Hèt vogeltopic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 14:34

Het is voor edels belangrijk om UV licht op te nemen, en het liefste van de zon.
Die was gisteren best al sterk en het was in de tuin bijna 20 graden, dus dan kan het wel.
Na 3 uurtjes mocht hij weer naar binnen. Toen was ie het ook wel zat :+

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 14:27

Vanaf wanneer kunnen binnenvogels definitief naar buiten?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 14:35

Als het overdag constant minstens 20 graden is en 's nachts boven de 15 graden.
Vaak dus ergens in juni.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 11:48

Mijn schoonvader is afgelopen dinsdag overleden. Vandaag even een fotootje gemaakt van de 'schatjes' zoals mijn vriend ze noemt, om een beeetje op te beuren voor zover dat kan..

Jopie:
Afbeelding

Lucy:
Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 11:53

Oh, innige deelneming !

En de schatjes zijn mooi ! <3

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 13:28

Gecondoleerd!
Leuke foto's!

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 20:00

Cayenne schreef:
Als het overdag constant minstens 20 graden is en 's nachts boven de 15 graden.
Vaak dus ergens in juni.

Nog even geduld hebben dus!

Kim, gecondoleerd. Sterkte!

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 12:23

Lief Lukasje, Cayenne en Amber. Bedankt!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 19:48

Gisteren hebben mijn ouders een nieuwe kooi gekocht.
De grasparkieten van mijn ouders gaan in de nieuwe kooi en mijn valkparkiet komt in de oudere kooi. Dir omdat de oude kooi van metaal is en de nieuwe kooi meer plastic heeft.
Omdat het nu nog te koud is voor mijn valkparkiet, mogen mijn 2 grasjes er even in totdat de voliere weer klaar is en het warm genoeg is buiten.

Afbeelding

De linker kooi is de oudere kooi en eigenlijk van mij.
En de rechterkooi is de nieuwe kooi. Gehaald bij de cranenbroek.
Er moeten nog wat andere stokken(houten) in etc.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 09:58

Ik trek het echt niet meer.. Ben zo uitgeput door mijn vogels..
Ze blijven 's nachts maar krijsen wat ik ook doe, nu zet ik ze af en toe als ik het echt niet meer trek op de badkamer, maar ook dat werkt inmiddels niet meer, ze beginnen zich daar comfortabel te voelen en piepen daar nu ook de hele tijd, mijn ouders gaan vaak 's nachts naar de wc en laten dan de deur open.. Met 2 deuren er tussen word ik er vaak al wakker van, maar als er maar 1 deur tussen zit heeft het helemaal geen zin en kan ik ze net zo goed op mijn kamer laten staan.
Ik weet nu echt niet meer wat ik er tegen kan doen, ben zo moe en sacherijnig en emotioneel de hele tijd omdat ik gewoon geen oog meer dicht doe 's nachts, ik heb moeite met functioneren op werk en ben veel misselijk en hoofdpijn van het in slaap vallen, vogel die krijst, wakker worden en dat elke nacht meerdere keren ;(
Ik weet niet zo goed wat ik hier mee wil, gewoon stukje frustratie van mij af schrijven ook vooral. Ik hoop dat het niet te lang zo door gaat want dan ga ik het mentaal niet meer volhouden ben ik bang

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 10:14

Mooie kooi Arabella!

en moeilijke situatie Faelynn. Ik weet niet wat ik je nog kan aanraden. Vind het ook wel sneu voor je vogels.

Hier zitten nu 4 valken in mijn leegstaande voliere zodat ze kunnen acclimatiseren voor het broedseizoen.
Ze zitten natuurlijk de hele winter al buiten, maar zaten toen in de andere voliere :)

Dainty, Marabi, Daiquiri en Megan
Afbeelding

Daiquiri
Afbeelding

Dainty
Afbeelding

Megan
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 26-02-19 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 10:14

Faelynn, wat ontzettend vervelend zeg! :(

Leuk Cayenne! Wanneer begint het broedseizoen?
Laatst bijgewerkt door amber15 op 26-02-19 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 10:16

Ik ga over een week of 2 de broedblokken erin hangen. Dan duurt het ongeveer nog bijna een maand voor de eerste eitjes er zijn en dan nog eens 19 tot 21 dagen tot de eerste babies, dus ik hoop de eerste babies zo eind april, begin mei! :D

