Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Century schreef:Haha, nectar > broed! aldus de bijen.
Ik ga komend weekend of vlak erna alles eraf halen en laatste check doen. Dan weer afwachten hoe ze het gaan doen in de winter.
Indy_Mouse_9 schreef:Morpheus, ik heb ook wel eens het idee dat ze het goed redden ondanks mij, ipv dankzij mij. Ze trekken uiteindelijk toch hun eigen plan...
Morpheus81 schreef:Ik zou je bezwaren gewoon bespreken, mogelijk zijn daar oplossingen voor en/of kun je ergens anders bij helpen?
Ik weet niet meer wat mijn cursus kostte (is 6 jaar geleden), maar dat was wel minder dan 295 euro. Maar goed, dat is dus ook alweer een tijd geleden. Wij hadden altijd eerst 2 uur theorie (van 9 tot 11 uur) en daarna praktijk. Hoe lang dat praktijkgedeelte duurde, hing af van wat we gingen doen. Vaak werd dat de keer ervoor al vermeld. Je kon bij ons inderdaad ook een volkje krijgen, mits genoeg beschikbaar. Ik had zelf al 2 volkjes, dus heb die bij de cursus hoorde voor iemand anders gelaten. In dat jaar waren er niet voldoende beschikbaar voor alle cursisten.
Verder werd er ook wel verwacht dat je kwam helpen met de Landelijke Open Imkerij dag inclusief de voorbereiding daarvan. En helpen bij wat onderhoudswerkzaamheden aan de verenigingsstal. Maar dat geldt voor alle leden ook. Zo geeft iedere vereniging daar zijn eigen draai aan, denk ik.