Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hhilde

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:03

Wat trouwens nog grappig wordt want ik train geen A schutting omdat Beau al tien is. Moet hij die op wedstrijd dus wel nemen. We pakken 'm nog wel even mee met training in een parcoursje.

Vind het altijd eng. Beau is nu tien.. Wanneer gaat hij aftakelen en zo := We springen op small en nemen de schutting dus niet mee. Alleen hij loopt de jonkies in de groep er uit en ook voor lange wandelingen deinst hij niet terug en springt zelf het liefst ook overal op. We treibballen ook nog dus stil vallen zal hij niet zo snel, maar ben toch altijd wat huiverig.. Wanneer wordt hij slechter en dan niet alleen op agilitygebied.. Nouja, hij heeft een goede bouw, we blijven bezig om aan zijn spieren te werken en hij blijft goed op gewicht. Houd hem ook jong in zijn beweging en mentaal gezien ook, want merk naast zijn grijze hoofdje nog niks aan 'm. Lastig :=

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:28

Beau blijft gewoon lekker jong hihi ;)

Raakvlak toestellen vind Levi het einde hihi. Maar hij moet er wel netjes op en af lopen straks met de wedstrijd.
Krijg je er verder nog info over of zou dat gewoon op de dag zelf komen?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:11

Hhilde schreef:
Alles, maar zonder slurf, wip, band en palen. Dus gewoon kattenloop, schutting, tunnel, hoogte en breedtesprongen lijkt me.

Klopt!

KarinW86 schreef:
Krijg je er verder nog info over of zou dat gewoon op de dag zelf komen?

een paar dagen voor de wedstrijd komt de catalogus online. Daarin staat oa je startnummer en de dagindeling. Op de dag zelf kan je vanaf 8.15 uur de nummer ophalen. Je krijgt dan een tasje met t een en ander, je nummer, ik dacht ook nog de catalogus. In de catalogus staat dus ook wanneer welke klasse is en wanneer je ongeveer verkennen moet. Belangrijk voor de wedstrijd is dat je je hond goed warm loopt en in de gaten houdt wanneer je aan de beurt bent. Zorg ervoor dat je klaar bent als je moet, dan loopt alles lekker door ;)
Handig om mee te nemen is een veiligheidsspeld of een nummerhouder. Zodat je je nummer op je draagt als je lopen moet. Dan ziet de ringmeester wie je bent enzo ;) Verder uhhhh uhhh, geen idee...
Heb je nog vragen, stel maar gewoon ;)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:17

Oké super, bedankt voor de info!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:18

*\o/* *\o/* *\o/* eerste les combi sport is een feit! het was echt super leuk! stukje gehoorzaamheid, hordeloop en behendigheid gedaan en het ging goehoeed, jolie vond het helemaal geweldig en kende het allemaal precies nog <3
welkom kingchay!

leuk karin! je kan bijna een heel parcours gaan maken joh :P

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:19

Yeaahhh wat leuk dat de 1e les gelijk zo goed bevalt!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:34

Superleuk Esther!! Heerlijk voelt dat als ze het goed doen en het geweldig vinden! En die onbetaalbare blikken als je samen iets bereikt of doet <3

Wij hebben er zin in! En in juni gaan we waarschijnlijk weer op wedstrijd :D En in mei zal hier in Apeldoorn wel weer een wedstrijd zijn.. En examens behendigheid in juni :):)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:36

ja geweldig! ze ging zelfs keffen met een hoog stemmetje (ze blaft nooit haha) blij ei!! :D

als beau het nog zo goed doet zou ik me nog geen zorgen maken :)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:40

Oh heerlijk zeg! Dat wordt genieten!

En hij doet het super, heb ook geen reden me zorgen te maken.. Maar toch, hij wordt in augustus elf. Moet er niet aan denken dat hij er ooit niet meer is of dat hij af gaat takelen. Nouja, niet te veel denken, gewoon genieten :D

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:56

De schutting is het enige dat Mecx niet kent.
Denk ook niet dat ik die ergens geoefend krijg.
Maar als echte beginner mag je vast wel een onderdeel overslaan als het echt niet lukt ;-)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:02

Ja, denk dat je dat wel terug ziet in je score (Machie?)..
Maar de meeste honden nemen die wel redelijk.. En enige eis is toch dat ze er overheen gaan en dan het raakvlak raken aan de achterkant? Ik moet alleen wat meer raakvlakken gaan trainen, Beau heeft bij de kat ook de neiging er voor af te springen. Iemand een idee hoe je dat kan oefenen zonder toestellen (dus thuis)?

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:17

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:18

Hhilde schreef:
Ja, denk dat je dat wel terug ziet in je score (Machie?)..
Maar de meeste honden nemen die wel redelijk.. En enige eis is toch dat ze er overheen gaan en dan het raakvlak raken aan de achterkant? Ik moet alleen wat meer raakvlakken gaan trainen, Beau heeft bij de kat ook de neiging er voor af te springen. Iemand een idee hoe je dat kan oefenen zonder toestellen (dus thuis)?

