Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 21:57

Kaus schreef:
Klopt inderdaad Kim. Had het gevraagd in de Facebook gevraagd en die zeiden het ook. Wel zou hij self merle zijn als hij geen witte voetjes en geen wit neusje had. Maar je ziet toch vaker blue merle waar wel wit doorheen zit. Dus hij is ergens wel een beetje zeldzamer :D

Self is van Aussies, niet van de BC. Dus dat kan niet.

@Kim, zullen we een Kim de eerste en Kim de tweede van maken anders? :')

Kaus

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 21:59

Ah dat wist ik dan weer niet! Wel een beetje apart dat daar onderscheid in wordt gemaakt. Is self dan ook niet de bedoeling bij de border?

Hahaha kiwi, en jij maar teruglezen wat je nou geschreven had _O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:04

Kaus schreef:
Ah dat wist ik dan weer niet! Wel een beetje apart dat daar onderscheid in wordt gemaakt. Is self dan ook niet de bedoeling bij de border?

Hahaha kiwi, en jij maar teruglezen wat je nou geschreven had _O-

Self komt (zover ik weet) alleen maar voor in de basis van de Aussie. Borders komen bijna in alle kleuren van de regenboog joh, daar 'mag' bijna alles. Als het beestje nog geen naam heeft geven ze dat wel. _O-

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:08

Ik weet veel te weinig af van rassen voor een hondeninstructeur. Erg he?

Weet wel ongeveer wat de aandachtspunten zijn bij veel rassen, maar zou je een hond echt niet kunnen herkennen.

Naja, ik weet in mijn hoofd wel vaak wat voor ras ik denk dat het is... En dit blijkt ook heel vaak te kloppen. Maar aangezien ik zelf zo extreem verontwaardigd ben als mensen denken dat mijn akita een husky is ( of nog erger, een husky kruising )... Ik zeg het dus nooit. Vraag het altijd aan mensen etc.

Al herken ik natuurlijk wel de Japanners :')

Ook qua kleuren weet ik niet veel van de ' normale ' honden.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:13

StonedRomy schreef:

Weet wel ongeveer wat de aandachtspunten zijn bij veel rassen, maar zou je een hond echt niet kunnen herkennen.

Naja, ik weet in mijn hoofd wel vaak wat voor ras ik denk dat het is... En dit blijkt ook heel vaak te kloppen. Maar aangezien ik zelf zo extreem verontwaardigd ben als mensen denken dat mijn akita een husky is ( of nog erger, een husky kruising )... Ik zeg het dus nooit. Vraag het altijd aan mensen etc.

Ik word er bijna agressief van als mensen vragen of we kruisingen hebben. :')

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:14

StonedRomy schreef:

Agh zal nooit zo erg zijn als met mijn reu. Eerst werd er gedacht dat hij een vuilnisbak uit spanje was en toen ik zei dat dat niet was was het vast een golden retriever.. |o

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:15

Onze kruising DH x Golden is ook voor van alles uitgemaakt.. Waaronder labrador -O-

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:18

Oh mensen dachten dat Olivia mijn Griekse rescue is en Jasper dan de akita.

:')

Oh en satan voor jonge akita pup. En Olivia voor een shiba. Grrrrrrr.

En een keer kwam een vrouw naar me toe dat haar buren ook een blue brindle husky hebben en dat ze die zo mooi vond. Blue brindle is geen eens een kleur bij de husky... Hadden haar buren ook een akita. :')

Sar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:20

Hihi sommige mensen zijn wat dat betreft echt grappig ja.

Mauno is ontelbare keren voor Husky aangezien, een aantal keren voor Vos en zelfs een keer als Akita. Nou schiet mij maar lek, maar vos en akita? :')
En die mensen maar volhouden dat ze gelijk hadden!

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:26

Oh wij liepen door Nice met onze vorige akita... Komt er ineens een meisje met haar moeder aangerend. Of we een tijger hadden en hoe we die zo tam hadden gekregen.

Saarloos is Olivia ook al eens voor uitgemaakt. Maar meestal reageer ik zeer passief aggresief op mensen die aan hun man vragen welk ras het is en die even goed kijken... ' husky.' Kan het dan niet laten om mijn stem te verheffen en ' akita.' Te roepen of Olivia haar oren dicht te houden en tegen haar zeggen; ' trek het je niet aan, je bent een hele mooie AKITA INU, niet zo'n saaie husky. Nee meisje.'

En dan heb je nog die mensen die hun ratjes optillen in de stad. Kan het dan nooit laten om mijn hond ook op te tillen.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:39

Haha stonedromy je hond dan ook optillen is echt een goeie, dat ga ik in het vervolg ook doen :')
Ze hebben bij mn bruine lab ook wel eens gevraagd of het een Golden retriever is :p

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:43

Een border moet een witte kraag, witte voorpoten en een witte staartpunt hebben. De kleur mag niet onderbroken worden door witte vlekjes (dus een witte Vlek midden op de rug mag eigenlijk niet), op het hoofd is een bles in het dit gewenst, maar de bles mag niet over de ogen komen. Dit is als een hond volledig aan de rasstandaard voldoet. Op show vinden ze bouw wel belangrijker dan een kleurfout
Toevoeging: het wit mag de kleur ook niet overheersen
Laatst bijgewerkt door Zoe_97 op 13-03-18 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:44

Bij die van ons vragen ze vaak of het een doodle of een waterhond is. Je ziet ze soms echt even schrikken als je zegt dat het een echte Poedel is. "Hee maar zo zonder bolletjes zijn ze wel leuk". Joh :+
Oudere mensen hebben vaak Poedels gehad op de boerderij of thuis, leuke verhalen hoor je soms.