Sommige kwekers hebben de broedblokken nu al hangen, maar dat vind ik nog te vroeg.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 14:58

Die 2 van mij zijn nu voor het eerst buiten, het is nogal warm. Ze vinden het heerlijk! Jopie is flink aan het zingen naar alle andere vogeltjes :')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 15:29

Ik heb Mango ook een paar uurtjes naar buiten gemieterd. Even rust :')
En de zon is goed voor zijn veren. Hij staat ook vaak onder de UV lamp, maar echte zon is toch het beste.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 20:34

Sneu voor de vogels is het niet hoor.. Die hebben een paradijselijk leven hier en worden op geen enkele manier benadeeld.. Snap alleen niet waarom ze niet 's nachts gaan slapen ipv overdag. Ik laat ze er vaak 's avonds nog uit zodat ze hun energie kwijt kunnen maar niks helpt.
Als ze mij nou ook eens nachtrust gunnen is iedereen tevreden :') Want dit is voor mijn gezondheid gewoon niet goed..

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 08:09

Faelynn schreef:
Sneu voor de vogels is het niet hoor.. Die hebben een paradijselijk leven hier en worden op geen enkele manier benadeeld.. Snap alleen niet waarom ze niet 's nachts gaan slapen ipv overdag. Ik laat ze er vaak 's avonds nog uit zodat ze hun energie kwijt kunnen maar niks helpt.
Als ze mij nou ook eens nachtrust gunnen is iedereen tevreden :') Want dit is voor mijn gezondheid gewoon niet goed..

Hoe licht (of juist donker) is de kamer waarop ze staan overdag dan?
Heb je misschien een televisie of ander apparaat wat ‘s nachts op stand-by staat?
En hoe is jouw ritme verder?

Er ‘s avonds uitlaten om energie kwijt te kunnen kan maar als ze overdag slapen zullen ze wel enkele uren eruit moeten. Merk dat ze hier rustig een aantal uur lekker bezig zijn met hun dingetje en dan rond een uur of half 10 uit zichzelf naar de kooi gaan om even wat te eten en drinken en dan gaan slapen :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 15:34

Staan ze ook overdag op de badkamer? Want daar zou ik ze weg halen.
Niet alleen is het klimaat/vochtigheid daar slecht voor hun longen, maar het krijsen zal daar ook lekker galmen :+
Even een keer er uit laten per dag is meestal onvoldoende. Ze moeten zeker een paar keer per dag flink lang kunnen vliegen.
Ik gok dat ze vooral te veel energie hebben en daar gefrustreerd van worden waardoor ze ook s'nachts niet blij zijn en niet kunnen slapen.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 21:26

Hier was het vandaag sperziebonendag :p
Izzy eet niet veel groenten, meestal helemaal niets, maar voor sperziebonen maakt hij een uitzondering

Afbeelding
Afbeelding

De grasjes onder de overkapping hebben natuurlijk ook gekregen, maar die eten het meestal ook niet en zeker niet uit de hand.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 21:31

ilaan schreef:
Faelynn schreef:

Hoe licht (of juist donker) is de kamer waarop ze staan overdag dan?
Heb je misschien een televisie of ander apparaat wat ‘s nachts op stand-by staat?
En hoe is jouw ritme verder?

Er ‘s avonds uitlaten om energie kwijt te kunnen kan maar als ze overdag slapen zullen ze wel enkele uren eruit moeten. Merk dat ze hier rustig een aantal uur lekker bezig zijn met hun dingetje en dan rond een uur of half 10 uit zichzelf naar de kooi gaan om even wat te eten en drinken en dan gaan slapen :)

Ik heb een dakkapel met rolluik, 's nachts pikkedonker dus en zodra ik opsta gaan de rolluiken op en kunnen ze lekker naar buiten kijken de hele dag (ze hebben een grote voliere van ongeveer 1,60 hoog)

Er staat een tv, maar die staat 's nachts uiteraard uit, daar brand verder ook niks van als die uit is.
Ik hou een vast ritme aan, ga altijd tussen 22:30 en 23:00 naar bed en sta op tussen 7:00 en 7:30 elke dag van de week, ook in het weekend. Enige wat ik mij dan ook kan bedenken is dat ze dat misschien te lang vinden? Maar ik heb het helaas wel echt nodig ivm mijn werk. Ik denk overigens dat het maar 1 vogel is die krijst 's nachts, maar weet het niet zeker.