Met een stoeprand :D of onderste treden van een dichte trap.

Een Veteraan hoeft geen schutting, toch?

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 09:31

De officiële veteranenklasse heeft inderdaad geen schutting in het parcours, en de sprongen zijn lager. Maar veteranenparcoursen zijn doorgaans op 2e of 3e graads niveau dus ik vermoed dat Hilde en Beau meedoen bij de debutanten en niet bij de veteranen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:00

Odin schreef:
De officiële veteranenklasse heeft inderdaad geen schutting in het parcours, en de sprongen zijn lager. Maar veteranenparcoursen zijn doorgaans op 2e of 3e graads niveau dus ik vermoed dat Hilde en Beau meedoen bij de debutanten en niet bij de veteranen.

we hebben idd geen aparte veteranenklasse :)
Hilde loopt gewoon het beginnersrondje, alleen omdat beau veteraan is mag ze lager (20 cm) springen ipv de 40 die de andere beginnende grote honden lopen.

Silence schreef:
De schutting is het enige dat Mecx niet kent.
Denk ook niet dat ik die ergens geoefend krijg.
Maar als echte beginner mag je vast wel een onderdeel overslaan als het echt niet lukt ;-)

Ja hoor, je mag alles overslaan, alleen krijg je dan wel een disk ;) Maar dat is zo erg niet. Heb gewoon lol!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:14

Ja, klopt! Maar wat al gezegd is, we lopen niet in veteranenklasse. Alleen inderdaad op small. We zijn pas begonnen toen hij net tien was, heel laat dus. Eerst dachten ze op de club dat het beter was niet te starten, maar daar zijn ze snel op terug gekomen omdat hij heel soepel is en redelijk bespierd.

Kijk het filmpje later even! Dankje!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 15:38

Ik wwil ook graag naar Brummen! Heb alleen Jesda om eventueel mee te doen maar Jesda mag ook niet hoog springen en volgens mij was alles al vol toch?

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 18:36

Ja hij was vol, gingen nu op de reservelijst over.

Heb totaal geen verstand van wedstrijden.
Wat als hij er 1 voorbij gaat, over doen?
Wat als hij een toestel neemt die niet moest nog?
Uhm... Wat weet ik nog meer niet hihi

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 18:47

Stel hij rent langs een sprong die je moest nemen dan over doen. Dan heb je een weigering.
Als hij een ander toestel neemt dat moet, krijg je een dis. Bij de meeste, zo niet alle wedstrijden mag je het parcour uitlopen, hoe dat in Brummen zit weet ik niet maar denk wel dat je um mag uitlopen

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 19:14

OK bedankt hihi ben een echte beginner hihi...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:04

Ik lees al een hele tijd mee, maar vind het ook wel leuk om zo nu en dan mee te kletsen. :)

Wij hebben een Kelpie van ruim 2,5 jaar oud, met hem doe ik aan frisbee, flyball, drijfbal en behendigheid. Niet alles tegelijk qua training/lessen hoor. ;) Thuis wissel ik alles wel een beetje af, dat houdt hem fris en scherp, hij heeft nogal wat uitdaging nodig. :) Wedstrijden doen we niet, ben ik veel te stressgevoelig voor. :D

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:10

Kunnen ze vast in Brummen ook nog uitleggen! Weet dat soort dingen ook nog niet echt hoor, alhoewel mijn instructrice het me vast nog uit gaat leggen :D

Welkom RP! Train je bij een hondenschool en zo ja, welke? :D En met drijfbal bedoel je gewoon treibball?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:21

vanavond heb ik mijn eerste les combi sport en ben zeer benieuwd en heb er ontzettend veel zin in!!! Heb al vele sporten gedaan met mijn hond gehoorzaamheid (t/m gg b), treiball (workshop), balance training, ttouch, clicker training zelfs ringtraining (is een kruising)

echter door zijn ED (is wel geopereerd en verholpen en had toen aan 1 kant (nog) geen artrose en andere kant zeer minimaal) heb ik nooit wat anders durven doen. Nu ga ik combi sport doen op zijn niveau en uiteraard met alleen zeer lage sprongen of geen (hoewel hij makkelijk 15 km los door het bos met me mee loopt met een hele groep honden erbij) en flyball in rustig tempo enz. enz. enz.

Ben benieuwd wat er aan bod gaat komen maar schijnbaar echt vanalles. Nog een half uur wachten en dan nog een half uur rijden maar daarna gaan we aan de slag haha

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:40

Ik ben straks in Brummen ook echt een beginner :j
Ik ga ook geheid ergens de fout in.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:46

Welkom RedPassion lekker actief zo te zien