Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 12:21

Ik hou me niet precies aan die minuten regel. Ze heeft wel veel energie en als even kort ga wandelen heb ik daarna een racende pup in huis over het laminaat. Ze is nu bijna bijna 5 maand en lopen vaak 1 x per dag een halfuur en de rest zo'n 20 minuten.. als we naar het bos gaan wel langer, maar dan staan we ook wel gewoon stil terwijl pup lekker aan het rondsnuffelen is. Nu is het wel een klein hondje, dat maakt ook wel uit. Met grote honden komt het vaak iets nauwer.

Anna79

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 12:22

Ja inderdaad zo doe ik het ook, het verschilt echt per hond denk ik.
Ah sneeuw, kleurt mooi bij zwart!!!

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 13:14

Ik begon met het idee om me aan die minuutregel te houden, maar heb dat al gauw laten varen. Het enige wat ik ervoor terugkreeg was een ontzettend drukke, rennende pup in huis. Ik loop nu 's ochtends en 's avonds een halfuur en tussendoor eigenlijk alleen plasrondjes. Heb daardoor een veel stabielere pup gekregen. Als ik merk dat het wandelen op die dag wel teveel is, dan laat ik het ook gewoon rustig korter duren, maar dit is nu mijn richtlijn.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 14:01

Ja precies, dat is ook mijn gedachte. Onze pup heeft net een 20 minuten met de pup van de buren gespeeld, dat gaat best ruig en veel draaien en sprintjes trekken. Het zal gerust niet goed voor de heupen zijn maar je hebt ook nog zoiets als geestelijk welzijn denk ik dan. De pups leren echt van elkaar, dat vind ik ook heel belangrijk want er zijn genoeg niet sociale honden op de wereld.

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 14:05

Ik wandel gerust een uur of meer per dag. Puppemans is 6 maand. Hoeveel wandelen ze overdag in de tuin of in huis? Veel meer dan dat je wandelt.

Voor wie om een foto van Troy vroeg, als we nog eens naar de losloopweide gaan ga ik eens mooie foto's proberen maken!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 14:17

Ik lees alleen nergen iets van herse nwerk terug, niemand die dit doet ter uitdaging bij de pup? :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 15:08

Wij hebben heeeeeel veel hersenwerk gedaan met Dexter toen hij zijn poot kapot had. Zo'n twee uur per dag. Gelukkig zat er een Speel-O-Theek bij ons in de buurt waar we hondenpuzzels konden huren voor een paar € per week. Na een paar weken hebben we ze allemaal gehad _O- Dexter is nog steeds een talent met puzzels.

Ondertussen focussen we meer op balansoefeningen als mentale uitdaging. Kan voornamelijk Dexter goed gebruiken. Dundy is dan weer mega lomp met puzzels maar hij heeft talent voor balans.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-19 15:19

xDenies schreef:
Ik lees alleen nergen iets van herse nwerk terug, niemand die dit doet ter uitdaging bij de pup? :)

Ik heb gisteren net snuffelmatje nr 6 afgemaakt voor de pups straks :')

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 15:51

@Anna nee dit is mijn eerste poedel! Hiervoor had ik een border terriër, heel anders dus.

Wij houden ons ook niet aan bewegings"regels". Gaan regelmatig een half uur lopen als "grote ronde" tussen de middag zodat hij goed zijn ei kwijt kan en de kans krijgt andere honden te ontmoeten. Echte puzzels o.i.d. hebben we hier nog niet, hij krijgt wel elke maaltijd in een kong.

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 16:08

xDenies schreef:

Oeh, jawel! Die van mij heeft nu twee puzzels die hij regelmatig voorgeschoteld krijgt en ik ben bezig met het maken van een snuffelmat. Verder worden de oefeningen die we op puppycursus weleens deden regelmatig herhaald (als hij ze niet saai vond :') )

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 16:13

Qua hersenwerk inderdaad eten in de kong, snoepjes of speeltje door het huis verstoppen en zoeken maar, 'nutteloze' oefeningetes leren zoals poot of omrollen :') maar dat is voor ons wel iets om meer in te verdiepen, want geloof dat er heeeel veel meer is.

Qua spelen vind ik het soms lastig. Aan de ene kant heb ik iets van in het nest speelde ze ook zoveel en zovaak ze wilden. Maar die pups waren allemaal evengroot, de honden waar ze nu mee speelt zijn vaak wel groter en lomper. Dus dan laat ik ze eventjes leuk spelen maar niet te lang. Op onze andere hond na, maar die speelt heel rustig met pup.

