Puppy Erbij 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 13:16

Leuke kleurtjes! Weet je al welke je zelf gaat houden?

Ja goed gezien! Vidar is een Vizsla Draadhaar.
Mijn vriend heeft zijn jachtakte en wilde graag een staande jachthond die allround te trainen is, met een zacht karakter. Ik wilde graag een grote sportieve gezinshond. Dus voor ons de perfecte combi. :j
Het onbezorgd wandelen kan ik mij goed voorstellen. Ik was in het begin ook bang dat hij overal achteraan zou gaan, maar dat went. We trainen hem goed, maar nu in de puberteit weet je het maar nooit! :+

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 17:21

Pippa13 schreef:
Leuke kleurtjes! Weet je al welke je zelf gaat houden?

Ja goed gezien! Vidar is een Vizsla Draadhaar.
Mijn vriend heeft zijn jachtakte en wilde graag een staande jachthond die allround te trainen is, met een zacht karakter. Ik wilde graag een grote sportieve gezinshond. Dus voor ons de perfecte combi. :j
Het onbezorgd wandelen kan ik mij goed voorstellen. Ik was in het begin ook bang dat hij overal achteraan zou gaan, maar dat went. We trainen hem goed, maar nu in de puberteit weet je het maar nooit! :+

Nee we gaan pas kiezen/verdelen als de pups 6 a 7 weken oud zijn en we ook karaktertjes kunnen zien. Maar in elk geval een van de teefjes.

Klinkt inderdaad als een mooie combinatie.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 07:00

Even een vraagje, het begint namelijk redelijk irritant te worden: bij het klaarmaken van zijn voer (vers vlees in een voer doolhof dus duurt wel even) zit Dobbel constant te piepen en te janken terwijl hij in de keuken zit.

Hoe leer je dit af want we worden er een beetje zat van. :Y)

Hij zal vast honger hebben, maar doet het ook als hij net nog een botje gekregen heeft.. Dus dan lijkt dat me niet van toepassing.

maras

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 08:08

Kent hij het commando wachten? Mijn pup was ook niet te houden als ik zijn vlees maaltijd aan het klaar maken was maar sinds ik het commando zit en wacht gebruik tot het op de grond staat en ik aangeef dat hij mag aanvallen gaat dat goed.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 08:53

Ik kan me voorstellen dat je daar op een gegeven moment klaar mee bent ja!

Ik zou denken, janken negeren en zijn voer pas geven als hij stil is, of liefst zelfs ergens anders heen gelopen of mee bezig is. Dat is wel even door een zure appel heen qua geluid, maar ze leren vrij snel qua welk gedrag genegeerd (= niet leuk) en beloond wordt.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 09:35

Ik zou idd ook begrenzen door bv. fysiek uit de buurt te houden bv en idd eten pas geven als hij echt helemaal rustig is. Miss ook de tijden wat afwisselen nog. Of wanneer hij onrustig word even stoppen met alles en iets anders gaan doen. Dat hij de link legt dat pas wanneer hij rustig is, er eten komt.

Gisteren eindelijk de bench om gezet en ons eerste ritje gemaakt met de nieuwe vroom vroom. BLIJ <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lekker even naar ‘t water geweest.
Konden de kids even afkoelen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 09:40

Fysiek uit de buurt houden kan niet, keuken is open naar woonkamer.. in de ren wordt hij helemaal gek denk ik.. hij zit/ligt ook netjes op afstand, maar wel janken. Aargh!!

Maar ik denk dat we negeren en wachten tot hij iets anders gaat doen wel kunnen gebruiken! :+:

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 09:43

Ja t is ook even uitzoeken wat werkt.
Bij Arya werkt de bench bv echt perfect als plek om rustig te worden, ook nu nog. Hebben we even training in moeten investeren toen ze jong was maar dat heeft zich wel terug betaald. Zij word daar heel snel rustig in dus dat was voor ons juist wel een prima hulpmiddel.

