gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 20:51

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:29

Oh oh oh jij bent gemeen :P ze zijn leuk, maar écht geen plek meer

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 03:17

hoelang hielden jullie nieuw koppeltje in aparte kooi? zit eigenlijk niet te wachten op 2 konijnenkooien in mijn studenten kamer

pfoe ben zo nerveus voor hoe het gaat... straks krijg ik de nieuwe niet zindelijk of zo :(

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 08:11

Oh lief hoor Zeeuwse meid!

Gianti, ongeveer een week, ik ga die van mij zaterdag weer in het ren zetten, ben benieuwd hoe dat gaat..
Het gaat nog altijd hetzelfde trouwens, geen agressie alleen 'bijt' Ollie iedereen die te dichtbij komt in de neus...

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 09:25

In een kooi koppelen? Hoe groot is die kooi..?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 09:35

Hoop niet dat ik hier ook zo'n uitbrander krijg, maar ik heb gister vanuit mijn stage een doodongelukkig konijn meegenomen die naar de opvang is gegaan. Ze zat er al vanaf juni en werd niet verkocht. Eerst wilden ze haar terug naar de groothandel doen, maar ze vonden dit een betere optie.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:31

Waarom zouden we je daarvoor afschieten? Ieder gered konijntje is er weer 1 toch?
Wat is het voor ene en waarom werd het niet verkocht?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:05

In een ander topic werd TS afgebrand toen ze een konijn had 'gered' van de dierenwinkel.
Ik kom zo min mogelijk in een bepaalde winkel, zitten nijntjes van 5 weken in zo'n glazen kooitje ;(

Andere die fokt z'n dieren zelf. Niet heel veel, neem bijvoorbeeld konijnen. Die zitten in een relatief grote plek voor een dierenwinkel (ik denk 2×1) en die zitten dan lekker bij hun moeder (1 nestje per keer). De andere dieren zitten er ook aardig ruim bij. Toen ik bij hun naar konijnen ging informeren over voer zeiden ze ook: wij geven de voorkeur aan brok, geven we onze eigen ook :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:08

Omdat dat op bunnybunch ook gedaan werd. Inderdaad, ieder gered konijn is er een. Maarja, volgens hen bleef het zo in stand. Blijft het ook, dat is onmogelijk te stoppen.
Het was een middelformaat konijn, uit juli. Voedstertje, leuk ding.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:14

Ik heb de discussie even opgezocht :o (was nieuwsgierig geworden)

Had je bericht even niet goed begrepen en wist niet dat het een dierenwinkel konijn was die je naar de opvang had gebracht (dacht dat je zelf weer ene erbij had).
Maar ook dan vind ik, elk gered dier is er 1 ... Ik snap de discussie op BB wel, snap heel goed wat ze bedoelen, maar daarentegen snap ik jou en jouw handelen ook heel goed, ik had waarschijnlijk hetzelfde gedaan.

Welke bepaalde winkel bedoel je Eske? (ben ik benieuwd naar!)
Ik dacht trouwens dat de Praxis Tuin zou stoppen met de verkoop van dieren ... was laatst even daar en zaten er toch echt jonge dieren! Of heb ik gemist vanaf wanneer dit in zou gaan?

Sam kwam ook bij zo'n lieve zelf fokkende dierenwinkel vandaan, die had ook steeds maar 1 nest in z'n winkel en gaf ze zelf Cuni Complete en heeft mij overgehaald dit ook te voeren omdat dit veel beter was dan alle andere troep, haha weet ik nog goed, zo'n leuke oude man die het beste voor had met z'n beestjes (winkel bestaat ook helaas niet meer)

En tja Ollie komt ook van een winkel, maatja hij heeft het goed dus mooi toch? De andere 3 zijn uit de opvang waarvan 1 van een oeps-nestje is .. tja die dingen gebeuren nu eenmaal!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:21

Ik snap hen ook hoor maar die conclusies trekken en me afbranden, daar ben ik klaar mee. De zoveelste keer. Heb dus om een permanente ban gevraagd, dan zoek ik mijn hulp wel ergens anders.

