Die was gisteren best al sterk en het was in de tuin bijna 20 graden, dus dan kan het wel.
Na 3 uurtjes mocht hij weer naar binnen. Toen was ie het ook wel zat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Faelynn schreef:Sneu voor de vogels is het niet hoor.. Die hebben een paradijselijk leven hier en worden op geen enkele manier benadeeld.. Snap alleen niet waarom ze niet 's nachts gaan slapen ipv overdag. Ik laat ze er vaak 's avonds nog uit zodat ze hun energie kwijt kunnen maar niks helpt.
Als ze mij nou ook eens nachtrust gunnen is iedereen tevredenWant dit is voor mijn gezondheid gewoon niet goed..
ilaan schreef:Faelynn schreef:Sneu voor de vogels is het niet hoor.. Die hebben een paradijselijk leven hier en worden op geen enkele manier benadeeld.. Snap alleen niet waarom ze niet 's nachts gaan slapen ipv overdag. Ik laat ze er vaak 's avonds nog uit zodat ze hun energie kwijt kunnen maar niks helpt.
Als ze mij nou ook eens nachtrust gunnen is iedereen tevredenWant dit is voor mijn gezondheid gewoon niet goed..
Hoe licht (of juist donker) is de kamer waarop ze staan overdag dan?
Heb je misschien een televisie of ander apparaat wat ‘s nachts op stand-by staat?
En hoe is jouw ritme verder?
Er ‘s avonds uitlaten om energie kwijt te kunnen kan maar als ze overdag slapen zullen ze wel enkele uren eruit moeten. Merk dat ze hier rustig een aantal uur lekker bezig zijn met hun dingetje en dan rond een uur of half 10 uit zichzelf naar de kooi gaan om even wat te eten en drinken en dan gaan slapen
Cayenne schreef:Staan ze ook overdag op de badkamer? Want daar zou ik ze weg halen.
Niet alleen is het klimaat/vochtigheid daar slecht voor hun longen, maar het krijsen zal daar ook lekker galmen
Even een keer er uit laten per dag is meestal onvoldoende. Ze moeten zeker een paar keer per dag flink lang kunnen vliegen.
Ik gok dat ze vooral te veel energie hebben en daar gefrustreerd van worden waardoor ze ook s'nachts niet blij zijn en niet kunnen slapen.
ilaan schreef:Maar de tv echt uit of stand-by? Gaat niet zozeer om een lichtje maar meer om tonen die een apparaat kan maken wanneer het op stand-by staat
En misschien toch het oneven aantal dat er eentje alleen moet slapen nu en daardoor onzeker is oid. Als je kunt eens in de gaten houden of er een overdag meer slaapt of ‘s nachts (als je toch wakker bent) even kijken of het constant dezelfde is die misschien alleen zit.
Lastig te zeggen waardoor dat gedrag ineens ontstaat.