Als je niet fysiek kunt begrenzen zou ik idd gewoon proberen langste adem te hebben en dan zo wachten tot er rust is voor je iets doet en geeft. Kan soms even pittig zijn, die langste adem hebben := of misschien afleiden terwijl jij eten bereid? Iets te spelen geven ofzo in de ren? Of iemand anders in huis die ‘m bezig kan houden dan? Afleiden kan miss ook wel een oplossing zijn. Is echt even kijken wat handig is voor ‘m en dan vooral even volhouden met je plan van aanpak. Consequent zijn is vaak ‘t halve werk al.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 24-07-22 09:48, in het totaal 2 keer bewerkt

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 09:45

Dat zou ik dan ook doen inderdaad. En pas geven als hij stil is.

Cursebreaker, heerlijk he zo een auto. Ik heb een peugeot partner en daar ook kennels in laten bouwen. Ideaal!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 09:47

XxDiandraxX schreef:
Dat zou ik dan ook doen inderdaad. En pas geven als hij stil is.

Cursebreaker, heerlijk he zo een auto. Ik heb een peugeot partner en daar ook kennels in laten bouwen. Ideaal!

Ohh een ombouw met vaste kennels ook?! Fantastisch zeg!!! Peugeot partner hebben we ook nog naar gekeken, die ziet er ook heel fijn uit! De vaste kennels komen hier tzt ook nog, met opberg bakken ed erbij, dak ventilatie en t liefst ook nog apart aan te zetten climate control. Maar moeten we even opnieuw voor gaan sparen; de auto viel nu wat duurder uit als de bedoeling was :=

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 09:49

Misschien als je partner er ook is proberen of het werkt als hij even gaat spelen met de pup terwijl je aan het bereiden bent. Misschien dat dat ook wat aandacht van het eten weg haalt :D

Voor Fitz houden we nu wisselende tijden aan, al moet ik zeggen dat ik dat met 4 maaltijden geen doen vond. :') met 3 is het al makkelijker. Hij gaat ook nooit vragen om eten en is totaal niet op de klok. Wel is hij erg scherp op wanneer ik de bak met het vlees uit de koelkast haal en dan gaat hij dichtbij liggen en volgen wat ik doe. := maar oke dat mag, zolang het daarbij blijft.
Ik zorg in de ochtend dat ik de porties voor de hele dag alvast afweeg, dan hoef ik het voor de voerbeurt alleen nog maar ergens in te stoppen. Al gaat dat ook niet perse snel :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-22 10:27

Mooi melissa! Veel veilige kms gewenst! *\%/*

Ik zou ook wachten met voeren tot ie stil is/iets anders gaat doen.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 11:53

Ik hoor altijd het advies van dierenartsen/trainers dat puppy's baat hebben bij regelmaat en dus op gezette tijden voeren.

:+

Hier doe ik dat dus nooit. Meest vervelende vind ik dat de hond gaat bepalen wanneer het etenstijd is of van te voren al staat te kwijlen. Dus ik voer Ves wanneer ik wil, zolang ze over de hele dag maar 3 porties krijgt. Als ze wat ouder is gaan we naar 2 en ik denk zelfs ook naar 1.

Ze mag ook niet in de keuken want again, zo irritant als een hond staat te loeren wanneer ik met eten bezig ben. Dus ze blijft netjes achter de drempel. Had ze ook zo door!

Als ze gaat piepen en dat is richting mijn actie (voeren, speeltje in de hand, noem het maar) dan stop ik altijd waar ik mee bezig ben en ga ik op de bank zitten ofzo. Had ze heel snel in de gaten dat het geen gewenst effect heeft. Wat ook kan werken is vertellen/leren wat hij wel mag doen. Dus bij mij is dat in de bench wachten (ik voer in een bench, vind ik wat chiller met vlees).

Cursebreaker ik ben super jaloers op je gave wagen! Moeten de kinderen ook in een bench of heb je nog wel ruimte voor ze? :))

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 11:55

Hier zitten we al op 2 maaltijden. Met 3 maaltijden at ze echt heel slecht. Er gaan tr wel genoeg brokjes als beloning in door de dag heen.

@melissa:echt een hele gave auto. Toen ik nog heel veel alle honden had, wilde ik graag ook zo'n auto. Nu met mijn 2 kleinere honden volstaat gelukkig de huidige auto....