Een konijn is een konijn, en ik vind het zo fout dat er zoveel onderscheid in wordt gemaakt. Natuurlijk, je moet keuzes maken, maar hoe het op mij overkwam mocht dit konijn niet leven omdat ie uit de dierenwinkel komt. Ze konden ook blij zijn dat deze opvang wel plek had voor dit konijn wat hulp nodig heeft/had.
De broodfok en verkoop blijft toch wel bestaan, of mensen ze daar nou weghalen ja of nee. En hoe vaker ik ze mee neem, hoe vaker het besef komt dat ze moeten stoppen. Ze krijgen namelijk geen geld maar betalen wel voor de konijnen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:08

Sja, die broodfok blijf je toch wel houden. Ik heb zelf in het verleden ook bij dierenwinkels gewerkt en op een gegeven moment werden de konijnen te oud. Niet schattig genoeg meer voor de verkoop. Dan kwam er een slangenkweker die ze opnam en was er weer plek voor een nieuwe lading pluizig wol. Het klinkt hard en dat is het ook, maar zo gaat (of in elk geval ging, het is alweer zo'n 10 jaar geleden dat mijn werk in die sector lag dus kan best -hoop het!- dat er in de tussentijd eea veranderd is) wel in de meeste zaken. Voor hun is een dier niets meer en niets minder dan handel, centen.
Edit: Oh ik lees nu zelfs nog over andere manieren bij de dierengroothandels op BB. Denk dat jij die persoon bent Eowyn, die dat zegt?

Dus ja, ik denk niet dat het weigeren om een konijn uit zo'n winkel te kopen helpt tegen het aanbod ervan in de winkels. Maargoed, nogmaals, er kan -en dat hoop ik van harte- het eea veranderd zijn.

Ik vind jouw actie dus totaal niet raar :n.

Heb wel eens op dat BB gekeken, maar vind er ontiegelijk fanatieke mensen op zitten. Niet zo mijn soort mensen denk ik, dus na wat scrollen weer netjes op het kruisje geklikt :).

Edit 2: misschien wat offtopic maar heb net die laatste 5 pagina's doorgelezen. Denk dat een tijdelijke ban nieteens zo'n verkeerd idee is. Ik lees geen persoonlijke aanvallen op elkaar, althans, bij de eerste paar pagina's niet. Wellicht hebben jullie al zo'n verleden met elkaar dat elk bericht meteen negatief opgevat wordt. Ik heb hier op bokt ook moeite met 1 persoon, als ik zijn naam al lees in een topic, ben ik klaar met dat topic. Dat is mijn besluit geweest, kom op bokt voor ontspanning en niet voor giga discussies. Maar op een kleiner forum is het wellicht wat lastiger om dat te doen en tegelijk actief te blijven, dus miss wel een goed idee die ban. Even alles tot rust laten komen :).

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:32

Afbeelding
Even een ren aan hun tuinhuis gemaakt haha vinden ze wel even leuk :P

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:37

Ah lekker hoor! Ik zit ook te twijfelen of ik een tuinhuisje oid in de hoek van mijn tuin ga zetten. Is natuurlijk niet mega groot qua oppervlakte, maar vind het zo leuk dat je de hoogte in kunt met plateau's enzo. Nu hebben ze tuin + hok van 2 verdiepingen waar ze kunnen zitten (en natuurlijk nog losse dingen waar ze op of onder kunnen). Nu mogen ze van mij met extreem warm of koud weer ook in de schuur, maar dat is ook allemaal plat en gelijkvloers. Vind juist die hoogtes die je kunt creeeren in zo'n hok zo leuk. Maar eens kijken of ik die voor een leuk prijsje op de kop kan tikken, vind ze nieuw een beetje onbetaalbaar.

Heb je bij dat stukje bij het hok nog andere konijntjes zitten? Of heb je dat nu expres van elkaar afgesloten omdat er nog wat onrust is oid?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:52

Ze zitten nu in het tuinhuis vanwege de groepskoppeling vandaar het hok wat je ziet, daar zitten ze normaal gezien in :)
Normaal zitten ze dus gewoon in hok + ren en dient het tuinhuis als konijnenbont opslag :D

Ik weet niet of de groep nog gaat lukken hoor, Ollie blijft gemeen doen tegen Flip, en flip blijft heel verlegen en onzeker ..
Wat is wijsheid, het nog even aankijken of ze weer 2 aan 2 zetten?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:00

Ooh vandaar! Lekker plekje hoor!

Ik durf het niet te zeggen, heb zelf echt minimaal verstand van koppelen. De 3 musketiers zaten al samen en dat ging supergoed. Nu dan een week of 4 gescheiden gezeten, heb net de aparte weer bij de andere twee gezet en het was alsof ze nooit bij elkaar weg geweest waren. Wat dat betreft heb ik echt MEGA geluk.

Zolang het niet vechten is, zou ik het persoonlijk nog de kans geven denk ik. Ik zou wel het schotje naar het hok toe weghalen, zodat ze daar ook nog heen kunnen. En nog even wat eetspeelgoed oid neerleggen, dat ze niet alleen maar bezig zijn met elkaar. Wat brokjes verstoppen in een oude lege wc rol enzo, die simpele dingetjes.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:13

Dat is echt geluk hebben ja, super!

