursebreaker die foto's in de plas, geweldig! Ja, dat is wel met een (half)langharige hond: als je die nat maakt, blijft er niets van over voor je gevoel! Toby heeft hele harde, vrij korte haren, die ziet er nat niet anders uit dan droog, en is ook binnen een klein half uurtje weer droog als ik hem even snel met de handdoek afwrijf na het douchen. Wat dat betreft vind ik een korthaar i-de-aal hoor! Had aan de vorige hond véél meer werk als die in bad moest.

@anna dat ziet er inderdaad wel gek uit! Maar ik kan me wel voorstellen dat het uit praktische overwegingen stukken fijner is ja. En wat je zegt: met een paar dagen is t ergste 'kale' weer weg en ziet t er gewoon netjes uit.

Gisteren nog even in de regen en de modder kort rondje bos gedaan. Was bang dat Toby daarna ook wel goed vies zou zijn - de onderkant dan toch. Maar dat viel enorm mee en in de vijf minuten dat ik in de auto naar huis zat, waren zijn buik en poten eigenlijk al ver opgedroogd. Rug zou sowieso niet vies worden: met koud, nat weer heeft hij op stal een jas aan omdat hij anders de hele tijd ligt te bibberen en omdat we recht van stal kwamen, had hij die nog aan :')

Het bosmonster:
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 10:09

Citaat:
Jammer dat het niet even wat beter bleef liggen! Hier niks gezien helaas. Bij de buren als in Duitsland? Ik moet Arya de Rabies enting eens gaan laten zetten haha. Heel onhandig om zo kort aan de grens te wonen zonder die verplichte enting - vraag me nog steeds af waarom ik die niet liet zetten met de 6 maanden check, zucht. Onze volgende afspraak is pas weer over 2 maanden namelijk dus ben bang dat ik toch nog ervoor een apart consult aan’t betalen kom om die enting te gaan halen.

Nee Belgsj!

Als je de rabiës nu laat zetten is die pas over 28 dagen geldig, daar heb je dus nu niks aan. Ik zou gewoon wachten en over twee maanden laten zetten.

Wij zijn namelijk nog nooit in Maart richting België gereden. Als er al een pak sneeuw lag dan was het januari / februari.

Ben bang dat we het dit jaar niet gaan krijgen... :( De sneeuw die gisteren gevallen is, is al met vijf centimeter gedooid helaas. Voordat we er goed en wel vanmiddag zouden zijn, zal die andere vijf ook ver weg zijn denk ik.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-20 10:14

Ik ben er inmiddels gewoon achter dat je boven een hoop mensen moet staan. En dat je door hun je pret niet moet laten bederven. Dat werkt natuurlijk niet altijd, maar als t lukt is dat wel mooi :P

De koekjes bleven wel wat zacht. ik denk door de psyllium. Maar ze vonden ze geweldig! :')
Arya is dus weer helemaal schoon! :D Ik zou indd zsm steriliseren als ze niet meer krols is. Hier werd er eentje om de 3 weken krols. werd er gek van.

Je ruikt er niks van Anna :D Gelukkig :P

Wat een leuke foto van Toby! hij zal wel blij zijn met een jasje.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 10:24

@Kim
de Rabiës laten zetten was idd niet met het idee om naar de sneeuw te kunnen gaan want ik weet idd van het aantal dagen wachten voordat je de grens over mag. Had ik misschien wat chaotisch neergezet haha. Maar ik ben onlangs een paar x op de Teverenerheide geweest bv. en die ligt dus in DL - oeps hihi. Had daar dus niet goed bij stil gestaan. Het ligt op 14min rijden dus ik ben er sneller als in Vijlen bv en nog sneller als dat ik bij m'n ouders ben in Wijnandsrade haha, maar als we gecontroleerd worden hebben we gewoon wel echt een probleem. Ben er nu dus ook niet meer geweest sindsdien, maar het was er mooi wandelen dus wil er graag weer terug. Dus vandaar dat ik twijfelde of ik nog zou gaan wachten tot over 2 maanden of toch niet nu al ga zodat we toch nog eerder kunnen gaan - al hebben we wel genoeg mooie plekken om binnen NL te wandelen nog. Maar gewoon dom van me om het niet met de controle van 6 maanden te hebben gedaan. Hij vroeg er nog naar, maar heb met m'n duffe kop nee hoeft niet gezegd, lol.

En wat jammer dat die 5cm alweer zo snel gedooid is :( Dat is jammer als je dan er naartoe rijdt en je vind alleen natte pratsj ;(

kiwi
Elke 3 weken, my god. Ook voor de beestjes niet leuk meer zo. Nu schijnt het bij binnen katten in 't algemeen ook alweer sneller terug te komen. Denk dat wij voor castreren gaan ipv steriliseren, maar moet ik nog even overleggen met de DA ook precies. Maar dat was sowieso wel altijd het plan al ja, om te laten helpen. Maar het was even afwachten idd wanneer ze krols zou worden. Het schijnt bij Maine Coon's vaker voor te komen dat als ze jong geholpen worden, ze later sneller problemen (kunnen) hebben met gewrichten e.d. dus ik baal wel een beetje dat ze nu met 7 maanden al krols is geworden, want had d'r liever nog een beetje zien groeien voor ze helpen zou worden. Maar goed, nu gaan we idd niet meer wachten want ik vind het ook sneu voor haar als ze alweer snel opnieuw krols zou worden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-20 10:27

Ik geloof dat er meestal gecastreerd word, maar t nog steeds gesteriliseerd genoemd word.
Heel eerlijk, geen idee wat er bij die kat van ons gedaan is. Ze is in ieder geval nooit meer krols en een stuk relaxter geworden. :D En voor ons t belangrijkste, ze piest (op incidenten na) niet meer binnen.

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 10:30

Mag ik me hier ook melden? :D
Ik zal vanavond even zoveel mogelijk bijlezen

Na lang wikken en wegen, en heel veel overleg met mijn ouders, heb ik besloten een puppy te gaan adopteren. De keuze is gevallen voor een herplaatser. Een hondje wat gedumpt naast een drukke weg in Griekenland is gevonden, en opgevangen door een gastgezin. Ik heb hem gevonden via Mirtos Animal Project, en heb gisteren een adoptieformulier ingevuld en vanavond zou de bemiddelaar van het hondje telefonisch contact met me opnemen *\o/*

(Voor degenen die me herkennen uit het topic over ongewone huisdieren, en weten dat ik naar baardagamen heb gevraagd: de keuze is hier toch niet op gevallen omdat mijn ouders, nadat ik ze vertelde wat de verzorging inhoudt, het toch niet zagen zitten om een baardagaam aan te schaffen. Dus vandaar dat de keuze nu uiteindelijk uitgaat naar een puppy :) )

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 10:32

om de 3 weken is een normale cyclus voor een kat. Normaal gesproken alleen een paar maanden per jaar maar binnen katten kunnen het hele jaar door krols worden. Krols zijn is erg belastend voor een kat dus wil je niet fokken zou ik zeker zsm castreren. En gewoon castreren ja want met steriliseren worden ze nog gewoon krols