Vanmorgen weer even een kleine verzorgingsbeurt gehad: neusje geschoren, voetjes uitgeknipt, nageltjes geknipt. Is ze weer klaar voor de komende weken.
Ik moet zeggen dat met een beetje doorzetten ze het al zo snel goed doet <3
De vorige keer neus scheren was nog moord en brand schreeuwen, maar nu kon ik met een beetje tegenstrubbeling al het hele neusje goed scheren <3 echt zo trots

Afbeelding

Lilo en Bruce spelen nu zoveel dat ik echt regelmatig een stop in moet lassen.
Anders slaapt de kleine dame helemaal niet :+

Afbeelding

Afbeelding

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 13:37

Captain schreef:
Fysiek uit de buurt houden kan niet, keuken is open naar woonkamer.. in de ren wordt hij helemaal gek denk ik.. hij zit/ligt ook netjes op afstand, maar wel janken. Aargh!!

Maar ik denk dat we negeren en wachten tot hij iets anders gaat doen wel kunnen gebruiken! :+:

Hier hadden we ook een luchtalarm als het voer hem te lang duurde. :+ En ook een open keuken.
Wij stopten direct met het bereiden van voer als hij begon te piepen of blaffen. Voerbak ook in de kast, uit het zicht. Hij leerde echt binnen een paar dagen dat hij stil moest zijn. De beloning is natuurlijk ook groot als hij het goed doet. :j
Het commando wachten om te eten hebben we aangeleerd met 2 mensen. De ene lijnde hem aan, commando zit, en hield hem tegen. De ander zet de voerbak pas neer als hij netjes stil bleef zitten. Zo hebben we aangeleerd dat hij niet als een monster de voerbak opschrokte :Y) . Dit hebben we later nog uitgebouwd met een extra commando "plaats", dan gaat hij in de keukenmand wachten op zijn eten. Dit doet hij nu al automatisch als ik zijn voer klaar ga maken. En hij gaat pas eten als ik "toemaar" zeg. Super handig en een pup heeft het echt zo door! Zoals ik al zei, de beloning is de jackpot als hij het goed heeft gedaan.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 17:22

Als het je stoort zou ik het eten klaarmaken en als hij begint te gillen of wat gewoon weer terug op de bank of stoel gaan zitten als je geen mogelijkheid ziet tot wegzetten. En dst blijven herhalen, ben je misschien wel lang bezig met voeren maar consequent zijn is absoluut noodzakelijk in zo'n situaties.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 17:25

Goed idee om gewoon te stoppen met bereiden! :j Straks eens kijken wat werkt. :)) hij is sowieso erg vocaal, volgens mij zit er stiekem husky doorheen. :')

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 18:10

Veel succes, Captain.
Hier ook gemerkt dat even doorbijten en consequent belonen bij stilte het beste werkt. Chipito heeft wat verlatingsangst, niet als ik uit beeld ben (dan is hij muisstil), maar wel als hij in de bench moet en ik ook in de ruimte ben. Nu twee dagen consequent beloond met voer als hij in de bench stil is en het is bijna volledig weg...

Hij is nu 12 weken...wat een zalig hondje. Alleen dat puppybijten is echt vervelend soms. We moeten er nog even mee door, maar intussen heb ik drie jeansbroeken met een gat in := Vanmorgen in de puppyklas wou hij ook echt niet in z'n muil laten kijken, instructeur zag dat er tanden aan het wisselen zijn, allicht heeft hij er nu heel veel last van.

Vanmiddag voor het eerst bij mijn vader geweest met hem, die verblijft vaak in het buitenland en was nu weer pas thuis. We gingen even de vissen voeren in de vijver in de tuin. Chipito is gewoon zonder twijfel in het water gesprongen. Hij kan dus zwemmen :+ Niet mijn plan om hem zo snel te laten zwemmen, maar dus wel dat van hem :') Een echte Waterhond...

