Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-20 19:19

Zo weer even bijlezen :P

fijn dat de paardenneuzen goed in de smaak vallen Simone! Onze leverancier heeft ze helaas momenteel niet meer. En weten niet wanneer ze weer op voorraad komen. Dus ik ben ondertussen bij wat andere leveranciers aan het peilen. Want wij vinden ze ook ideaal!
Klinkt als een leuke hondenschool!

Ook ik heb je inmiddels op instagram gevolgd :D ikhaatinsta.sorry.

Wat een prachtige foto's weer Curse. wat ben je gezegend met zulke mooie plekken om te wandelen. Heerlijk overzichtelijke stukken ook!
Jammer dat niet alle wandelingen helemaal gewenst verliepen. Maar van de andere kant is alles ook wel weer een leermoment geweest voor Arya. Zo leert ze ook dat niet alle honden altijd willen spelen. En dat gewoon samen wandelen ook leuk is.

Ik loop hier ook tegen verschillende hondenscholen aan die als je wil gaan speuren allemaal willen dat je eerst bij hun gehoorzaamheid doet of inderdaad een papiertje hebt dat de hond de cursus gehaald heeft.
Ik heb besloten bij iemand die zelf gespeurd heeft om daar een ''lesje'' te pakken zodat we nu zelf verder kunnen.
Helaas wat dingetjes tussen gekomen waardoor we nog maar 2x hebben kunnen speuren. Maar ik weet nu hoe t moet. Dat scheelt.

Ik vind shows wel heel leuk hoor. Maar dan kom je op t moment dat je t goed wil doen en iedereen kijkt enzo. En dan stress. Zodra ik er ben is het ook goed. En we maken er altijd een gezellige dag van met een groepje dat is ook heel wat waard.

KimD

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 19:50

Ik ben ook nerveus voor wedstrijden hoor! :j Helemaal zal dat ook nooit wegtrekken, maar ik ben niet zo erg als Kay. _O-

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 20:04

Ik ben voordat ik de ring in moet op show ook altijd wel een beetje gespannen, maar ik blijf showen en het trainen voor show wel heel leuk vinden. Het zijn eigenlijk altijd gezellige dagen met andere mensen die gek zijn op hetzelfde ras.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 20:07

Ik ben voor wedstrijden zo nerveus dat ik ze gewoon niet doe. Examens heb ik een hekel aan en heb ik gelukkig alleen tijdens mijn gehoorzaamheidscursussen moeten doen laatst. De agility doet daar niet aan. Dat is doorlopend haha.

Hier tr ook geen cursussen gedaan voordat ik naar de agility ging. Wel alle keren bij de puppy's/beginners gestart. En mijn honden konden de meeste commando's van de gehoorzaamheid al.
Alleen de sheltiekruising vind iedereen zo leuk en interessant dat hij nog niet altijd op onze helft van het veld wil blijven. Maar daar had een gehoorzaamheidscursus ook niets mee gedaan. Is gewoon overenthousiast.

Wel vorig jaar met gioia de gehoorzaamheidscursus gedaan. Mijn conclusie was dat ze eigenlijk alles al kende. Dus het was voor haar zeer saai en ze ging dingen gewoon niet meer doen. Gelukkig gingen de examens wel goed.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 20:10

Ik ben een kip zonder kop op show. Zeker als ik verschillende rassen show van de ene naar de andere ring vliegen hahahah. Maar ik hou echt van die adrenaline rush. Dat gevoel om te winnen en zo een team met die honden te zijn.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 22:32

Ik herken dat wel arabella. Mila verveelde zich ook heel snel, de oefeningen gaven te weinig uitdaging voor haar. Moet wel zeggen dat ze heel keurig heeft leren wachten...

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 08:53

Ik ben ook nerveus voor wedstrijden, maar ik denk dat je wel een klein beetje gezonde spanning nodig hebt om wedstrijden te kunnen doen.
Met de paarden was ik altijd bloed zenuwachtig, ik moest altijd huilen als ik m'n proef uit kwam van de zenuwen die ik bij me had.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 09:05

Nicky91 schreef:
Ik ben ook nerveus voor wedstrijden, maar ik denk dat je wel een klein beetje gezonde spanning nodig hebt om wedstrijden te kunnen doen.
Met de paarden was ik altijd bloed zenuwachtig, ik moest altijd huilen als ik m'n proef uit kwam van de zenuwen die ik bij me had.

