Heb mijn post aangepast. Maar met schuifdeurtjes hebben ze maar weinig diepte toch? Ik heb deze bak en wil die eigenlijk verbouwen door de tralies eraf te halen en daar een deksel op te doen. (en plateaus erin maken)
Ohja, maar ik ben eigenlijk niet van plan een nieuwe kooi te kopen. Ik ben meer op zoek naar ideeën om de kooi zo te verbouwen dat niet mijn hele huis vol ligt met zaagsel. Ik heb trouwens transparant tafelzeil om de tralies heen zitten zodat de staarten er niet tussen kunnen e ze niet letterlijk alles ernaast trappen. De glazen bak zit bijna tot bovenaan vol met zaagsel.
Hier trappen ze er ook wel eens wat uit, maar ik maak me daar niet zo druk om. Dan maar een keer extra met de stofzuiger er langs. Ik denk dat dat bij bijna iedereen wel eens gebeurd.
_Karlijn
Geplaatst: 05-11-14 18:44
@ Manon: het probleem met die bak is dat er onderin geen luchtcirculatie is, dus eigenlijk heel ongezond.
@ Ellabellaah: mooi hoor! Ik vind hem juist ruim ogen.
@Eskegirl: een terrarium is met schuifruitjes, een gerbilarium niet
Nou, na het kleine witte beestjes-probleem dat ik vandaag wilde verhelpen (kon niet eerder want ik ben aan het verhuizen) het volgende probleem. Ik was buiten het terrarium aan het uitspuiten en wilde hem op zijn kant zetten, klapt er een ruit kapot :/ ik heb dus meteen naar de dierenwinkel gegaan om een simpel aquarium te kopen, een kleintje maar, ze moeten het er maar even mee doen. Ik heb ook meteen Martijn gecontact omdat zijn bakken wel heel fijn zijn, en ik ga een nieuwe bestellen die nu komt langsbrengen (meteen maar eentje van 100 cm ). Maar wel ontzettend balen!
Ik heb vanavond voor een prikkie een kast gekocht op marktplaats (moet nog ophalen) hij past als goed is pressies op je de plek waar die komt te staan. Met 3 lades waar ik dus het voer enz in kan bewaren.
Vreemd dat de foto het bij jou niet doet stalmilagro, bij mij doet hij het wel gewoon...
bij mij staan ze op een kastje. De helft van de kast is in beslag genomen voor alle gerbilspullen en voer. De rest van de kast gebruiken we gewoon als opberg ruimte.
xManon_
Geplaatst: 06-11-14 11:09
Die bak de Eske stuurt zie ik ook niks wat kan duiden op luchtcirculatie onderin? Hoe kun je dat zien dan?
Mijn bak staat op m'n IKEA Expedit kast. Ben nu niet thuis, dus meet hem morgen even.
Balen van het ruitje, Karlijn! Kun je die niet laten vervangen?
_Karlijn
Geplaatst: 06-11-14 17:55
Nee dat denk ik niet Manon..
Kijk nou
Wel leuk nu ze in het kleine aquarium in de kast in de woonkamer staan, kan ik elke keer even naar ze kijken.
Mijn kastje heb ik opgehaald. Ik hoop van de week meer te horen over beschikbare gerbils.
Maar misschien dat ik nog even wacht. Volgende week zondag komt er een kijker voor mijn apartement (deze staat te koop). Dus ik wacht even op z'n antwoord of hij het huis wilt of niet. Want als hij het huis wel wilt wacht ik tot dat ik zelf een nieuw huis heb.
Okey ik heb echt al te lang niet meer naar dit topic gekeken was weer even paar pagina's verder lezen
Ik ga heel flauw even niet overal op reageren, want was echt veel, maar....Wat een pech allemaal zeg, jeetje... Mijn kat hing ook al bijna in 't gerbilarium toen ik het schuifruitje open had gelaten en 't zandbakje even was zeven. Die vergeet ik ook nooit meer dicht te doen
Trouwens, ik zit wel met een klein probleempje. In 't begin gaf ik ze gewoon elke week een flinke pluk hooi en daar maakte ze dan dankbaar gebruik van in hun holletjes - al waren ze toen nog niet erg bedreven in het graven Ik heb sinds een paar weken nu echter zo'n hooiballetje gekocht en een paar cm boven een plateau gehangen. Ze kunnen er makkelijk bij, want ze zitten er doodleuk onder maar ze maken geen gebruik meer van het hooi... Volgens mij snappen ze niet dat ze het eruit kunnen trekken. Ik vind het zonde van dat hooiballetje om hem niet meer te gebruiken, maar ik vind het ook zonde van al het hooi...
Mijne snapte die hooibal in begin ook niet uiteindelijk zijn ze het er wel uit gaan halen.
Albion
Geplaatst: 12-11-14 13:40
Een tijdje geleden gaf ik aan dat mijn gerbils sinds kort ook op het glazen plateau poepen en plassen ipv alleen in de zandbak...
Ik heb inmiddels dettol geprobeerd, daar bleven ze eerst netjes van af alleen toen begon de smeerboel weer. Ik heb zojuist azijn gebruikt (en niet te licht!) waarvan ik dacht pff, als dat maar goed gaat.. En net werd er een wakker, loopt naar het plateau, kijkt mij met slaperige ogen aan en ja hoor, lekker poepen en plassen! Heel fijn, als alles net schoon was enzo.
Dus of jullie nog tips hebben voor mijn smerige gerbils