Dat schot kan ik niet weghalen, dat zit muurvast in de grond haha! Het plan is ze zaterdag te verkassen naar het ren + hokken. Misschien toch nog maar even aanzien aangezien ze nog maar 2 dagen samen zitten.. Er is geen agressie maar Ollie laat duidelijk zien dat hij de baas is, vind ik zo sneu voor Flip haha!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 16:39

Het gaat om eerdere dingen,Yv_. Als ik iets positiefs meld, bijna geen reactie. Ik plaats iets minders en bam, dezelfde personen klappen er gelijk bovenop. Eerder moest ik ook hulp zoeken, ik was ziek, etc. En toen kregen zij geen ban. Eerder ook al niet. Ik heb PB's van een bepaald lid, dat is ongelooflijk. Maar nee, ik krijg altijd die ban. Dusja...
Die ban boeit me niet hoor. Het erge vind ik wat jij zegt; dat je er wegblijft. Dat is niet de bedoeling maar er wordt niets aan gedaan.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 17:07

Hai ik kom hier even binnen vallen, 1 van mijn nijnen eet niet meer, dus heb nu critical care gehad en hij heeft wat vitamine en infuusje gehad bij de DA.

Edit: als hij nu niet opknapt gaat hij volgende week op de xray's

Nu wilde ze eigenlijk dat ik ze apart van elkaar zet, (voedster met gecastereerde ram) (ram is ziek). Nu vind ik het persoonlijk niet fijn om de nijnen apart te houden wat denken jullie?

het zielige nijntje trouwens :

Afbeelding

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 17:18

misschien kun je het hok zo maken dat ze elkaar kunnen zien, maar niet naar elkaar toe kunnen? het hok splitsen of zo?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 17:21

mmmm ja dat is ook een optie, misschien vermenselijk ik ze hoor :o , maar janna blijft echt bij teemo gaat alleen weg om wat te eten en dan ligt ze naast hem, groomed hem.

Dit is hun hok, dan zou ik het doormidden moeten splitsen
Afbeelding

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 17:34

voor een tijdje moet dat kunnen toch?

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 18:34

kirri: Toch als het medische noodzaak is zou ik ze wel eventjes uit elkaar halen denk ik kirri, al denk ik ook dat ze zo naast elkaar zetten dat ze elkaar nog kunnen zien ook frustraties op kan leveren omdat ze niet naar elkaar kunnen.. lastig. Wat vermoedde de dierenarts dat je rammetje heeft?

_Tarzan: Dat daarachter op de foto met dat hok is dat je normale ren of niet? Je hebt wel een mooie balans, 2 hangoren en 2 staande oren :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 18:48

_Tarzan schreef:
Ik heb de discussie even opgezocht :o (was nieuwsgierig geworden)

Had je bericht even niet goed begrepen en wist niet dat het een dierenwinkel konijn was die je naar de opvang had gebracht (dacht dat je zelf weer ene erbij had).
Maar ook dan vind ik, elk gered dier is er 1 ... Ik snap de discussie op BB wel, snap heel goed wat ze bedoelen, maar daarentegen snap ik jou en jouw handelen ook heel goed, ik had waarschijnlijk hetzelfde gedaan.

Welke bepaalde winkel bedoel je Eske? (ben ik benieuwd naar!)
Ik dacht trouwens dat de Praxis Tuin zou stoppen met de verkoop van dieren ... was laatst even daar en zaten er toch echt jonge dieren! Of heb ik gemist vanaf wanneer dit in zou gaan?

Sam kwam ook bij zo'n lieve zelf fokkende dierenwinkel vandaan, die had ook steeds maar 1 nest in z'n winkel en gaf ze zelf Cuni Complete en heeft mij overgehaald dit ook te voeren omdat dit veel beter was dan alle andere troep, haha weet ik nog goed, zo'n leuke oude man die het beste voor had met z'n beestjes (winkel bestaat ook helaas niet meer)

En tja Ollie komt ook van een winkel, maatja hij heeft het goed dus mooi toch? De andere 3 zijn uit de opvang waarvan 1 van een oeps-nestje is .. tja die dingen gebeuren nu eenmaal!

Pets Needs in Delft :)
Particuliere dierenwinkel midden in de stad.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 18:51

ja ik ben bang dat het stress oplevert, niks besmettelijks gelukkig, maar het is zijn darmen of zijn tanden hoe wel op eerste gezicht er niks te zien was. Maar ja hij eet niet dus er is toch wat mis :/