De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amber_anne

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-04-18

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 20:49

Wat een knapperd <3 gelukkig gaat het goed. Fijne ervaring gehad?

Anoniem

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 20:52

Wat een snoesje <3

Tarzan en Lilo zijn wel enorm schattig samen :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Notendop moment van voertijd _O-

fedjeraketje

Berichten: 207
Geregistreerd: 18-07-11

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 21:16

Amber, Ja een hele fijne ervaring gehad. Alles was goed geregeld en er werd veel tijd genomen. Raad de opvang aan iedereen aan. Het was de verre reis zeker waard!

Rebecca, die laatste foto <3

Anoniem

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 21:17

Het is vermoeiend een ADHD baby om je heen :+

Amber_anne

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 21:36

fedjeraketje schreef:
Amber, Ja een hele fijne ervaring gehad. Alles was goed geregeld en er werd veel tijd genomen. Raad de opvang aan iedereen aan. Het was de verre reis zeker waard!

Rebecca, die laatste foto <3


Goed om te horen, ik was zelf ook erg tevreden maar gelukkig was dat niet de ene keer.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 21:37

Bedankt voor alle tips! Geweekte brokken al geprobeerd maar wil ie helaas niet hebben, niet lekker genoeg :+ Ze krijgen Hopefarms supertrio maar heb daarnaast ook een zakje Science meegekregen van de dierenarts. Maar ook dat laat ie ligen. Nou zou ik het biks niet zo probleem vinden als hij wel gewoon genoeg hooi at maar dat doet hij helaas ook nog niet genoeg.

Peterselie geprobeerd maar dat vind ie ook niet lekker: munt en bassilicum wel, vooral munt en hij kauwt dan ook wel het stengeltje op gelukkig.

Hooithee is een goede! Heb al twee verschillende kruidenhooien gekocht maar ook dat maakt niet veel verschil... Wel ontdekt dat hij gras wel wil eten, helaas hebben wij geen tuin maar een groot balkon en ze zijn nogal fanatiek met grasmaaien in deze buurt, maar ik probeer wel gras voor hem te plukken zodat hij daar in ieder geval wat van eet :)


@Fredjeraketje: 7! konijnen, wauw :D Maar wel heel herkenbaar, hoeveel ik bij de dierenarts uitgeef maakt me nu ook niet eht uit, alles voor zijn gezondheid zolang hij zelf nog wil.

Rebecca: ik vind het altijd grappig als ze zo helemaal plat met hun koppie op de grond liggen, zo schattig <3

Dit is het stel trouwens, hoewel zij Fluffy heet is ze vergeleken met Athos en helemaal in vergelijking tot zijn vorige vriendin totaal geen fluf :')

Afbeelding

Amber_anne

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-04-18

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 21:48

Wat een schatjes air! Jammer dat het allemaal niet werkt.

Ik bedoelde eigenlijk losse kruisen door het hooi IPV kruiden hooi

fedjeraketje

Berichten: 207
Geregistreerd: 18-07-11

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 22:00

Je zou nog kunnen kijken naar ss 4+, Hops mijn 9 jarige ex-ram doet het hier erg goed op en vind het lekker.

Tilmar

Berichten: 3332
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 06:04

@air heb je al wilgen takjes met blaadjes geprobeerd? Kan nog net.
Dat is bij mij een van de eerste dingen die ze eten.

Rebecca, wat zijn ze leuk samen! Ook al 's nachts samen?

Fedjeraketje wat een leukerd, hopelijk ontdooit Coco snel.

Gigixponys

Berichten: 2755
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: Belgiƫ

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 09:25

Hier eten ze vaak weegbree weer het eerst, zowel vers als gedroogd. Of siergras, citroenmelisse, framboosblad, paardenbloem.

Anoniem

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 10:48

Air ze zijn schattig <3

Wilgwntakken is een goed plan , deden ze altijd een moord voor hier . Even boom zoeken en hoppa knip knip


Tilmar ze hebben de eerste nacht erop zitten en zal zo even kijken (kat wil eruit en is onrustig , net wakker :+ ), maar niks geks gehoord

Amber_anne

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-04-18

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 10:50

Geven jullie nu de wilgen takken gewoon recht van de boom? Niet bang voor beestjes of iets?

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 10:58

Ik geef dat eigenlijk nooit. Vind het een beetje aso om zomaar ergens te snoeien aan een wilg.