Op weg naar bos {:}

Afbeelding

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 16:19

Wij doen ook veel hersenwerk! Hij schrokt zijn eten enorm, dus doen we dat vooral om het schrokken tegen te gaan.

Wij zijn net terug van het bos en de losloopweide! Niet de mooiste foto, hij wilde niet blijven zitten omdat het gras nat is.
Afbeelding

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 16:30

Nou, wij zijn met voor het allereerst gaan titeren. Super spannend, stelde niks voor :'). Nu wachten op de uitslag.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-19 16:45

Spannend ZoZenn, hoop op goede titers! Hoe zijn ze tot nu toe geënt ?

Haha galaika das zo herkenbaar, hier willen ze ook niet zitten op nat gras!

Welkom voor de nieuwkomers! Ik heb het een beetje te druk om op iedereen te reageren, sorry Y;(

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 17:40

Lekker finnens naar het bos!

Die foto galaika :P Wil geen natte billen

Wat een mooie poedel ook!

Hier ook niet echt minuten regel. Heb een bepaald stukje wat ik dan graag loop. Maar als hij 5min aan het drentelen is komen die minuten ook niet meer uit zeg maar.
Hier ook denkspelletjes :j Vind hij ook erg leuk!!

Zal het plassen in de gaten houden en anders even aan dierenarts vragen!
Had vanmiddag ook weer wat. Gingen bij het mennen kijken dus met de auto heen. Niet veel aan de hand en lag op de stoel te slapen. Toen we er waren paar keer kokhalzen en zo overgeven in de auto :(:) Terugweg inde kofferbak maar toen toch weer overgeven toen ik de auto uitzette. Arm ding :(
Dat worden geen ritjes mee met de auto eerst denk ik.. Voordat ik iets heb gevonden waardoor die zich beter voelt

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 17:55

Anders oefenen in de bus? Ik heb de mijne eerst laten wennen in de bus en dan auto :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-19 17:57

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 17:57

In welk opzicht heeft de bus voordeel karma? Van de buschauffeurs hier in de buurt weet ik dat ze rijden als malloten. Super hard over rotondes etc.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 18:00

Ohh hier rijden ze vrij rustig dus was meer comfertable dan de auto :) en voelde veel stabieler voor der ondanks dat mijn man rustig reed minder opgesloten gevoel ook* denk ik

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-19 18:01

Vandaag 1 week geleden werd de eerste pup geboren om 04.05. Kijk wat een verschil al! <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 18:39

Afgetekend voor 3 jaar en waarschijnlijk daarna weer omdat de antistoffen zo duidelijk waren! Wat grappig dit.

@kiwi: normaal enten we gewoon elk jaar.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 18:47

Ik ga Bodhi ook laten titeren als ik terug ben van vakantie. Ik had hem het eerste jaar na de puppy-enting getiterd en toen kreeg ik te horen dat hij onvoldoende was beschermd. Dus gewoon ingeënt. Jaar daarna wilde ik eigenlijk geen gedoe of dubbele kosten en gewoon geënt. Nu wil ik titeren :) Weil doe ik wel standaard, of heeft iemand anders daar andere visies over? Bo zwemt graag.

Lupa is volgens mij drie jaar geleden voor het laatst ingeënt, zonder titeren. Ik zou die wel nu eens mee kunnen pakken met titeren en kijken wat er uit komt.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 18:55

Naar zweden verhuizen :p weil komt hier eigenlijk niet voor. Persoonlijk ent ik voor weil wel (toen ik nog in NL woonde) vorig jaar gingen er dus honden dood omdat Wij het hier niet normalieter hebben.

Edit allen in het buitenland geweest behalve 1 dus neem ik mijn honden mee naar NL laat ik het enten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-19 19:01

ZoZenn schreef:
Afgetekend voor 3 jaar en waarschijnlijk daarna weer omdat de antistoffen zo duidelijk waren! Wat grappig dit.

@kiwi: normaal enten we gewoon elk jaar.

Yeah goed bezig!

Ik bedoelde eigenlijk hoevaak ze voor het titeren geeent zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 19:27

Nysse is met 3 jaar getiterd en tm 2021 afgetekend. Was daarvoor standaard geënt.

hersenwerkjes... strooi hartstukjes in het gras na haar kvv om haar wat meer eetuitdaging te geven. Thuis verstoppen we vaak ook stukjes. Puzzels koop ik niet meer :n mevrouw heeft ze binnen paar tellen door en elke volgende keer is geen uitdaging meer. Daar vind ik ze echt te duur voor.