Wow, dan had je bij de paarden wel écht veel spanning! :(:)

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 09:07

Ondanks dat ik niet heel veel spanning heb, zit het me bij de ene hond meer in de weg dan bij de andere. De pup die ik nu heb is heel gevoelig voor mijn stemming. Ik hoop dat met op een leuke manier voldoende oefenen we straks toch samen zonder spanning in de ring staan.

Bij jou heb ik nooit zenuwen gemerkt Zoë, wel dat je van de ene naar de andere ring moest vliegen, maar zenuwen eigenlijk niet. Zeker niet in de ring.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 09:11

Skippy01 schreef:
Wow, dan had je bij de paarden wel écht veel spanning! :(:)

Jep :') Als ik er niet huilend uit kwam en lekker gereden had, had ik ook nooit winst :+

Ach met de honden heb ik ook spanning, maar gewoon gezonde spanning, ik kan er veel meer van genieten. :o
Met de paarden kon ik ook echt boos zijn als t niet ging zoals ik wilde. :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 09:53

Esplendido schreef:
Ondanks dat ik niet heel veel spanning heb, zit het me bij de ene hond meer in de weg dan bij de andere. De pup die ik nu heb is heel gevoelig voor mijn stemming. Ik hoop dat met op een leuke manier voldoende oefenen we straks toch samen zonder spanning in de ring staan.

Bij jou heb ik nooit zenuwen gemerkt Zoë, wel dat je van de ene naar de andere ring moest vliegen, maar zenuwen eigenlijk niet. Zeker niet in de ring.

Hahaha dan was ik toen redelijk ok. Degene waar ik vaker bij mee gaan noemen me altijd een kip zonder kop dat ik nu eens moet kalmeren. In de ring zelf kan ik me meestal wel kalm houden om het niet op de hond over te brengen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 10:21

In de ring zelf heb ik er ook vrij weinig last van, iets té weinig zelfs. Eigenlijk alleen van tevoren. _O-

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 10:26

KimD schreef:
In de ring zelf heb ik er ook vrij weinig last van, iets té weinig zelfs. Eigenlijk alleen van tevoren. _O-

hahaa ik juist andersom :')
Ik zit van te voren lekker prima en als ik aan de start sta dan gieren de zenuwen voor mn lijf :Y)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-20 10:43

Ach je moet mij eens zien als we naar de dierenarts moeten. Zelfs voor alleen progesteron prikken of titeren/enten en ik sta al stijf van de stress _O-

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 11:02

NorwayFjord
Ik ben dus niet de enige hihi. En ik snap dat je je ook al gek maakt als je het proef examen dan mist, maar soms moeten we leren wat meer vertrouwen in onszelf te hebben als je dan zoiets hoort weer van je instructrice. Maar ik heb hetzelfde, je eigen denken en gevoel nemen gewoon de overhand dan. Zo ging de les gister echt ruk voor mijn gevoel. Echt vre-se-lijk vond ik het. Terwijl ik van 2 anderen die aan de zijlijn stonden te kijken hoorde dat ze vonden dat Arya het super goed deed bv. Zo zie je maar hoe anders iemand naar een situatie kan kijken haha

kiwi
Met op show gaan zou ik dat ook heel spannend vinden ja hihi. Zeker omdat het natuurlijk ook heel fijn is als je goede resultaten behaalt. De sfeer lijkt me op zich wel leuk op zo’n dag, ook al zul je dan ook vast weer mensen ertussen hebben zitten die elkaar het daglicht niet eens gunnen denk ik? haha. En het is idd heerlijk hier om te wandelen. Zeker doordeweeks, als veel mensen ah werk zijn en buiten de vakantie periodes om (want dan krioelt het van toeristen haha). Ben bang dat het in de zomer een ander verhaal wordt en we elke 5m mensen tegen gaan komen ongeacht waar we lopen. En dat is ook zo, zo’n wandelingen zijn ook leermomenten. Alleen bleef ze met het blaffen erg lang doorgaan op een gegeven moment dus misschien moet ik haar dan gewoon even eruit halen zelf op zo’n moment. Veel honden vinden blaffen irritant en/of worden er onzeker van en reageren dan vaak door te gaan rennen waardoor Arya denkt dat ze succes heeft of ze doen niks en dan blijft Arya doorgaan. Als ze even afgesnauwd wordt door een hond die er geen behoefte aan heeft is ze wel snel klaar haha. Doet ze normaal ook niet snel meer, maar dit weekend was het idd even veel aanwezig - denk misschien ook een combi met te veel prikkels over de dagen verdeeld. En dat is ook een goede optie ja, om iemand te zoeken die buiten een school om speurles geeft!

