Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 11:44

Ok, dankjewel!

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:15

Die haakjes op de vorige pagina, daar gingen mijn tralies helemaal kapot van.
Ik hang ze nu op met douchegordijnringen van de Action.

Echt ideaal en goedkoop!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:12

Mijn dames krijgen een nieuw verblijf!
Het word deze kooi (1.00 x 62 x 62):
Afbeelding
Daar komen nog 2 verdiepingen in, die maak ik met gelamineerd vierkant gaas van de Gamma.
De verdiepingen verbind ik met de volgende trappetjes:
Afbeelding
Dan heb ik van mijn collega nog 8 halve kokosnoten gekregen daar ga ik ook nog iets leuks mee doen.
Verder komt er nog een Spoetnik in, een wigwam huisje en een hangmat in dezelfde kleur.

Tips zijn welkom!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:52

Mijn dames zijn (in hun hok, erbuiten wel redelijk) totaal (nog) niet zindelijk.... In hun hangmatje poepen + plassen ze gewoon, en sowieso poepen ze ook op hun verdieping/sputnik. Leg wel elke keer weer de poepjes in hun toilet zodra ik ze zie, maar ze snappen de hint niet geloof ik. :+ Iemand een oplossing of kan 't gewoon dat ze niet zindelijk zijn?

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 08:40

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.. ik ben ook al heel lang bezig maar mijn dames kakken ook lekker van zich af :')

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 11:27

De toiletjes worden bij ons steeds verbouwd. Alles is er dan uit gevist en het toiletje ligt op z'n kop twee verdiepingen lager.. Viezerikken!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 11:31

Dan kan je misschien het beste het toiletje in eerste instantie al op de laagste verdieping zetten ;)

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 11:44

We hebben er ook eentje op de onderste verdieping. En eentje naast het hangmaatje waar ze het grootste gedeelte van de dag te vinden zijn. Maar ze zien hun wc'tjes als een leuk speeltje ipv toilet := -O-

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:42

Arrabel schreef:
Eigenlijk zoek ik deze:
[img]http://www.kraaltotaal.nl/images/SZ-014-410x310.jpg[/img
Maar op de site kan je er op de een of andere manier maar 6 bestellen....
http://www.kraaltotaal.nl/product_info. ... cts_id=760

De Xenos heeft gordijnklemmetjes :)

Ongeveer deze:
Afbeelding

20 stuks voor 2 euro :)

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 15:09

Arrabel schreef:
Mijn dames krijgen een nieuw verblijf!
Het word deze kooi (1.00 x 62 x 62):
[ Afbeelding ]
Daar komen nog 2 verdiepingen in, die maak ik met gelamineerd vierkant gaas van de Gamma.
De verdiepingen verbind ik met de volgende trappetjes:
[ Afbeelding ]
Dan heb ik van mijn collega nog 8 halve kokosnoten gekregen daar ga ik ook nog iets leuks mee doen.
Verder komt er nog een Spoetnik in, een wigwam huisje en een hangmat in dezelfde kleur.

Tips zijn welkom!

Ik zou geen roosters gebruiken als verdiepingen. Daar kan je bumble feet van krijgen bij je ratjes.

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 15:27

Mooie kooi Arrabel :D

Hier poepen de dames waar het maar uitkomt maar vind zelden een drolletje op slaapplek, hoewel ze daar wel gewoon plassen :') Maar merk wel dat ze voornamelijk poepen waar bodembedekking ligt.

De naaktjes gaan nog steeds supergoed in de groep :D merk weinig wondjes en Nugget komt elke keer al naar deurtje als ze ziet dat ik lekker sta uit te delen, Haggis is alleen een beetje bang nog. Lijkt me ook niet zo gek als je ineens in een megegrote kooi zit met nog 3 onbekende ratjes erbij :D Ze beginnen ook steeds makkelijker te klimmen enzo, leek net of ze de ruimte niet gewend waren

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 15:31

Dat is mooi Lies_Miek. Logisch dat ze even moeten wenne, maar het is fijn dat ze met de rest in ieder geval goed kunnen opschieten.

Harley is echt super lief. Zodra het deurtje open gaat komt ze op je hand zitten en wil ze zo snel mogelijk bij je komen zitten. Chopper doet dat nog niet. Als ik eten kom geven komt ze wel naar m'n hand, maar zodra ze de indruk krijgt dat ik haar wil pakken, rent ze weg. Heeft iemand hier misschien tips voor?

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 16:05

Sharon, ik heb hier ook een Harley en die klinkt precies hetzelfde, zal vast in de naam zitten :D
Voor met oppakken, je kan proberen ze eerst wat op je hand te lokken met voer en dan kort erop laten zitten. Ik probeer mijn ratjes ook altijd van onderaf op te pakken in plaats van bovenaf, met eerst leren merken dat je hand niet eng is dan gaat dit stukken makkelijker, Van bovenaf gepakt worden voelt ook sneller als een bedreiging voor ze omdat tjah, hoe zou jij reageren als een enorme hand ineens van boven op je afkomt?

