ik heb een terrarium van 1.50 groot wat ik persoonlijk het minium vind voor een grote baard. kost dat 15 euro aan stroom per maand. en dan in de winter per week 5 euro aan sprinkhanen en in de zomer per week 9 euro aan sprinkhanen.
15,00 stroom 36,00 euro in de zomer aan sprinkhanen. 5,00 aan groenvoer.
dus best een bedrag voor een baardagaam 56,00 in de zomer in de winter dus lager.
Bedankt. Ik krijg er waarscheinlijk binnenkort een stuk kamer bij. En dan zou ik een terra kwijt kunnen van 1.50. Maar ik wil mijn pa ook niet op de kosten jagen qua stroom.
Fenrir
Geplaatst: 06-02-14 14:55
Als je zelf je voedseldieren kweekt ben je wel goedkoper uit.
Ik ga vanavond kijken bij de kweker van Peanut (slang heeft een naam gekregen ) . Heb geluk dat ik momenteel wat minder geld heb
Kwal
Geplaatst: 06-02-14 18:18
Hoihoi, stille meelezer meld zich
Tessa_93 ik heb me ook aangemeld
Ik ben Donja, heb een paard (Kwallie, kort voor Quality)
Een Vriend
En 3 Axolotl's
2 Wildkleur en 1 Leucist. Ik wil ooit nog een grotere bak, of nog een er bij (dit is een 1.20m bak) want ik wil er nog leukere kleurtjes bij (en ik kan deze drie niet wegdoen.. Het zijn mijn eerste en ben nu al aan ze gehecht, ik heb ze sinds november en ze zijn geboren in maart, dus ze zijn nog geen jaar oud).
Ik zit al langer in de 'vreemde' huisdieren want mijn vader heeft als 13 jaar slangen, en ik heb zelfs een schaap in huis gehad
Ik heb ook nog 10 guppies, daar kweek ik baby-guppies mee als levend voer voor de axo's. Ik heb er een tijd geleden 7 bij hun ingedaan en daar is er nu nog 1 dappere van over Ik was zo slim om alleen mannetjes over te houden (ik dacht dat ze slimmer waren en niet vlak voor een axo-bek zouden gaan zwemmen ) dus heb er net vijf vrouwtjes bijgekocht. Nu dus 9 guppies samen in een aparte bak en de stoere gup bij de axolotls
Axo's zien er echt gaaf uit. Moeilijk in onderhoud en huisvesting?
Kwal
Geplaatst: 06-02-14 20:44
Dankjullie
Ik wilde ze al heel lang, en toen ik een aquarium van 120x40x60 mét filter voor 30 euro tien minuten rijden hier vandaan kon ik het niet laten
Ze zijn vrij makkelijk, ze krijgen bij mij korrels, regenwormen en garnalen (en dus af en toe een guppie ) en hebben geen tanden. Ze wennen aan je, alleen zien geen steek dus reageren of licht en donker. Ze komen dus gezellig voor het glas hangen als je er voor gaat staan
Ze hebben ook echt een eigen karaktertje, eentje is een beetje schuw en die andere twee 'spelen' met elkaar overdag
Ik ben echt verliefd op ze, ik vind ze zo schattig en ze zijn ontzettend klunzig Ze kunnen niet zo heel veel behalve lopen, en een beetje zwemmen
Het zijn eigenlijk salamanders, maar zijn van larve nooit geëvolueerd naar salamander door een tekort aan een bepaald mineraal in een meer in Mexico. Dat is heel lang zo gegaan en nu is het een officiële diersoort. Je kunt ze wel laten evolueren naar salamander (door extra jodium aan het water toe te voegen) maar dat is dan eigenlijk een dierproef en dus verboden. Het is ook nog eens heel zielig omdat hun kieuwen (die friemeltjes aan hun hoofd) verdwijnen en hun longen heel slecht ontwikkelen en ze dus continu buiten adem zijn en gaan daarom binnen twee jaar dood. Ook is hun lijfje er niet op gebouwd om op het land te lopen zodat ze niet meer kunnen dan met hun koppie boven water naar adem happen.
Als je dat niet doet kunnen ze wel 25 jaar oud worden
EDIT: eline_di: Zo moeilijk zijn ze niet. Het water moet tussen de 12 en 18 graden zijn (ik heb er geen verwarming of verkoeling in, water is hier altijd 14-16 graden) en het enige misschien een beetje moeilijke is dat ze stroming in het water niet fijn vinden. Zo heel moeilijk is dat eigenlijk niet met een bak van 1.20m lang, links zit bij mij een slangetje die water opzuigt, achter het aquarium staat een megafilter en rechts zit een slangetje die het water weer in het aqua laat lopen. Ze kunnen in principe een maand zonder eten, hier krijgen ze als ze willen. Als ze naar de oppervlakte zwemmen krijgen ze wat bij mij. Soms komen ze drie dagen niet en de andere keer drie keer per dag.