Anna
Speuren zal misschien idd ook heel leuk zijn voor d’r. Dan wordt ze lekker moe in d’r koppie! Maar behendigheid klinkt ook alsof het iets leuks is voor jullie samen om te doen. Is ook belangrijk dat ze hun energie kwijt kunnen en dat je dat ook kunt doen op een manier dat het te begeleiden is ipv dat ze stuiterballen zijn hihi. Bal gooien doen we hier eigenlijk niet snel ivm dat er te veel onverwachte bewegingen kunnen zijn ivm de heupen. En ze heeft ondertussen buiten ook helemaal geen aandacht ervoor omdat ze dan druk bezig is met snuffelen of andere honden haha. Stok vind ze nog wel eens interessant om vast te pakken - mag ze van mij eigenlijk ook niet dus dat is dubbel interessant - maar is misschien ook meer zodat ze even iets in de bek heeft om op af te reageren. Maar in jullie geval is een balletje gooien juist meer adrenaline en spanning voor de hond dus is wel goed dat je daar op let.

Zo hebben wij tijdens de les altijd een paar minuutjes spelen, maar daar heeft Arya dus geen interesse in. Trek speeltjes die normaal favoriet zijn worden genegeerd en ook balletjes die ik eens probeer mee te nemen. Dus ik geef het op, tijdens de les is die interesse er gewoon niet bij haar haha.

Simoonzel
Wel fijn dat je toch dat commando erin hebt zitten en dat het over ’t algemeen gewoon ook klaar is als je het spel afkapt. Dat is toch ook echt al een goede prestatie hoor! Het vooruit sturen in de behendigheid lijkt me ook een hele uitdaging met een hond die graag bij je is. Maar ik denk dat als ze eenmaal door krijgen dat ze dan die leuke oefeningen mogen doen, dat ze dat steeds sneller op gaan pakken. En zeker als je zoals je aangeeft qua gevoel, bij een fijne school zit, dan gaat dat vast goed komen! Fijn dat ze zo goed naar het individu kijken! Bij de pup cursus wordt bij onze school geen examen gedaan, bij gehoorzaamheid wel maar volgens mij kijken ze bij ons ook wel goed naar het individu en hoe het tijdens de lessen gaat en wordt dat ook meegenomen.

arabella
Wel netjes hoor dat Gioia dan alles al zo goed kende van de gehoorzaamheid, maar wel jammer als de cursus dan geen uitdaging meer biedt als je dat graag wilt. Na gister vraag ik me af of wij het ooit onder de knie gaan krijgen fatsoenlijk en dat met les, lol.

---

Na een heerlijke wandeling gistermorgen en een nieuwe start van de week was ik klaar ervoor om de les te 'tackelen'. Maar o boy... Als de lessen zo blijven gaan als gister, dan zie ik ons het papiertje niet halen :'). Wat een vre-se-lijke les zeg, jeetje. Of het nu het weer was (stromende regen wat je goed hoort op het dak van zo’n manege bak waardoor je ook de instructie vaak niet goed hoort en uit je eigen focus wordt gehaald) of dat iedereen elkaar aan stak (want echt elke hond en eigenaar gister kwam de helft van de tijd nergens met hun hond)… Ik weet het niet.

Normaal moet ik in het begin even hard werken om de focus te krijgen maar als ie er is dan gaan we lekker. Maar het begon al met achterlijk doen toen d'r vriendinnetje de bak in kwam, die ze normaal wel weet te negeren als ik van te voren al met de focus bezig ben, maar nu was die focus ineens weg en hing ze me als een idioot in de lijn in het begin en bleef ze maar focus leggen bij de ander. En nu heeft ze de hele les de helft van de tijd met d’r snufferd aan de grond gezeten ook en snuffelen naar poepjes of wat ze dan ook doet. De focus was echt heel haperend erbij te krijgen en houden ondanks dat ik knakworstjes mee had. Totaal niet wat ik gewend ben van normaal tijdens de les, dus dat was wel even minder leuk om mee om te gaan al is het wel normaal denk ik dat er minder goede dagen tussen zitten.