Zelf vind ik het leuk rassen te raden, ken er veel maar zit er nog regelmatig naast hoor :Y)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-18 23:05

Haha ik ben gewoon Kiwi. Haha maar t was even Zo gek :')
Kruisingen en rassen heb ik ook echt lang niet altijd een idee van hoor.

Mijne worden nog wel regelmatig pitbull’s genoemd. Maar dat soort dingen is bij dit soort rassen niet gek..

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 23:05

Ik vind juist fantastisch als mensen rassen gaan gokken. Maak mij het uit dat ze er een kruising van maken als het niet zo is. Leuke interesse in de honden is altijd oke.
Mijn labrador x rottweiler is ook voor bouvier uit gemaakt ik lach er enkel om en leg uit waarom hij dat niet kan zijn als men de uitleg wil ;)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 23:25

Hahaha idd grappig soms. Ik ben wel vrij goed in rassen onderscheiden. In Frankrijk op een show een tijdje terug kwam een vrouw met een aussie teefje naar me toe. En begon allemaal info over Kenai zijn testen en dekgeld te vragen. Ik dacht al, die heeft vast nog een border teefje. Na meer dan 5 minuten praten vroeg zijn mijn contactgegevens want ze wilde echt een dekking van mijn knappe aussie reu -O-
Kenai heeft echt niets van een aussie _-:(

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 23:36

aan mij vragen ze of ik wel echte dalmaten heb, omdat ze bruin zijn en of de vlekken nog zwart worden _-:(

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 23:42

Ik gok ook altijd de rassen van honden waarbij ik met het baasje praat. Ook alle willekeurige honden die voorbij komen moet ik gokken. Ik denk dat ik een gokverslaving heb :))

Afgezien van de kleine rassen (chihuahua, Maltezer, lhasa apso) heb ik het vaak ook wel goed. Stiekem haal ik daar een kick uit :)) (Nee :') )

Hier wordt van Dexter vaak gezegd dat het een rottweiler is en van Dundy vaak dat het een Spanjaard is. Van Dundy denkt men vaak ook dat ie al heel oud is omdat ie helemaal rood is met een grijze snuit _O-

Petitparis, de bruine zijn het mooist! <3 Vind die langharige dalmaten daarentegen echt om te huilen. Absoluut niet mooi. Klopt gewoon niet. Net als langharige Weimareners bijvoorbeeld.

Zoë, ik moet eerlijk zeggen dat toen ik nog niet zo into de rassen was ik ook wel moeite had met ze uit elkaar houden. Maar nu is het hetzelfde verschil als een koe en een paard :Y)

Romy, ik vind dat optillen soms wel lastig hoor. Dexter is natuurlijk ook vrij klein en soms komen er zulke grote, ongecontroleerde honden op hem af. Dan heb ik ook de neiging om hem op te tillen. Vooral als het een ras is met een reputatie. Ervaring met die honden in de wijk waar ik woon is namelijk grotendeels negatief.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 23:59

Uh langharige dalmaten ? Is dit dan toegelaten/juist?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 00:03

Een langharige dalmatiër heb ik ook nog nooit van gehoord. Wel langharige weimaraners.

Idd kaus. Als leek snap ik het, maar als eigenaar van een aussie op zoek naar een geschikte dekreu verwacht ik meer kennis :+

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 00:05

Oh optillen bedoel ik als in; je loopt door de stad met een aangeklede chi met 20+ graden op je arm. Kan het dan nooit laten om Olivia opbzon zelfde manier op te tillen en er langs te lopen. Die dieren hebben toch niet voor niets pootjes? Is toch geen versiering bij kleine hondjes?

Optillen is overigens niet heel handig, liever hond achter je laten staan en hond wegsturen. Optillen maakt het net interessant.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 00:06

Rassen gokken is hier ook wel wat een sport. Herinner me dat we een man op wandeling vroegen of hij nou kleine munsterlanders of heidezwachtels (oid) had, want dat we het onderscheid zo moeilijk konden zien. Blijkbaar is dat hetzelfde :') :+

Volgens mij zijn langharige dalmaten niet erkend, staat alleszins niet in de rasstandaard en heb het ook nog nooit zelf gezien. Is vooral in de VS dat je ze ziet, maar moet met iets anders gekruist zijn, want moest het een fout zijn zou je het hier en daar nog wel eens tegen komen.
En nee, vind het ook maar niks, dat lange haar doet afbreuk aan de vlekken. Wordt zo'n rommeltje.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 00:08

Of het toegestaan is weet ik eigenlijk niet. Maar het is wel enorm in opkomst (vooral in de VS natuurlijk :Y) ) dus uiteindelijk zal het sowieso wel toegestaan worden.

Ik kwam er laatst ook achter dat leverkleurige dalmaten ook bestaan.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-18 00:13

Dat ziet er gek uit.. een dalmaat met lang haar.... -O-

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 02:12

Overigens wel grappig, ik vertel hier dan hoe onbeschoft, lomp, ruig en gemeen Dexter soms tegen Dundy en ons is, maar voor de ratten heeft hij groots respect. Hij gaat voor ze aan de kant, hapt niet in ze, slaat ze niet, ze mogen aan hem knabbelen en als hij te enthousiast wordt is een simpele 'nee' genoeg om hem uit zijn gedrag te krijgen.

Afbeelding

Ennuh, na mn breakdown van gisteren zie ik zijn grommen en bijten ook niet meer als zo'n mega ramp. Uiteraard wordt het nog hetzelfde aangepakt hoor! Maar dat we Dexter helemaal verpest zouden hebben en het een verschrikkelijk hond gaat worden valt allemaal wel mee :Y)