Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

melody7

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 14:45

Wat knap Nientsje!!

Denise, als je van de dokter rust moet houden zou ik me daar toch maar aan houden! Het is pas echt zuur als je er straks veel langer last van hebt.

Hier zit alles weer buiten, heerlijk dit weer {:}

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 15:09

Denise, ik dacht ook dat het een Maine Coon was :P wat een leuk stofje btw!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 15:21

Ik houd ook rust. Ik heb gister de hele dag op mijn kont met mijn voet omhoog gezeten. En ik heb vandaag tot nu toe 1,5 uur er op gestaan. De doorbloeding moet wel goed blijven dus ik moet lopen/bewegen, dan kan ik me beter functioneel maken.

Iedere dag voel ik verschil dus het gaat vooruit. Hij is nu van blauw naar groen/geel :P En ik neem lange pauzes tussen door :D

Haha, een Maine Coon van 20kg, dan zou ik de zwaarste hebben!!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 16:15

Knap hoor Nienstje! Ben zelf er ook heel erg mee bezig maar ik heb angst voor de weegschaal merk wel dat ik aan mijn lijf dat ik kilo's kwijt ben maar op de weegschaal durf ik dan weer niet.

xDenies wat een leuk stofje! Daar was ik ook verliefd op geworden. Goed voor je pootje zorgen anders heb je daar straks nog last van lijkt mij niet goed maar zo te lezen doe je dat al.

Hier de twee mannen lekker buiten kunnen ze mooi hun energie kwijt. Arrow en Sam zitten binnen in de ren, Sam vind het buiten erg lekker maar het waait wel wat dus liever niet. Dan maar lekker binnen scheuren

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 20:06

Doe ik zeker :) De dokter gaf aan dat ik moest doen wat ik kon maar wel naar mijn grenzen luisteren en stoppen wanneer ik richting die grens ging. Dus dat doe ik.
Pijnstilling kan ook al minder dus we gaan de goede kant op. Dezelfde plek doet nog wel zeer maar dat is meer naar boven getrokken in plaats van ook in mijn zool. Het is niet meer dik dus ook die druk is er vanaf. Het is alleen nu geel en groen ….. :')

In ieder geval waren het plankjes van 30cm op de juiste hoogte vastschroeven aan de bak. De achterkant en zijwand zit er nu op. Omdat ze toch niet allemaal even recht en op de cm na groot genoeg zijn was het even priegelen, maar het is gelukt. Op sommige plekken niet gigantisch recht, maar wel allemaal overal even hoog en dat is het belangrijkste. Ik ben tevreden in ieder geval. Het begint eindelijk wat te worden. *\o/* *\o/* *\o/*

Kan eventueel straks wel een foto plaatsen als men het nog wilt zien :D :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 20:07

Leuk ben benieuwd!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 20:09

Je hebt een stoplicht voet nu? Hahaha

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 20:10

Sterkte Denies! Hopelijk houd je niet te lang last.. Ben wel heel benieuwd naar een foto van het hok in wording!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 21:29

Een stoplicht …. ja! :Y) Best wel. Maar goed, laat het maar verkleuren, dan betekend het dat er verandering in zit.

Afbeelding

De achterkant en zijkant zit er dus op. Er mist bij de zijkant nog één stukje maar dat moet gezaagd worden en daar heb ik nu niet de 'kracht' voor.
Het zijl komt ook helemaal tot aan de bovenkant van de planken. Ik twijfel nog tussen vinyl & plakplastic, dat laatste plakt hier denk ik niet lekker op.

De bak is voor mij op een ideale hoogte om schoon te maken. Super blij mee. Wilde natuurlijk even opruimen voor de foto.

Wat betreft de verdieping & trap discussie is ook al uitgestippeld en krijgen jullie vanzelf te zien :D

Tot nu toe gaat het gewoon nog allemaal volgens plan *\o/* *\o/* En ben ik er blij mee.

Edit: Ik heb zelfs al bedacht dat als ik geen aquarium bakken meer hebben. Of geen hamsterkast. Dat er op de grond ook ruimte voor de Caafjes zal komen.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 21:39

Wat gaaf!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 22:05

Ziet er mooi uit!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 22:42

Ik ben vooral benieuwd naar hoe het er uit ziet als het af is :') Is toch wel m'n grootste projectje tot nu toe. Konijnenren viel mee.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 23:25

Nou hij ziet er al erg mooi uit hoor!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:06

Dat hout aan de achterkant is best leuk, jammer dat je dat straks niet meer ziet.
Ik zou wel voor zeil gaan; dat is veel steviger en laat zich ook mooier strak plakken.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:04

Bedankt meiden :D

Rustig aan met jezelf Denies!
Maar het ziet er al super uit zeg!