Stuk ondeugd :+
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 18:15

Captain schreef:
Goed idee om gewoon te stoppen met bereiden! :j Straks eens kijken wat werkt. :)) hij is sowieso erg vocaal, volgens mij zit er stiekem husky doorheen. :')

Zorg ervoor dat je een lange adem hebt, dat kan echt wel even duren, zeker de eerste dag(en)! Maar wel doorzetten!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 18:51

kiwi
Dankuuu! Gaat hopelijk helemaal goedkomen! *\o/*

Flux
Ik heb er ook al 3 jaar naar uitgekeken/op gewacht dus het heeft even mogen duren hihi. Zoon lief zou maar wat graag achter in de bak willen zitten, lijkt hem ontzettend tof lolll. Mijn man ook trouwens, is net zo'n klein kind :') Maar die moeten gewoon in de bijrijders stoel als ze met me mee gaan hihi. ’T is een 2 zitter, dus we kunnen niet met z’n allen tegelijk weg, maar is geen grote ramp. Dat komt niet zo heel vaak voor an zich en als, dan rijden we dat stukje met beide auto’s. Het komende jaar rijden we nog een station wagon dus eventueel zouden we voor een reserve bench kunnen kijken die daar in kan, mochten we toch wat meer samen weg willen gaan bv. Maar ik ga normaliter doordeweeks veel alleen met Arya er op uit, dus dan is de caddy echt perfect *\%/*

arabella2000
Ik kan het eigenlijk met 1 hond ook niet zo verantwoorden. Of toch? Lol. Met een wat grotere hond zoals Arya gaat dit denk ik iig wel heel fijn zijn. Ook om tzt gewoon vaste kennels erin te hebben met opberg ruimte voor de spullen, de dak ventilatie e.d. En nu zijn we met onze gezinsauto niet meer zo gebonden aan wat we rijden ook - omdat Arya’s bench in heel veel auto’s niet goed paste bv. hebben we een auto gekozen die we normaliter niet snel zouden kiezen en dus uit praktisch oogpunt. En dan kunnen we nu weer voor wat gaan kijken zonder dat we rekening hoeven houden met de grootte van de bench haha.

Wat een dropje is het toch! Heb je netjes geschoren ook, dus snap dat je trots bent! En heerlijk dat het zo goed gaat tussen die twee, ondanks dat je moet begrenzen. Maar beter zo als andersom toch hihi.

Captain
Succes, hopelijk gaat het kwartje snel vallen bij ‘m xD

Tieneke
Wat een leukerd is Chipito toch. Vind z’n oog kleur ook echt prachtig zeg! En met weer zoals het nu is snap ik wel dat ie even wil afkoelen ;)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 23:17

Iemand een tip voor een goede riem voor in de auto? Chipito heeft zo'n deken over de achterbank en ik klik hem dan vast in de gordel met zo'n hondengordeltje, heel standaard riempje. Maar nu heeft hij dat plastic ding om de riem te verstellen stuk gebeten en ik kan de riem dus niet meer kort genoeg zetten.

Weet iemand zo'n ding maar wat gegarandeerd op de juiste lengte blijft?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 23:55

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 08:21

Ik zou nooit de hond in zo'n riem vastzetten, bij een aanrijding is het al snel gedaan met de hond. Ik zou het liefste kiezen voor een bench en als alleen de achterbank een optie is voor een Tube op de achterbank.

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 08:45

KimD schreef:
Ik zou nooit de hond in zo'n riem vastzetten, bij een aanrijding is het al snel gedaan met de hond. Ik zou het liefste kiezen voor een bench en als alleen de achterbank een optie is voor een Tube op de achterbank.

Wow ik heb werkelijk nog nooit van die Tube gehoord. Net even gegoogled, ziet er goed uit. Bedoel jij die van PetEgo? Is die getest voor autocrashes voor zover jij weet?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 09:06

noox schreef:
KimD schreef:

Wow ik heb werkelijk nog nooit van die Tube gehoord. Net even gegoogled, ziet er goed uit. Bedoel jij die van PetEgo? Is die getest voor autocrashes voor zover jij weet?

Ik zie dat mijn edit niet gepakt heeft, ik had hem even opgezocht en gedeeld, het is inderdaad die wat jij benoemd. Ze zijn er tegenwoordig in veel meer uitvoeringen maar ik heb alleen ervaring met deze.

Van de testen had ik ooit een linkje van toen wij nog een Megane hadden (en dus geen achterbak) maar kan die niet zo snel terug vinden.