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 16:29

Dat is toevallig :) Ja ik snap precies wat je bedoelt met hand van bovenaf. Kan me voorstellen dat dat spannender voor ze is. Bedankt voor de tip! Ik ga Chopper eens met voer proberen te lokken }:)

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 16:32

Hi allemaal!
Wie weet er nog een actieve opvang die wel kooien kan gebruiken?
Sinds ik gestopt ben met m'n rattery staat alles maar nutteloos in de schuur en ik wil het graag aan het goede doel geven.
Ik heb laatst al een mail gestuurd naar Parzival maar die reageren niet >;)

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 16:48

Hoi Mikkee. Ik zou het zo niet weten. Ik heb een account op ratten.nl. Zal ik daar eens voor je vragen?

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 16:50

Die klemmetjes zijn wel erg handig zeg! Goed idee!

Ik heb me hier al een poos niet laten zien zeg, sorry daarvoor!
Had het erg druk met vanalles maar de jongen van Bambi zijn zo schattig dat ik toch zo wel even wat foto's zal plaatsen van ze ;)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 19:14

Nog even een foto van de verbouwde kooi trouwens :P

Zo was 'ie. Dus zeg maar met 3 "tralie-verdiepingen", kon er helemaal niets mee qua inrichting en het leek me voor de dames ook niet echt een uitdagende kooi. Oh en let maar niet op de kooi... Eén van de katten vond als kitten dat je het behang ook best als krabpaal kan gebruiken...... :+
Afbeelding

Dus die verdiepingen eruit gehaald (moest nog met best wat geweld en een tang haha) en de kooi helemaal schoongemaakt. Nieuwe verdiepingen en dingetjes erin en ta-daaa. Dames zijn er erg blij mee! Inmiddels zit er ook al een oude (schone uiteraard) onderbroek in de sputnik. Ze waren al een het proberen het hangmatje erin te trekken, maar ja, dat gaat niet want die zit met haakjes vast aan de kooi :') Ze trokken alleen maar de sputnik van de verdieping af. Dus heb ze maar een oude onderbroek gegund die ze lekker kunnen slopen en zo neer kunnen leggen als hoe zij het willen. En verder heb ik nog wat andere extra dingetjes zodat ik de kooi regelmatig anders kan inrichten met andere spullen :)
Afbeelding

Met de tijd wil ik waarschijnlijk nog een grotere kooi (een volière misschien ofzo), maar voorlopig kunnen ze hier wel weer mee vooruit met zijn tweetjes.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 10:29

Ziet er gezellig uit! Ik heb ook zo'n soort kooi maar dan met houten verdiepingen. Het probeem is alleen dat de plasjes daar erg intrekt en dat gaat op een gegeven moment erg stinken. Mijn vriend gaat nu verdiepingen van plastic maken. Dat maakt makkelijker schoon :)

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:02

sharon_quiz schreef:
Hoi Mikkee. Ik zou het zo niet weten. Ik heb een account op ratten.nl. Zal ik daar eens voor je vragen?

Fijn! dank je :)

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:05

Jorinda Wat is hij leuk geworden :D Die roze verdiepingen heb ik ook :) Het jammere is alleen omdat ik een volière heb met verticale spijlen waardoor het moeilijker op te hangen is (Zit maar met 2/3 i.p.v. 4 schroeven vast) Misschien handig om rekening mee te houden als je op zoek gaat naar een volière.

Vanmiddag ook maar eens de dames weer verschonen, gaat ineens een stuk harder weer met twee extra poepfabriekjes erbij. Eens kijken hoe ik het weer leuk in kan gaan richten voor de dames :)

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:14

Mikkee ik ga het voor je vragen! (Heb je ook een PB gestuurd). Wil je nog wat info geven over de kooien en in wat voor staat ze zijn? Daar zullen ongetwijfeld vragen over komen ;)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:42

Dank jullie! En bedankt voor de tip van de volière!

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:35

@jorinda: die kooi heb ik ook nog op zolder staan.. wordt verkocht als rattenkooi maar is het zeker niet :n erg jammer, meer geschikt voor een syrische hamster. Voor rittens kan die wel hoor, heb ik hem ook voor gebruikt. Alleen als je ratjes groter worden zijn ze toch echt een grotere kooi nodig. Goed trouwens dat je die verdiepingen eruit gehaald hebt!! Dat is allemaal traliewerk en kunnen ze dus bumblefeet van krijgen (niet echt prettig voor ze).
Maar heb ff 1 vraag want ik zat met open mond te kijken naar je foto :P Hoe heb jij in g*dsnaam die roze ferplast verdieping erin gekregen??? :P Ik heb het ook eens geprobeerd maar kreeg met geen mogelijkheid er 1 in :')

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:38

Vandaag trouwens weer ff heerlijk geknuffeld met me 2 kerels... ach ik mis ze wel erg hoor :( maar is ff beter zo.. om de 2 week ongeveer moet ik ook steeds naar het ziekenhuis toe, heb erg last van me rug en bekken .. kan niet wachten tot onze smurf eruit is :+

Heb ik het hier trouwens al verteld??? We krijgen een dochterrrrrrr :D :D :D *\o/* *\o/* <3