Naderhand nog gepraat ook met de instructrice en Arya heeft wel ook drukke dagen achter de rug gehad met veel prikkels en ervaringen, dus het zal wat teveel gevraagd zijn geweest van d’r en natuurlijk heeft ook iedereen wel eens een mindere dag. Van andere mensen die aan de zijlijn stonden hoorde ik dat ze vonden dat Arya het juist heel goed deed. Maar die kijken er misschien anders tegenaan :'). Ik herkende het in ieder geval niet, lol. De instructrice vond het zeker niet slecht, maar zag ook wel dat het wat minder ging vandaag. Arya probeerde vaak wel, maar volgens mij kon ze gewoon niet meer, was ze mentaal gewoon even klaar met alles en dan schakelt ze gewoon af.

Maar ik kwam gister dus niet met een fijn voldaan gevoel terug naar huis (maar niemand echt van wat ik hoorde hihi). Nu probeer ik niet in het negatieve te blijven hangen en het weer los te laten. Er zijn ook zeker oefeningen geweest waarin het even goed ging en ze bleef over ’t algemeen netjes naast me zitten tijdens het wachten, waarbij anderen gister wel meer moeite hadden. Deed ze wel ook minder gefocust als normaal, maar toch deed ze het wel. Dus even weer zo eerlijk mogelijk terugkijken naar alles en niet blijven hangen in alleen de minder goede dingen, en dan deze week weer een paar keer oefenen als we het idee hebben dat het weer wat lekkerder gaat en maandag weer knallen haha.

Is het bij jullie ook zo'n vreselijk weer?
Wordt gek als ik eraan denk dat we dalijk een groter rondje moeten gaan doen. Kan ik d'r weer schoon zien te krijgen erna :') Ik moet eens op zoek gaan naar een bad jas, zodat die aan kan na zo'n natte wandeling (want met de hand afdrogen; dan krijg ik d'r gewoon niet helemaal droog natuurlijk en elke keer met de föhn aan de slag nu zie ik ook niet zitten). Ik zag er eentje op medpets, maar haar maat was meteen tussen €65-75, kaching := . Mocht iemand een shop weten waar ze beter betaalbaar zijn, hoor ik het graag. Anders ga ik toch binnenkort maar investeren in zo'n ding, lol.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 11:23

cursebreaker schreef:
Is het bij jullie ook zo'n vreselijk weer?
Wordt gek als ik eraan denk dat we dalijk een groter rondje moeten gaan doen. Kan ik d'r weer schoon zien te krijgen erna :') Ik moet eens op zoek gaan naar een bad jas, zodat die aan kan na zo'n natte wandeling (want met de hand afdrogen; dan krijg ik d'r gewoon niet helemaal droog natuurlijk en elke keer met de föhn aan de slag nu zie ik ook niet zitten). Ik zag er eentje op medpets, maar haar maat was meteen tussen €65-75, kaching := . Mocht iemand een shop weten waar ze beter betaalbaar zijn, hoor ik het graag. Anders ga ik toch binnenkort maar investeren in zo'n ding, lol.

De mooiste vind ik die van Ruff & Tumble: https://ruffandtumbledogcoats.com/produ ... 2041154612
Kun je zelfs op 'GSD' selecteren ;)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 12:08

Wij hebben sneeuw! <3

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 12:09

KimD schreef:
Wij hebben sneeuw! <3

Ik ga verhuizen... wij hebben echt nooit sneeuw.. En als we het krijgen dan blijft het niet eens liggen... :+

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 12:14

Wij hebben weer eens regen :+

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 12:15

KimD schreef:
Wij hebben sneeuw! <3

Jaloers! Wij hebben regen. Alweer. -O-

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 12:16

Wil ook sneeuw. Vanmorgen wel ff een dikke hagelbui. :+

KimD lig er veel sneeuw?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 12:19

punjab schreef:
Wil ook sneeuw. Vanmorgen wel ff een dikke hagelbui. :+

KimD lig er veel sneeuw?

Ben je gek, het sneeuwt, daar heb je voorlopig alles mee gezegd. :+ Bij de buren ligt wel vijf centimeter, als dat doorzet gaan we morgen naar de sneeuw. :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-20 12:20

Er zitten op show heel wat mensen die het showen gewoon minder leuk maken en anderen niks gunnen en heel triest doen. Nu heb ik daar sch*jt aan.
Dat zegt meer over die mensen en ik weiger mn dag te laten verpesten door zulke zielige mensen :P

Hier was t ook ruk, maar nu droog.

FOTO KIMD

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 12:22

KimD schreef:
Wij hebben sneeuw! <3

Waar is wij?

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 12:26

Pandameisje schreef:
KimD schreef:
Wij hebben sneeuw! <3

Waar is wij?

Vijlen is Zuid-Limburg, als woonplaats van KimD klopt ;)