Arrow en Sam lekker uitgewaaid? :D

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:05

Chase en Slade hebben het enorm naar hun zin gehad in de buiten ren. Nee Sam heeft weet een dipje dus die ijft lekker binnen wat ie totaal niet erg vind haha

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:10

De voorkant moet nog gedaan worden :) Daar komen ook de houten planken met tussenstukken voor plexiglas. Dat blijf je dus wel zien :D

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:01

@denies: jullie gaan hard. Het wordt echt een mooie bak.
Ik heb in mijn eerste flat (omgebouwde kast) plakplastic gehad. Maar daar ga je zo doorheen na een tijdje.
Dus ik zou zeker voor zeil gaan.

Ik heb mijn flat de deur uit gedaan, wat een drama ding was dat zeg om schoon te maken.
Ik heb nu een traliekooi met 3 verdiepingen staan, die stond eerst op zolder.
Dit vind ik echt niet mooi. Maar ik ga binnenkort verhuizen. En als ik daar gesetteld ben, ga ik een mooi en praktisch verblijf maken.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:04

Dat gaat er gaaf uit zien Denise!! Wil jij Nanni niet? :)) Ik vind zelf vinyl ideaal. Doe hoe dan ook de randen een stuk omhoog, anders plassen ze alsnog op je hout.

Ik heb nu al allemaal plannen voor een mooi groot hok later, maar voorlopig ga ik helemaal niet uit huis :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:39

Ik hoop dat ik mijn broertje zo ver krijg om woensdagavond bij de opvang langs te gaan. Immers moet ik mijn auto afstaan omdat die van hem kapot is en ik kan nog geen auto rijden. Dus ik dacht... wederdienst. En anders tankt hij hem maar lekker zelf vol :')

Ik ben benieuwd in de opvang! Ik moet ook wel heel eerlijk bekennen dat een keer een nestje ook wel kriebelt. Maar voor nu nog echt niet. Maar ik heb in de winkel wel eens een nestje opgevangen voor klanten en heb altijd met dwerghamsters gefokt. T kriebelt wel. Maar ik wil niet meer officieel gaan fokken.
Vanzelfsprekend niet met dieren uit de opvang. Ik zal dan aankloppen bij de bekende van mij.

Ik ben benieuwd wat ik er aan tref!

Ja sowieso de wanden omhoog. Is bij de hamsters ook zo :D Het is wel heel leuk het bouwen!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:43

Hopelijk wil hij dat doen! Heb je al gevraagd of ze op woensdag avond afspraken doet? Ik geloof van wel, maar het kan verandert zijn omdat ze nu meer stagiaires heeft die uiteraard overdag komen.

Snap ik hoor! Cavia baby's zijn ook heel leuk <3

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 12:14

Ja ze zou op woensdag avond, vrijdag middag en zaterdagmiddag afspraakmogelijkheden hebben. Echter zijn dat momenten dat ik echt niet kan. Ik werk van 9 tot 17:30 van di t/m za. Eigenlijk vind ik woensdag ook niet ideaal, doe dit liever op een maandag of zondag, maar helaas. Dus ik hoop dat mijn broertje kan/wilt rijden.

Ja! Het is zo bijzonder hoe kant en klaar ze geboren worden. Met hamsters is dat allemaal lelijk, kaal en naakt. Doof en blind :P

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 12:30

Hier even een groot frustratiemoment... Gezin waar ik al meerdere jaren oppas heeft uit een opwelling een konijn (ram) opgevangen een maand of wat terug. Nu kwam ik vorige week maandag en zag ik dat ze halsoverkop en impulsief een cavia hebben aangeschaft hebben. Zitten gewoon samen. Meningen daarover zijn natuurlijk al verdeeld. Maaarrr... Ik ben er nu net weer, zie dat er een zak konijnenvoer staat, geen water, geen brokjes in het hok en ook geen hooi... Ik kan ze maar niet wijsmaken dat het echt niet kan zo.. Al helemaal niet met de vit. C voor de cavia... -:(- 8)7

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 12:33

Hoezo zijn de meningen daar over verdeeld? Een konijn kán een Cavia dood schoppen. Ze verstaan elkaars taal absoluut niet. En een konijn is drager van een ziekte die voor Cavia's dodelijk is?

Wellicht het LICG of dergelijke onder hun neus schuiven? Jeetje … ik snap je frustratie!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 12:33

Triest hoor... maar zo te horen praat je tegen dovemans oren...