hielkebro schreef:zo, hier hadden we 38 eieren van afgelopen week/1,5 week.
bordje bij de weg, en een stukje de uitrit op had ik een kca bak (klein chemisch afval) en daar had ik de eieren en een bakje in, deze middag al 16 verkocht in 2 uur dus dat was nooit verkeerd !![]()
nu maar eierdozen sparen !
Van hoeveel kippen?

Hij/zij heeft ooit 1 ei gelegd (een windei) en kraait in de ochtend. Het is echt een mislukte hen,maar ook een mislukte haan, geen idee wat het is. Tevens heeft Evert een scoliose, vergroeiing van de ruggegraat, in een S-vorm. Ik ben op zoek naar iemand die haar/hem een goed huisje wil geven en het niet erg vindt dat er geen eitjes komen. Het is gewoon een raar kipje, maar verder wel gezond. Hij/zij hobbelt achter je aan en als je hem oppakt, gaat hij slapen in je handen. Heeft iemand misschien nog een plekje in zijn hart/rennetje over? Ik zoek dus een plekje waar hij/zij altijd zou mogen blijven. Ik sta in Abbenes met paard en kipjes. Evert is 3 jaar en de cochines moeten nog 1 jaar worden in het voorjaar.
Sinds maandag krijgt ze dus 'stroopachtige' medicijnen, en omdat er soms wat uit haar snavel loopt als ik het geef is ze nogal plakkerig... Nu zit er dus allemaal viezigheid, vooral op haar keel, ook blijft er soms een los veertje plakken. Eerst wilde ik er niet te veel mee doen, omdat ze al zo zwak is, maar nu lijkt het me toch wel handig om haar een beetje schoon te maken. Dat wilde ik doen met een doekje en lauw/warm water en een tandenborstel (voor haar pootjes). Ik denk alleen niet dat dat voldoende is om alles eraf te krijgen, en ik wil haar ook niet helemaal wassen in een emmer, want ze is al helemaal uitgeput als we haar die medicijnen geven. Hebben jullie nog tips over hoe ik dit het best kan doen? Of is het toch beter om haar helemaal met rust te laten? In ieder geval bedankt voor het lezen van mijn lange verhaal.
(Dit is een foto van haar toen ze gezond was, daar zit nu dus allemaal viezigheid 'aangekoekt' aan haar huid en de kleine veertjes die daar zitten)
of eten we zelf op. ( ok iets minder kippen maar moeten eieren bij kopen zelfs )