Overdag werk ik, dus ze mogen er 's avonds gemiddeld zo'n 2 uur uit, daarna gaan ze inderdaad zelf vaak op de kooi zitten slapen en dan doe ik ze dus terug. Maar ook als ik ze er niet uit laat maakt dat geen verschil met het krijsen 's nachts/'s ochtend heel vroeg helaas.

Verder krijgen ze met regelmaat nieuw speelgoed en ik verstop het voer 2x per dag om ze bezig te houden.

Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik nog meer kan doen -O-
Te veel energie zou ik ook niet zo logisch vinden omdat ze dit pas enkele maanden doen, heb ze hier voor zo'n 2 jaar zonder problemen gehad.. En toen hadden ze juist een veel kleiner verblijf. Enige wat in die tijd veranderd is, is dat er eentje overleden is, ik weet niet of dat er wat me te maken heeft? Ze zijn nu nog steeds met zijn 5en dus niet eenzaam ofzo, geen van alle zit ook alleen, ze wisselen elkaar af van "partner"

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 21:32

Cayenne schreef:
Staan ze ook overdag op de badkamer? Want daar zou ik ze weg halen.
Niet alleen is het klimaat/vochtigheid daar slecht voor hun longen, maar het krijsen zal daar ook lekker galmen :+
Even een keer er uit laten per dag is meestal onvoldoende. Ze moeten zeker een paar keer per dag flink lang kunnen vliegen.
Ik gok dat ze vooral te veel energie hebben en daar gefrustreerd van worden waardoor ze ook s'nachts niet blij zijn en niet kunnen slapen.

Nee overdag niet, 's nachts ook zelden want het werkt dus niet..
Zie verder het bericht hier boven

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 21:35

Hoe oud zijn ze?

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 21:46

amber15 schreef:
Hoe oud zijn ze?

Het vrouwtje is ik denk ongeveer 3 jaar oud, maar weet het niet exact, deze kreeg ik toen ze al volwassen was, kan dus ouder zijn (partner is de gene die dus overleden is)
en hun kleintjes zijn nu ruim een jaar oud, zijn rond december 2017 geboren

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 23:18

Maar de tv echt uit of stand-by? Gaat niet zozeer om een lichtje maar meer om tonen die een apparaat kan maken wanneer het op stand-by staat :)

En misschien toch het oneven aantal dat er eentje alleen moet slapen nu en daardoor onzeker is oid. Als je kunt eens in de gaten houden of er een overdag meer slaapt of ‘s nachts (als je toch wakker bent) even kijken of het constant dezelfde is die misschien alleen zit.
Lastig te zeggen waardoor dat gedrag ineens ontstaat.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 00:01

ilaan schreef:
Maar de tv echt uit of stand-by? Gaat niet zozeer om een lichtje maar meer om tonen die een apparaat kan maken wanneer het op stand-by staat :)

En misschien toch het oneven aantal dat er eentje alleen moet slapen nu en daardoor onzeker is oid. Als je kunt eens in de gaten houden of er een overdag meer slaapt of ‘s nachts (als je toch wakker bent) even kijken of het constant dezelfde is die misschien alleen zit.
Lastig te zeggen waardoor dat gedrag ineens ontstaat.

Ik weet eerlijk gezegd niet precies wat stand by is bij een tv. Mijn tv heeft een aan knop en uit knop en dat is wat ik gebruik _O-

Naar mijn idee is het altijd dood stil op mijn kamer, moet ook wel omdat ik dus zo gevoelig ben voor geluid en anders geen oog dicht doe, maar misschien kan het een geluid maken dat mensen niet kunnen horen, dat weet ik niet, anderzijds heb ik de tv al langer dan ik de vogels heb, dus het zou niet logisch zijn als ze daar nu ineens op reageren en de jaren hier voor niet.

Het is inderdaad heel lastig, ik ben heel erg op zoek naar een oorzaak, maar kan behalve de overleden vogel niet zo veel bedenken en daar is ook niks aan te doen..
Laatst bijgewerkt door Faelynn op 28-02-19 00:06, in het totaal 1 keer bewerkt