Wel knip ik regelmatig takken af van de perenboom bij mijn schoonmoeder. Vinden ze heerlijk :)

Anoniem

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 11:15

Is alweer paar jaar terug , woonde begeleid en daar stond een wilg in de wildernis die van niemand leek te zijn aan het einde van de tuin en over de schutting :))

Afbeelding

Honeymoon is goed gegaan :P

anne_joy

Berichten: 983
Geregistreerd: 22-05-07

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 11:28

Ik geef vaak takken van de appelboom, maar wij hebben er dan ook zelf 3 in tuin staan :) vinden ze super lekker

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 11:31

Ah goeie! Er staat hier alleen een grote treurwilg in de buurt, ik had in mijn hoofd dat ze dat niet mochten hebben maar even opgezocht maar mag dus toch. Die kan wel een talje missen.
Bedankt voor de tip!

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-18 12:07

Van die appelboom wist ik niet! Bij mn paarden staan er een aantal, dus daar kan ik wat van pakken :).

Tilmar

Berichten: 3332
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 12:11

Weet je hoe hard een wilg groeit?
Ik heb allemaal grote wilgenbomen in de buurt, daar waait ook wel eens een tak af.
En dan komt de gemeente en die snoeit ze de helft terug, dus dat takje voor mijn konijnen kan er wel af.

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-18 12:18

Wij hebben een tunnel van wilgentakjes, daar zijn ze echt gek op!

anne_joy

Berichten: 983
Geregistreerd: 22-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 16:06

Es_ther schreef:
Van die appelboom wist ik niet! Bij mn paarden staan er een aantal, dus daar kan ik wat van pakken :).


Bij een appelboom kan je het beste de takken afknippen die omhoog groeien ;) Die moeten toch weggesnoeid worden.

Lady24
Berichten: 1545
Geregistreerd: 28-04-10

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 16:26

<3 <3

Afbeelding

Afbeelding

_Tarzan

Berichten: 11270
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 19:05

Rebecca, wat goed dat ze al samen zitten en het goed gaat, hier gaven ze het ook zelf aan dat ze er klaar voor waren! Wat zijn ze ontzettend schattig samen <3
En ik weet alles over ADHD ofwel Duracell konijntjes, heerlijk vermoeiend he dat jonge grut! :')

Lori, wat goed dat je er zo bewust over nadenkt. Een groep houden is best een mogelijkheid zolang de karakters maar kloppen en je genoeg ruimte hebt :)

Fedje, herkenbaar hoor aangezien ik er ook 6 heb en geregeld bij de DA sta, mijn motto is, als je een dier hebt moet je er ook voor zorgen, of het nu een hond, kat of konijn is ;)

Aaah wat super dat ze matchen, leukerd hoor! <3 Komt vast helemaal goed met hem!

Air, misschien eens havervlokken proberen, is mijn Pepper gek op en het zet ook aan dus zou een optie kunnen zijn!

Lady, wat een schatjes <3


Hier gaat ook nog alles goed met de scheetjes <3
Afbeelding

Afbeelding

Ik had kruiden besteld, maar die doos is minstens even leuk :D
Afbeelding

De Siamese tweeling <3
Puk is zo veranderd sinds ze samen met Macho is!
Afbeelding

M'n lieve mooie Pepper, helaas blijft ze maar afvallen en krijg ik er echt niks aan en ik vrees nu echt voor de winter die komen gaat :(
Ik ga toch panacur bestellen en proberen of ze dat verstopt in eten wilt nemen anders heb ik dus echt alles geprobeerd!

Ze maakt wel nog vrolijk binkies, rotzooit mee met de jonkies en slaapt lekker veel op een dag, m'n lieve lieve schatje! <3
Afbeelding

Lady24
Berichten: 1545
Geregistreerd: 28-04-10

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 19:35

Geweldig toch zo Tarzan, fijn dat het allemaal zo goed gaat!!

Rot van Pepper, hopelijk wil ze de panacur en helpt dat ook! Zolang ze nog zo vrolijk is <3

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 19:46

Oef, Pepper ziet er inderdaad wel mager uit. Hopelijk gaat ze snel weer meer eten, zodat ze wel aankomt voor de winter. Ik duim voor je :)

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 19:50

Lilo is echt schattig!

@Tarzan, genoeg ruimte zouden ze wel krijgen inderdaad.

Hier had ik in augustus eentje die opeens erg mager stond, gelukkig bijgetrokken maar wat heb ik mij zorgen om der gemaakt. :(:)